Hop til indhold

Nogen der kender denne kennel?


Gæst Bjærglab
 Share

Recommended Posts

Gæst Bjærglab

Er der nogen der kender denne kennel : http://rykind.com/

 

En meget god ven af mig der har gruelig meget igennem, har skrevet og spurgt mig om jeg kender denne kennel.

 

Svar modtages med kyshånd

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab

Jeg har disse data:

 

Kennel Rykind`s

Navn Hanne Koldkjær

 

Født den

08-01-2010 8 uger den

26-02-2010

Farve Hanner

Tæver

 

Sorte 4 4

Gule

Brune

Far

Mor

 

Stambog nr. 19759/2004 sort Stambog nr. 04408/2003 brun

Navn Foxon Joodii Navn Brunhilde

Titler Ingen Titler Ingen

Udstillinger VG.ÅK Plac.4 Udstillinger 2. BK

Brugsprøve Bestået Brugsprøve Bestået

Kvalifikationsprøve Nej Kvalifikationsprøve Nej

Markprøve B 1. pr. åbenklasse Markprøve B Nej

Markprøve A 1. pr. åbenklasse Markprøve A Nej

HD / Albue status A / 0 HD / Albue status A / 0

Optigen Normal / Fri 2007 Optigen Normal / Fri 2009

Øjenlysning dato U.A. 26-03-2009 Øjenlysning dato U.A. 05-11-2009

Farfar

Farmor

Morfar

Mormor

 

Stambog nr.

08468/2000 Stambog nr.

08524/2001 Stambog nr.

22865/94 Stambog nr.

17988/96

Navn

Game Finder Amigo Navn

Foxon Vivivi Navn

Gilhøj's Onkel Orla Navn

Wilma

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker, jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke fik noget frem..

 

Men deres HD og AA status ser fine ud. Tæven har leveret EN hvalp med E hofter resten har været A og B og hanhunden har leveret rent A.

 

Hanhunden har påvist PPM (Pers. Pupilmembran), hvad det betyder ved jeg ikke helt. Men mon ikke Camilla kommer på banen og kan hjælpe?

 

Ingen af dem er tjekket for OCD som jeg kan se det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab
Takker, jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke fik noget frem..

 

Men deres HD og AA status ser fine ud. Tæven har leveret EN hvalp med E hofter resten har været A og B og hanhunden har leveret rent A.

 

Hanhunden har påvist PPM (Pers. Pupilmembran), hvad det betyder ved jeg ikke helt. Men mon ikke Camilla kommer på banen og kan hjælpe?

 

Ingen af dem er tjekket for OCD som jeg kan se det.

 

Deres hjemmeside er under opbygning.

 

Dataene har jeg fra min veninde.

 

Ja jeg håber Camilla får tid til at svare og at nogen der har købt hvalpe der kan fortælle om hvordan det er gået.

 

Jeg vil så gerne hjælpe min veninde med at finde et godt sted, så det er ikke fordi jeg tror stedet er dårligt, men bare for at få bekræftet, om hendes mavefornemmelse holder, inden hun springer til :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, det bliver helt sikkert ikke min type hunde, men sundhedsmæssigt er det såmen et OK kuld.

 

Jeg træner sammen med en hund fra det forrige kuld (en brun tæve) og den er temperamentsmæssigt slet ikke min type, den er trykket under træningen, men det kan godt være en fejl fra førerens side.

 

Det bliver også lettere hunde end min type, men som sagt er det sundhedsmæssigt OK, og egentlig skønt at se en tæveejer med en brun tæve, som ikke bare tænker på at parre brunt, for Foxon Jodii bærer ikke brunt og kuldet bliver formodentlig rent sort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, det bliver helt sikkert ikke min type hunde, men sundhedsmæssigt er det såmen et OK kuld.

 

Jeg træner sammen med en hund fra det forrige kuld (en brun tæve) og den er temperamentsmæssigt slet ikke min type, den er trykket under træningen, men det kan godt være en fejl fra førerens side.

 

Det bliver også lettere hunde end min type, men som sagt er det sundhedsmæssigt OK, og egentlig skønt at se en tæveejer med en brun tæve, som ikke bare tænker på at parre brunt, for Foxon Jodii bærer ikke brunt og kuldet bliver formodentlig rent sort.

 

Men hvad med det der PPM? Betyder det noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hanhunden har min veninde selv hund fra. Min mors kollega og hendes mand var på besøg hos Anni i søndags og det var gået rigtig godt :-D

 

Nu håber jeg da ikke, du finder noget helt vildt dårligt:shock::lol:

 

Kennel Juni's Labrador

 

Nej, ikke noget vildt dårligt :engel:, men jeg er heller ikke den rette at spørge, for jeg er super kritisk.

 

Morens far er jo Dario, som jeg godt kan lide, men jeg indrømmer gerne at tævelinien er jeg ikke så begejstret for (morens mor har jo også kun et HD-indeks på 91).

 

Faren til kuldet ved jeg ikke noget om, andet end at det er en amerikansk hanhund som i hvert fald på billederne er meget bred og også for bred for min smag, men jeg er jo altså også meget, meget svær at gøre tilfreds:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, ikke noget vildt dårligt :engel:, men jeg er heller ikke den rette at spørge, for jeg er super kritisk.

 

Morens far er jo Dario, som jeg godt kan lide, men jeg indrømmer gerne at tævelinien er jeg ikke så begejstret for (morens mor har jo også kun et HD-indeks på 91).

 

Faren til kuldet ved jeg ikke noget om, andet end at det er en amerikansk hanhund som i hvert fald på billederne er meget bred og også for bred for min smag, men jeg er jo altså også meget, meget svær at gøre tilfreds:mrgreen:

 

Hehe. Mette's Kaido, er en smuk tæve (i mine øjne) og hun er fra Dauber:-D

 

Men jeg er glad for at der ikke er noget vildt dårligt..

 

Jamen det er jo da bare perfekt at du er kritisk, det er jo det, der gør at jeg i flere tilfælde spørger dig:lol:

 

Nu var det bare et krav, at det skulle være på sjælland og skulle være en sort eller brun hanhund:-D De havde fundet et rent jagtlinie kuld:shock: Hvor der så var lidt dårligdomme ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe. Mette's Kaido, er en smuk tæve (i mine øjne) og hun er fra Dauber:-D

 

Men jeg er glad for at der ikke er noget vildt dårligt..

 

Jamen det er jo da bare perfekt at du er kritisk, det er jo det, der gør at jeg i flere tilfælde spørger dig:lol:

 

Nu var det bare et krav, at det skulle være på sjælland og skulle være en sort eller brun hanhund:-D De havde fundet et rent jagtlinie kuld:shock: Hvor der så var lidt dårligdomme ved.

 

Det er hun også, i hvert fald på de billeder jeg har set af hende, jeg har ikke set hende i virkeligheden.

 

Og den tæve som er mor til denne kombination ser også ud til at være en lettere bygget tæve, så formodentlig gør det ikke noget at hanhunden er meget bred, men hanhunden selv er bestemt for bred for min smag. Jeg har svært ved at se ham som en jagthund (som jeg jo stadig mener labben er, til trods for at jeg selv avler på udstillingslinier).

 

Og Kaido's kuld er jo i hvert fald sundhedsmæssigt også blevet udmærket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mødt en del Juni-hvalpe efterhånden (bor ikke så langt derfra og har mødt dem til træning), dem jeg har mødt har været rene små Michelin bamser med folder og deller alle vejne :-)

 

EDIT: sry for OT.

 

Tæven i denne parring ser ikke så stor ud, for det er også det jeg kan huske.. Lotto var vist heller ikke SÅ tung, var han?:hmm:

 

Men altså jeg ved godt hvor jeg selv skal have hvalp fra næste gang:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab
Tja, det bliver helt sikkert ikke min type hunde, men sundhedsmæssigt er det såmen et OK kuld.

 

Jeg træner sammen med en hund fra det forrige kuld (en brun tæve) og den er temperamentsmæssigt slet ikke min type, den er trykket under træningen, men det kan godt være en fejl fra førerens side.

 

Det bliver også lettere hunde end min type, men som sagt er det sundhedsmæssigt OK, og egentlig skønt at se en tæveejer med en brun tæve, som ikke bare tænker på at parre brunt, for Foxon Jodii bærer ikke brunt og kuldet bliver formodentlig rent sort.

 

Hej Camilla

Som jeg læser dit svar, er stedet og opdrættet ok, men måske ikke lige din type hund ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er hun også, i hvert fald på de billeder jeg har set af hende, jeg har ikke set hende i virkeligheden.

 

Og den tæve som er mor til denne kombination ser også ud til at være en lettere bygget tæve, så formodentlig gør det ikke noget at hanhunden er meget bred, men hanhunden selv er bestemt for bred for min smag. Jeg har svært ved at se ham som en jagthund (som jeg jo stadig mener labben er, til trods for at jeg selv avler på udstillingslinier).

 

Og Kaido's kuld er jo i hvert fald sundhedsmæssigt også blevet udmærket.

 

Mette nævnte at han bruges til jagt, men ja, jeg nævnte også for hende, at jeg synes han var meget bred.. Også for bred for min smag:-) Men det her par var helt vilde med dem begge, så det var bare godt:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tæven i denne parring ser ikke så stor ud, for det er også det jeg kan huske.. Lotto var vist heller ikke SÅ tung, var han?:hmm:

 

Men altså jeg ved godt hvor jeg selv skal have hvalp fra næste gang:mrgreen:

Det er kun godt at høre J, jeg husker en del der også var meget store som unghunde og voksne, det der imø = alt for tunge - og så siger jeg ikke mere her :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kun godt at høre J, jeg husker en del der også var meget store som unghunde og voksne, det der imø = alt for tunge - og så siger jeg ikke mere her :mrgreen:

 

Her er vi jo så helt enige.

 

I mine øjne skal en labrador jo være en stor og robust bygget hund, men de må altså ikke blive så tunge som tendens desværre er ved at være nogle steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er vi jo så helt enige.

 

I mine øjne skal en labrador jo være en stor og robust bygget hund, men de må altså ikke blive så tunge som tendens desværre er ved at være nogle steder.

Præcis :5up:

 

Man skal ligsom kunne forstille sig en Labrador retv. kunne gå en hel jagtsæson, uden at få ledskader og hjertetilfælde pga. "overdimensioneret konstruktions bygning" ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jo også de generelt er blevet meget små.. Altså Luna er jo det hun må være iflg standarden, men synes jo at kunne huske at en labber var en "stor" hund. Jeg synes hun er en bette skid nogle gange:lol:

Jeg synes generalt at labben er blevet et "wild vest", de kommer efterhånden i alle mulige størrelser og udformninger (DKK hunde), nogen med drifter og rigtig mange (af dem vi ser på pladsen) uden - desværre :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...