Hop til indhold

min cokker spaniel bider


Gæst kærlykke
 Share

Recommended Posts

Gæst kærlykke

hej

 

har købt en dejlig cokker som blev 7 månder igår . . vi er er stor fam med børn i alle alderer . . og lige p.t har min datter og hende 2 børn på 7 og 4 et kort stop her inde de flytter til sit eget .

sami min hund har alle dage været den man ku høre lige fra han var lille . . når der var støj i flokke var sami indblandet og han var den der gødet højst af sine søsken . han har altid været kendt som bissen . . vi fik ham så hjem og er møj glad for ham . så efter kort tid så sku han lige ha et grisseøre vilket han blev meget glad for . men ku man tage det fra ham nej så snæreret han og bed efter en . . vi prøvet flere gange og lige meget hvad vi gjore så var der ikk noget der hjalp så vi valgte ikk at give ham sådan noget lige p.t . hved godt at sådan måtte han ikk gøre og håbet på at det blev bedere med tiden . . for lide over 6 uger siden fik mit lille barnebarn på 2 år et lille nap hved desvære ikk hvad der skete da jeg desvære ikk var hjemme . kun at mine sønner var helt oppe og ringe over det . der kom så ro på og jeg allerede der tænkte det går bare ikk og man render rundt med en konstandt nervøsitet for at sami skal gøre skade ..

nå ,, sami ogmit barnebarn på 4 som lige p.t bor her er nu meget glade for hinanden og hun giver ham sådan et hunde chips ligner det . .. efter kort tid vil hun tage det fra ham og han sider så i armen på hende hun bliver rød og får 2 små huller og efter bliver hun også blå ...

når jeg sider og skriver det her tænker jeg hvad er det jeg venter på han burde klart aflives . . forleden dag hade han noget i munde som holger så ville tage ud vilket heller ikk passe sami så han bed efter ham der også . og igår fik han igen bidt efter mit lille barnebarn hun fik heldigvis kun et huld i trøjen . og da jeg tog ham i nakken og skælte ham ud næret og bed han også efter mig . jeg er bare i vildrede . . og afligevel tænker jeg han skal bare aflivese men det bare ikk så let . . kan ikk laade vær med at tænke at det ikk er sami.s skyld men vores forde vi er så mange om ham og mine tegnager elsker og leje de vilde leje med ham . men er ikker på det er helt forkert det vi gør og det nok kommer til at koste sami liver .. . men hvad fanden er det jeg venter på ..er det han skader en af unger ordenligt får jeg virkelig gør noget hved det . . tror i der er håb for at sami kan lære at lade vær med det og hvad er det bedste jeg kan gøre . . han har 6 søskene og der er inge af dem der har den opførgelse men heller inge af dem bor i sådan en stor fam med mange børn . .

den fortrivle

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes i alle skal stoppe med at tage ting fra ham - han er tydeligvis nervøs for at i stjæler hans mad og hvis man først har givet en 'gave', så synes jeg ikke man skal tage den tilbage.

 

Jeg tror i skal aftale, at når Sami spiser, så er der ingen der rører ham. Lad ham få fred til at spise når han er så usikker på jer.

 

Hvis i går forbi ham når han ligger med noget, så kan i evt. smide godbider til ham, så han lærer at jeres tilstedeværelse når han spiser er godt. I skal ikke gå hen til ham, bare gå forbi og smide gode guffer til ham.

 

Vores hund var selv meget forsvarende når han spiste kødben da han var hvalp. Vi brugte den metode, at vi sad og holdt i den ene ende af kødbenet mens han spiste. Vi tog det ikke fra ham, vi sad bare med det og lod ham spise af det - når han ikke gad mere gik han og vi lagde resterne på tæppet.

 

I dag er der ingen problemer, vi kan flytte hans kødben eller tage det - vi gør det dog helst ikke, da jeg som sagt synes at hunden skal have fred når den spiser.

 

Held og lykke med det

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er ikke jeres hund skyld, det er jeres, i har åbenbart ikke lært børnene at omgås jeres hund.

 

En hund der markere skal drives langt ud over sine grænser, og i er åbenbart ikke opmærksomme på hvornår hundens grænser er nået FØR det er for sent.

 

Man tager ikke en hund i nakken og skælder den ud :shock: du kan forvolde fysiske skader i nakken på den.

Plus den ikke kan forstå hvad du står og råber.

hear.jpg

 

I har tidligere erfaret at hunden ikke vil have man tager mad fra den, så lad være at prøve!

Jo oftere hunden er nød til at markere sig for at vise grænsen er nået jo oftere vil den gøre det fremover, for det er først der at i som ejer reagere på grænsen er nået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kærlykke

jeg er første gang hundeejer og det hele er nyt og er meget overbevist om at fejlen er på vore side men gør bare mega ondt hvis det skal koste sami livet . og vil lige sige at ungerne hved at når sami ligger og sover så skal han ha fred vilket de også gør . .

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er første gang hundeejer og det hele er nyt og er meget overbevist om at fejlen er på vore side men gør bare mega ondt hvis det skal koste sami livet . og vil lige sige at ungerne hved at når sami ligger og sover så skal han ha fred vilket de også gør . .

 

Jeg tror heller ikke det behøver koste ham livet, hvis i overholder det med ikke at tage tingene fra ham igen og lader ham være i fred når han spiser, samt evt. kaster gode godbider til ham når i går forbi eller selv holder kødbenet mens han spiser, så tror jeg nok det skal komme.

 

Det tager selvfølgelig bare lidt tid at lære ham, at han godt kan stole på at i ikke tager maden fra ham.

 

Og velkommen til forresten, håber du bliver glad for at være her:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt ville jeg nok få en adfærdsekspert ud og hjælpe jer, det er jo ikke let at sidde her på et internet forum og se hvad det præcist er I gør forkert. Og risikoen får at det gør rigtig galt en dag, den er jo desværre meget sandsynlig.

 

Så jeg vil ikke råde dig, men i stedet anbefale at du får en ekspert til at hjælpe dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
hej

 

Velkommen til :-D

 

har købt en dejlig cokker som blev 7 månder igår . . vi er er stor fam med børn i alle alderer . . og lige p.t har min datter og hende 2 børn på 7 og 4 et kort stop her inde de flytter til sit eget .

sami min hund har alle dage været den man ku høre lige fra han var lille . . når der var støj i flokke var sami indblandet og han var den der gødet højst af sine søsken . han har altid været kendt som bissen . . vi fik ham så hjem og er møj glad for ham . så efter kort tid så sku han lige ha et grisseøre vilket han blev meget glad for . men ku man tage det fra ham nej så snæreret han og bed efter en . .

 

Det lyder som et livligt hus med liv og glade dage.

 

Det er desværre ikke de bedste betingelser for en cocker, som kan være mere ressoucevogtende end andre racer.

I må absolut ikke tage Samis ting fra ham!!!

 

Klart en hund skal lære at afgive en ting, men dette kan den kun lære ordentligt gennem tillid og gradvist større provokation.

 

Det er en helt naturlig, omend uhensigtsmæssig adfærd, at hunde snerrer og bider ud efter mennesker og andre hunde/dyr når de ligger med noget attraktivt. Som sådan har Sami opført sig som en normal hund.

 

En anden hund ville have læst Samis kropsprog og mimik og ville have vidst, at hvis den overskred en fysisk grænse ville den få høvl.

Sådan fungerer det mellem hunde og sådan forventer hunde det fungerer mellem dem og os.

Så, indtil Sami har fået tillid til at man godt kan tage noget fra ham bør INGEN tage noget fra ham, hverken spiseligt, legetøj eller andet.

 

OG SLET IKKE BØRN!!

 

vi prøvet flere gange og lige meget hvad vi gjore så var der ikk noget der hjalp så vi valgte ikk at give ham sådan noget lige p.t .

 

God strategi :5up:

 

hved godt at sådan måtte han ikk gøre og håbet på at det blev bedere med tiden . . for lide over 6 uger siden fik mit lille barnebarn på 2 år et lille nap hved desvære ikk hvad der skete da jeg desvære ikk var hjemme . kun at mine sønner var helt oppe og ringe over det . der kom så ro på og jeg allerede der tænkte det går bare ikk og man render rundt med en konstandt nervøsitet for at sami skal gøre skade ..

 

Ja, naturligvis. Situationen som du beskriver den er uholdbar.

BØRNENE må lære at holde sig fra Sami til han har lært i ro og tillid at man kan tage noget fra ham og selv da bør børnene slet ikke forsøge.

 

nå ,, sami ogmit barnebarn på 4 som lige p.t bor her er nu meget glade for hinanden og hun giver ham sådan et hunde chips ligner det . .. efter kort tid vil hun tage det fra ham og han sider så i armen på hende hun bliver rød og får 2 små huller og efter bliver hun også blå ...

 

OKAY, og her skal barnet lære at holde nallerne for sig selv. Hun skal lære at hun ikke må tage hans ting. Hun bryder sig heller ikke om at få taget noget ud af hånden eller munden. Problemet er bare at Sami kan skade hende, så hun MÅ lære det.

 

Vi kan lære børn at holde fingrene væk fra brændeovnen, komfuret osv osv fordi vi ved de er farlige for dem. Det samme gælder hunde.

Udover det kan være farligt for barnet er det hunden som må betale med sit liv for barnets uvidenhed.

 

når jeg sider og skriver det her tænker jeg hvad er det jeg venter på han burde klart aflives . . forleden dag hade han noget i munde som holger så ville tage ud vilket heller ikk passe sami så han bed efter ham der også . og igår fik han igen bidt efter mit lille barnebarn hun fik heldigvis kun et huld i trøjen . og da jeg tog ham i nakken og skælte ham ud næret og bed han også efter mig . jeg er bare i vildrede . . og afligevel tænker jeg han skal bare aflivese men det bare ikk så let . . kan ikk laade vær med at tænke at det ikk er sami.s skyld men vores forde vi er så mange om ham og mine tegnager elsker og leje de vilde leje med ham . men er ikker på det er helt forkert det vi gør og det nok kommer til at koste sami liver .. . men hvad fanden er det jeg venter på ..er det han skader en af unger ordenligt får jeg virkelig gør noget hved det . . tror i der er håb for at sami kan lære at lade vær med det og hvad er det bedste jeg kan gøre . . han har 6 søskene og der er inge af dem der har den opførgelse men heller inge af dem bor i sådan en stor fam med mange børn . .

den fortrivle

 

Din hund har handlet som en hund gør når den ikke har tillid, det er ikke hans job at sørge for tilliden, det er dit job :lol:

 

Som adfærdsrådgiver vil jeg sige til dig at ud fra det du beskriver har I håndteret Sami forkert og den kurs I er på nu kun vil forværre situationen.

 

Hold de børn væk fra hunden og få evt en adfærdsrådgiver hjem og rådgive dig.

 

Læs gerne Lone Greva "Hvalpen" og "familiehunden" der kan du læse mere om emnet.

 

Men for lige at ridse op: Sami vil bare komme længere og længere ud i mistroiskhed og manglende tillid og hans grænser vil nemmere og nemmere blive overskredet med alvorlige bid til følge, så der skal gribes ind NU.

 

Regler:

 

Sami (alle hunde) skal have fred og plads omkring sig når de ligger med noget, når de spiser og når de sover.

 

Skal du have noget fra ham så byt med noget bedre

 

Børn må ikke tage noget fra Sami (alle hunde) og ikke irettesætte ham, det er ikke børns job at opdrage dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at du må til træning med den hund. En cocker har brug for andet end børns vilde lege, især hvis den efterfølgende har svært ved at falde ned.Og en cocker har brug for en tydelig leder, fordi de ofte selv har lidt tendens til at være rimelig selvstændige som voksne.

Den har også brug for at bruge sin krop en del, sin hjerte meget, og sin næse til at finde ting.

Det er ikke et sødt klappedyr altid, for de andre behov skal være opfyldt, før den bliver blid og harmonisk.

Jeg håber du for hundens skyld tager skeen i den anden hånd og laver en handlingsplan , hvor der bliver tid til lidt træning.Og læser lidt mere om hvalpes udvikling til voksenhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg dog glad for at du har valgt at søge hjælp herinde, og tak (selvom det ikke er til mig) til Ninjamor for ALTID at være der når nogen står i en desperat situation....det er SÅ dejligt at læse :klap:

 

Jeg er sikker på at med hjælp og information så skal du nok få styr på det hele og få en glad og veltilpasset hund i stedet for en der mangler tillid. Og jamen du er jo allerede kommet et skridt i den rigtige retning i og med at du er her :banan:

 

Pøj pøj med projekt vovse, glæder mig til at høre om fremskridt ......og et billede af ham ville da også være nice :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...