Hop til indhold

Hvor er han dog bare...


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Hvor er Ian Dunbar dog bare selvmodsigende i sine metoder.

 

Jeg har lige set en rigtig god video, hvor han viser stor viden og forståelse for hvordan hunde "tænker", lærer og reagerer.

Det var lidt nye toner for mig ift hvad han viste i TV for nogle år siden, så DEJLIGT...

 

Så, så jeg denne [media]

[/media] og kan kun sukke.

 

Se selv og sig hvad du synes

Link til indlæg
Del på andre sites

Så efter man har indlært noget, skal man forstærke det med chok effekt? :hmm:

 

 

Det var ala det vi lærte til hvalpetræning med Buddha...

Forestil jer, at i tager jeres hund med til Fælledparken, dejligt sted, masser af søde hunde der kan leges med. Når i ankommer til den usynlige grænse ind til Fælledparken, er det meget vigtigt, at i stopper hunden og får den til at sætte sig, for i skal tage det første skridt ind i parken (altså, hen over den usynlige grænse) - ellers vil hunden tro, at det er den som skal styre alt hvad der skal ske i parken og i vil ingen kontrol have... og det går jo ikke, heller ikke med en hvalp på 12 uger :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahah - hvad er det da for noget MÆRKELIG noget?

 

Den skal lære hvor grunden er? Den lærer sgu da bare at sidde ved kantstenen?

Og jeg skal simpelthen bare gispe af min hund nu? Jøsses...

 

Må straks praktisere at prikke på min hund for opmærksomhed. Jep.

 

Åh, jamen prik på hovedet og "hallo... hallo... haaaallloooo" er skam meget brugt som kontaktmiddel - ligesom at bukke sig helt ned over hunden og tale lige ind i hovedet på den! Problemet med det er bare, at det virker ca. lige så godt, som når mennesker går aaaalt for tæt på én, når man taler med dem. Hunden snuser ihærdigt videre og kan overhovedet ikke hverken høre eller se det påtrængende menneske i den anden ende af snoren. Alligevel fortsætter de med det gang på gang på gang på gang på.... :mrgreen::mrgreen:

 

Jo jo... det er interessant at se, hvad folk finder på ind i mellem! Og det kan godt være, at han ikke gør noget væmmeligt - men jeg bryder mig ikke særligt meget om Ian Dunbar af den grund! Han har altså nogle sært forstokkede holdninger ind i mellem....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
hmm... :hmm: ved ikke rigtig hvad jeg skal synes :vedikke: for det virker da som et godt "trick" at lære hunden at blive inden på grunden, og han gør jo ikke noget væmmeligt. :hmm:

 

 

Ja det er godt at lære hunden at blive på grunden, men er det hvad denne hund lærer?

 

Hunde lære ud fra den situation de er i og hvad der sker i denne.

 

I denne situation er hunden dels i følge med et menneske og dels i line. Så det hunden evt. lærer er, at hvis den træder ud på gaden når der er et menneske med bliver den "forskrækket".

 

Der er ingen direkte sammenhæng med det hunden erfarer her og at når den tuller om alene.

 

Kun de færreste hunde vil kunne lære at blive på grunden ved denne metode og kun så længe der ikke dukker noget op som i motivation udkonkurrerer hundens ulyst til at blive forskrækket.

En lækker damehund f.eks. vil da trække denne hund ud fra grunden...

 

Jeg synes det er "væmmeligt" at bruge forskrækkelse som aversionsmiddel. Han kan da bare sige "nej"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Åh, jamen prik på hovedet og "hallo... hallo... haaaallloooo" er skam meget brugt som kontaktmiddel - ligesom at bukke sig helt ned over hunden og tale lige ind i hovedet på den! Problemet med det er bare, at det virker ca. lige så godt, som når mennesker går aaaalt for tæt på én, når man taler med dem. Hunden snuser ihærdigt videre og kan overhovedet ikke hverken høre eller se det påtrængende menneske i den anden ende af snoren. Alligevel fortsætter de med det gang på gang på gang på gang på.... :mrgreen::mrgreen:

 

Jo jo... det er interessant at se, hvad folk finder på ind i mellem! Og det kan godt være, at han ikke gør noget væmmeligt - men jeg bryder mig ikke særligt meget om Ian Dunbar af den grund! Han har altså nogle sært forstokkede holdninger ind i mellem....

 

Det er lige præcis det

Han mixer metoder på kryds og tværd så man ikke aner "hvor man har ham" rent holdningsmæssigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...