Hop til indhold

Korthårs løver


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Show of winners.. Vi er der fra fredag til søndag, tror jeg... hun vil sikkert godt overnatte... Jeg må heller lige tale alvorligt med hende om opførsel så..i morges stod hun i vindueskarmen og prøvede at se usynlig ud... :engel:

 

Vi har et todages personalemøde på arbejde med de ansatte fra alle de europæiske kontorer torsdag og fredag op til weekenden. Så jeg er nok ret busted fredag aften, og Tyson trænger nok til lidt alenetid med moar efter at være blevet passet hos min mor. Men lørdag og søndag er jeg fit for fight og vil meget gerne have besøg af Shabi-pigen - også selvom hun leger potteplante. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 121
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi har et todages personalemøde på arbejde med de ansatte fra alle de europæiske kontorer torsdag og fredag op til weekenden. Så jeg er nok ret busted fredag aften, og Tyson trænger nok til lidt alenetid med moar efter at være blevet passet hos min mor. Men lørdag og søndag er jeg fit for fight og vil meget gerne have besøg af Shabi-pigen - også selvom hun leger potteplante. :mrgreen:
Så må vi lige finde ud af noget lørdag..Jeg er nok også lidt busted fredag..Jeg skal have en million milliard hunde med som skal afleveres rundt omkring :engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, hvor er det her en god tråd!! Vi er hoppet over Löwchen flere gange pga. den meget pels, men der lader jo til at være fantastiske opdrættere herinde og racen matcher os, så på den måde har det været lidt træls, at der lige var det store minus. Og tænk at der så findes små "ulovligheder" i nogle af kuldene, som er så perfekte.

 

Tak for lige at åbne øjnene for det! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, hvor er det her en god tråd!! Vi er hoppet over Löwchen flere gange pga. den meget pels, men der lader jo til at være fantastiske opdrættere herinde og racen matcher os, så på den måde har det været lidt træls, at der lige var det store minus. Og tænk at der så findes små "ulovligheder" i nogle af kuldene, som er så perfekte.

 

Tak for lige at åbne øjnene for det! :D

 

Man kan jo også vælge at klippe den lange pels ned i hvalpeklip :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og de er også skønne i den klip. Men jeg kan slet ikke sælge ideen om en hunderace til min kæreste, der som udgangspunkt har meget pels. Selvom det alligevel ikke ville ende med at være ham, der skulle klippe den ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og de er også skønne i den klip. Men jeg kan slet ikke sælge ideen om en hunderace til min kæreste, der som udgangspunkt har meget pels. Selvom det alligevel ikke ville ende med at være ham, der skulle klippe den ;)

 

Men den helt store fordel ved sådan en klippet langhårsbolle er jo, at pelsen bliver på hunden og ikke ligger allevegne ... fordi langhårsbollen ikke fælder :mrgreen:

 

Jeg har selv to pelsboller og er stor fan af, at de ikke fælder ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger skam ikke, at min kæreste giver mening...det gør han faktisk sjældent, når det gælder valg af hund. Jeg syntes bare det pludselig blev lettere f.eks at sælge ideen om en löwchen til ham, hvis man kunne fortælle ham at de endda også fandtes i korthårede versioner. Men okay, der er ikke mange af dem, så det er nok ikke det man skal satse på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger skam ikke, at min kæreste giver mening...det gør han faktisk sjældent, når det gælder valg af hund. Jeg syntes bare det pludselig blev lettere f.eks at sælge ideen om en löwchen til ham, hvis man kunne fortælle ham at de endda også fandtes i korthårede versioner. Men okay, der er ikke mange af dem, så det er nok ikke det man skal satse på.

 

Mjoohhh ... måske hvis man er hurtig ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger skam ikke, at min kæreste giver mening...det gør han faktisk sjældent, når det gælder valg af hund. Jeg syntes bare det pludselig blev lettere f.eks at sælge ideen om en löwchen til ham, hvis man kunne fortælle ham at de endda også fandtes i korthårede versioner. Men okay, der er ikke mange af dem, så det er nok ikke det man skal satse på.
Findes der kærester der giver mening?? :slem:

Hvis man skal have en korthåret skal man være hurtigt... Dem vil nogle folk meget geren have..Temperamentet er jo det samme som de pelsede af slagsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ofte skal sådan en hvalpeklippet løve egentlig klippes?

 

Jeg klipper Oskar lidt ca en gang om måneden - Luffes pels vokser ikke ret hurtigt, så ham har jeg kun klippet en gang på 3 måneder. Jeg ved ikke om det har noget at gøre med, at Oskar stadig har hvalpepels (Han er lidt over 1 år)...?, den er i hvert fald ike så kraftig som Luffes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klipper Oskar lidt ca en gang om måneden - Luffes pels vokser ikke ret hurtigt, så ham har jeg kun klippet en gang på 3 måneder. Jeg ved ikke om det har noget at gøre med, at Oskar stadig har hvalpepels (Han er lidt over 1 år)...?, den er i hvert fald ike så kraftig som Luffes.

 

Klipper du dem bare med en almindelig saks?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syns de korthårede er vildt søde.

 

Er den eneste forskel at de er kortere i pelsen, ikke andre facetter?

Ja det er den eneste forskel..Så prøver jeg at finde ud af om de fælder, det må de næsten gøre. Men Fridas mor siger at der ikke kommer ret meget mere af end på Petra (Frida er korthåret, Petra langhåret)
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...