Hop til indhold

Korthårs løver


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Jeg har tidligere lovet at ligge nogle billeder af korthårede løver herind...

 

Det er lidt spændende med de "korthårede" .... Jeg har snakket med de andre opdrættere rundt om i verden som er seriøse nok til at indrømme at de har fået dem i deres opdræt.. Selvom de fleste opdrættere stadig får dem til at "forsvinde" når de opdager dem. Jeg ved ikke hvorfor det er så pinligt og skrækkeligt at få dem. Korthårsvarianterne findes i alle de langhårede racer (malteser, havaneser, shih tzu osv).. De rangerer lige så lavt som de brune(chokolade) løver gør.

Efter at have snakket med 2 store opdrættere er jeg kommet frem til at de korthårede altid har en chokolade i stamtavlen 2-3 generationer tilbage... De passer meget godt med mine.. Jeg har fået 2 kuld med korthårsløver..Begge kuld har Magic (min chokolade tæve) 2 generationer tilbage..

Men hvorfor er det så slemt med de korthårede? Er de anderledes end de "rigtige" løver? Temperamentet er som de langhårede løvers.. Der er ingen forskel overhovedet.. Farven holder sig mere intens.. Det ved jeg fra en af mine venner som opdrætter løver og har fået korthårede...

90% af de løver som bliver solgt, ender i en familie hvor de alligevel klipper deres løve kort.. Det slipper man for med dem her :mrgreen:

Faktisk synes jeg de er yndige på deres egen måde..Man kan se deres ansigt meget tydligere...

 

Nå men lad os komme til sagen :engel:

 

Først vil jeg vise Frida... Lions of Denmark Valiant Frida

P1301438.JPG

P1301440.JPG

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 121
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hun er så smuk :hjerte:

- selvom jeg aldrig ville gætet, at hun var en løve, hvis ikke jeg vidste det ;)

 

"Problemet" med dem er også, at de ikke er allergivenlige som løven ellers er ... men mange vælger jo ikke løven fordi de har allergi - men fordi det er en sjov og sød lille hund ...

 

Det er i hvert fald tilfældet med havaneserne - altså det med, at de fælder og ikke er allergivenlige ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Oooohr :lun:

 

Jeg kunne meget vel se en Løwchen som min næste hund, jo mere jeg læser om dem. De virker lidt mere blide end Coton'en. Jeg ved ikke om det er rigtigt, da jeg er rimelig sikker på at jeg aldrig har mødt en løve i virkeligheden. Synes bare at de Coton'er jeg kender er ret udfarende - selvom der arbejdes rigtig meget med det.

 

Nu er det selvfølgelig svært for dig som løveopdrætter at være objektiv, men har jeg ret i min formodning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Korthårsvarianterne findes i alle de langhårede racer (malteser, havaneser, shih tzu osv)..

 

Ved du om der findes i korthåret papillon-udgave også?

 

Når jeg ser den korthårede løve...den er en million milliard gange mere tiltalende end den langhårede, lige før jeg vil have sådan en! Ikke kun fordi jeg er anti-pels, men den er da totalt laber :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oooohr :lun:

 

Jeg kunne meget vel se en Løwchen som min næste hund, jo mere jeg læser om dem. De virker lidt mere blide end Coton'en. Jeg ved ikke om det er rigtigt, da jeg er rimelig sikker på at jeg aldrig har mødt en løve i virkeligheden. Synes bare at de Coton'er jeg kender er ret udfarende - selvom der arbejdes rigtig meget med det.

 

Nu er det selvfølgelig svært for dig som løveopdrætter at være objektiv, men har jeg ret i min formodning?

 

Bella er ikke spor blid ... hun piber sjældent - og der, hvor Tulleneseren bruger piv som sprog, knurrer Bella ... men når man kender hende er det jo ik noget problem ... det er bare hendes måde at sige noget på - det er ikke som knur-før-bid-knur ... bare sådan et jeg-vil-ha-knur ... der er nuancer ...

 

De fleste af Jannis løver er betydeligt blidere end Bella ... så det er nok bare en mandags-model jeg har fået :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du om der findes i korthåret papillon-udgave også?

 

Når jeg ser den korthårede løve...den er en million milliard gange mere tiltalende end den langhårede, lige før jeg vil have sådan en! Ikke kun fordi jeg er anti-pels, men den er da totalt laber :lun:

 

Jeg tror ikke det er tilfældet med papperne ... Det er vist en bichon-ting ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Nåååhhh... :lun:

 

Jeg er 1000 gange mere til den korthårede, fordi den ikke kræver så meget pelspleje.

 

Og så kan man rigtig se det skønne ansigt.

 

Altså - For os der ikke lige er til pelspleje, men godt kan lide løvernes temperament, er de da perfekte!

 

Er sikker på, at blev den korthårede variant anerkendt, ville der bestemt være rigtig mange, der ville være interesserede i sådan en lille skønhed!

:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er så smuk :hjerte:

- selvom jeg aldrig ville gætet, at hun var en løve, hvis ikke jeg vidste det ;)

 

"Problemet" med dem er også, at de ikke er allergivenlige som løven ellers er ... men mange vælger jo ikke løven fordi de har allergi - men fordi det er en sjov og sød lille hund ...

 

Det er i hvert fald tilfældet med havaneserne - altså det med, at de fælder og ikke er allergivenlige ...

Jeg kan ikke finde ud af om de fælder sådan rigtigt... Karina som har Frida siger der falder lidt flere hår af, men ikke meget... Jeg kunne godt lide at prøve at lade en med allergi sidde med en korthåret og se om der var nogen reaktion.. Natascha som har meget allergi får ingen reaktion fra de korthårede.. Vi har lige passet Frida en uge
Link til indlæg
Del på andre sites

Oooohr :lun:

 

Jeg kunne meget vel se en Løwchen som min næste hund, jo mere jeg læser om dem. De virker lidt mere blide end Coton'en. Jeg ved ikke om det er rigtigt, da jeg er rimelig sikker på at jeg aldrig har mødt en løve i virkeligheden. Synes bare at de Coton'er jeg kender er ret udfarende - selvom der arbejdes rigtig meget med det.

 

Nu er det selvfølgelig svært for dig som løveopdrætter at være objektiv, men har jeg ret i min formodning?

Nej det er ikke svært for mig at være objektiv.. Vi kiggede selv på cotonerne da vi ville vælge en race..Men de er mere stride i temperamentet... Vi kigggede også på havaerne..Men de var lige en tak for rolige :mrgreen: og løverne gik vi hurtigt henover..Den klipning der :stupid:..Men ved et tilfælde fik vi en genbrugsløve..Og så var vi solgt!!
Link til indlæg
Del på andre sites

Må lige give mit besyv med ... kan godt se, at der er mange der er lune på den korthårede model, men jeg mener ikke, at man som seriøs opdrætter skal gå efter at fremstille dem - lige som en seriøs schæferopdrætter ikke ligefrem går efter at lave langhårsschæfere - selvom efterspørgslen er stor nok - og hundene er skam fine og søde nok.

 

MEN jeg mener bestemt heller ikke, at man kan eller skal benægte at de findes - for alle ved jo at det gør de ... og de skal skam også nok blive solgt - og jeg tror, at en god kennel godt kan bære, at have en "fejl-hund" gående rundt der ude som bær kennel-navnet ... De vil poppe op fra tid til anden - og så lærer man som opdrætter af det - og så må man undgå de kombinationer der laver en given fejl ...

 

Det var bare det jeg ville sige ... hej :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du om der findes i korthåret papillon-udgave også?

 

Når jeg ser den korthårede løve...den er en million milliard gange mere tiltalende end den langhårede, lige før jeg vil have sådan en! Ikke kun fordi jeg er anti-pels, men den er da totalt laber :lun:

Jeg har en ledig i øjeblikket :pift: de findes også i papillon..Men igen opdrætterne har det svært med dem og "ekspederer" dem væk... Vel fordi de får skyld for at have parret andre racer ind :???:
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er ikke spor blid ... hun piber sjældent - og der, hvor Tulleneseren bruger piv som sprog, knurrer Bella ... men når man kender hende er det jo ik noget problem ... det er bare hendes måde at sige noget på - det er ikke som knur-før-bid-knur ... bare sådan et jeg-vil-ha-knur ... der er nuancer ...

 

De fleste af Jannis løver er betydeligt blidere end Bella ... så det er nok bare en mandags-model jeg har fået :cool:

Ja det er sq da det hun er ... Send hende dog tilbage til den elendige opdrætter :pift:

Det underlige er at hun er sådan...Kuldet efter hvor Luffe var far er overhovedet ikke sådan..De er bare ikke særlig kløgtige :slem: Eller det vil sige den ene er..Den jeg solgte :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en ledig i øjeblikket :pift: de findes også i papillon..Men igen opdrætterne har det svært med dem og "ekspederer" dem væk... Vel fordi de får skyld for at have parret andre racer ind :???:

 

Må jo slet ikke have hund her, men pludslig er løven røget ind på listen over mulige legekammerater (når engang...osv) :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåååhhh... :lun:

 

Jeg er 1000 gange mere til den korthårede, fordi den ikke kræver så meget pelspleje.

 

Og så kan man rigtig se det skønne ansigt.

 

Altså - For os der ikke lige er til pelspleje, men godt kan lide løvernes temperament, er de da perfekte!

 

Er sikker på, at blev den korthårede variant anerkendt, ville der bestemt være rigtig mange, der ville være interesserede i sådan en lille skønhed!

:hjerte:

Det tror jeg også...
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...