Hop til indhold

Luna vogter sine kødben


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna passer meget på sine kødben, og hun har valgt at opbevare dem alle i sin kurv. Men hver gang en af kattene går forbi hendes kurv, så stormer hun hen til kurven for at tjekke at de ikke har taget hendes kødben. Hun gør ikke kattene noget, men hver eneste gang (også selvom om hun ligger og sover) de nærmer sig kurven, så farer hun op og hen til kurven.

 

Jeg overvejer om jeg skal fjerne hendes ben, og så kun give hende dem når det er meningen at hun skal ligge og tygge i dem, fordi at jeg tænker, at det må da være lidt stressende for hende, at hun hele tiden skal holde øje med hendes kødben.

 

Hvad siger I, skal jeg fjerne dem så hun ikke behøver at koncentrere sig om at passe på dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes!

 

Jeg ville også fjerne dem i et tilfælde som Lunas, måske der vil gå lidt tid inden hun standser med at fare derhen for at tjekke, men jeg tror kun det vil være et spørgsmål om tid ;-)

 

Jamen, så tror jeg at jeg fjerner dem.

 

For en lille uges tid siden, der fjernede jeg jo hendes godbidstæppe fra gulvet, og hun rendte rundt og småpev i flere timer, før hun endelig begyndte at gemme de ben der oprindeligt lå gemt under dette godbidstæppe.

 

Så generelt set, så er det nok for stressende for hende at have hendes ben liggende rundt omkring, så nu bliver de fjernet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg ville også fjerne dem..

Chili har lidt samme tendens med sin kong, eller et kødben. Hun plejer at gemmer det i kurven, og ligeså snart Caia går forbi kurven er hun der, hun angriber ikke eller noget, men hun vogter og passer på, også selvom hun ligger og sover.

 

Pga. dette, har vi også valgt at ligeså snart vi kommer hjem, så fjerne vi hendes kong eksempelvis, og når hun er færdig med at tygge på sit ben tager vi det fra hende. Hun virker til at stresse op over det faktum at skulle passe på sine ting, og sådan skal det jo ikke være... Og det har i den grad hjulpet at fjerne hendes tygge sager...

 

Så her hjemme ligger der ikke noget fremme, medmindre hun er i gang med at tygge og gumle..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også fjerne dem..

Chili har lidt samme tendens med sin kong, eller et kødben. Hun plejer at gemmer det i kurven, og ligeså snart Caia går forbi kurven er hun der, hun angriber ikke eller noget, men hun vogter og passer på, også selvom hun ligger og sover.

 

Pga. dette, har vi også valgt at ligeså snart vi kommer hjem, så fjerne vi hendes kong eksempelvis, og når hun er færdig med at tygge på sit ben tager vi det fra hende. Hun virker til at stresse op over det faktum at skulle passe på sine ting, og sådan skal det jo ikke være... Og det har i den grad hjulpet at fjerne hendes tygge sager...

 

Så her hjemme ligger der ikke noget fremme, medmindre hun er i gang med at tygge og gumle..

 

Det lyder præcist som Luna, så hendes ting bliver inddraget i dag, det er jo synd at hun konstant skal være på vagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det lyder præcist som Luna, så hendes ting bliver inddraget i dag, det er jo synd at hun konstant skal være på vagt.

 

Super, synes også det er vejen frem:-) Her hjemme har vi ingen problemer længere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, synes også det er vejen frem:-) Her hjemme har vi ingen problemer længere...

 

Jeg har nu fjernet både legetøj og ben, så kan det også være at det er mere spændende når det kommer frem. Jeg kan ligesom lave en cyklus, så det er forskelligt hvad hun får, og så kan det også være at interessen bevares lidt længere end når det bare ligger og flyder alle vegne :-D

 

Rent faktisk havde Baldur aldrig sit legetøj liggende og flyde, da det så var sværre at bruge som belønning, men da Luna så kom til, så kom de op og skændes om det når det kom frem, så jeg troede at hvis jeg lod det ligge fremme, så ville Luna måske ikke have det samme resourceforsvar Baldur havde, men det ser ikke rigtig ud til at have virket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor gør det med hans mad, hvis en af kattene kommer forbi, så knurrer han, og nærmest "pudser dem" :shock:, så vi har indført spisetider, hvor maden kommer frem, og så bliver den taget væk igen når han er færdig med at spise.

 

Det er dog stadig et problem med vandautomaterne, han tror det er hans vand, og jeg siger konstant nej, når han prøver at vogte over dem...

 

Han gør det også ved legesager af høj værdi, f.eks hans abekat, så knurrer han som en gal, når kattene kommer forbi, mens han leger med den. Så det kan også være den skal til at pakkes væk:hmm:Kattene kan jo blive så irriteret på ham, at de får lyst til at skrive ham en hilsen på snuden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor gør det med hans mad, hvis en af kattene kommer forbi, så knurrer han, og nærmest "pudser dem" :shock:, så vi har indført spisetider, hvor maden kommer frem, og så bliver den taget væk igen når han er færdig med at spise.

 

Det er dog stadig et problem med vandautomaterne, han tror det er hans vand, og jeg siger konstant nej, når han prøver at vogte over dem...

 

Han gør det også ved legesager af høj værdi, f.eks hans abekat, så knurrer han som en gal, når kattene kommer forbi, mens han leger med den. Så det kan også være den skal til at pakkes væk:hmm:Kattene kan jo blive så irriteret på ham, at de får lyst til at skrive ham en hilsen på snuden...

 

Ja, eller han kan finde på at bide ud efter dem hvis de ikke respektere han nej, så jeg ville fjerne den, bare for at være på den sikre side.

 

Luna sender heldigvis ikke afstandssøgende signaler til kattene, hun skal bare tjekke at tingene stadig er der, men Baldur fandt sig absolut ikke i at kattene nærmede sig hans ting!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, eller han kan finde på at bide ud efter dem hvis de ikke respektere han nej, så jeg ville fjerne den, bare for at være på den sikre side.

 

Luna sender heldigvis ikke afstandssøgende signaler til kattene, hun skal bare tjekke at tingene stadig er der, men Baldur fandt sig absolut ikke i at kattene nærmede sig hans ting!

 

Det tror jeg alligevel ikke, det er den anden vej her, hvis der sker noget (det skal der ikke, det skal forhindres inden) kattene er dem der har overmagten her, og vores ældste kat bestemmer. Men Victor skal alligevel lege med ilden (kløerne), jeg er så heldig at hun er enormt tålmodig, Tulle, samtidigmed hun er dominerende, Victor ville aldrig i livet turde bide hende. Frej vores hankat, han er blevet gøet ind i ørene, og det har han heller ikke reageret imod Victor på en voldsom måde, nogle gange har han løftet poten og givet ham et dask, uden kløerne trukket ud. Men jeg er der med det samme og siger 'nej' når Victor opfører sig sådan, og dengang det var maden han vogtede (det var vi lidt længe om at fatte :oops:) der fik vi så løst det.

 

Så må abekatten i legekassen. Der kommer så til at blive meget hyleri henne ved kassen:fornaermet:, men der er nok ikke rigtig andre løsninger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...