Hop til indhold

Hvis man finder en hund...


Petrine
 Share

Recommended Posts

Kørte forbi en død golden retriever, som lå ved siden af skinnerne, tænkte på Angel og ville ikke ringe til politiet, men standse på tilbagevejen og tage den med mig (intet halsbånd). Kunne kun finde gennemsigtige plastikposer, så planlagde at pakke den ind i aviser.

 

Heldigvis var ejeren dukket op, da jeg kom forbi - for ved nærmere eftertanke så aner jeg ikke hvad jeg ville gøre med hunden :hmm: og muligvis ikke helt gennemtænkt med 35 kg hund i aviser i plastikpose i bussen.

 

Hvad burde jeg have gjort? Har førhen altid ringet til politiet, men efter Angel synes jeg ikke helt det holder mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh, væmmeligt :megaked:

 

Det rigtige er vel at ringe til Falck eller politiet - og bestemt henvise til, at man forsøger at finde ejeren. Alternativt som du skriver tage den med og smutte forbi nærmeste dyrlæge og få tjekket chippen. Men hvis nu vovse hverken er chippet eller tatoveret er det måske en smule "træls" at stå med 35 kg død hund, som man egentlig ikke har lyst til at have liggende, men heller ikke har lyst til at smide ud :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også ringe til Falck, de har i hvert fald sådan en dyretransport der tager ud til alt - intet er for småt, selv tilskadekomne duer i Kbh tager de vist ud til

Så du også det der undercover chef :hmm: troede jeg nemlig ikke de kørte efter så "lidt" men jeg er sikker på at de tager sig mere af det hvis man ringer der end Politiet, netop fordi de har den der dyreambulance

Link til indlæg
Del på andre sites

...Måske var det en ide at tage nogle billeder af hunden, med så mange særlige kendetegn som muligt? Hvis hunden ender i en fryser, så kan den være svær at genkende for ejeren. Og så har man jo mulighed for at indrykke annoncer i lokalaviserne om, at man har fundet en død hund, og har billeder af den...Så den ikke ender i "glemsel"..

---Men jeg håber aldrig at jeg finder sådan en død hund...:cry:

 

--Og så selvfølgelig ringe til Falck. Eller politiet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til info, hvis nogle søger efter nummeret, har Falck tlf.nr. 70 10 20 30

 

Jeg ringede til dem i sommers vedrørende et dødt rådyr, og der afhængte det af, hvilken kommune, det var i, om de ville hente det, da de i nogle kommuner kun henter dem, hvis det er inden for bygrænsen (medmindre det lå et sted, hvor det var til gene for trafikken). Men mon ikke reglerne er lidt anderledes, hvis det drejer sig om en hund. Det vil jeg da håbe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig mht. Falck.

Og synes bestemt man bør gøre et eller andet, da der jo sandsynligvis er en ejer et sted, som gerne vil have vished for hvad der er sket med hunden.

 

Min kusines to hunde stak af fra deres have i 2005, og hun havde en efterlysnings-annonce i den lokale avis hver uge i 2 år.

Endelig en dag var der en jernbanearbejder der ringede - de havde fundet et hundeskelet nær sporene på et øde område (det var i USA), og der var halsbånd og hundetegn på med min kusines nummer. Så nu ved hun da hvad der skete med den ene.

Selv om det er rigtig sørgeligt, er det alligevel bedre end at gå i uvished i flere år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også Dyrenes Beskyttelses efterlysning og fremlysningsside på nettet: Dyrenes Beskyttelse, Fremlysning af dyr[art]=(Hund)&searchorder=4

 

Nytåret 2008/2009 fandt min gamle hund og jeg en collie, der var skræmt fra vid og sans. Hverken jeg eller et par jægere, der også var på stedet, kunne ikke få fat på ham, og jeg var for første gang i en menneskealder kommet hjemmefra uden mobilen, så måtte køre tilbage for at hente mobil og få tilkaldt lidt hjælp. Inden jeg ringede til politiet tænkte jeg at jeg lige ville tjekke på nettet og heldigvis havde ejeren efterlyst collien på DB's hjemmeside

(historien endte lykkeligt. Jeg fik fat på ejeren, som kørte hen til stedet, hvor vi havde set hendes collie, og de blev genforenet :5up:).

 

Men godt gået at du ikke bare lod den ligge. Uvisheden for ejeren må være forfærdelig :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Hvor skrækkeligt! :megaked:

 

Jeg ville ringe til Falck & La police, men også tjekke alle lister over forsvundne hunde og håbe på et match.

 

Da jeg var 14 år gammel blev en hund kørt over af toget i min by. Også en Golden Retriever. Det var vist ret voldsomt med hunden, men heldigvis er det jo gået så hurtigt og smertefrit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
......Min kusines to hunde stak af fra deres have i 2005, og hun havde en efterlysnings-annonce i den lokale avis hver uge i 2 år.

Endelig en dag var der en jernbanearbejder der ringede - de havde fundet et hundeskelet nær sporene på et øde område (det var i USA), og der var halsbånd og hundetegn på med min kusines nummer. Så nu ved hun da hvad der skete med den ene.QUOTE]

 

Hvor vildt at finde ud af det så lang tid efter. Og altså. Hvor hjerteskærende. Hun fik vel halsbånd og tegn?

Det ville jeg i hvert fald være sindssygt glad for at have. At genforenes med..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Vil jo ikke ringe til politiet - læste om Angel, som nok bare er endt som affald, fordi politiet var skrækkeligt ligeglad :cry:

 

Den så ud til at være ramt så det gik hurtigt.

 

 

Nej, jeg mente også at Falck ville jeg aflevere hunden til - men samtidigt høre politiet om de har fortvivlede hundejere stående i deres records.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige Falck eller nærmeste dyrlæge.

 

Mine nabounger fandt engang en død kat, som de troede var min Balou. Der stod jeg så med en død kat, som ikke var min kat.

 

Jeg ringede til min far (som jo er politiet) og han sagde, at Falck nok ikke ville gøre noget med så lille et dyr + det faktum, at den nu lå ude i min garage og ikke midt på vejen.

 

Jeg ringede så til min dyrlæge, som sagde, at jeg kunne komme forbi og få checket chippen. Der var så ingen chip og jeg fik så valget mellem at tage den med igen eller lade dem "tage sig af den" for den fyrstelige sum af 200 kr. - hvilket jeg så gjorde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hvorfor jeg ikke tænkte på Falck, vil klart afprøve dem næste gang!

 

Blot til info er det første gang i 6 år jeg har set en hund ramt af toget og har kun hørt om en anden, så det er heldigvis meget sjældent.

 

 

Mistede min ti måneder gamle vuf på den måde i 2004. Hun stak af fra hundepasseren (få timer inden jeg skulle hente hende efter hun var blevet passet i en weekend) og endte efter en længere spurt på skinnerne og foran toget. Og så endda på en søndag, hvor der kun er halv kraft på S-toget. Så alt i alt bare følelsen af, at alt bare var på det forkerte sted og på det forkerte tidspunkt.

 

Vuf, Alva - men dagligt kendt som Palle, blev hentet af Falck, og tror ikke hundepasseren havde abonnement. Det var i Farum tæt ved stationen, så ved ikke om det faldt ind under noget med bygrænse og andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jada - først var jeg så optaget af at få hunden med mig og bagefter så lettet over at slippe for besværet, at chokket helt forsvandt.

 

Det var måske meget godt, chok effekten.. Du må gerne ringe i nat hvis du ikke kan sove :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Kørte forbi en død golden retriever, som lå ved siden af skinnerne, tænkte på Angel og ville ikke ringe til politiet, men standse på tilbagevejen og tage den med mig (intet halsbånd). Kunne kun finde gennemsigtige plastikposer, så planlagde at pakke den ind i aviser.

 

Heldigvis var ejeren dukket op, da jeg kom forbi - for ved nærmere eftertanke så aner jeg ikke hvad jeg ville gøre med hunden :hmm: og muligvis ikke helt gennemtænkt med 35 kg hund i aviser i plastikpose i bussen.

 

Hvad burde jeg have gjort? Har førhen altid ringet til politiet, men efter Angel synes jeg ikke helt det holder mere.

 

Jeg har ikke hørt om Angel, er der nogen der vil lægge et link ind ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...