Hop til indhold

Bambi'en.


Dimsen
 Share

Recommended Posts

Nu ligger jeg tråden her, da der også kommer et par billeder.

 

Historien om Bambi.

Ja, starten kender mange af jer jo.

 

Men for at gøre en lang historie kort.

 

Bambi kom til mig 12 uger gammel, mager, fejlernæret, bange, sky og simpelthen den mest trætte hvalp.

 

Det viste sig så at Bambi havde fået tæsk og aldrig haft noget i munden der skulle tykkes på!

 

Lange dage gik igang med at komme tæt på det lille dyr, hun var SÅ sulten men turde ikke rigtig komme hend til mig der sad med maden.

Langsomt gik det frem, hun kom hen, men vidste ikke hvad hun skulle still op med det mad jeg tilbød hende (efter jeg holdte op med at opbløde meden i a38).

 

Værre var det dog når vi gik ud, hun holdte sig tæt men for væk lige så snart den mindste uforudsete bevægelse opstod.

Men det gik.

Dog var det værste punkt at komme over, hendes skræk for at gå gennem døre!

Hun var SÅ angst for døråbninger :cry:

Selvom hun tydligt viste at hun gerne ville med igennem, så kunne hun ikke helt overtale sig selv.

 

Vi gik naturligvis til hvalpetræning.

Mest fordi jeg tænkte at det ville være god Kom-udenfor-normale-omstændigheder træning.

Vi brugte alt tiden til træning på at sidde og kikke på de andre, dog kunne vi få gange være lidt med, i få minutter.

Det resulterede i at vi den sidste gang til træning, faktisk så den "rigtige" Bambi!

De andre på holdet var nærmest måløse over den hund de så :5up:

 

Tiden gik og arbejdet med Bambi i forskellige miljøer fortsatte!

 

Min største bekymring var hvordan hun ville udvikle sig i sin første løbetid, kunne jo gå begge veje.

Hun var i løbetid i december.

 

Til min store lættelse er Bambi blevet SEJ!

Vi mærker nærmest ikke hendes fortid mere her hjemme til hverdag :banan:

 

I får selvfølgelig lige et par billeder at det dejlige dyr!

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for historien og ikke mindst hendes udvikling og super arbejde du har fået gjort :5up:

 

Skønne skønne billeder :hjerte::lun:

 

 

Tak.

Ja, det har været et kæmpe arbejde, var en overgang ved at tro hun ikke blev ret gammel, hun havde det virkelig ikke godt med livet.

 

Men nu er det en anden sag :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...