Hop til indhold

Analkirtler


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke, om du kan huske, hvordan det gik sidst jeg skulle pille ved Astagatorens numse???? (hvorfor er det pludselig mig, der kommer til at lyde som en freak nu???)

 

Men jeg kan vise dig, hvordan man gør og så kan du selv udføre i praksis :mrgreen:

Jeg husker :roll:

 

Jeg synes det lyder som en god idé med en show and tell, som jeg så selv kan udføre i praksis :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville når som helst betale mig fra det - de to gange Petrine fik det gjort, virkede hun som om, det var så lettende, at hun ikke panikkede nær så meget som ellers hos dyrlægen.

 

Venter i spænding på at høre resultatet!

Det handler altså overhovedet ikke om penge, men om at skåne hunden. :-)

Den eneste der kan komme til at udføre "proceduren" uden at skabe en panik-situation er mig, og så tager jeg altså gerne adder faktoren med. Asta har alverdens tillid til at jeg kan hjælpe hende med alt, den vil jeg meget nødigt bryde mere end højst nødvendigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha, det eneste jeg ikke mente med mit indlæg var penge, men klamheden er så voldsom at Petrine bare må lide :oops: jeg er selvfølgelig også ret sippet.

Nååårh... Ej, men jeg må overleve :mrgreen:

 

Jeg er ret sikker på at jeg hellere vil forholde mig til dette, end hendes "hvorfor gør du ikke noget moar"-blik!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm ... er der ikke noget med at vi plejer at ønske os billeder :mrgreen::mrgreen:

 

( Gad godt se Ekat trykke analkirtler):klap:

 

Arghhhh..... NU får jeg billeder på hethinden :???: åååh mindes enda lugten ... :oops:

 

Okay så, hvad med film?:mrgreen:

 

LOOOOL .. Takker for dagens grin... :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Analkirtler tømt... tror jeg nok :hmm: Der var ikke så meget tror jeg, men lidt kom der vist ud!

 

Hun virkede øm, men spørgsmålet er om det var fordi jeg trykkede for hårdt eller om de var ømme.

Nu ser vi om hun virker til at have det bedre i løbet af de næste dage, ellers må vi et smut omkring dr. dyr og se om der er gået betændelse i skidtet.

 

Asta'en var bestemt ikke glad ved situationen, men hun klarede det fint med pølse-bestikkelse. Nu ligger hun i sin kurv og skiftes mellem at vaske sig og give mig blikKET :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det siger hun også :???:

 

Hvordan var Karla's behandlingsforløb? Hun havde betændelse i dem, ikke!?

 

jo de var betændte - og fordi hun skreg og hylede "moar hjælp mig" :megaked: da de tømte dem

 

så ventede vi 3 dage på smertestillende inden hun kom ind og fik lagt et penicilindepot direkte ind i kirtlerne via kateter....

 

Normalt gør de det samme dag, vi kom fredag og dyrlægen (og jeg) mente det ville være for stort et overgreb også at skulle gøre det på tømningstidspunktet...

 

Så vi kom tilbage fastende mandag morgen, blev sederet og fik lagt depot... Så havede vi sidste tjek fredagen efter hvor alt så fint ud igen...

 

Jeg har også bestemt mig til ay lære at gøre det selv, så vi ikke når dertil igen .... stakkels lille Karla

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
jo de var betændte - og fordi hun skreg og hylede "moar hjælp mig" :megaked: da de tømte dem

 

så ventede vi 3 dage på smertestillende inden hun kom ind og fik lagt et penicilindepot direkte ind i kirtlerne via kateter....

 

Normalt gør de det samme dag, vi kom fredag og dyrlægen (og jeg) mente det ville være for stort et overgreb også at skulle gøre det på tømningstidspunktet...

 

Så vi kom tilbage fastende mandag morgen, blev sederet og fik lagt depot... Så havede vi sidste tjek fredagen efter hvor alt så fint ud igen...

 

Jeg har også bestemt mig til ay lære at gøre det selv, så vi ikke når dertil igen .... stakkels lille Karla

 

Hold da op - det lyder som en ordentlig omgang og god behandling hos dr dyr! Noget som de kunne lære hvor jeg har dyrlæge:shock:

 

Jason fik også betændelse i hans ene analkirtel i november: ffra morgenen af var der ikke noget, han løb og hoppede rundt som var der ingenting og sådan var det også da jeg kom hjem om eftermiddagen. Jeg ser så at hans kirtel er hævet og forsøger at tømme den, men da jeg ikke er sikker på hvordan jeg skal gøre vil jeg ikke trykke for hårdt og ender med at ringe til dyrlægen fordi han ømmer sig ligesåsnart jeg rører kirtlen.

 

Dyrlægen kigger kort på ham (rører ham ikke en eneste gang!!!:evil:) og giver ham noget antibiotika. Vi er ude efter 4 minutter og jeg tager ham med hjem (1000 kr lettere! føj for en timeløn - og dr DYR rørte ham ikke engang!). hjemme går der ½ time og så står han midt i gangen og SKRIGER som jeg aldrig har hørt en hund skrige før (dem der kender jason ved han altså ikke siger noget uden at det er slemt). Han kan slet ikke bevæge benene og det ender med at jeg får ham vippet om på siden og lagt på sofaen. Der ligger han så heeeeelt stille og kigger rundt i en times tid. Da han så løfter hovedet skriiiiiiger han igen og kirtlen brister :shock: Heldigvis var det ikke værre end at jeg kunne svøbe skidtet op og vaske ham bagi. Og efter 1 uge på medicin (og et tjek hos dyrelægen - 5 minutter denne gang og hun når rent faktisk at røre ham - meget kort - denne gang) er han ovenpå igen.

 

Meeen jeg er da begyndt JÆVNLIGT at tjekke hans kirtler for det skal IKKE ske igen :shock:

 

 

 

 

øhhh

det skinner måske meget igennem her at jeg er yderst utilfreds med min dyrlæge :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op - det lyder som en ordentlig omgang og god behandling hos dr dyr! Noget som de kunne lære hvor jeg har dyrlæge:shock:

 

Jason fik også betændelse i hans ene analkirtel i november: ffra morgenen af var der ikke noget, han løb og hoppede rundt som var der ingenting og sådan var det også da jeg kom hjem om eftermiddagen. Jeg ser så at hans kirtel er hævet og forsøger at tømme den, men da jeg ikke er sikker på hvordan jeg skal gøre vil jeg ikke trykke for hårdt og ender med at ringe til dyrlægen fordi han ømmer sig ligesåsnart jeg rører kirtlen.

 

Dyrlægen kigger kort på ham (rører ham ikke en eneste gang!!!:evil:) og giver ham noget antibiotika. Vi er ude efter 4 minutter og jeg tager ham med hjem (1000 kr lettere! føj for en timeløn - og dr DYR rørte ham ikke engang!). hjemme går der ½ time og så står han midt i gangen og SKRIGER som jeg aldrig har hørt en hund skrige før (dem der kender jason ved han altså ikke siger noget uden at det er slemt). Han kan slet ikke bevæge benene og det ender med at jeg får ham vippet om på siden og lagt på sofaen. Der ligger han så heeeeelt stille og kigger rundt i en times tid. Da han så løfter hovedet skriiiiiiger han igen og kirtlen brister :shock: Heldigvis var det ikke værre end at jeg kunne svøbe skidtet op og vaske ham bagi. Og efter 1 uge på medicin (og et tjek hos dyrelægen - 5 minutter denne gang og hun når rent faktisk at røre ham - meget kort - denne gang) er han ovenpå igen.

 

Meeen jeg er da begyndt JÆVNLIGT at tjekke hans kirtler for det skal IKKE ske igen :shock:

 

 

 

 

øhhh

det skinner måske meget igennem her at jeg er yderst utilfreds med min dyrlæge :oops:

 

føj for den da, stakkels Jason! og tåbelige dyrlæge... Har du overvejet at finde en ny? Mine 3 konsultationer, inkl. sedation, smertestillende, penicilin osv. løb op i 1500 kr i alt... (jeg har vel været på dyrehospitalet i alt ca 2 timer med opvågningstid etc.) så det lyder da vanvittigt med 1000 kr for 4 minutter...

 

Jeg er heldigvis rigtig glad for min dyrlæge, de er så utroligt søde... Sidst Karla var syg ringede hun til mig kl 23 o aftenen for at snakke om hvordan det gik - fordi jeg havde været bekymret i en sms til min veninde (som er veterinærsygeplejerske derude)... veninde havde fluks sendt sms videre til dr dyr og dr dyr hun bestemte sig til at ringe... Dengang blev det så aftalt at vi alle 3 skulle sove og så sås vi dagen efter... Klokken 6 den morgen ville hun ikke støtte på benene så mig fluks på telefonen og så mødtes vi med dyrlægen derude :5up:

 

Så jo, de kan varmt anbefales hvis man bor i området! Jeg (og Karla) er ikke så stor fan af de to ældre mandlige dyrlæger på hospitalet, men den yngre mand og de 2 kvinder er suveræne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
føj for den da, stakkels Jason! og tåbelige dyrlæge... Har du overvejet at finde en ny? Mine 3 konsultationer, inkl. sedation, smertestillende, penicilin osv. løb op i 1500 kr i alt... (jeg har vel været på dyrehospitalet i alt ca 2 timer med opvågningstid etc.) så det lyder da vanvittigt med 1000 kr for 4 minutter...

 

Jeg er heldigvis rigtig glad for min dyrlæge, de er så utroligt søde... Sidst Karla var syg ringede hun til mig kl 23 o aftenen for at snakke om hvordan det gik - fordi jeg havde været bekymret i en sms til min veninde (som er veterinærsygeplejerske derude)... veninde havde fluks sendt sms videre til dr dyr og dr dyr hun bestemte sig til at ringe... Dengang blev det så aftalt at vi alle 3 skulle sove og så sås vi dagen efter... Klokken 6 den morgen ville hun ikke støtte på benene så mig fluks på telefonen og så mødtes vi med dyrlægen derude :5up:

 

Så jo, de kan varmt anbefales hvis man bor i området! Jeg (og Karla) er ikke så stor fan af de to ældre mandlige dyrlæger på hospitalet, men den yngre mand og de 2 kvinder er suveræne!

 

jamen uden bil så kommer man bare ikke så langt omkring. Men det er generelt frygtelig og forjaget behandling, enormt dyre konsultationer for ingenting og ingen følelse af at de holder af hvad de gør. Jasons vacc i december er "vacc + undersøgelse", men "undersøgelse" var at hun satte stetoskopet på hjertet, sagde "jamen det lyder jo fint" og gav ham et stik - igen ikke engang 5 min. konsultation INKL at hun skrev i passet :???:

 

 

Jeg skal dog have nogen til at køre mig til en mindre by og vaccinere + kastrere møgkatten for det kan gøres for 800 kr hos en anden dyrlæge - har ikke tjekket her, men ved de skal have 500+ for 1. vacc + kastration kostede mig i 2007 900 kr (steget 300 kr på 3 år - kan ikke forestille mig det er blevet billigere igen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...