Hop til indhold

Den positive tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

  • Svar 447
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg sidder lige NU og fryder mig gevaldigt.

 

Jeg skulle jo til at tage mig sammen til at burtræne Nana for 100 år siden, men det fordømte bur er så stort at have stående, så jeg pakkede det væk :oops:

 

Her i weekenden tog jeg det så frem for at prøve om det kunne være på bagsædet af min sedan bil - det kunne det så ikke, øv!!

 

Nå, men det var nu ikke så meget det.

Jeg satte det så et andet sted indendørs, hvor det ikke genere så meget og guess what!! Da jeg kom hjem i aftes, gik Nana derind sådan helt noncelant (staves) og så kunne det bare ikke gå for langsomt med at få belønnet :banan:

 

Hun var også derinde i morges og LIGE NU har hun lagt sig derind igen, jubiii :klap:

 

Nana udtaler:"Sådan et stofbur er nu ikke så ringe endda" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Bamse har hentet en pose chips fra overskabet, båret den ind i sengen, åbnet den og delt med Petrine :lun: ingen af dem har madaggresion, det er ren søskende-kærlighed!

 

:hjerte: Der er da ikke noget så varmende som at se på søskende kærlighed :hjerte:

 

Jeg sidder lige NU og fryder mig gevaldigt.

 

Jeg skulle jo til at tage mig sammen til at burtræne Nana for 100 år siden, men det fordømte bur er så stort at have stående, så jeg pakkede det væk :oops:

 

Her i weekenden tog jeg det så frem for at prøve om det kunne være på bagsædet af min sedan bil - det kunne det så ikke, øv!!

 

Nå, men det var nu ikke så meget det.

Jeg satte det så et andet sted indendørs, hvor det ikke genere så meget og guess what!! Da jeg kom hjem i aftes, gik Nana derind sådan helt noncelant (staves) og så kunne det bare ikke gå for langsomt med at få belønnet :banan:

 

Hun var også derinde i morges og LIGE NU har hun lagt sig derind igen, jubiii :klap:

 

Nana udtaler:"Sådan et stofbur er nu ikke så ringe endda" :mrgreen:

 

Det må være som at køre på cykel, selv om man ikke har gjort det i mange år, kan man stadig godt finde ud af det :lol: Eller også har har hun bare tænkt, at det var på tide, at hun fik eget værelse ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige haft en helt kanon god klikker træning, jeg har haft bøvlet og bøvlet med Misjas poter for hun synes ikke at de kunne lave noget bestemt og da slet ikke target og "elefanten" - nej man kunne tilgengæld apportere target og balje :damn:

:banan: MEN HER TIL AFTEN FIK VI KNÆKKET KODEN :banan:

 

 

 

Der skulle "bare" en gigantisk kæmpe balje til hjælp før Misja synes man kunne stå på den, men SÅ stod hun tilgengæld også og hun ville også gerne op og sidde på den :stupid: - det bedste af det hele var, at da jeg ville overføre det til den alm. lille balje, gik det som smurt i olie :klap:

 

Mors dygtige-dygtige pels-tøs :lun::lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige haft en helt kanon god klikker træning, jeg har haft bøvlet og bøvlet med Misjas poter for hun synes ikke at de kunne lave noget bestemt og da slet ikke target og "elefanten" - nej man kunne tilgengæld apportere target og balje :damn:

 

 

:banan: MEN HER TIL AFTEN FIK VI KNÆKKET KODEN :banan:

 

 

 

Der skulle "bare" en gigantisk kæmpe balje til hjælp før Misja synes man kunne stå på den, men SÅ stod hun tilgengæld også og hun ville også gerne op og sidde på den :stupid: - det bedste af det hele var, at da jeg ville overføre det til den alm. lille balje, gik det som smurt i olie :klap:

 

Mors dygtige-dygtige pels-tøs :lun::lun::lun:

 

Ja, I gjorde det bare så godt, selv med publikum kunne Misja stadig finde ud af det :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Vi har lige haft en helt kanon god klikker træning, jeg har haft bøvlet og bøvlet med Misjas poter for hun synes ikke at de kunne lave noget bestemt og da slet ikke target og "elefanten" - nej man kunne tilgengæld apportere target og balje :damn:

 

 

:banan: MEN HER TIL AFTEN FIK VI KNÆKKET KODEN :banan:

 

 

 

Der skulle "bare" en gigantisk kæmpe balje til hjælp før Misja synes man kunne stå på den, men SÅ stod hun tilgengæld også og hun ville også gerne op og sidde på den :stupid: - det bedste af det hele var, at da jeg ville overføre det til den alm. lille balje, gik det som smurt i olie :klap:

 

Mors dygtige-dygtige pels-tøs :lun::lun::lun:

 

 

Feeeeeeeedt - Super godt gået:klap:

 

Glæder mig til at høre endnu mere om jeres træning og fremskridt... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen så vil jeg da fortælle om en lille sød episode i morges, det har dog ikke noget at gøre med træning.. :engel:

 

Freya elsker tæpper, og specielt et nyt tæppe er hun faldet fuldstændig pladask for... Hun vil IKKE ligge i sin "lædersofa" (sådan en tulle sofa) uden lige nøjagtig dét.

 

I morges kommer hun ud på badeværelset til mig. Hun prikker mig på benet med hendes snude i mens jeg står og børster tænder. Jeg følger efter hende og hun går ud i gangen hvor hendes tæppe ligger. Hun tager det i munden og kigger op på mig, som for at sige: Vil du ik nok følge med.:lun: ... Jeg følger selvfølgelig med hende, hvor hun går hen til sin sofa som er fyldt op med min fars tøj:evil:... Hun ligger tæppet ned foran sofaen og kigger op på mig igen. Jeg flytter tøjet og ligger hendes tæppe i sofaen hvorefter hun går op og ligger sig.:lun:.... Hvor solgt til stang-lakrids kan man lige være.:hjerte:

årh en sød historie :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har for første gang ever prøvet en gang til træning, hvor jeg starter med næsten at opgive og være rigtig træt af det hele og går til at slutte træningen med total succes :banan:

 

Jeg læste det godt, og tålmodighed betaler sig :klap:

 

Og så har du lært ikke at bruge pivedyrets lyd til at få hende til at kigge på dig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste det godt, og tålmodighed betaler sig :klap:

 

Og så har du lært ikke at bruge pivedyrets lyd til at få hende til at kigge på dig :blink:

 

Jeps, men nu bruges den som en slags klikker :lol:

 

Jeg vil da også lige bruge denne tråd til at gøre opmærksom på den fantastiske træningsaften vi har haft i dag :-D

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/15730-luna-er-rask-og-jeg-har-lyst-til-sla-hende-ihjel.html#post392700

 

Ej den havde jeg da ellers set, men havde slet ikke fået læst igennem. Kigger straks på det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så stolt af min hund her til formiddag.

 

Liva har haft en anstrengt forhold til fremmede katte. Når hun har spottet nogle ude på tur, har hun været helt ude i stram snor, gøet og børster hele vejen ned af ryggen = de skulle bare dø :evil:

 

Jeg har arbejdet med på at få hende til at slappe af, når situationen opstod. Hun har fået et "nej" og "kom vi går videre" - en melding fra mig om, at det pjat gider jeg ikke og katte ikke er noget særligt.

 

Indtil i morges var vi nået til, at hun kigger (intenst) efter katten, små børster, men ingen lyd.

 

I morges gik vi så vores sædvanlige morgentur nede langs marken - uden snorPå et tidspunkt er der en vej, som ender blindt ved marken, som vi skal forbi. Liva lunter lidt foran mig, stopper op ved vejen og kigger op af den.

 

Da jeg når hen til hende, kan jeg se, at der sidder en rød kat på fortorvet et par huse oppe af vejen. For s.... tænker jeg hurtigt, nu render hun efter den.

 

Liva kigger på katten (uden andre reaktioner), kigger på mig, "kom vi går videre" og så trasker vi bare videre. :banan: Snuden kom hurtigt i jorden igen og hun havde glemt alt om den kat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så stolt af min hund her til formiddag.

 

Liva har haft en anstrengt forhold til fremmede katte. Når hun har spottet nogle ude på tur, har hun været helt ude i stram snor, gøet og børster hele vejen ned af ryggen = de skulle bare dø :evil:

 

Jeg har arbejdet med på at få hende til at slappe af, når situationen opstod. Hun har fået et "nej" og "kom vi går videre" - en melding fra mig om, at det pjat gider jeg ikke og katte ikke er noget særligt.

 

Indtil i morges var vi nået til, at hun kigger (intenst) efter katten, små børster, men ingen lyd.

 

I morges gik vi så vores sædvanlige morgentur nede langs marken - uden snorPå et tidspunkt er der en vej, som ender blindt ved marken, som vi skal forbi. Liva lunter lidt foran mig, stopper op ved vejen og kigger op af den.

 

Da jeg når hen til hende, kan jeg se, at der sidder en rød kat på fortorvet et par huse oppe af vejen. For s.... tænker jeg hurtigt, nu render hun efter den.

 

Liva kigger på katten (uden andre reaktioner), kigger på mig, "kom vi går videre" og så trasker vi bare videre. :banan: Snuden kom hurtigt i jorden igen og hun havde glemt alt om den kat.

 

Hvor er det bare godt :klap:

 

Og hvor skal du nok være glad for at katten blev siddende stille og ikke løb :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare godt :klap:

 

Og hvor skal du nok være glad for at katten blev siddende stille og ikke løb :blink:

 

Nemlig - ellers tror jeg ikke helt, at det var endt på samme måde :mrgreen:

Men det var en af de der store hankatte, som vist ikke er bange for noget som helst ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig - ellers tror jeg ikke helt, at det var endt på samme måde :mrgreen:

Men det var en af de der store hankatte, som vist ikke er bange for noget som helst ;-)

 

Baldur er engang blevet helt vildt skræmt af sådan en stor hankat, han opdagede den først da han var en halv meter fra den, og katten rørte ikke en muskel. Han turde ikke engang gå hen og snuse til den, og da vi skulle tilbage forbi det samme sted (hvor katten ikke længere var) så gik han i en stor bue uden om :lol:

 

Normalt udviste han stor (for stor) interesse i katte, men det at den sad helt stille og var fuldstændig ligeglad med ham, det syntes han altså var skræmmende

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to positive ting at fortælle, i dag!

 

For det første vil jeg godt blære mig lidt med, hvor meget tillid Sherlock har til at jeg ikke tager ting fra ham :-D Vi var i haven i dag, jeg lå og solede mig på et tæppe. Jeg fandt så et lækkert lamme-ben til Sherlock og gav ham det lidt væk. Og hvad gør hunden? Han slæber det da op på tæppet, hvor jeg ligger, og lægger sig selv helt op af mig :lun:

 

Og så vil jeg godt blære mig lidt over agility, her til aften! I starten var han lidt slem til at miste koncentrationen, og løbe hen til de andre hunde. Men så fandt jeg ud af, at det var fordi vi løb for stærkt, så han blev lidt opkørt. Jeg sænkede farten og vupti!

På et tidspunkt skulle han også over to spring, og de andre hunde stod 1 meter fra. Han havde ikke snor på, men alligevel blev han hos mig! Det samme da han skulle igennem tunnellen, og den drillede lidt. Han var sååå dygtig! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to positive ting at fortælle, i dag!

 

For det første vil jeg godt blære mig lidt med, hvor meget tillid Sherlock har til at jeg ikke tager ting fra ham :-D Vi var i haven i dag, jeg lå og solede mig på et tæppe. Jeg fandt så et lækkert lamme-ben til Sherlock og gav ham det lidt væk. Og hvad gør hunden? Han slæber det da op på tæppet, hvor jeg ligger, og lægger sig selv helt op af mig :lun:

 

Og så vil jeg godt blære mig lidt over agility, her til aften! I starten var han lidt slem til at miste koncentrationen, og løbe hen til de andre hunde. Men så fandt jeg ud af, at det var fordi vi løb for stærkt, så han blev lidt opkørt. Jeg sænkede farten og vupti!

På et tidspunkt skulle han også over to spring, og de andre hunde stod 1 meter fra. Han havde ikke snor på, men alligevel blev han hos mig! Det samme da han skulle igennem tunnellen, og den drillede lidt. Han var sååå dygtig! :hjerte:

 

Hvor er det bare godt gået :5up:

 

Kan du ikke bruge en agillity øvelse til at belønne ham med når I er ude og gå tur?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...