Hop til indhold

Den positive tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

  • Svar 447
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia
Jeg kan slet ikke få armene ned - Og bliver nød til at dele det med jer :banan:

 

Tror vi er sluppet næsten helt af med Bamses frygt for fremmede :klap::klap::klap:

 

Siden han blev kastreret er det gået sindssygt hurtigt fremad på det punkt.

Først var det veninderne der fik nysser og skulle nusse ham, kort efter de var kommet ind ad døren.

 

Så var det en fremmed på gåturen, der gav godbidder og fik lov at nusse ham.

 

Derefter vores hjælpetræner, som Bamse altid har været MEGET mistroisk overfor - Efter 1 godbid var de pludselig bedste venner :shock:

 

I weekenden en af kærestens venner, som Bamse ellers ikke har ville hilse på tidligere, som pludselig fik nysser og Bamse hoppede op på skødet af ham :mrgreen:

 

Og i dag til træning var Bamse ved at gå ud af sit gode skind, for at komme hen og hilse på en af de andre derude, som han ellers ikke har kunne lide før... Jeg var målløs!! :5up:

Det var hilsen med overdreven logren med halen, og Bamse kravlede nærmest op i skødet på ham - Og han havde endda ingen godbidder, men bare det at Bamse blev nusset var nok for ham!

 

Og sådan fortsatte det bare med alle vi mødte i dag....

 

Jeg er nærmest ved at tude af glæde....

Havde aldrig, aldrig, aldrig i mit liv forestillet mig, at det her skulle ske!

At alle de dårlige oplevelser, alle de tæsk og alle de onde mennesker han har mødt i sit liv, er næsten glemt...

Og at nye mennesker nu bare er dejlige og potentielle bedste venner!

 

Hvor er det bare skønt, og hvor må det bare være dejligt for Bamse ikke at skulle være bange for, at alle han møder gør ham ondt!

 

Min skønne, skønne Bamse :lun:

 

Hvor er det bare lækkert at læse:-)

 

Stort tillykke med den enorm flotte fremgang:klap::5up::mrgreen:

 

Det må være en fornøjelse for ham at kunn hilse uden at frygte det værste...

Link til indlæg
Del på andre sites

Her til aften på vores aften tur, kom vi utrolig tæt på et rådyr, normalt jagter Akira dem, men idag blev hun bare stående og kiggede på den mens det rendte væk, og så kunne vi gå videre :klap:

Vi går så senere på en grusvej, som fører ud til en strand, sjældent der kommer biler, men det gjorde der idag, og jeg har hende altid løs der, hun var bare så dygtig at hun kom når jeg kaldte og blev siddende til bilen var kørt forbi og løb først igen når der blev sagt fri :mrgreen:

 

uha, idag er hun også virkelig en mor-hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Så i dag smed Motor sig glad på ryggen og legede med Møffe, tænk engang. Og jeg sværger, jeg har intet gjort :lol:

Jf. den tråd jeg lavede om hvorvidt hvem ligger sig på ryggen i leg og hvem der ikke gør.

Før vi mødtes med Rikke stod vi og ventede, så kom der en pige med sin hund og hun ville gerne hilse, lidt moslen rundt og så begyndte den anden hund at humpe Motor, jeg pillede den ned 2-3 gange og prøvede at få sagt til pigen at det gad min hund altså ikke, at blive humpet.

Så dælme om Motor ikke lige pludselig på pænt hundsk sagde "skrid så AF mig!" :shock:

 

Det er altså virkelig et skridt fremad, misforstå mig ikke, selvfølgelig vil jeg aldrig opfordre til at han går rundt og skælder ud - men jeg synes det er dejligt, at han faktisk sagde fra for en gangs skyld, normalt stæser han lidt panisk væk og forsøger at gemme sig bag mig, og så i det hele taget har jeg bare nogle gange været lidt nervøs ... læs pylret ... for om vi nu gjorde alting rigtigt, når nu han har været monster nervøs med hunde og larm, mange ting der skete på en gang..

 

 

Alt i alt, det går bare totalt fremad på den helt rigtige måde, synes jeg, det gør mig rigtig glad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så i dag smed Motor sig glad på ryggen og legede med Møffe, tænk engang. Og jeg sværger, jeg har intet gjort :lol:

Jf. den tråd jeg lavede om hvorvidt hvem ligger sig på ryggen i leg og hvem der ikke gør.

Før vi mødtes med Rikke stod vi og ventede, så kom der en pige med sin hund og hun ville gerne hilse, lidt moslen rundt og så begyndte den anden hund at humpe Motor, jeg pillede den ned 2-3 gange og prøvede at få sagt til pigen at det gad min hund altså ikke, at blive humpet.

Så dælme om Motor ikke lige pludselig på pænt hundsk sagde "skrid så AF mig!" :shock:

 

Det er altså virkelig et skridt fremad, misforstå mig ikke, selvfølgelig vil jeg aldrig opfordre til at han går rundt og skælder ud - men jeg synes det er dejligt, at han faktisk sagde fra for en gangs skyld, normalt stæser han lidt panisk væk og forsøger at gemme sig bag mig, og så i det hele taget har jeg bare nogle gange været lidt nervøs ... læs pylret ... for om vi nu gjorde alting rigtigt, når nu han har været monster nervøs med hunde og larm, mange ting der skete på en gang..

 

 

Alt i alt, det går bare totalt fremad på den helt rigtige måde, synes jeg, det gør mig rigtig glad.

 

Sådan! :5up:

 

Vær du glad for han siger fra. Dumle kan stadig ikke finde ud af at sige fra. Kun ved Nova og hvis Lexus kommer til at træde på halen e.l., men hvis en fremmed hanhund humper ham siger han ikke fra før det VIRKELIG er nok og så nøjes han ikke kun med at sige fra.

På mange områder er Dumle bare for god af sig når det gælder andre hunde han kan lide. Der gad jeg faktisk godt at han engang imellem ville sige fra på den rigtige måde :blink:

 

Nova derimod... svigermors papillion har forsøgt at humpe hende een gang og kun en og jeg tror ikke han forsøger sig igen lige foreløbig. Hold da fast et knur der kom fra min lille hvalp, men det virkede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Sådan! :5up:

 

Vær du glad for han siger fra. Dumle kan stadig ikke finde ud af at sige fra. Kun ved Nova og hvis Lexus kommer til at træde på halen e.l., men hvis en fremmed hanhund humper ham siger han ikke fra før det VIRKELIG er nok og så nøjes han ikke kun med at sige fra.

På mange områder er Dumle bare for god af sig når det gælder andre hunde han kan lide. Der gad jeg faktisk godt at han engang imellem ville sige fra på den rigtige måde :blink:

 

Nova derimod... svigermors papillion har forsøgt at humpe hende een gang og kun en og jeg tror ikke han forsøger sig igen lige foreløbig. Hold da fast et knur der kom fra min lille hvalp, men det virkede :lol:

 

Ja præcis.

Jeg synes at flere ting for tiden peger mod at Motor både får mere ja, selvtillid er det vel, ved godt at meget også kommer nu fordi han er omkring kønsmodning, men osse at han reagerer fornuftigt på mange ting og han bliver ikke så nemt skræmt.

Han har ikke før "kunnet" sige fra, da han som regel bare blev vildt utryg ved hunden.

Et par gange har jeg faktisk, strengt nok, ladet ham blive i situationer hvor han egentlig ikke syntes det var sådan mega fedt, men han var ikke bange, men så han også opdagede, at hunden faktisk ikke var særlig farlig, at der jo ikke skete noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan slet ikke få armene ned - Og bliver nød til at dele det med jer :banan:

 

Tror vi er sluppet næsten helt af med Bamses frygt for fremmede :klap::klap::klap:

 

Siden han blev kastreret er det gået sindssygt hurtigt fremad på det punkt.

Først var det veninderne der fik nysser og skulle nusse ham, kort efter de var kommet ind ad døren.

 

Så var det en fremmed på gåturen, der gav godbidder og fik lov at nusse ham.

 

Derefter vores hjælpetræner, som Bamse altid har været MEGET mistroisk overfor - Efter 1 godbid var de pludselig bedste venner :shock:

 

I weekenden en af kærestens venner, som Bamse ellers ikke har ville hilse på tidligere, som pludselig fik nysser og Bamse hoppede op på skødet af ham :mrgreen:

 

Og i dag til træning var Bamse ved at gå ud af sit gode skind, for at komme hen og hilse på en af de andre derude, som han ellers ikke har kunne lide før... Jeg var målløs!! :5up:

Det var hilsen med overdreven logren med halen, og Bamse kravlede nærmest op i skødet på ham - Og han havde endda ingen godbidder, men bare det at Bamse blev nusset var nok for ham!

 

Og sådan fortsatte det bare med alle vi mødte i dag....

 

Jeg er nærmest ved at tude af glæde....

Havde aldrig, aldrig, aldrig i mit liv forestillet mig, at det her skulle ske!

At alle de dårlige oplevelser, alle de tæsk og alle de onde mennesker han har mødt i sit liv, er næsten glemt...

Og at nye mennesker nu bare er dejlige og potentielle bedste venner!

 

Hvor er det bare skønt, og hvor må det bare være dejligt for Bamse ikke at skulle være bange for, at alle han møder gør ham ondt!

 

Min skønne, skønne Bamse :lun:

 

 

Stort tillykke :banan:

 

Jeg bliver helt rørt af glæde, af at læse dit indlæg.

 

Hvor er det fedt for dig og ikke mindst Bamse.

Tænk at det er gået så stærkt.

 

Ja miraklernes tid er sgu ikke forbi :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så i dag smed Motor sig glad på ryggen og legede med Møffe, tænk engang. Og jeg sværger, jeg har intet gjort :lol:

Jf. den tråd jeg lavede om hvorvidt hvem ligger sig på ryggen i leg og hvem der ikke gør.

Før vi mødtes med Rikke stod vi og ventede, så kom der en pige med sin hund og hun ville gerne hilse, lidt moslen rundt og så begyndte den anden hund at humpe Motor, jeg pillede den ned 2-3 gange og prøvede at få sagt til pigen at det gad min hund altså ikke, at blive humpet.

Så dælme om Motor ikke lige pludselig på pænt hundsk sagde "skrid så AF mig!" :shock:

 

Det er altså virkelig et skridt fremad, misforstå mig ikke, selvfølgelig vil jeg aldrig opfordre til at han går rundt og skælder ud - men jeg synes det er dejligt, at han faktisk sagde fra for en gangs skyld, normalt stæser han lidt panisk væk og forsøger at gemme sig bag mig, og så i det hele taget har jeg bare nogle gange været lidt nervøs ... læs pylret ... for om vi nu gjorde alting rigtigt, når nu han har været monster nervøs med hunde og larm, mange ting der skete på en gang..

 

 

Alt i alt, det går bare totalt fremad på den helt rigtige måde, synes jeg, det gør mig rigtig glad.

 

Årh, hvor godt, Motor er ved at blive voksen på den gode måde. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tusind tak for alle de skønne besvarelser! :kys:

Det er dejligt, når der er nogen der forstår, hvor jeg bliver så glad, over noget, der er en selvfølge for de fleste!

 

Skal lige love for, at der er kommet blod på tanden i det lille hjem efter, at Bamse har gjort så store fremskridt!!

 

Han er blevet skarpere til træning også - Så jeg overvejer om noget har byttet min hund ud, for jeg troede ikke han kunne blive meget skarpere i en alder af 5 år :hmm:

 

Pludselig så har han fattet "stå" som vi ellers har bøvlet helt vildt meget med - Men selv fra dæk, så kan han alene på verbal kommando rejse sig uden at rykke sig :5up:

Og apport er endelig ved at være der - Han kan næsten sidde stille på plads, mens jeg kaster apporten nu og smider den ikke bare for mine føder, så snart jeg rækker hænderne frem efter den :klap:

 

Han tog røven på mig til træning, og hoppede lige elegant over et A-spring, bare fordi det var sjovt, og fordi jeg ikke lige havde ham på plads :mrgreen:

Så er begyndt at bruge springene som belønning, i stedet for bolden, når vi lige skal koble af - For han eeeeelsker det - og så er der jo en træning indbygget i belønningen. Bonus ;-)

 

Det samme gælder Kaia... Hun er ekstremt skarp når der skal indlæres nyt.

Hun kan nu holde apporten indtil jeg tager fat i den, og det der med at aflevere er indlært så godt (baglænskædning) at hun nu også kan hente den til mig :mrgreen:

 

Det er helt vildt så hurtigt det går herhjemme for tiden.

Skal lige love for mine evner som hundeføre bliver udfordret, for jeg skal jo selv lige have lært hvordan øvelserne skal udføres før jeg kan lære hundene det - Så det er bare total optur for tiden :banan:

 

Så der står følgende på programmet hen over sommeren:

Rundering (begge hunde)

Fremadsendelse (Kaia)

Apport

Spor (især Bamse, for han går skævt på sporet)

Stillingsskift (Kaia)

Og så perfektionering af basis øvelserne for Kaias vedkommende - Bamses sidder jo i skabet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige haft en kanon god selv-trænings time med FOX og JeanetteH, klikker og varm kaffe.

 

Misja og jeg er bare så dygtige at vi nu er begyndt at bevæges os rundt om på "Elefanten", pote target gik godt og genstand med sit og dæk gik godt :banan:

 

Jeg er pave stolt og ja, jeg synes den dersens klikker sq er okay! :klap: :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og Sookie tog noget i munden (ingen frække tanker her :blink:):klap:

 

Først legede hun med en grankogle :5up: og bagefter fik Karina hende tændt på en pivdyr-kødben :klap:Hun var bare så god - håber hun husker det til næste gang :oops:

 

I er super gode og hende Sookie :lun: hende tænder vi da bare igen hvis det er, det skal nok komme er jeg helt sikker på :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ihh altså... Min Bamse gør bare Så store fremskridt med alting!

 

På trods af en dårlig oplevelse i dag, med en meget mærkelig hundeejer og hund, så fik vi lige et ordentligt selvtillidsboost.

 

Den hund der overfaldt Bamse sidst, var ude i haven i dag, da vi kom forbi.

Jeg kunne hverken se eller høre den, før den begyndte at fare mod hækken som en sindssyg.

 

Bamse gjorde lige antræk til udfald, men jeg trækker ham tilbage, og stiller mig imellem, og straks falder han til ro, og går pænt ved min side og logre med halen, mens han får godbidder :klap:

Alt i alt tog det 1-2 sekunder at få helt ro på ham!

 

Og det imens det her monster på den anden side af hækken, skabte sig og var ved at vælte hele haven - Totalt seje Bamse :lun:

 

Tror i lige, der var en Maria der roste sin hund til skyerne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke noget der lyder af noget særlig, vel...

 

Men jeg er lidt stolt af min vuf :engel:

 

Prøvede for første gang nogensinde i dag at få Møffe på plads, mens han var sammen med vennerne og derfor faktisk ikke specielt fokuseret på træning (han var dog inde i en god periode, hvor man kom når mor kaldte osv og havde løbet rundt i lidt tid :mrgreen:) og han kom perfekt ind og satte sig, fin fokus, til trods for at Rumle og Bella fjollede ikke langt væk :hjerte: Og så gik jeg tre skridt med ham i plads - og ve' I hvad?! Han gik sørme så med! :banan: Med fin kontakt og det hele :klap:

 

Så fik han også belønning og fri, inden det gik galt :lol:

 

Men totalt stolt, for han arbejdede for sølle tørkost (hehe, er ikke så god til at lave gode godbidder :lol:) og vi har som sagt aldrig prøvet det i den situation + han er meget distraheret, når vi er ude normalt og svær at holde kontakt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ikke noget der lyder af noget særlig, vel...

 

Men jeg er lidt stolt af min vuf :engel:

 

Prøvede for første gang nogensinde i dag at få Møffe på plads, mens han var sammen med vennerne og derfor faktisk ikke specielt fokuseret på træning (han var dog inde i en god periode, hvor man kom når mor kaldte osv og havde løbet rundt i lidt tid :mrgreen:) og han kom perfekt ind og satte sig, fin fokus, til trods for at Rumle og Bella fjollede ikke langt væk :hjerte: Og så gik jeg tre skridt med ham i plads - og ve' I hvad?! Han gik sørme så med! :banan: Med fin kontakt og det hele :klap:

 

Så fik han også belønning og fri, inden det gik galt :lol:

 

Men totalt stolt, for han arbejdede for sølle tørkost (hehe, er ikke så god til at lave gode godbidder :lol:) og vi har som sagt aldrig prøvet det i den situation + han er meget distraheret, når vi er ude normalt og svær at holde kontakt med.

 

SÅDAN - Det kan du sku godt være stolt over:banan::5up::klap::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih altså, tak skal I have :kys:

 

Og ve' I hvad? Han har bare været verdens bedste lille Møffe-disse-dyr i dag :lun:

 

Gik ned i parken, godbidsposen fyldt med WolfsbluT Green Valley, som vi begyndte på i går som godbidder - posen var næsten tom, da vi kom tilbage :oops:

 

Jeg ved ikke, om han bare er helt vildt ekset med dem eller om det er fordi, vi virkelig er begyndt at træne igen? Det falder ligesom sammen :lol: Men jeg har fandme aldrig haft så fed en kontakt til Møffe før, ikke siden han var helt lille i hvert fald :shock:

 

Han er blevet SÅ boldfixeret, at man ikke skulle tro, at det var mulig for en berner. Stikker af gerne 150meter væk til en fodbold, der bliver sparket til og det samme med hunde (altås, dog ikke sparket, men bare hunde :mrgreen:)

 

Der kom så en ung fyr, der sparkede til en bold, ikke mere end 20 meter, forbi os, mens vi trænede plads og linen bare hang efter Møffe (jeg KAN ikke styre både line, godbidder og klikker, når jeg træner plads :lol: skal koncentrere mig for meget om linen, så Møffe hopper af). Og jo, Møffe blev da distraheret og kiggede efter bold og fyr. Men jeg skulle bare lave en uvending ind foran ham og så var han på igen. Han blev så distraheret et par gange, men ikke mere end det og uvendingen var rigeligt igen :klap: Så fortsatte træningen, selvom jeg et øjeblik havde troet, at jeg måtte droppe den!

 

Da vi så gik videre, reagerede han hver gang jeg sagde hans navn :hjerte: Og da der så kom en gående med en løs hund, igen ikke mere end 20meter forbi os, gik Møffe ikke ud i linen én eneste gang :shock: Og han reagerede på sit navn og kom hen, da jeg bad ham. Sagde sæt dig, han smækkede røven i græsset - og bag os kom den unge fyr med fodbolden dælme forbi igen :shock: Jo, Møffe kunne da lææææne sig lidt til siden eller bagud, men så, uh, skal se på mor! :hjerte: Og inden da havde der været en chihuahua ikke mere end 30meter fra os, som jeg også kunne distrahere ham fra uden problemer.

 

Og han fulgte mig frivilligt rigtig meget, hvor han bare gik ved min side og så op, så frem, så op. Såååå dygti'! :banan:

 

Og for at sætte prikken over i'et, så har han været alene hjemme i 1 time og 10minutter - uden problemer :banan::klap::klovn:

 

Jeg er helt høj nu :mrgreen:

 

Nu ligger han og sover mellem mig og far ude på terrassen, hvor vi nyder vejret (vi har udendørs stikkontakt, så man uden problemer kan sidde med sin bærbare :klap:). Det er bare så hyggerlig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var ude at gå, og Sherlock var løs. Pludselig laver han nogle underlige spring imens han løber, som om han jager noget i græsset (En mus, går jeg ud fra). Jeg kalder på ham, og anden gang jeg råber hans navn, kommer han spurtende! Total succes!

 

(Jeg kan jo sådan set ikke være sikker på at der overhovedet var noget i det græs, men så lever jeg bare i lykkelig uvidenhed :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var ude at gå, og Sherlock var løs. Pludselig laver han nogle underlige spring imens han løber, som om han jager noget i græsset (En mus, går jeg ud fra). Jeg kalder på ham, og anden gang jeg råber hans navn, kommer han spurtende! Total succes!

 

(Jeg kan jo sådan set ikke være sikker på at der overhovedet var noget i det græs, men så lever jeg bare i lykkelig uvidenhed :mrgreen:)

 

Hvor stort, det lyder mere og mere som om dit store arbejde betaler sig :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih altså, tak skal I have :kys:

 

Og ve' I hvad? Han har bare været verdens bedste lille Møffe-disse-dyr i dag :lun:

 

Gik ned i parken, godbidsposen fyldt med WolfsbluT Green Valley, som vi begyndte på i går som godbidder - posen var næsten tom, da vi kom tilbage :oops:

 

Jeg ved ikke, om han bare er helt vildt ekset med dem eller om det er fordi, vi virkelig er begyndt at træne igen? Det falder ligesom sammen :lol: Men jeg har fandme aldrig haft så fed en kontakt til Møffe før, ikke siden han var helt lille i hvert fald :shock:

 

Han er blevet SÅ boldfixeret, at man ikke skulle tro, at det var mulig for en berner. Stikker af gerne 150meter væk til en fodbold, der bliver sparket til og det samme med hunde (altås, dog ikke sparket, men bare hunde :mrgreen:)

 

Der kom så en ung fyr, der sparkede til en bold, ikke mere end 20 meter, forbi os, mens vi trænede plads og linen bare hang efter Møffe (jeg KAN ikke styre både line, godbidder og klikker, når jeg træner plads :lol: skal koncentrere mig for meget om linen, så Møffe hopper af). Og jo, Møffe blev da distraheret og kiggede efter bold og fyr. Men jeg skulle bare lave en uvending ind foran ham og så var han på igen. Han blev så distraheret et par gange, men ikke mere end det og uvendingen var rigeligt igen :klap: Så fortsatte træningen, selvom jeg et øjeblik havde troet, at jeg måtte droppe den!

 

Da vi så gik videre, reagerede han hver gang jeg sagde hans navn :hjerte: Og da der så kom en gående med en løs hund, igen ikke mere end 20meter forbi os, gik Møffe ikke ud i linen én eneste gang :shock: Og han reagerede på sit navn og kom hen, da jeg bad ham. Sagde sæt dig, han smækkede røven i græsset - og bag os kom den unge fyr med fodbolden dælme forbi igen :shock: Jo, Møffe kunne da lææææne sig lidt til siden eller bagud, men så, uh, skal se på mor! :hjerte: Og inden da havde der været en chihuahua ikke mere end 30meter fra os, som jeg også kunne distrahere ham fra uden problemer.

 

Og han fulgte mig frivilligt rigtig meget, hvor han bare gik ved min side og så op, så frem, så op. Såååå dygti'! :banan:

 

Og for at sætte prikken over i'et, så har han været alene hjemme i 1 time og 10minutter - uden problemer :banan::klap::klovn:

 

Jeg er helt høj nu :mrgreen:

 

Nu ligger han og sover mellem mig og far ude på terrassen, hvor vi nyder vejret (vi har udendørs stikkontakt, så man uden problemer kan sidde med sin bærbare :klap:). Det er bare så hyggerlig :lun:

 

Hold da op hvor er I gode, sikke dog en kontakt I har :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor stort, det lyder mere og mere som om dit store arbejde betaler sig :klap:

 

Tak!

Ja, og ved du hvad? På en anden gåtur var der en hund, som han fik øje på. Den var et godt stykke fra os (og det er jo faktisk dér der plejer at være problemer) men jeg fik hurtigt afledt ham ved at stille mig ind foran ham :-D Han er helt klar over at han skal give kontakt, det er bare lige at finde koncentrationen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...