Hop til indhold

Den positive tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

Dumle og Nova har lært værsgod. Vi har smidt en belønning uden for rækkevide af snoren og når de så har taget kontakt har de fået "værsgod". Senere har de nogle gange skulle lave en nem øvelse for at få den. Når de så trækker hen mod en spændende lugt på træningspladsenpladsen venter vi enten på kontakt eller kræver at de udfører en øvelse først og så får de "værsgod" til at gå hen og snuse. Man kan også sætte en anden kommando på som "snuse" e.l.

Ved Dumle har vi brugt det hele træningsgange fordi han var så interesseret i lugte, men det har også virket så godt at han i dag stort set ikke gider lugte på træningspladsen, i dag vil han hellere træne.

 

Jeg har også brugt det med stor succes overfor Luna, og jeg har gjort præcist som du beskriver :5up:

 

Så når man føler at duftene i miljøet begynder at modarbejde en, så skal man straks tænke på dem som belønning og forlange kontakt og øvelse for at få lov at komme derhen. Så hvis Luna pludselig trækker hen imod en duft, så trækker jeg hende lidt væk igen (så hun ikke kan belønne sig selv), og så gør jeg præcist som du skriver :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 447
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Dumle og Nova har lært værsgod. Vi har smidt en belønning uden for rækkevide af snoren og når de så har taget kontakt har de fået "værsgod". Senere har de nogle gange skulle lave en nem øvelse for at få den. Når de så trækker hen mod en spændende lugt på træningspladsenpladsen venter vi enten på kontakt eller kræver at de udfører en øvelse først og så får de "værsgod" til at gå hen og snuse. Man kan også sætte en anden kommando på som "snuse" e.l.

Ved Dumle har vi brugt det hele træningsgange fordi han var så interesseret i lugte, men det har også virket så godt at han i dag stort set ikke gider lugte på træningspladsen, i dag vil han hellere træne.

Jeg har også brugt det med stor succes overfor Luna, og jeg har gjort præcist som du beskriver :5up:

 

Så når man føler at duftene i miljøet begynder at modarbejde en, så skal man straks tænke på dem som belønning og forlange kontakt og øvelse for at få lov at komme derhen. Så hvis Luna pludselig trækker hen imod en duft, så trækker jeg hende lidt væk igen (så hun ikke kan belønne sig selv), og så gør jeg præcist som du skriver :-D

 

Det må jeg lige se, om jeg ikke kan få lært Elvis :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

For et godt stykke tid siden var Motor med mig til møde hvor en anden hund sagde VOV af ham, og så skulle han bare ikke have klinket mere med den sure hund.

Gik noget tid, så var han med til møde igen (han får altid tyggeting når han er med til sådan noget), da den anden hund kom ind i lokalet, flyttede Motor sig væk fra sit ben og dukkede hovedet (vi holdt selvfølgelig den anden hund væk og han endte osse med at ligge og tygge i det igen - desuden havde jeg 2 så de kunne bytte engang imellem).

 

Den anden dag mødte vi den så udenfor, Motor skulle IKKE hen til den, han gemte sig bare sådan lidt bag mig og så ikke særlig glad ud :ae: Vi tog os god tid, og den anden hunds ejer kom hen og klappede Motor og tilsidst kaldte vi på hans hund og så blev de klappet sammen og Motor fik lov at snuse og fandt ud af at der jo ikke skete noget.

 

SÅ i dag var han med på mit arbejde, skulle lige hjælpe en med noget, og denne hund kommer igen. Uhh Motor er ikke helt sikker på det her og står og tripper lidt, vi rooooser og klapper dem begge 2 og de logrer og snuser og endelig slappede Motor af og så gav han den ellers gas med at gø den anden hund lige op i bærret hvis den ikke kiggede på ham :mrgreen: Tror når han gør på den måde er det sådan en blanding af lidt nervøs og lidt overstadig fordi han "tør".

 

Og om ikke det endte med at den anden hund kastede sig om på siden så Motor kunne ligge og tygge den lidt i halsen :lun:

YAY! De lå osse bare rigtig fint sådan lidt fra hinanden, og bare var stenede hunde, det var så godt.

 

Og det blev vist ok langt ups.

Men glad blev jeg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

For et godt stykke tid siden var Motor med mig til møde hvor en anden hund sagde VOV af ham, og så skulle han bare ikke have klinket mere med den sure hund.

Gik noget tid, så var han med til møde igen (han får altid tyggeting når han er med til sådan noget), da den anden hund kom ind i lokalet, flyttede Motor sig væk fra sit ben og dukkede hovedet (vi holdt selvfølgelig den anden hund væk og han endte osse med at ligge og tygge i det igen - desuden havde jeg 2 så de kunne bytte engang imellem).

 

Den anden dag mødte vi den så udenfor, Motor skulle IKKE hen til den, han gemte sig bare sådan lidt bag mig og så ikke særlig glad ud :ae: Vi tog os god tid, og den anden hunds ejer kom hen og klappede Motor og tilsidst kaldte vi på hans hund og så blev de klappet sammen og Motor fik lov at snuse og fandt ud af at der jo ikke skete noget.

 

SÅ i dag var han med på mit arbejde, skulle lige hjælpe en med noget, og denne hund kommer igen. Uhh Motor er ikke helt sikker på det her og står og tripper lidt, vi rooooser og klapper dem begge 2 og de logrer og snuser og endelig slappede Motor af og så gav han den ellers gas med at gø den anden hund lige op i bærret hvis den ikke kiggede på ham :mrgreen: Tror når han gør på den måde er det sådan en blanding af lidt nervøs og lidt overstadig fordi han "tør".

 

Og om ikke det endte med at den anden hund kastede sig om på siden så Motor kunne ligge og tygge den lidt i halsen :lun:

YAY! De lå osse bare rigtig fint sådan lidt fra hinanden, og bare var stenede hunde, det var så godt.

 

Og det blev vist ok langt ups.

Men glad blev jeg :-D

 

Hvor er det dejligt at høre at I fik brugt den tid der skulle til for at han følte sig tryg igen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hilst på en sød schæfer i dag og jeg var slet ikke bange for den :klap: Dumle lagde op til leg med den og så har han hilst på en masse søde hanhunde :lun: Sherlock skældte han ud på til at starte med, men da vi skulle hjem havde han set ham lidt an og lagde op til leg og var helt sød ved ham :klap: er meget stolt af mit lille stressdyr i dag :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sejt Bamseida! :5up:

 

Jeg ved ikke om det er vejret, eller at vi har været til uofficiel rally prøve og jeg pludselig huskede hvor sjovt det bar, eller om det er fordi Karla efterhånden er ved at være voksen eller hvad....

 

men vi har det simpelthen så sjovt med at træne lydighed i øjeblikket! Og ting som kræet bare aldrig har kunnet lære - det kan hun pludselig nu :vedikke:

 

Dæk på afstand, dæk og bliv liggende mens jeg går fra hende, står og kigger på hende i 30 sekunder og går tilbage igen... Fri ved fod med masser af sving og drejninger og standsninger....

 

Stå fra gang hvor hun bliver stående når jeg går videre.... you name it! hunden kan det ! :shock: :banan:

 

Jeg ved ikke hvem der har lært hende det - men det er helt vildt sejt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Denne mandag kunne ikke ha været bedre.

 

Jeg har en vidunderlig Cairn Terrier som jeg bare nyder at være sammen med. Hun er skøn at gå tur med, er fuldt ud obs. på mig, og vi hygger med små tricks osv. :lun: Jeg glæder mig til vores kommende tricks hold... Bare hende og mig...

 

Caia er helt igennem fantastisk at træne HTM med, hun er så meget på, klar og fuld af power, og nøøøj hvor hun lære hurtigt! Vi hygger virkelig med træningen, og så er hun en dygtig hjælper når det kommer til at lægge farmands sokker på plads...

 

Udover træning, gå ture osv. stod den også på trailier træning.

Jeg skal nemlig mødes med Sonja og Tyson på onsdag, så Caia og jeg skal cykle, da det er det nemmeste.

 

Kæresten og jeg tog Caia med ned i cykel kælderen, og lod hende snuse og hoppe ind i traileren.. Her fik hun rooooos, og en masse lækre godbidder.. Så lukkede vi traileren til, og roste hende, og trak traileren ligeså stille og roligt rundt. Hun blev pænt siddende.

 

Vi valgte at tage den med op på de små villaveje, spænde den fast på cyklen, og trække hende afsted, imens vi roste og gav guf. Til sidst kørste kæresten stille og roligt med hende, bare sådan ca. 500 meter. Nøøøj hvor var hun dygtig! Det kommer helt sikkert til at gå godt tror jeg... Godt nok var der hverken hunde, mennesker, mange biler eller noget som kunne virke forstyrrende... Men jeg satser på at med den rette træning kan det sagtens lade sig gøre :-)

 

Nu skal kæresten bare finde på noget smart, så Chili og Caia sidder sikkert der inde..:-)

 

Så i Søborg har det altså været en alletiders lækker mandag, med en masse hundetræning, gode gå ture, og trailer træning... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Et af de øjeblikke hvor man bare elsker sin hund mere end noget andet i livet...

 

Man har lige haft en af de (næsten) værste dage i ens liv.. man kommer alene hjem med hovedpine og puffede øjne..

 

Men så, idet man åbner sin hoveddør, forsvinder alle tankerne i en følelse af glæde, lykke og kærlighed... der står den gladeste hund og venter med en bamse i munden, ingen gøen, ingen hoppen op, stressen eller nogle af de andre problemer der er i dagligdagen, bare en rigtig glad rolig (måske lidt træt ;-)) hund, der slingre om ens ben, misser med øjnene og herefter sætter sig ned og giver pote uden at få kommandoen..

- stadigvæk med bamsen i munden, som han giver til en, for herefter at give et snude-møz.. :hjerte: :lun: :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lab'Buddy

Buddy og jeg har ikke været helt enige om transport-buret var farligt eller ej. Han mente jo bestemt det var noget der ville spise ham.. Så jeg har "kæmpet" bare for at få ham til at snuse til det. Med godbider rundt om, og inde i kanten. Kun dem rundt om blev taget - og skyndte sig laaangt væk fra kassen bagefter.

 

Men hvad er det dog han lige har gjort? :shock:

Han lå ved mine fødder, og pludselig rejser han sig for at ligge sig ind i transport-buret for at sove videre :-D

For første gang ligger han inde i det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja så kan en mandag da næsten ikke blive bedre, der i søborg :5up: (nuj vi bor tæt på hinanden) - og selvfølgelig vil det der cykeltrailer gå som en drøm, med sådan en "mor og far" :blink:

 

Neeej, det var en dejlig mandag vi havde os igår:-)

 

Hvor langt væk er det liiiige at i bor fra Søborg?

 

Engang imellem lufter vi jo vufferne omkring høje gladsaxe, måske det ikke er så langt væk fra jer? :-)

 

Jeg håber du får ret mht. vores trailer projekt. Kæresten og jeg grinte, da vi sådan rendte rundt og gav godbidder og roste Caia... Men altså hvis forarbejdet bliver gjort godt fra start af, plejer det at give pote i sidste ende.. Hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Buddy og jeg har ikke været helt enige om transport-buret var farligt eller ej. Han mente jo bestemt det var noget der ville spise ham.. Så jeg har "kæmpet" bare for at få ham til at snuse til det. Med godbider rundt om' date=' og inde i kanten. Kun dem rundt om blev taget - og skyndte sig laaangt væk fra kassen bagefter.

 

Men hvad er det dog han lige har gjort? :shock:

Han lå ved mine fødder, og pludselig rejser han sig for at ligge sig ind i transport-buret for at sove videre :-D

For første gang ligger han inde i det :-)[/quote']

 

 

Ej hvor er han bare god! Så sejt :-)

 

Tillykke med det:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeej, det var en dejlig mandag vi havde os igår:-)

 

Hvor langt væk er det liiiige at i bor fra Søborg?

 

Engang imellem lufter vi jo vufferne omkring høje gladsaxe, måske det ikke er så langt væk fra jer? :-)

 

Jeg håber du får ret mht. vores trailer projekt. Kæresten og jeg grinte, da vi sådan rendte rundt og gav godbidder og roste Caia... Men altså hvis forarbejdet bliver gjort godt fra start af, plejer det at give pote i sidste ende.. Hehe

Kommer jo an på hvor i Søborg i bor :blink:

 

Jeg bor i Herlev Nord, lige op til en del af Gladsaxe og Klausdalsbrovej og jeg lufter dagligt i smør og fedt mosen hvor vi har dejlige 100 HK mose og enge :banan:

 

http://maps.google.dk/maps?f=q&source=s_q&hl=da&geocode=&q=Herlev,+peberhaven&sll=55.72334,12.440375&sspn=0.068641,0.153637&g=Herlev&ie=UTF8&hq=&hnear=Peberhaven,+2730,+Herlev&ll=55.742753,12.435611&spn=0.068607,0.153637&z=13

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Kommer jo an på hvor i Søborg i bor :blink:

 

Jeg bor i Herlev Nord, lige op til en del af Gladsaxe og Klausdalsbrovej og jeg lufter dagligt i smør og fedt mosen hvor vi har dejlige 100 HK mose og enge :banan:

 

Herlev, peberhaven - Google Maps

 

 

Vi bor lige ved siden af utterslev mose..

 

Krak.dk - Kort

 

Har sat to punkter på - Det er primært de steder vi går i hverdagene :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor lige ved siden af utterslev mose..

 

Krak.dk - Kort

 

Har sat to punkter på - Det er primært de steder vi går i hverdagene :-)

Det er også to dejlige steder, som barn boede jeg i Høje Gladsaxe og luftede en Eng. setter, en cocker og en springer i Utterslev mose flere gange om ugen i gennem mange år - et fantastisk skønt og smukt sted :-D - men i dag lidt for langt fra mig og min hund, fordi jeg ikke har bil :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...