Hop til indhold

Løbsk GD tæve sammen med lille hvalp???


Manse
 Share

Recommended Posts

Nu står jeg og skal hjem til mine forældre, som har en GD på to år, som gerne skulle komme i løbetid nu her.

 

Men vi ved ikk helt om lille Manse, som kun går hende halvvejs op af benet, kan parre hende, og om han er for ung? Han er ca 4 måneder.... Skal lige siges, at han har haft gang i diverse tæpper og bamser :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Jeg er ret sikker på at det kan han ikke (og jeg tror bestemt heller ikke tæven vil lade ham gøre det) da han stadigvæk kun er en lille hvalp. Jeg mener først de bliver kønsmodne omkring 8 mdr. alderen ? Det må der være nogen hanhunde-ejere herinde der ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret sikker på at det kan han ikke (og jeg tror bestemt heller ikke tæven vil lade ham gøre det) da han stadigvæk kun er en lille hvalp. Jeg mener først de bliver kønsmodne omkring 8 mdr. alderen ? Det må der være nogen hanhunde-ejere herinde der ved.

 

Han kan sagtens producere nu, hvis han får held med at ramme:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Højløbsk, hva vil det sige??

Tæven er i løbetid i ca. 3 uger - i den miderste uge er hun mest...øhm, hvad skal man sige, ret så tændt på hanhundende, og er nærmest parat til at lade sig bedække af hvem som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Højløbsk, hva vil det sige??

 

en tæves løbetid strækker sig over 3 uger - Når hun begynder at bløde (går i løb) er hun absolut ikke klar på at blive parret... Det er kun et par dage midt i løbetiden hvor hun er klar og villig (det kaldes højløbsk) og derefter bløder hun stadig men er igen ikke villig til at parre...

 

hvornår hun bliver højløbsk og hvor længe hun er det er individuelt fra hund til hund...

 

De to løbetider vi har været igennem her i huset var meget forskellige. Den første blev hun højløbsk omkring dag 5, var højløbsk i ca 4 dage og så var det slut med villigheden igen... Anden løbetid var hun højløbsk i 12 dage!

 

Tævens adfærd er meget anderledes når hun er højløbsk - selv reserverede tæver vil pludselig opsøge hanhunde, vende rumpen til og lægge hale... i Karlas første løbetid lagde hun hale for alt og alle, tæver, hvalpe, hanhunde - ja selv mine forældres kastrerede hankat fik buddet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...