Hop til indhold

Fødsel


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Jeg tænker tit om der er raceforskelle på hvordan en fødsel forløber.. Er tegnene de samme på selskabshundene, som på de mere selvstændige racer som fx husky?

Jeg ved godt at de opblokker osv..

Jeg venter på en som føder..Idag?

Her er forløbet indtil nu:

Hun vækkede mig i nat kl 1.30 ... De første tegn er altid de samme hos løverne i den her fase (61 dag)

De kan/vil ikke være alene..er max en meter fra mig.. Slikker mig konstant over det hele (det var også sådan hun vækkede mig)..Slikke slikke..Hænder, ansigt, al den bare hud hun kan komme til bliver slikket...

Så gravede hun i sengen i en halv times tid..Slikke slikke mere..Og kl. 5 sagde hun "hvad laver vi egentlig her? lad os dog sove!!" det gjorde vi så..Til kl 8 hvor Eskil synes nu var det nu..Vi må op!!

Dicke (Mor hunden) ud og tisse..Ikke alene, for det kan man ikke nu..Uha min Moar skal med... Godt så vi går i junglen og tisser..Hun slimer en smule.. og har lind mave....

Temperatur inden vi går ud.. 37.1 (mod den normale 37.5)... 2 timer senere er den 36.5.. og kl 12 er den 36.3..kl 14 er den steget til 37.5...

Spiser kun halvdelen af sin morgenmad..Jo så må der være noget i gære! Dicke går aldrig fra sin mad!

kl. 14.30 småryster nu.. Og begynder at få fedtethårslook i hovedet (også et tegn jeg har set på alle løverne).. Får igen et slikke-flip...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 110
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så er der lidt opdatering..

Hun har nu fundet en hvalpekasse..Har møvet den hen til mig og forsøger at få mig til at forstå jeg skal ind i den kasse..Hun kan kun lige selv være derinde og ikke engang vende sig så hun kan slikke sig bagi.. Så det kan hun godt glemme.. :mrgreen:

 

Det lyder som noget Bimsen kunne finde på det der ... hun er også ret tydligt i sit "du skal altså gøre sårn og sårn!" ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj den kasse er godt nok ikke særlig stor - er det der, hun planlægger at føde, for det kunne godt give mig dårlige nerver.....altså for, om de bliver klemt.

 

Hvor er det en skam, at der ikke er kommet webcam på endnu, for det kunne jeg godt blive fristet til at følge med i:lol:

:engel:Men det er nok godt for den opgave, som jeg skal bruge denæste 7-8 timer på, for ellers ville jeg nok have næsen med i en fødsel i stedet :mrgreen:

 

Pøj pøj med det

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj den kasse er godt nok ikke særlig stor - er det der, hun planlægger at føde, for det kunne godt give mig dårlige nerver.....altså for, om de bliver klemt.

 

Hvor er det en skam, at der ikke er kommet webcam på endnu, for det kunne jeg godt blive fristet til at følge med i:lol:

:engel:Men det er nok godt for den opgave, som jeg skal bruge denæste 7-8 timer på, for ellers ville jeg nok have næsen med i en fødsel i stedet :mrgreen:

 

Pøj pøj med det

Jeg har tænkt mig at optage det på video...

Åbenbart gik det op for damen at den kasse kunne vi ikke være i begge to..Så vi tog lige et par timer side om side under sengen..Godt man har tabt sig 90 kg ellers kunne det sq godt have været et problem at komme ud igen :mrgreen:

Nu er vi så flyttet op i sengen..Hun ryster igen og har flyttet sin slikke mani over til sine egne bagerste patter.. Et godt tegn :engel:

Og så kunne ingen af dem da finde på at føde i en kasse..Den slags foregår da oppe i min seng :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvasså? Er I snart igang med at føde? Hvis ikke, kan I så ikke se at komme igang ... jeg venter jer jo faktisk her i morgen ;D
Vi kommer... Hvis ikke hun snart speeder op hopper jeg på hendes mave :slem: Hun skulle da gerne føde inden jeg har læst min nye Dan Brown bog færdig... Læste lige inde under sengen da vi lå der så nu er der kun en halv bog tilbage..Den er jo snart væk :hmm:
Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der lidt opdatering..

Hun har nu fundet en hvalpekasse..Har møvet den hen til mig og forsøger at få mig til at forstå jeg skal ind i den kasse..Hun kan kun lige selv være derinde og ikke engang vende sig så hun kan slikke sig bagi.. Så det kan hun godt glemme.. :mrgreen:

Ville nu gerne se dig i den kasse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tænkt mig at optage det på video...

Åbenbart gik det op for damen at den kasse kunne vi ikke være i begge to..Så vi tog lige et par timer side om side under sengen..Godt man har tabt sig 90 kg ellers kunne det sq godt have været et problem at komme ud igen :mrgreen:

Nu er vi så flyttet op i sengen..Hun ryster igen og har flyttet sin slikke mani over til sine egne bagerste patter.. Et godt tegn :engel:

Og så kunne ingen af dem da finde på at føde i en kasse..Den slags foregår da oppe i min seng :slem:

 

Godt at hun er kommet ud af kassen - og god ide med video :banan:

 

Det er da et fuldtidarbejde at være jordemor til en løve...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det, er der kommet små?
Næ..den slags tager tid...Men nu har hun droppet sine lad-os-ligge-i-kasse-eller-under-sengen..Nu har hun bemægtiget sig samtlige dyner og er ved at sønderslikke mig igen.. På det her tidspunkt kommer jeg altid i tvivl..Er den hund overhovedet i gang med noget som helst? er hun overhovedet gravid? :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...