Hop til indhold

Snenæse eller manglende pigment


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Ja, det må vi da finde, når nu vi har slået vores geniale hjerner sammen. :mrgreen:

 

Ja og hvis Freya så lige kunne komme herind og fortælle om det bare er fordi vores små hunde trænger til ferie i de varme lande.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst freya3010
Her er Motor næse, det altså taget med blitz, derfor det måske ser lidt ekstra mærkeligt ud:

 

Hans næse er HEEEEEEEEEELT fin... den fejler igen ting:5up:

 

Sætter lige et billede på af Freya, så kan du se at hendes næse faktisk er lysere...:engel:

IMG08801_0.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæææmpe billede af smukke hunden :hjerte: Tak!

Ja det kan jeg da godt se, det undrede mig bare, at Motors snude stadig er sort foran, jeg troede de sådan ja, skiftede helt til brun.

 

Nåårh men så skal vi jo se Ozzies snude nu, så vi kan blive helt enige om doktor afhandlingen!

 

Vil nu stadig give tang, jeg tror på det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Kæææmpe billede af smukke hunden :hjerte: Tak!

Ja det kan jeg da godt se, det undrede mig bare, at Motors snude stadig er sort foran, jeg troede de sådan ja, skiftede helt til brun.

 

Nåårh men så skal vi jo se Ozzies snude nu, så vi kan blive helt enige om doktor afhandlingen!

 

Vil nu stadig give tang, jeg tror på det :-D

 

Faktisk så SKAL vintersnuden være sort i kanten... det kan bedømmes som en fejl hvis den ikke er... Så det er kun et godt tegn at næsen er sort i kanterne...:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad hvis en hvalp har noget hvidt pels i hovedet og det ligesom går ned over snuden så den iik er helt sort? er det noget farligt? kan maile billede hvis det er.

 

Du kan oploade billedet her i tråden, når du besvarer her, kan du scrolle lidt ned af siden og trykke "upload filer" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskars snude ser også sådan ud.

 

Har hørt, at man ved at se hvordan pigmenteringen er i ganen, kan se hvilken farve snuden får. Ved ikke om det passer.:vedikke:

 

Oskars gane er mere lys end Victors, som er mørk, så her passer det godt nok. :blink:

 

Det håber jeg da ikke? For Motor er lyserød med tynde zebra striber i ganen :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæææmpe billede af smukke hunden :hjerte: Tak!

Ja det kan jeg da godt se, det undrede mig bare, at Motors snude stadig er sort foran, jeg troede de sådan ja, skiftede helt til brun.

 

Nåårh men så skal vi jo se Ozzies snude nu, så vi kan blive helt enige om doktor afhandlingen!

 

Vil nu stadig give tang, jeg tror på det :-D

 

Awww Freya er godt nok smuk at se på, winternose eller ej.

 

Her er et billede, hvor man kan se at Ozzies snude ikke er helt sort

 

 

Men den er faktisk sort i kanterne... og jeg vil også stadig have fat i noget tang, for at se om det virker.

 

Fnis, nu venter jeg spændt på om Motor får zebrastribet snude. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 11 months later...
Han får lyserød grisenæse.:lol::lol::lol:

 

Og JA - det fik han sgu :evil::evil::evil:

 

Vi har givet ham tangmel i 3 måneder, tror jeg..... resultat:

[ATTACH]39232[/ATTACH]

 

Vildt fesen lever-farvet næse :megaked:

 

Der ser dog stadig skønt mærkeligt ud inde i munden:

[ATTACH]39233[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Overvejer nu seriøst dette produkt: Pigment+ - Støtter pigmentering på læber, øjenrande, negle og næsen.

 

I forhold til at det kan skyldes mangel på jern eller vitaminer, så har Motor altid fået begge dele, så det burde vel ikke være derfor?

 

 

Jeg ville ikke give ham det. :hmm:

Jeg kan ikke lige finde ud af, om det bare er et kosttilskud eller om der rent faktisk er noget andet i, der kan påvirke pigmenteringen på næsen.

Men sådanne tilskud til dyr er sjældent testet ordentligt igennem, og hvis det virkelig kan gøre noget ved pigmenteringen på hans næse, så lyder det altså en anelse farligt og får mig til at tænke på "Barbiepillen".

 

Det er en pille, til mennesker, der øger produktionen af melanin, og derfor giver en øget beskyttelse mod solen. Men det var nu ikke derfor folk tog den, det var fordi man hurtigere opnåede en mørkere farve når man tog sol.

Der var bare en helvedes mange bivirkninger ved den pille, såsom stærkt nedsat syn, nye modermærker (og øget risiko for modermærkekræft) osv.

Den er forresten forbudt, men man kunne (kan?) bestille den over nettet...

 

Næringsindhold: Hyldebær, havalger og brændenælder

Jeg tror heller ikke, at nogle af de ingredienser vil have nogen effekt på hans pigmenteringen - du havde prøvet havalgerne i form af de der piller, ikke? :hmm:Eller havde du bare brugt almindeligt sushi-tang?

 

Men jeg fandt en hjemmeside der lyder rigtig god, jeg ved ikke om det er den, du også har kigget på?

SNOW NOSE OR WINTER NOSE IN DOGS - Chinaroad Lowchens of Australia

Men der står Chlorela også nævnt, men det er en ferskvands alge. Almindeligt tang har altså ingen effekt, man skal finde et produkt der indeholder den alge, der hedder Chlorela.

 

Og så står der, at man skal skifte plastik/gummi vand- og mad-skåle ud med et andet materiale, da hunde kan være allergiske. :hmm:

 

Og så står der også, at det kan være fordi hunden lider af vitaligo (apropros Michael Jackson :lol:)

Vitaligo causes black depigmentation in the nose and sometimes the lips to fade to brown.

Det lyder da lidt som Motors næse.

Men jeg kan ikke finde ud af, om Vitaligo og Vitiligo er to forskellige sygdomme. Umiddelbart lyder de ens. Vitiligo kan i hvert fald behandles. :5up:

 

EDIT: Vitaligo og vitiligo er ikke det samme, men tror, at det er vitiligo du skal kigge nærmere på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kahlia, tak for et uddybende svar :-D

 

Angående vitiligo, så tror jeg ikke det er det Motor har, tror det er ganske normal snenæse/snow nose.

Fandt dette om sygdommen:

 

Jo de taber farven, min hund har mistet farven om munden, øjnene og i bagdelen, hun er også ved at blive hvid virkelig hvid på trædepuderne, hendes sorte pels i hovedet er også ved at blive hvidt.

 

Han mister jo ikke farve alle mulige andre steder.

 

Chlorella, mjaeh, som skrevet har vi givet tangmel dagligt i 3 måneder, og ingen ændring overhovedet.. :evil: Altså, kan da godt prøve chlorella i stedet, men har bare ikke læst nogen som faktisk har skrevet at det virkede (udover dem der sælger produktet.

 

Vi har altid brugt stål skåle, så det er i hvert fald ikke det. Han har også altid fået alm. vitaminer og så nogle urtepiller med diverse godt i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, så er Motor nok ikke en reinkarnation af Michael Jackson... :hmm:

 

Nej, så var det måske nærmere Vitaligo du skulle kigge på, det var også det der stod nævnt inde på siden, men blev så forvirret af google. Synes Vitaligo og Vitiligo står beskrevet meget ens. :vedikke:

Vitaligo

Tænker bare, at man ikke lægger mærke til sådan en sygdom hos samojeden, da den jo allerede er hvid - og hvis man bare ser den manglende pigmentering på næsen som snownose, så kommer man nok aldrig frem til, at det kunne være en sygdom.

Men du har nok ret, og hvis det skulle gå hen og være vitaligo/vitiligo, så er det jo ikke sygdomme, der forringer hundens livskvalitet, så fred være med det. Det er alligevel også at gå til ekstremer hvis man skulle udføre plastikkirugi på hans næse. :stupid:

 

Men med Winter nose står der, at det bare er manglende sol, så der vil en tur i solarie hjælpe. :slem:

 

Bum bum... nu kiggede jeg lidt på Chlorella, og kan heller ikke finde noget om, at det skulle have nogen snownose. Men til alle der har hunde med cancer-historie:

Chlorella has been found to have anti-tumor properties when fed to mice

Men, nej, jeg kan godt se hvad du mener. Der er intet om, at chlorella skulle have en effekt på pigmentering, kun en hel masse om, at det indeholder en masse gode næringsstoffer - hvilket jo er ligegyldigt, hvis han allerede får, hvad han har brug for. :hmm:

 

Jamen, så vil jeg lede videre efter en mirakelkur. :mrgreen:

EDIT:

Ikke en mirakelkur, men en guide til at forebygge:

http://www.ehow.com/how_2108929_prevent-nose_-_winter-nose_-dog.html

Okay, der står godt nok ikke meget der...

 

Vitaligo causes black pigment in the nose and sometimes the lips to fade to brown.

Snow nose causes the nose to fade to brown in winter; normal color returns as summer approaches. Snow nose occurs mainly in white-coated breeds; the color change can become permanent in older dogs. It is not associated with disease.

Plastic dish dermatitis can occur if the dog eats or drinks out of plastic or rubber bowls. It is triggered by a reaction to an antioxidant found in the dishes.

Og så fra en anden side, hvor der står nogle grunde til pigmentforandring i næsen. Men det er de samme ting, som er blevet nævnt før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fundet en syg side her hvis du lige vil læse mere om snuder:

Depigmentation or Pigmentation Problems

 

Nu ved jeg godt vi taler hund, men sygdommen vitaligo, på mennesker ser den sådan ud, altså pigmenten er HELT væk visse steder:

190px-Vitiligo03.jpg

 

Der er også noget der kaldes dudley nose, men det er heller ikke det.

 

Jeg kunne ikke finde nogen kur til vitaligo/vitilligo (totalt ens navne :fornaermet:), men du skriver plastisk kirugi?? SÅ vild er jeg nok heller ikke efter en sort næse.. :lol: Måske jeg bare skal farve den med henna.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fundet en syg side her hvis du lige vil læse mere om snuder:

Depigmentation or Pigmentation Problems

 

Nu ved jeg godt vi taler hund, men sygdommen vitaligo, på mennesker ser den sådan ud, altså pigmenten er HELT væk visse steder:

190px-Vitiligo03.jpg

 

Der er også noget der kaldes dudley nose, men det er heller ikke det.

 

Jeg kunne ikke finde nogen kur til vitaligo/vitilligo (totalt ens navne :fornaermet:), men du skriver plastisk kirugi?? SÅ vild er jeg nok heller ikke efter en sort næse.. :lol: Måske jeg bare skal farve den med henna.

 

 

Vitaligo står beskrevet hos hunde som at pigmenten i næsen, og nogle gange læberne, blegner til brun. :vedikke: Men hvis hans næse bliver mørker om sommeren, så er det jo nok ikke det. :-D

En kur? Tja, der står noget om noget medicinsk og så noget kirurgisk - og da det kun ændrer på udseendet, valgte jeg selv at sætte "plastik" ind foran "kirurgi". :lol:

Du kan også se, hvilken farve den får med noget rødbede. Det er da i hvert fald naturligt, og måske kan den blive mørk nok til at man ikke lægger mærke til at det ikke er sort, men nærmere... rød-lilla? :hmm: Men han ville nok ikke kunne stoppe med at slikke sin næse. :klap:

Ellers er der blæksprutte-blæk - det bruger man jo også til at farve pasta med. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...