Hop til indhold

At spille spil?


Gæst Pia J
 Share

Recommended Posts

Nu sidder jeg jo her og ser alle jeres hunde spille spil og de kan jo bare det der :fornaermet:

 

Men hvordan pokker lære jeg Zacko det han har et NO spil men hold da op han er ringe til det, han skal løfte klodser op for at få godbidden, men jeg kan ikke på nogen måde få ham til at tage de klodser han vil godt skubbe til dem, men ikke løfte dem :stupid: jeg tror det er fordi han ikke tror han må bide i dem :hmm:

 

Jeg vil jo gerne købe nogle af de der spil til ham, men omvendt gider jeg ikke bruge penge på det hvis han bare står og ser dorsk ud, fordi han ikke tør røre ved dem :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sidder jeg jo her og ser alle jeres hunde spille spil og de kan jo bare det der :fornaermet:

 

Men hvordan pokker lære jeg Zacko det han har et NO spil men hold da op han er ringe til det, han skal løfte klodser op for at få godbidden, men jeg kan ikke på nogen måde få ham til at tage de klodser han vil godt skubbe til dem, men ikke løfte dem :stupid: jeg tror det er fordi han ikke tror han må bide i dem :hmm:

 

Jeg vil jo gerne købe nogle af de der spil til ham, men omvendt gider jeg ikke bruge penge på det hvis han bare står og ser dorsk ud, fordi han ikke tør røre ved dem :genert:

 

Hvis han nu kan få fat i godbidden, ved at skubbe, så er det vel også ok. :-D

 

Zacko kan da ikke gøre ved, at han ser dorsk ud. :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han nu kan få fat i godbidden, ved at skubbe, så er det vel også ok. :-D

 

Zacko kan da ikke gøre ved, at han ser dorsk ud. :drille:

Ja men problemet er jo at det spil jeg har ikke bare kan skubbes væk de klodser, jo hvis jeg vender dem om kan de, så vi snyder lidt :oops: men hvis det skal være rigtig så skal han løfte dem, så jeg kunne godt tænke mig at lære ham det :hmm:

 

Men ok det er jo bare fordi han er så velopdragen at han ikke vil ødelægge noget eller tage noget som han ikke må :engel:

 

Nå du skal ikke bruge de ben alligevel var det det du sagde der til sidst :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla nægter også at løfte med munden, men hun kan altså sagtens pote sin vej til godbidderne alligevel ;-) det gør vel ikke noget at der er flere løsninger på et problem? :mrgreen:

 

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/7542-hjernegymnastik-10.html#post194741

 

Det Spil Karla spiller på linket her er et 2-i1 spil, som kan erhverves for ca 200 kr i de fleste dyrhandlere og for ca det halve i tyskland

 

Det andet her er lidt dyrere, men fandt det til ca 220 i Tyskland - der er også flere mundudfordringer, som lillepigen bruger poterne til istedet :blink:

 

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/7542-hjernegymnastik-10.html#post194743

 

Og så er der jo Dog Tornado - ren snude/pote action :mrgreen:

 

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/7542-hjernegymnastik-12.html#post252719

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla nægter også at løfte med munden, men hun kan altså sagtens pote sin vej til godbidderne alligevel ;-) det gør vel ikke noget at der er flere løsninger på et problem? :mrgreen:

 

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/7542-hjernegymnastik-10.html#post194741

 

Det Spil Karla spiller på linket her er et 2-i1 spil, som kan erhverves for ca 200 kr i de fleste dyrhandlere og for ca det halve i tyskland

 

Det andet her er lidt dyrere, men fandt det til ca 220 i Tyskland - der er også flere mundudfordringer, som lillepigen bruger poterne til istedet :blink:

 

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/7542-hjernegymnastik-10.html#post194743

 

Og så er der jo Dog Tornado - ren snude/pote action :mrgreen:

 

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/7542-hjernegymnastik-12.html#post252719

 

He he hun går til den :blink: og nej gør ingenting at det ikke bliver udført "rigtigt" men Zacko er altså en forsigtig en han kan lige strække sig til at bruge snuden, men ellers er det somom han ikke tør/tror han må :???: han bliver rigtig glad når man finder spillet frem men ved slet ikke hvad han skal for han vil ikke have det skramler eller vælter :vedikke: men jeg synes det ville være godt for ham at lære at han bare skal slå sig løs :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lånt et spil hvor "dutterne"/pindene er af træ (spil fra Nina ottesen) og dem løfter Misja fint nok, i dag kom et lignene spil som jeg har købt til hende og her er dutterne af plastik (fra Karli), dem vil hun bare ikke løfte men puffer væk! :vedikke:

Men i brugsforvirringen til dem jeg har købt står der, at de må puffe dutterne/pindene væk med snuden, så din gør det vel rigtigt nok ? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lånt et spil hvor "dutterne"/pindene er af træ (spil fra Nina ottesen) og dem løfter Misja fint nok, i dag kom et lignene spil som jeg har købt til hende og her er dutterne af plastik (fra Karli), dem vil hun bare ikke løfte men puffer væk! :vedikke:

Men i brugsforvirringen til dem jeg har købt står der, at de må puffe dutterne/pindene væk med snuden, så din gør det vel rigtigt nok ? :-)

Ikke rigtig for jeg snyder jo og vender dem om så han kan vælte dem med snuden, sidder de rigtig kan de kun fjernes med munden

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet med nogle bedre godbidder, nogle hvor han virkelig vil gøre alt for at få fat i dem?

Ja det sad jeg også og tænkte på (kan han tåle rå bacon, ville jeg bruge det) og så måske kun have 1 pind der er sat let på og så KUN spille med den, indtil han er helt fortrolig med pinden, larmen og hvad han skal gøre - og selvfølgelig skam-rose når bare han snuser/dutter/puffer til den :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det sad jeg også og tænkte på (kan han tåle rå bacon, ville jeg bruge det) og så måske kun have 1 pind der er sat let på og så KUN spille med den, indtil han er helt fortrolig med pinden, larmen og hvad han skal gøre - og selvfølgelig skam-rose når bare han snuser/dutter/puffer til den :-D

 

Ja, selvfølgelig, starte med kun én pind indtil han har fundet ud af hvad det går ud på :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, selvfølgelig, starte med kun én pind indtil han har fundet ud af hvad det går ud på :5up:

Det gjorde jeg, klogere er mitte trods alt heller ikke - da hun fattede dén, tog jeg 2 pinde osv.

 

Allerede onsdag aften (har spillet hver dag X 2 med hende siden vi lånte spillene i mandags) fangede hun ideen til fulde - nu mangler jeg bare at hun aflevere alle pinde uden for mange svingærinder :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gjorde jeg, klogere er mitte trods alt heller ikke - da hun fattede dén, tog jeg 2 pinde osv.

 

Allerede onsdag aften (har spillet hver dag X 2 med hende siden vi lånte spillene i mandags) fangede hun ideen til fulde - nu mangler jeg bare at hun aflevere alle pinde uden for mange svingærinder :blink:

 

Det er også bare fordi du har sådan en sej hund der afleverer pindene, hvorimod vores andres hunde bare smider dem på gulvet :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også bare fordi du har sådan en sej hund der afleverer pindene, hvorimod vores andres hunde bare smider dem på gulvet :klap:

Fnis :mrgreen: - den første dag fattede hun slet ikke at der var godbider med i legen, hun troede det bare var endnu en apporterings/genstands-leg fra min side :stupid: - så det er hendes egen skyld at det nu er koblet på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet med nogle bedre godbidder, nogle hvor han virkelig vil gøre alt for at få fat i dem?

 

Pølser har vi prøvet, men så sidder han bare og savler i vildskab eller står, og ser bare helt blank ud :stupid:

 

Ja det sad jeg også og tænkte på (kan han tåle rå bacon, ville jeg bruge det) og så måske kun have 1 pind der er sat let på og så KUN spille med den, indtil han er helt fortrolig med pinden, larmen og hvad han skal gøre - og selvfølgelig skam-rose når bare han snuser/dutter/puffer til den :-D

 

Han ved godt hvad han skal for når vi laver snyde måden så kan han godt.

 

Men altså han er sgu en underlig hund, for han er så forsigtig, så han vil slet ikke noget som gør at han skramler eller flytter noget, feks har jeg lige købt 2 kurve til hans legetøj+bamsekirkegård og der vil han heller ikke tage noget i, jeg har puttet guffer i men han vil ikke flytte noget for det, uha er svært at forklare, men altså er mest somom han ikke tror han må, når han har hans aktivtets bold og den kommer i gardinerne så vil han godt prøve at tage den men kommer han så til at rode i gardinerne så tror han at han ikke må .....

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså han er sgu en underlig hund, for han er så forsigtig, så han vil slet ikke noget som gør at han skramler eller flytter noget, feks har jeg lige købt 2 kurve til hans legetøj+bamsekirkegård og der vil han heller ikke tage noget i, jeg har puttet guffer i men han vil ikke flytte noget for det, uha er svært at forklare, men altså er mest somom han ikke tror han må, når han har hans aktivtets bold og den kommer i gardinerne så vil han godt prøve at tage den men kommer han så til at rode i gardinerne så tror han at han ikke må .....

Han lyder fuldkommen lige som Misja var, havde jeg givet hende de spil for et par år siden, ville hun ha nægtet at røre ved dem hvis der bare kom den aller mindste larm! :roll:

 

Hun kunne i det heletaget slet ikke håndtere ting der larmede, hvis hun selv var "årsag" til det.

 

Jeg gik "den anden vej" og animerede hende til en masse selvtillids øvelser dag ud og dag ind, især ude på gåturene (siger ikke det er samme problem din vuffer har :-D ) og gennem årerne kan hun nu både larme og lave larm, uden at "dø" af det som tidligere - hun er nu 7½ år :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han lyder fuldkommen lige som Misja var, havde jeg givet hende de spil for et par år siden, ville hun ha nægtet at røre ved dem hvis der bare kom den aller mindste larm! :roll:

 

Hun kunne i det heletaget slet ikke håndtere ting der larmede, hvis hun selv var "årsag" til det.

 

Jeg gik "den anden vej" og animerede hende til en masse selvtillids øvelser dag ud og dag ind, især ude på gåturene (siger ikke det er samme problem din vuffer har :-D ) og gennem årerne kan hun nu både larme og lave larm, uden at "dø" af det som tidligere - hun er nu 7½ år :genert:

Lyder som Zacko :blink: men hvordan får jeg ham til at synes at det larm han kommer til at lave er ok :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som Zacko :blink: men hvordan får jeg ham til at synes at det larm han kommer til at lave er ok :vedikke:

Jeg aner det ikke Pia :vedikke:

 

Jeg ved kun at jeg har arbejdet med at "løfte" Misja i år-vis og at hver gang vi stødte på noget (hvad som helst) hun ikke mente at hun kunne/kunne rumme, har jeg med det samme taget det som en opfordring til netop at arbejde os igennem denne ting - som gennem årerne er blevet til rigtig mange forskellige ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvad spil det er du har. Men som jeg ser Zacko, så ville jeg vælge at give ham nogle andre udfordringer. Et gammelt viskestykke eller håndklæde, hvor du gemmer godbidder i de knuder, som du binder. Det larmer ikke og når man ved, at Zacko er lydfølsom, så var det måske en mulighed.

 

Spillet ville jeg prøve, at flytte ud på græsplænen, hvor det ikke larmer så meget og lade ham prøve det der. Når han er trygt ved det der, så kan du prøve, at flytte det ind.

 

Små plastikbøtter, hvor der evt. har været marmelade i, kan også bruges, de larmer hellere ikke så meget. Sæt dem oveni hinanden og gem godbidder imellem hver bøtte. Start med 2 bøtter og gør det gradvis sværere med flere bøtter. Du kan hjælpe ham ved, at holde bøtterne.

 

I bladet Hunden er der en artikkel om, hvordan man træner angsten for fyrværkeri væk. Jeg har ikke selv læst den endnu. Men måske der er noget du kan bruge. Jeg kan tage bladet med næste gang vi ses. :-D

 

Ros ham når han selv tager initertiv til noget, lige meget hvor ubetydeligt, det kan virke. Det vil styrke hans selvtillid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...