Hop til indhold

Hvad synes I om konceptet "hundevandsenge"?

Gæst Chino
 Share

Hvad siger I til konceptet "hundevandseng"?  

25 stemmer

1. 1. Hvad siger I til konceptet "hundevandseng"?

• Jeg ville ikke drømme om at købe en hundevandseng
    • Jeg vil overveje det hvis min hund får gigt
    • Min hund lider af gigt, og jeg ville straks købe en hundevandseng, for at lindre min hunds smerter
      0
    • Jeg vil købe en hundevandseng allerede nu, hvis det var muligt, for at forbygge gigt hos min hund
    • Ved ikke

Recommended Posts

Hejsa, TAK din hjælp!

Jeg er ved at skrive min hovedopgave om markedsføring af hundevandsenge på det danske marked, og derfor vil jeg sætte stor pris på din hælp.

Flere dyrehospital anbefaler vandsengene i det private ”hundehjem”, til forbyggelse af liggesår og også imod gigt, især til de større hunde. Gigt hos især de større hunde er svært at undgå, når de kommer op i en vis alder, men ved at forbygge det kan de udskydes op til flere år. Hovedårsagerne til at hunde får gigt er at de presses til ekstreme fysiske påvirkninger, at de ikke får den rigtige kost – især mens de er hvalpe, da det er der skelettet udvikles, overvægt er også medvirkende til gigt da det belaster hundens knogler og led. Sidst men ikke mindst er kulde og fugt også en vigtig faktor i hundens udvikling af gigt, mange hunde bor i stalde, hundegårde, udbygninger, bryggers, gange osv. alle sammen steder hvor de er udsat for fugt og kulde. Ved at hundene ligger på en opvarmet vandseng, kan dette problem kraftigt mindskes.

Hundevandsengen kommer til at koste ca.1500 kr i butikkerne.

Afgiv Jeres stemme, og skrive endelig hvis i har spørgsmål på [email protected]

Mange hilsener Alice Brunsø

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke engang få mine hunde til bruge en Krøyerkugle-seng, så jeg tvivler meget på, at jeg ville få dem til at bruge en vandseng.

Så har jeg stemt, at jeg ikke ville købe en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, tja, lige nu ville det nok ikke være en god ide (med en 15 uger gammel hvalp, som skal grave i ALT! :lol: men måske på sigt... Det kommer selvfølgelig an på, om hun kan holde ud at ligge hvor der er varmt (du skriver at den er opvarmet), kan man selv justere temperaturen eller?

(Venter lige med at stemme til du har svaret, så bliver mit svar mest korrekt ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg har erfaring med vandseng til hund, så jeg ville gerne have en :)

Da jeg havde min schæfer pige Tøsen, lå hun hos mig i min vandseng, hun var ca 10-11 år da jeg måtte af med min vandseng, derefter fik hun gigt, jeg er ikke i tvivl om at vandsengen virkede forebyggende på gigten :)

Så jeg svarer ja, men med det forbehold at jeg måske bare ville købe en kæmpestor vandseng vi så alle kunne ligge i :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har svaret nej, til trods for at jeg har en hund med gigt.

Begrundelsen er at jeg har haft en vandseng, og den ville hundene ikke op i.

kan der ikke gå hul på den ? :shock:

Jeg forestiller mig at en sådan hundevandseng er lavet til hunde og derfor er dæmpet meget (ingen bølgegang) og desuden indrettet således at hunde let kan komme op i den m.m. :)

Da Tøsen mistede adgangen til vandsengen kom gigten prompte, så jeg er slet ikke i tvivl om at det har en virkning, ikke mindst det at det er varmt og at det giver efter for kroppen :)

Selv sover jeg på tempur madras, den er trykaflastende, fantastisk som det har virket på mine gigtsmerter, det næste kunne blive en vandseng til os alle :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forestiller mig at en sådan hundevandseng er lavet til hunde og derfor er dæmpet meget (ingen bølgegang) og desuden indrettet således at hunde let kan komme op i den m.m. :)

Da Tøsen mistede adgangen til vandsengen kom gigten prompte, så jeg er slet ikke i tvivl om at det har en virkning, ikke mindst det at det er varmt og at det giver efter for kroppen :)

Selv sover jeg på tempur madras, den er trykaflastende, fantastisk som det har virket på mine gigtsmerter, det næste kunne blive en vandseng til os alle :lol:

Den jeg havde, var 95 % dæmpet, og hundene brød sig ikke om at være deroppe.

Hailey har i stedet fået en isoleret sokkel under samt en tyk hynde ind i hans bur + det står placeret tæt på radiatoren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke sikker på at vandseng vil være det rigtige for Toffi, jeg tror hun vejer for lidt til at kunne ligge ordentligt i den.

Havde jeg en stor hund, ville jeg være åben for det, men kun hvis den var dæmpet.

Selv bryder jeg mig dog ikke om at ligge i vandsenge, hverken dæmpede eller udæmpede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen, og TAK for Jeres respons!

Vandsengen er "støddæmpet" og derfor gynger det ikke. Den er også temperaturstyret, så man selv kan regulere hvor varmt hunden skal ligge og fx. også mellem sommer og vinter.

Sengen er omgivet af et materiale, som simpelt ikke kan kradses eller bides i stykker, lige nu sidder jeg i Kina og skriver min opgave og her har 3 bæster af hunde sengene og de har haft dem i 1½ år og de fejler INGENTING. Det er samtidig et materiale der kan tørres af med våd klud eller spules!

Når vandsengene kommer på markedet, vil der dog være mulighed for at få læderbetræk ud over, hvilket jeg nok vil fortrække...mest for syns skyld.

SPØRG ENDELIG hvis der er mere I vil vide!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke sikker på at vandseng vil være det rigtige for Toffi, jeg tror hun vejer for lidt til at kunne ligge ordentligt i den.

Havde jeg en stor hund, ville jeg være åben for det, men kun hvis den var dæmpet.

Selv bryder jeg mig dog ikke om at ligge i vandsenge, hverken dæmpede eller udæmpede.

Hundevandsengene kommer i 3 forskellige størrelser til at starte med, S, M, L og evt. XL, så der skal være en størrelse der passer til alle størrelser hunde. Derudover bestemmer man selv hvor meget vand man fylder i, hvilket også gør at selvom Toffi vejer meget lidt, vil hun stadig synke ned i sengen. :-D

Redigeret af Admin
quote ok nu
Link til indlæg
Del på andre sites

Hundevandsengene kommer i 3 forskellige størrelser til at starte med, S, M, L og evt. XL, så der skal være en størrelse der passer til alle størrelser hunde. Derudover bestemmer man selv hvor meget vand man fylder i, hvilket også gør at selvom Toffi vejer meget lidt, vil hun stadig synke ned i sengen. :-D

Gælder det også en hund på 2 kilo? For polstringen går jeg ud fra er meget kraftig, så den kan holde til stærke hundekløer m.m.?

Når vi ser på almindelige hundesenge, "kurve", i hundebutikkerne, er det bestemt ikke alle hun kan bruge. De fleste har en pude, som er "pudeformet", altså højest på midten. Og når hun lægger sig, er den stadig højest på midten. Dvs. hun ligger på en bakketop, og ikke i en dal. Det har taget os tid at finde nogle senge der var bløde nok til hende.

Redigeret af Admin
quote ok nu
Link til indlæg
Del på andre sites

Gælder det også en hund på 2 kilo? For polstringen går jeg ud fra er meget kraftig, så den kan holde til stærke hundekløer m.m.?

Når vi ser på almindelige hundesenge, "kurve", i hundebutikkerne, er det bestemt ikke alle hun kan bruge. De fleste har en pude, som er "pudeformet", altså højest på midten. Og når hun lægger sig, er den stadig højest på midten. Dvs. hun ligger på en bakketop, og ikke i en dal. Det har taget os tid at finde nogle senge der var bløde nok til hende.

Hehe, jeg ved godt hvad du mener...Men vandmadrasen er betrukket med et specielt betræk der er ligeså tyk som en tykt lagen til en almindelig seng...og der simpelt hen ikke til at kradse eller bide i stykker! Derfor har hunden den fornemmelse af at ligge på vand, der støtter og varmer hele hundens krop. Vandesenge til mennesker bliver bl.a. solgt med det salgs argument at man ligger i vand før man bliver født, og derfor er det mest naturlige for kroppen - jeg vil mene det samme gælder for hundekroppen!

Temperaturen kan reguleres fra 20 - 40 grader. - hvilket jo kan være dejligt især for de små hunde, der ofte har let til at fryse. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg håber de kommer i XL også de store tunge hunde får ofte gigt og de lever ikke længe, jeg kunne godt forestille mig at en opvarmet vandseng ville have en effekt :)

Jeg håber så også at de er billigere i brug end min daværende vandseng, den var dyr i strøm, men altså ja, havde en fantastisk effekt på Tøsen, jeg har stadig skyldfølelser over at hun mistede sin vandseng :)

Da, jeg selv har ledsmerter ved jeg hvor meget varme kan betyde, det at ligge på vand der er varmt er fantastisk for kroppen !!

Du har ikke billeder af sengene du kan sætte ind ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber de kommer i XL også de store tunge hunde får ofte gigt og de lever ikke længe, jeg kunne godt forestille mig at en opvarmet vandseng ville have en effekt :)

Jeg håber så også at de er billigere i brug end min daværende vandseng, den var dyr i strøm, men altså ja, havde en fantastisk effekt på Tøsen, jeg har stadig skyldfølelser over at hun mistede sin vandseng :)

Da, jeg selv har ledsmerter ved jeg hvor meget varme kan betyde, det at ligge på vand der er varmt er fantastisk for kroppen !!

Du har ikke billeder af sengene du kan sætte ind ?

Vandsenge til mennesker idag er meget mere økonomiske oh MILJØRIGTIGE end de var engang...ALT er forbedret siden den gang de var HOTTE i DK! Og hundevandsengene ligeså... :)

Og havde sørme et billede liggende af en meget sovende hund....;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Vandsenge til mennesker idag er meget mere økonomiske oh MILJØRIGTIGE end de var engang...ALT er forbedret siden den gang de var HOTTE i DK! Og hundevandsengene ligeså... :)

Og havde sørme et billede liggende af en meget sovende hund....;)

Det er bestemt en hund der hygger sig :-D

Hvad kommer de til at koste, ved du det?

Har du flere oplysninger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundevandsengen kommer til at koste ca.1500kr! - synes I det er en ok pris?:oops: Og bliver til at få fat I hos nogle dyrelæger og på Internettet, ihvertfald til at starte med! Jeg Skal selvfølgelig nok give besked herinde når jeg ved hvor de er til at købe! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihiiiii... DET ville Silke elske... Vel og mærke hvis den var udformet som et badekar... e030.gif

--Nåmen min veninde har vandseng --og to store hunde... De har det ok med det. Allesammen..

Jeg vil tro, at de skal have lært det fra hvalp af.

Fordelen ved en vandseng er jo, at vandet er opvarmet til en konstant temperatur. Ellers tror jeg ikke rigtig på fidusen..

Og er det ikke lidt meget... til en hundeseng?? Altså rent energimæssigt??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundevandsengen kommer til at koste ca.1500kr! - synes I det er en ok pris?:oops: Og bliver til at få fat I hos nogle dyrelæger og på Internettet, ihvertfald til at starte med! Jeg Skal selvfølgelig nok give besked herinde når jeg ved hvor de er til at købe! :-D

Jeg ville godt give den pris, hvis det kunne mindske min hunds eventuelle gigtsmerter.

Og hvis man sammenligner med dyrlægeregninger og gigtmedicin synes jeg heller ikke det er for dyrt.

Der bliver vel også forskel på prisen afhængig af størrelsen ;-)

Det er ikke ualmindeligt at man giver 1-2000kr for en smart bæretaske til en chihuahua, så deeet...

Hvad er det nu de hedder, de der skinnende kæmpe hundepuder, som mange er så vilde med, de er vist ret dyre, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Tøsen var 7 år da jeg fik vandseng, det vænnede hun sig til lige fra dag 1 :-D

Den var kæmpestor, dæmpet 95% :)

Da hun var 10-11 år ca måtte jeg af med den, og hun fik gigtsymptomer sådan nærmest med det samme :hmm:

Det var i 80erne, da der ikke var så meget mang gjorde og vidste omkring hunde og gigt.

Jeg tror først og fremmest jeg ville tænke i en stor seng til os alle, men de kunne også have en i stuen :)

Der er lige det med strøm og miljø, har du noget på hvad de forbruger i el?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg ville godt give den pris, hvis det kunne mindske min hunds eventuelle gigtsmerter.

Og hvis man sammenligner med dyrlægeregninger og gigtmedicin synes jeg heller ikke det er for dyrt.

Der bliver vel også forskel på prisen afhængig af størrelsen ;-)

Det er ikke ualmindeligt at man giver 1-2000kr for en smart bæretaske til en chihuahua, så deeet...

Hvad er det nu de hedder, de der skinnende kæmpe hundepuder, som mange er så vilde med, de er vist ret dyre, ikke?

Fat boy, jo de koster 700-1000 kr :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg har svaret, at jeg vil overveje det, men jeg er langt fra sikker på, at jeg ville ty til en vandseng. Jeg selv døjer med bl.a smerter i ryggen, og en vandseng er ikke godt for mig, så jeg ville nok overveje en ekstra gang, om det så ville være godt for min hund.

Til gengæld ved jeg at man kan få senge til mennesker med en speciel skum, der former sig efter kroppen, det kunne jeg bedre forstille mig, ville være noget jeg ville købe, hvis det var muligt :)

Redigeret af T_Martinsen
Link til indlæg
Del på andre sites