Hop til indhold

Dyr i hjemmet-klistermærker?

Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Jeg havde engang nogle mindre klistermærker, som jeg ikke aner hvor jeg havde fra, hvor der stod noget i retningen af:

Levende dyr i hjemmet

Antal Hunde: ____ Katte: ____

I tilfælde af ulykke... osv.

Er der nogen der ved hvor de kommer fra/hvor man kan købe dem? :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men husk ikke at klistre dem fast :blink:

men kun bruge dem når dyrene i hjemmet rent faktisk er hjemme, det samme gælder i bilen...

Jeg har dem også, men sætter dem kun på døren når vi er hjemme, eller Flipsen er alene hjemme...

Det var der en af mine venner der sagde det, fordi hvis huset står i brand og vi ikke er hjemme, så skal de jo heller ikke op og lede efter os, eller hvis man køre galt og hunden ikke er med, så skal redderne og andre jo ikke lede efter en hund der ikke er der... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

men kun bruge dem når dyrene i hjemmet rent faktisk er hjemme, det samme gælder i bilen...

Jeg har dem også, men sætter dem kun på døren når vi er hjemme, eller Flipsen er alene hjemme...

Det var der en af mine venner der sagde det, fordi hvis huset står i brand og vi ikke er hjemme, så skal de jo heller ikke op og lede efter os, eller hvis man køre galt og hunden ikke er med, så skal redderne og andre jo ikke lede efter en hund der ikke er der... :genert:

God pointe.. hmm :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du så også et skilt på døren, hvor der står om du er hjemme eller ej?

Brandfolkene ved jo ikke om der er nogen hjemme, når de bliver kaldt ud og skal jo lede det igennem.... Der kan jo være folk derinde, selvom det er naboerne, der har tilkaldt dem og selvom der ikke er biler i indkørslen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Brandfolkene ved jo ikke om der er nogen hjemme, når de bliver kaldt ud og skal jo lede det igennem.... Der kan jo være folk derinde, selvom det er naboerne, der har tilkaldt dem og selvom der ikke er biler i indkørslen.

Enig heri :-)

Jeg har et "Hund i hjemmet"-klistermærke fra DKK påklistret min dør og det kunne ikke falde mig ind at rende rundt og tage det af og på - jeg har altså bedre ting at bruge min tid på :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, det har jeg ikke, men behøver jo ikke at give dem ekstra arbejde ved at have sådan et skilt siddende :blink:

EDIT: og det er jo bare lige at snuppe af, samtidig med at man smækker døren, så det helt store arbejde er der jo ikke i det og hvis det kan spare en brandmand en ekstra runde rundt i min lejlighed, gør jeg gerne det ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

praktisk som indbruds tyv at vide om folk er hjemme eller ej :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, det har jeg ikke, men behøver jo ikke at give dem ekstra arbejde ved at have sådan et skilt siddende :blink:

EDIT: og det er jo bare lige at snuppe af, samtidig med at man smækker døren, så det helt store arbejde er der jo ikke i det og hvis det kan spare en brandmand en ekstra runde rundt i min lejlighed, gør jeg gerne det ;o)

En brandmand vil ikke tage en ekstra runde i en lejlighed, hvis han ikke finder noget ved første eftersøgning - det er simpelthen ikke tid til; især ikke med lejligheder.

Jeg har to døre, der vender ud mod det stisystem, hvor evt. brandmænd vil komme ind og jeg har 2 vinduer - jeg har skilte siddende på dem alle, da jeg ikke kan sikker på, at brandfolkene vælger min hoveddør, hvis bryggersdøren eller et af vinduerne er mere sikre for dem at gå igennem.

Jeg har også haft skilt på min bil og det blev også siddende, da jeg ved, at redningsfolk aldrig vil bruge tid på at rende rundt og lede efter noget, hvis der ikke er nogen tegn på er kommet ud af bilen ved et uheld; og slet ikke hunde.

Men jeg tager da hatten af for dit engagement for evt. redningsfolk og jeg er nok bare blevet for kynisk efter at have arbejdet for en redningstjeneste :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

En brandmand vil ikke tage en ekstra runde i en lejlighed, hvis han ikke finder noget ved første eftersøgning - det er simpelthen ikke tid til; især ikke med lejligheder.

Jeg har to døre, der vender ud mod det stisystem, hvor evt. brandmænd vil komme ind og jeg har 2 vinduer - jeg har skilte siddende på dem alle, da jeg ikke kan sikker på, at brandfolkene vælger min hoveddør, hvis bryggersdøren eller et af vinduerne er mere sikre for dem at gå igennem.

Jeg har også haft skilt på min bil og det blev også siddende, da jeg ved, at redningsfolk aldrig vil bruge tid på at rende rundt og lede efter noget, hvis der ikke er nogen tegn på er kommet ud af bilen ved et uheld; og slet ikke hunde.

Men jeg tager da hatten af for dit engagement for evt. redningsfolk og jeg er nok bare blevet for kynisk efter at have arbejdet for en redningstjeneste :-D

Det er nu ikke så meget for deres skyld, mere for evt. andre tilskadekommende skyld :hmm:

Min far var også redder engang... det blev han så heldigvis ikke kynisk af, men det satte sine spor :genert::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

praktisk som indbruds tyv at vide om folk er hjemme eller ej :mrgreen:

Hmm var altså også min tanke :scared: er det ikke næsten som at invitere tyven indenfor, tror nu jeg fortrækker at tyven tror min hund er der, og så må bandfolk tage en tur rundt i huset hvis det ( 7-9-13) skulle gå så galt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm var altså også min tanke :scared: er det ikke næsten som at invitere tyven indenfor, tror nu jeg fortrækker at tyven tror min hund er der, og så må bandfolk tage en tur rundt i huset hvis det ( 7-9-13) skulle gå så galt :genert:

Tror indbrudstyvene lurer om der nogen hjemme uanset hvad man gør med skilte på døren... døren er nok ikke det eneste de overvåger inden de bryder ind og de bruger den jo heller ikke for at komme ind alligevel :mrgreen: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror indbrudstyvene lurer om der nogen hjemme uanset hvad man gør med skilte på døren... døren er nok ikke det eneste de overvåger inden de bryder ind og de bruger den jo heller ikke for at komme ind alligevel :mrgreen: :blink:

Ja de møg tyve skal nok komme ind, men synes det er meget rart hvis man kan skabe tvivl hos dem om der er hund, og om man måske er hjemme, så går de måske vidre til et andet hus :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

de går rundt om huset, og står der "ingen hjemme" behøver de sku ikke være så forsigtige...

eller også er de modtageligt for omvendt psykologi og siger "shit, det er en fælde, vi smutter!" :mrgreen::rolleyes:

har I ikke hørt om ham bankrøveren i Ranum der spunsede hen og ville åbne højre dør i sådan en dobbeltdør i sparekassen også var den låst!!

også spunsede han tilbage hvor han kom fra :stupid::mrgreen:

Den venstre dør var låst op og der var vist endda kunder derinde:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Vi har dette skilt:

Køb "Advarsel" skilt - Tilbud: 99,00 DKK,-

Jeg kunne ikke finde et der lignede Bella, så jeg valgte dette. ;-)

hehe...den er go...:-D...har også en med en tegning af en bulldog som ligner den fra Tom og Jerry, og så står der BEWARE OF THE DOG!

Men har lidt overvejet den her

[media]http://www.zanyvideos.com/uploads/pitbull_with_aids.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er typen der helst ikke vil fortælle evt. indbrudstyve at der er hund, for jeg tror ærlig talt, at de er blevet så "rå", at det er min stakkels logrende vapse, der skal passe på.. :megaked:

Men jeg vil gerne gøre opmærksom på, at der er dyr i huset, i tilfælde af en ulykke (7-9-13 :x:) I fald man ikke kan se det på den spolerede forhave :blink:

Jeg har dog lavet en lidt revideret udgave, af det skilt bellapigen henviser til, som jeg har overvejet at hænge op på vores havelåge.. :lol:

Det er ikke lykkes mig, at finde de klistermærker med "antal dyr" på - er der nogen der kender dem?

[media]http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/material.nsf/AF53F8B2F5ED458DC12571ED0031EA69/$file/Levende_dyr_skilt.gif[/media]

[media]http://www.dyrefondet.dk/files/images/newimages/8.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er typen der helst ikke vil fortælle evt. indbrudstyve at der er hund, for jeg tror ærlig talt, at de er blevet så "rå", at det er min stakkels logrende vapse, der skal passe på.. :megaked:

Men jeg vil gerne gøre opmærksom på, at der er dyr i huset, i tilfælde af en ulykke (7-9-13 :x:) I fald man ikke kan se det på den spolerede forhave :blink:

Jeg har dog lavet en lidt revideret udgave, af det skilt bellapigen henviser til, som jeg har overvejet at hænge op på vores havelåge.. :lol:

Det er ikke lykkes mig, at finde de klistermærker med "antal dyr" på - er der nogen der kender dem?

[media]http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/material.nsf/AF53F8B2F5ED458DC12571ED0031EA69/$file/Levende_dyr_skilt.gif[/media]

[media]http://www.dyrefondet.dk/files/images/newimages/8.jpg[/media]

Puha ja det der med rå indbruds tyve er også min store skræk, jeg er bange for at få indbrud, men endnu mere bange for at de laver indbrud og gør Zacko noget, en ting er mit hus, men tænk at komme hjem og de så havde gjort hunden noget, jeg kan blive helt skør bare ved tanken :megaked:

Edit Hvorfor ser citatet anderledes ud end det oprindelige :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha ja det der med rå indbruds tyve er også min store skræk, jeg er bange for at få indbrud, men endnu mere bange for at de laver indbrud og gør Zacko noget, en ting er mit hus, men tænk at komme hjem og de så havde gjort hunden noget, jeg kan blive helt skør bare ved tanken :megaked:

Edit Hvorfor ser citatet anderledes ud end det oprindelige :hmm:

Hmm.. ja hvorfor er mine billeder forsvundet i mit indlæg men vises i dit?! :vedikke: Det spøger på HF :genert:

Og ja, hvis de insisterer på at ødelægge andres liv, så må de hellere tage alt, end at gøre de stakkels vovser noget! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites