Hop til indhold

Vægt labradorhvalp


Gæst Lene - Albert
 Share

Recommended Posts

Gæst Lene - Albert

Vi har nu harft Albert i 14 dage ( han er nu 11 uger)

 

Vi vejede ham da han kom hjem. Der sagde vægten 7 kg. Nu siger den 10.1 kg.

 

Jeg synes at have hørt at de ca må tage et kg på om ugen og det har vi jo passeret.

 

Han bliver formentlig en stor hanhund - han er af den gamle type med gode ben. Han virker ikke tyk som sådan.

 

Hvad vejer jeres hvalpe til sammenligning??

 

Han får RC labradorhvalpefoder - 250 g. om dagen.

 

Kan det være rigtigt at han har afføring ca 5-6 gange på et døgn??

 

Jeg har til vores gamle hund brugt foder fra Olivers og overvejer at skifte Albert over på det også.

 

Er der nogle som har erfaring med foder som hedder ProNature??

 

 

Hilsen

 

Lene

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Her er ingredienserne i de 3 typer :)

 

 

 

http://www.pronature.dk/

Pronature:

PRODUKTER Hundefoder › Hvalpe

STORE RACER

HOVEDINGREDIENS • KYLLING Tørret kyllingekød (min. 24%), majsmel, ris, majsgluten, kyllingefedt, malet hvede, roetrævler, soltørrede tomater, hele hørfrø (kilde til omega 3-fedtsyrer), tørret lucerne, tørret gærkultur,

naturlige smagssstoffer, lecithin, monosodiumfosfat, kaliumklorid, salt, kalciumproprionat, mannan oligosaccharider, kolinklorid, rosmarin ekstrakt, Yucca schidigera ekstrakt, tørret spinat, hel timian, vitaminer og mineraler.

 

http://www.olivers.dk/ESEShop.aspx

Olivers:

Ingredienser:

Kyllingemel, ris, frisk kylling, stødt majs, kyllingefedt, komplet mineral og vitamintilskud, roetrævler, risklid, saft fra kyllingelever, hørfrø, ærtefiber, gærkultur, mannanoligosaccharideer, inulin, glukosamin HCL, MSM, kondroitinsulfat, hele tørrede æg, urtetilskud, yucca shidigera

 

 

http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=2140029&lang=da

RC babydog 30:

 

 

 

INGREDIENSER:

Tørret fjerkrækød, ris, majs, animalsk fedt, vegetabilsk proteinisolat*, hydrolysat af animalske proteiner, animalske proteiner*, roetrævler, mineraler, fiskeolie, sojaolie, frugto-oligosakkarider, psylliumfrø og -skaller, L-lysin, hydrolysat af gær (kilde til mannan-oligosakkarider), taurin, æggepulver, morgenfrueekstrakt (luteinkilde), hydrolysat af krebsdyr (glucosaminkilde), hydrolysat af brusk (chondroitinkilde), L-carnitin.

 

pille.jpg?0.735419956055952

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har nu harft Albert i 14 dage ( han er nu 11 uger)

 

Vi vejede ham da han kom hjem. Der sagde vægten 7 kg. Nu siger den 10.1 kg.

 

Jeg synes at have hørt at de ca må tage et kg på om ugen og det har vi jo passeret.

 

Han bliver formentlig en stor hanhund - han er af den gamle type med gode ben. Han virker ikke tyk som sådan.

 

Hvad vejer jeres hvalpe til sammenligning??

 

Han får RC labradorhvalpefoder - 250 g. om dagen.

 

Kan det være rigtigt at han har afføring ca 5-6 gange på et døgn??

 

Jeg har til vores gamle hund brugt foder fra Olivers og overvejer at skifte Albert over på det også.

 

Er der nogle som har erfaring med foder som hedder ProNature??

 

 

Hilsen

 

Lene

 

For en hund af Alberts størrelse er der en fingerregel der siger at de i vægt følger ugerne for deres alder til de er ca. et ½ år. Så han ligger inden for normalen.

 

jeg fodre selv med Oliver. Men da Oskar blev lidt træt af det er jeg inspireret herinde gået over på hjemmelavet mad sammen med Oliver. Pro-nature har jeg ingen erfaring med.

 

Afføring 5-6 gange om dagen, syntes jeg lyder lige vel rigelig, så det er nok en god ide at se på hvad foder han får og hvad det indeholder. Det kunne tyde på at han ville have godt af at skifte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke spiser Olivers Lamb.

Hun startede på Olivers Start Large Breed. Men kom ret hurtigt over på Olivers Adult. Og det forlod vi også ret hurtigt til fordel for Olivers Maxx Energy, fordi hun var for energisk og for tynd.

 

Og nu er hun 6 år og har spist Olivers Lamb i et par år. Vi blander medd hjemmelavet nu. Det gjorde jeg ikke, da hun var hvalp.

 

Det jeg synes er vigtigt når vi har valgt en hvalp af en stor race, det er at foderet indeholder Glucosamin og kondroitin der forebygger gigt- og ledskader.

Jeg kan se, at RC babydog også indeholder de stoffer, men det gør Pronature vist ikke...

 

Silke har afføring 2 gange om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Her er ingredienserne i de 3 typer :)

 

 

 

http://www.pronature.dk/

Pronature:

PRODUKTER Hundefoder › Hvalpe

STORE RACER

HOVEDINGREDIENS • KYLLING Tørret kyllingekød (min. 24%), majsmel, ris, majsgluten, kyllingefedt, malet hvede, roetrævler, soltørrede tomater, hele hørfrø (kilde til omega 3-fedtsyrer), tørret lucerne, tørret gærkultur,

naturlige smagssstoffer, lecithin, monosodiumfosfat, kaliumklorid, salt, kalciumproprionat, mannan oligosaccharider, kolinklorid, rosmarin ekstrakt, Yucca schidigera ekstrakt, tørret spinat, hel timian, vitaminer og mineraler.

 

http://www.olivers.dk/ESEShop.aspx

Olivers:

Ingredienser:

Kyllingemel, ris, frisk kylling, stødt majs, kyllingefedt, komplet mineral og vitamintilskud, roetrævler, risklid, saft fra kyllingelever, hørfrø, ærtefiber, gærkultur, mannanoligosaccharideer, inulin, glukosamin HCL, MSM, kondroitinsulfat, hele tørrede æg, urtetilskud, yucca shidigera

 

 

http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=2140029&lang=da

RC babydog 30:

 

 

 

 

 

 

INGREDIENSER:

Tørret fjerkrækød, ris, majs, animalsk fedt, vegetabilsk proteinisolat*, hydrolysat af animalske proteiner, animalske proteiner*, roetrævler, mineraler, fiskeolie, sojaolie, frugto-oligosakkarider, psylliumfrø og -skaller, L-lysin, hydrolysat af gær (kilde til mannan-oligosakkarider), taurin, æggepulver, morgenfrueekstrakt (luteinkilde), hydrolysat af krebsdyr (glucosaminkilde), hydrolysat af brusk (chondroitinkilde), L-carnitin.

 

 

 

 

pille.jpg?0.735419956055952

 

Ja, som Jane skriver så kunne i overveje at lave et foderskift :)

 

RC er ikke ret tydelig i deres ingrediensliste, du kan ikke se hvilke dyr kød og fedt kommer fra fx..

Jeg er ikke ret vild med det :)

 

De andre to er mere udførlige og du kan bedre se hvad hunden får :)

 

Ingen af de nævnte typer er dog mit foretrukne indenfor tørfoder :)

 

Det er detteher http://www.petsholistic.dk/

 

 

Large & Giant Breed Puppy/Junior

Lammekød-mel, Groftmalet Brune Ris, Malet ris, kyllingekød-mel, Tørrede rødbedekød (fiberkilde), havremel, Kyllingfedt (Preserveret med naturlige Tocopheroler), Ansjos- og Sardinkød-mel, Hørfrø, Dehydreret æg, Menhaden (fisk) olie, gulerødder, Sol-tørrede lucernefrø, ærter, Salt, Kalium Clorat, Quinoa (økologisk), Blåbær, Æbler, Inulin, L-carnitin, Taurin, BetaCaroten, Tranebær, Dyhydreret Kelp tang, Hydrolysat af krebsdyr (glucosaminkilde), Yucca Schidigera Extrakt, DL-Methionin (Essentiel Amino-syre), Vitamin A Acetat, Vitamin D3, Vitamin E, Riboflavin, Vitamin B12, d-Pantothen Syre, Niacin, Cholin Chlorid, Pyridoxin Hydrochlorid, Thiamin, Folin syre, Ascorbin syre, Biotin, Lecitin, Rosemarin Extrakt, Inositol, Polysaccharid Compleks (isoleret) af Zink, Jern, Mangan, Kopper og Kobolt, Jodkalium, Selen, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus Kasein, Enterococcus Faecium, B. subtillus, Bacillus lichenformis, Bacillus coagulins, Aspergillus oryzae og Aspergillus niger

Link til indlæg
Del på andre sites

Noomi (goldenhvalp på 16 uger) vejer også ca. 1 kg mindre end hun er i antal uger. Det er rigtigt at de i snit skal tage et kg på om ugen, men det kan godt være lidt svært at styre i starten. Jeg måtte skrue lidt ned for fodermængden i forhold til hvad hun havde fået i starten, ellers var det gået alt for stærkt. Det lyder som om din hvalp vejer hvad han skal :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lene - Albert

Tusind tak for alle svarerne.

 

Jeg tror jeg prøver at skifte ham over på noget andet foder. Skal bare lige finde ud af hvad det så skal være.

 

Man er jo bekymret for de små pus. Kan slet ikke huske det var sådan med den gamle - men det var det sikkert.

 

Er der nogle som har lyst til at lege med os i dagtimerne et par gange om ugen?? Vi bor i Jægerspris.:lol:

 

 

Lene

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...