Hop til indhold

Humpende hanhund på besøg


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Vi passer lige nu en 9 mdr. gammel chi/yorkshire-blanding, og han humper som en gal.

Min datter har fået rifter på armene, Toffi vil ikke have noget med ham at gøre, og jeg er især humpe-offer, på både arme og ben. Jeg tror måske at jeg dufter af Toffi.

Vi har delt huset op nu mellem hundene, og der er således ikke det store problem i det, og han bliver hentet til aften. Toffi stoppede løbetid for ca. 3-4 uger siden.

 

Men hvad gør man egentlig, afleder man bare og siger "Nej"?

Han virker ikke overstresset, men vi har på 3 ½ time lavet 2 madsøg og gået 3 ture, for at aflede.

Dels alene, så med genboens lille 1-årige hund (som han var bange for) og sidst sammen med Toffi, som ikke gider ham.

Og så har han fået tilbudt leg og diverse tyggeting.

Så der burde ikke være kedsomhed involveret.

Han piver ikke efter sine mennesker, han virker tryg nok.

 

Så det må være seksualdriften.

 

Men kan man -med bløde metoder- overhovedet nå ind til en hund der kun har pubertetssex på hjernen? -Jeg tror egentlig bare det er det, jeg kunne tænke mig at spørge jer andre om :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Vi passer lige nu en 9 mdr. gammel chi/yorkshire-blanding, og han humper som en gal.

Min datter har fået rifter på armene, Toffi vil ikke have noget med ham at gøre, og jeg er især humpe-offer, på både arme og ben. Jeg tror måske at jeg dufter af Toffi.

Vi har delt huset op nu mellem hundene, og der er således ikke det store problem i det, og han bliver hentet til aften. Toffi stoppede løbetid for ca. 3-4 uger siden.

 

Men hvad gør man egentlig, afleder man bare og siger "Nej"?

Han virker ikke overstresset, men vi har på 3 ½ time lavet 2 madsøg og gået 3 ture, for at aflede.

Dels alene, så med genboens lille 1-årige hund (som han var bange for) og sidst sammen med Toffi, som ikke gider ham.

Og så har han fået tilbudt leg og diverse tyggeting.

Så der burde ikke være kedsomhed involveret.

Han piver ikke efter sine mennesker, han virker tryg nok.

 

Så det må være seksualdriften.

 

Men kan man -med bløde metoder- overhovedet nå ind til en hund der kun har pubertetssex på hjernen? -Jeg tror egentlig bare det er det, jeg kunne tænke mig at spørge jer andre om :)

 

Huset lugter nok rigtigt godt af Toffi, og når man er så ung og ny i de ting kan det nok godt få gang i tingene :lol:

 

Jeg kigger den humpende hund i øjnene og siger nej, helt stille, (hvis hunden ved hvad nej betyder), det plejer at være nok, men når han er på det stadie er det ikke sikkert ''han kan gøre for det'' ;)

 

Jeg tror der nu skal ro til, der er meget han skal forholde sig til, dufte nye hunde, mennesker, omgivelser og så en masse aktiviteter, så jeg tror han nu skal vises at nu slapper man af, skal hjælpes lidt ned :)

 

Er der nogen tyggeting han kan ligge sig med, kødben evt?

 

 

Ikke med skæld ud naturligvis (det ved jeg du ikke gør, men der er andre der læser med).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Nå, jeg må ikke rette indlægget med et nyt forslag :confused:

 

Jeg tænker i evt kan side jer på gulvet med benene overkors, og have ham på skødet, holde ham blidt fast, men fast, og så få ham til at slappe af, give ham ro :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Huset lugter nok rigtigt godt af Toffi, og når man er så ung og ny i de ting kan det nok godt få gang i tingene :lol:

 

Jeg kigger den humpende hund i øjnene og siger nej, helt stille, (hvis hunden ved hvad nej betyder), det plejer at være nok, men når han er på det stadie er det ikke sikkert ''han kan gøre for det'' ;)

 

Jeg tror der nu skal ro til, der er meget han skal forholde sig til, dufte nye hunde, mennesker, omgivelser og så en masse aktiviteter, så jeg tror han nu skal vises at nu slapper man af, skal hjælpes lidt ned :)

 

Er der nogen tyggeting han kan ligge sig med, kødben evt?

 

 

Ikke med skæld ud naturligvis (det ved jeg du ikke gør, men der er andre der læser med).

 

Ja, der er tyrediller, kalveklov, en ting mere, og så den kedelige ikke-lugtende pind hans mennesker havde medbragt. Men han gider det ikke.

Men han gider godt søge, og han ligner en der aldrig har spist kogt kyllingbryst og hjerter før :lol: Han gider i hvert fald ikke sit tørfoder, men kylling vil han stå på hænder for!

 

Jeg synes også vi med god samvittighed kunne sige at han kunne lægge sig lidt :lol:, så min datter er på sin computer nu, og han kan bare lægge sig ved hende i sengen. Han fik lige øje på Toffi gennem 2 glasdøre, men nu har vi lukket døren ind til værelset.

 

Jeg lagde lige et viskestykke med kylling i folderne ind, så nu kan han snuse sig træt.

 

Han er rigtig sød og charmerende, og har et skønt udseende:)

 

Det er altså lidt sjovt at "prøve" en anden hund:) -Også for min datter, som ind ímellem synes Toffi er lidt kedelig. Men i dag får hun vist sin lyst styret, for der er altså ikke megen tid til overs til at hænge ud på computeren, når der står en meget glad hundehvalp og humper på ens ben :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jo, det er tilladt at redigere egne indlæg, de kan blot ikke slettes uden kontakt til en administrator

 

Ok, så skal det nok justeres, da jeg ikke kan rette efter et minut tror jeg det var :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja, der er tyrediller, kalveklov, en ting mere, og så den kedelige ikke-lugtende pind hans mennesker havde medbragt. Men han gider det ikke.

Men han gider godt søge, og han ligner en der aldrig har spist kogt kyllingbryst og hjerter før :lol: Han gider i hvert fald ikke sit tørfoder, men kylling vil han stå på hænder for!

 

Jeg synes også vi med god samvittighed kunne sige at han kunne lægge sig lidt :lol:, så min datter er på sin computer nu, og han kan bare lægge sig ved hende i sengen. Han fik lige øje på Toffi gennem 2 glasdøre, men nu har vi lukket døren ind til værelset.

 

Jeg lagde lige et viskestykke med kylling i folderne ind, så nu kan han snuse sig træt.

 

Han er rigtig sød og charmerende, og har et skønt udseende:)

 

Det er altså lidt sjovt at "prøve" en anden hund:) -Også for min datter, som ind ímellem synes Toffi er lidt kedelig. Men i dag får hun vist sin lyst styret, for der er altså ikke megen tid til overs til at hænge ud på computeren, når der står en meget glad hundehvalp og humper på ens ben :lol:

 

Billeder Vivi :lol:

 

Du skal nok levere ham tilbage med en opfølgende brugsanvisning og kost plan :lol:

 

Han må synes han er i himmerige, og din datter kan efterfølgende glæde sig over at Toffi ikke giver rifter :-D

 

Det er dejligt at låne hunde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ååårh ha - det gør Dolph også nogle gange.. Humper som død og kritte, nogle gange tror jeg egentlig ikke han tænker over hvad det er han gør..

Dog går det oftest ud over Bitten som kører en meget blød stil, og bare går.. hvergang han prøver ;)

 

Jeg tror måske også bare han ungdoms-kortslutter oven i - for det lyder jo ikke til at han sådan.. stresser...

Og så kan man vel egentlig bare være glad for man ikke passer en Grand Danois.. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg på sms med min datter :lol:

 

Hun har lovet at sms´e når/hvis han falder i søvn.

Toffi er tæsketræt, hun vil KUN sove i min favn lige nu.

 

Gæstehunden ligger lysvågen ved indersiden af min datters dør og venter formentlig på at Toffi eller jeg skal dukke op :nar:

 

Bestem selv hvem I synes narre-smileyen skal forestille :mrgreen:

 

 

Billeder i et offentligt forum, hmm, det kan jeg nok ikke rigtigt tillade mig når det ikke er min hund :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Men hvad gør man egentlig, afleder man bare og siger "Nej"?

Han virker ikke overstresset, men vi har på 3 ½ time lavet 2 madsøg og gået 3 ture, for at aflede.

Dels alene, så med genboens lille 1-årige hund (som han var bange for) og sidst sammen med Toffi, som ikke gider ham.

Og så har han fået tilbudt leg og diverse tyggeting.

Så der burde ikke være kedsomhed involveret.

Han piver ikke efter sine mennesker, han virker tryg nok.

 

Så det må være seksualdriften.

 

Men kan man -med bløde metoder- overhovedet nå ind til en hund der kun har pubertetssex på hjernen? -Jeg tror egentlig bare det er det, jeg kunne tænke mig at spørge jer andre om :-)

 

Er han vant til at være sammen med tæver i "fri dressur"?

 

Jeg ville sætte en stopper for det, somI også har gjort, fordi:

 

Han kan blive mere og mere opkørt og ikke selv klare at stoppe

 

Han kan lære at tro, at sådan er det at være sammen med tæver.

 

Når afledning ikke virker ville jeg blive fysisk og fjerne hunden, evt. med sele og line. Og så holde ham til han slappede af og faldt til ro.

 

Man kan komme langt med afledning, men nogle gange må man ind og sætte grænser mere fysisk, som i dette tilfælde.

Hvis han kommer ud af huset i den opkørte tilstand er der en stor sandsynlighed for, at han starter sin opkørthed derfra nææste gang han ser Toffi, hvis det bliver aktuelt.

han har ikke godt af at være opkørt i så lang tid og kan han ikke selv finde ud af at slappe af, og det kan så unge hunde typisk ikke, må han have hjælp :)

 

Hvad du helt præcist mener med "bløde metoder, ved jeg ikke, men hvis du mener at lokke samt afledning, så vil disse metoder som regel slå fejl overfor en hund i den tilstand, du beskriver her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er han vant til at være sammen med tæver i "fri dressur"?

 

Jeg ville sætte en stopper for det, somI også har gjort, fordi:

 

Han kan blive mere og mere opkørt og ikke selv klare at stoppe

 

Han kan lære at tro, at sådan er det at være sammen med tæver.

 

Når afledning ikke virker ville jeg blive fysisk og fjerne hunden, evt. med sele og line. Og så holde ham til han slappede af og faldt til ro.

 

Man kan komme langt med afledning, men nogle gange må man ind og sætte grænser mere fysisk, som i dette tilfælde.

Hvis han kommer ud af huset i den opkørte tilstand er der en stor sandsynlighed for, at han starter sin opkørthed derfra nææste gang han ser Toffi, hvis det bliver aktuelt.

han har ikke godt af at være opkørt i så lang tid og kan han ikke selv finde ud af at slappe af, og det kan så unge hunde typisk ikke, må han have hjælp :)

 

Hvad du helt præcist mener med "bløde metoder, ved jeg ikke, men hvis du mener at lokke samt afledning, så vil disse metoder som regel slå fejl overfor en hund i den tilstand, du beskriver her.

 

Ja, det er lokke og afledning, men også et roligt "nej" jeg tænker på.

For hos nogen er driften jo så stærk at den er vigtigere end alt andet. Også frikadeller og lysten til at lystre et "nej" :-D

 

Han har ikke humpet en times tid nu, så han er ikke på nogen måde opkørt nu. Han har hvilet i enrum (sammen med min datter) men ikke sovet.

Men han håber vist at hun kigger forbi, men hun er helst fri, skulle jeg hilse og sige 8-)

Men han er i ro og hygger sig vist.

 

Der er ikke de store chancer for at han kommer her igen, det er ikke så tit de er på disse kanter. Men vi skulle jo nødigt ha at han konkluderer at røde chi´er er humpe-lækre generelt :???:

 

Han bor iøvrigt med en intakt hunhund, som lige har været falsk drægtig, og brugt ham som sin baby.

Men dette humpe-noget skulle være noget ret nyt han er startet på. Og angiveligt aldrig set så ihærdigt, som det vi er vidne til i dag.

 

En ny verden har vist åbnet sig for den lille hund her hjemme hos os :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der fred og ro i det lille hjem, humpevovsen blev hentet kl. 19, og da han kom op i ejerens favn, blev hans øjne halvt så store, og da de nåede hjem til sommerhuset, hvor den anden hund ventede, lagde han sig straks med alle 4 poter lige i vejret og snorksov!

 

Og Toffi har sovet hele aftenen, og nu ligger resten af huset også og snorker, pånær mig. :klovn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nu er der fred og ro i det lille hjem, humpevovsen blev hentet kl. 19, og da han kom op i ejerens favn, blev hans øjne halvt så store, og da de nåede hjem til sommerhuset, hvor den anden hund ventede, lagde han sig straks med alle 4 poter lige i vejret og snorksov!

 

Og Toffi har sovet hele aftenen, og nu ligger resten af huset også og snorker, pånær mig. :klovn:

 

:lol: kan godt forestille mig at han har kørt på noget energi han ikke helt havde, så er det godt at komme hjem til det vante så man kan sove a044.gif

Det er sommed børn :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...