Hop til indhold

Kold presset


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Gæst Minibull

cdVet Fit Crock er koldpresset.

Se mere på 2*w. prof-pet .dk

 

(webadressen står lidt underligt, fordi jeg endnu ikke er autoriseret til at skrive links direkte - men det kommer... det kommer.... )

 

Hilsener

Inger

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt om en del hunde der får sure opstød på MM. Har dog aldrig selv oplevet det..

 

Min teori er at det er en form for tom-mave-syndrom (ligesom nogle barfere oplever) og at maven simpelthen går i gang med at arbejde igen, uden at have noget at arbejde med..

 

Jeg forslog en bruger på et andet forum at hun omkring 1-2 timer efter fodring gav hunden en lille håndfuld spiseligt, foder, lidt godbidder, eller andet, for at maven lige fik en smule ned..

Det indlysende var at skifte foder, men det ville hun helst ikke..

 

Det hjalp vist..

 

Jeg ved ikke om Wolfsblut er koldpresset?

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan fik MM og olivers, og det gik fint, men han havde meget afføring, men kunne godt li princippet om koldpresset, så købte lukulluse, og fik Aslan kørt helt over på det. Og så begyndte det at komme - og så gav vi det en chance.

 

Hans afføring er pæn, faktisk rigtig god. Aldrig set bedre :mrgreen:

 

Men de der sure opstød fortsatte, og det har allerede hjulpet her på 5. dagen med en kop james welbeloved i.

 

 

Nu har jeg ca 25 kilo lukulluse til at stå, som skal spises, og deles med JW.

 

Men det kræver dog at han tager lidt på, for han har tabt sig 3 kilo siden vi gik over på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor har også tabt sig efter vi begyndte med MM efter mave-vrøvlet, og nu er han også begyndt med opstød (med sådan en lille hund er det bare kvæk nærmest, men vi tolker det i hvert fald som opstød, for det er efter han har spist :hmm:)

 

Han har så lige haft en tur med omgangssyge her for et par dage siden, hvor han så fik RC skånekost som var en fest for ham :lol:, og nu gider han ikke MM'en, så nu kigger vi efter noget andet. Det må også gerne være mere fedende, synes alt det koldpressede er for magert desværre, selvom tanken er god.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, ja, det koldpressede er alt alt for magert!!...

 

Jeg er nødt til at droppe MM.. Selv med div. ekstra ting i, er det stadig alt for magert for bassehunden..

 

Nu har jeg bestilt noget Wolfsblut med en fedtprocent på 18, som jeg så kombinerer med noget Olivers Maxx Energy i håb om at det kan hjælpe lidt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, ja, det koldpressede er alt alt for magert!!...

 

Jeg er nødt til at droppe MM.. Selv med div. ekstra ting i, er det stadig alt for magert for bassehunden..

 

Nu har jeg bestilt noget Wolfsblut med en fedtprocent på 18, som jeg så kombinerer med noget Olivers Maxx Energy i håb om at det kan hjælpe lidt..

 

Vic vil ikke spise Wolfblut, ellers var det et fint alternativ i forhold til mine krav, men jeg er efterhånden ved at miste tålmodigheden med kræsenhunden (gider ikke se på en fyldt madskål der ikke bliver spist fra, eller smide flere fejlkøb ud/forære det væk), så så må jeg jo slække på kravene...

 

Jeg har kig på Nutra Nuggets professional og Golden Eagle's power-foder (de har begge en fedtprocent på 20). Synes det hele går op i spisning pt, og det er lidt træls, pt. giver jeg dog lukkulus-dåsemad som 2 måltider om dagen, og så får han kun ét tørfodermåltid og ben, det er noget der sætter sig...

 

GOLDEN EAGLE Holistic Select POWER - Hundefoder - PetsHolistic ApS

 

http://www.*******.dk/search/nutra-nuggets-professional-4043.html?q=nutra

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var jo gået over til Acana praire harvest som er et kornfrit foder. Der gik ikke længe så vendte Oscars maveproblemer tilbage fordi han ikke kan fordøje de bagte foder piller - det endte faktisk i akut tarmbetændelse for ham og hurtig blev han skiftet tilbage på Markus Mühle og så gik maven i orden. For ham er det kun det koldpressede foder han kan tåle.

Lige nu foder jeg så Charlie med acana og når det er tiden bliver han igen skiftet over på Markus Mühle/Luposan

 

Jeg har foderet mine med golden eagle på et tidspunkt - men igen et bagt produkt som Oscar ikke kan fordøje og generelt tror jeg de bagte produkter volder mange hunde besvær fordi det bliver længere tid i maven.

 

Wolfblut havde samme virkning på Oscar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var jo gået over til Acana praire harvest som er et kornfrit foder. Der gik ikke længe så vendte Oscars maveproblemer tilbage fordi han ikke kan fordøje de bagte foder piller - det endte faktisk i akut tarmbetændelse for ham og hurtig blev han skiftet tilbage på Markus Mühle og så gik maven i orden. For ham er det kun det koldpressede foder han kan tåle.

Lige nu foder jeg så Charlie med acana og når det er tiden bliver han igen skiftet over på Markus Mühle/Luposan

 

Jeg har foderet mine med golden eagle på et tidspunkt - men igen et bagt produkt som Oscar ikke kan fordøje og generelt tror jeg de bagte produkter volder mange hunde besvær fordi det bliver længere tid i maven.

 

Wolfblut havde samme virkning på Oscar.

 

Puha det lyder bare slemt :cry:

 

Victor fik en langvarrig diarré da vi prøvede at skifte over til Orijen, så jeg tør ikke fodre ham med foder uden ris eller majs, det er som om det bliver for hårdt for hans mave, hvis skal jeg prøve Acana, så tror jeg det bliver den røde variant, den der hedder sport/agility med dampet havre i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...