Hop til indhold

vådfoder til vores lille hund...

aanonymoss
 Share

Recommended Posts

Hvad udover Rc mini junior 33 kan vi give vores lille pomeranian/papilion?

den er 11 uger.

Den har brug for at tage lidt på... ikke at den er for tynd... den har brug for noget at vokse af og måske få lidt mere fedt på kroppen for at kunne holde varmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville blive på tørfoderet! Det er ikke så godt at give en hvalp vådfoder - for det vil få hende til at skulle tisse noget mere.

Hvis du syntes det kniber med appetitten så giv hende lidt A-38 eller lidt hytteost på tørfoderet i en periode så skal det nok glide ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad udover Rc mini junior 33 kan vi give vores lille pomeranian/papilion?

den er 11 uger.

Den har brug for at tage lidt på... ikke at den er for tynd... den har brug for noget at vokse af og måske få lidt mere fedt på kroppen for at kunne holde varmen.

Det giver ikke rigtig mening at fede hvalpen op.

Hvis den spiser godt og er sådan at du uden problemer kan mærke ribbenene, når du kører hånden ned langs dyrets side, er det, som det skal være og så vokser hun også, som hun skal.

Fryser den klares det ikke med et fedtlag, men ved at du køber et dækken.

At fede hvalpen op, er hun at gøre den en bjørnetjeneste. Det er skadeligt for dens helbred.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeres bekymring skyldes, at hun ryster når hun er udenfor, så behøver det ikke nødvendigvis at have noget at gøre med temperaturen - det kan ligesåvel være de mange indtryk og den store verden der gør det...

derudover er jeg enig med Zaz-zaz - en hvalp skal ikke fedes op, den skal være slank for ikke at udsætte de bløde voksende knogler for unødigt pres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville blive på tørfoderet! Det er ikke så godt at give en hvalp vådfoder - for det vil få hende til at skulle tisse noget mere.

Hvis du syntes det kniber med appetitten så giv hende lidt A-38 eller lidt hytteost på tørfoderet i en periode så skal det nok glide ned.

At en en hund skulle tisse mere af at få vådfoder er ikke rigtigt, en hund skal altid have adgang til vand, får den tørfoder drikker den mere end hvis den får vådfoder!!

Grunden til at mange fraråder vådfoder er at hunden ikke får brugt sine tænder på samme måde, desuden indeholder vådfoder en del vand, dvs du betaler for vand i stedet for at betale for foder;-)

Men giver man tyggeting, og er man ligeglad med at det er lidt dyrere så kan man fint bruge vådfoder!

For mig at se er det i altfald meget bedre at suplere med vådfoder hvis du bruger tørfoder end det er at suplere med rent kød, gør du det kommer du nemt til at forrykke balancen i foderet.

Et godt vådfoder af samme mærke som det tørfoder du bruger er slet ikke nogen dårlig ide, brug det til at blande i tørfoderet i stedet for det sædvanlige leverposteg eller hvad man ellers plejer at råde folk til, for at få hunden til at spise mere.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

At en en hund skulle tisse mere af at få vådfoder er ikke rigtigt, en hund skal altid have adgang til vand, får den tørfoder drikker den mere end hvis den får vådfoder!!

Grunden til at mange fraråder vådfoder er at hunden ikke får brugt sine tænder på samme måde, desuden indeholder vådfoder en del vand, dvs du betaler for vand i stedet for at betale for foder;-)

Men giver man tyggeting, og er man ligeglad med at det er lidt dyrere så kan man fint bruge vådfoder!

For mig at se er det i altfald meget bedre at suplere med vådfoder hvis du bruger tørfoder end det er at suplere med rent kød, gør du det kommer du nemt til at forrykke balancen i foderet.

Et godt vådfoder af samme mærke som det tørfoder du bruger er slet ikke nogen dårlig ide, brug det til at blande i tørfoderet i stedet for det sædvanlige leverposteg eller hvad man ellers plejer at råde folk til, for at få hunden til at spise mere.:5up:

Det er jeg helt enig i, som ejer af en lille kræsen paps :5up:

Når han går i strejke så giver jeg ham vådfoder af mærkerne Applaws, Lukullus, Ziwipeak, Terra Canis og Natures Harvest. Af de nævnte mærker er Lukullus den klare favorit, og det tror jeg er fordi der er mest kød i :mrgreen:

De andre mærker er der blandet flere grøntsager i og sådan, men han har det med at kræve variation, så derfor skifter vi.

Jeg giver så tyggeting ved siden af, hjorteskanker og hjorteklove, så han også får brugt bisserne. Victor gider ikke alm. tygge-dimser som oksehudsben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lille er jeres hund???

Jeg har svært ved at tro i ikke kan finde tøj til jeres papillon, da jeg fik min chihuahua hjem som elleve uger kunne han have tøj på, han vejede vel kun et halvt kilo. :blink::engel:

Hvis det stadig er et problem, så ned til den nærmeste stofforhandler, de har sådan noget stof til flyverdragter, det er vind og vand tæt, evt. lidt fleece fór hvis det er for tyndt, og så nogle knapper, det er ikke så slemt eller dyrt hvis det er nødvendigt. :roll::-D

Held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites