Hop til indhold

Parfumefri hundeshampoo


a9
 Share

Recommended Posts

For første gang i de 7 år jeg har haft hund, har jeg haft en hund i "skumbad" i dag :???:

 

Efter morgenturen havde Jacki og jeg lige en lille diskussion om hvorvidt hendes nye parfume måtte blive på eller ej - og det måtte den så ikke :badr: eau de død ko synes at genere moaren næse :vedikke:

 

Nå, men tøsen kom i bad og blev vaske i minkolie shampoo, men ærlig talt synes jeg, at hun lugter næsten lige så slemt som før :genert: anderledes jo vist, men ikke særligt godt :genert:

 

Så kort og godt findes der en god parfumefri hundeshampoo :?: -Det er ikke nok med mildt parfumeret, den skal være helt parfumefri, jeg bruger meget få produkter med parfume, til mig og til huset, så jeg lægger mærke til selv den mindste smule :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

For første gang i de 7 år jeg har haft hund, har jeg haft en hund i "skumbad" i dag :???:

 

Efter morgenturen havde Jacki og jeg lige en lille diskussion om hvorvidt hendes nye parfume måtte blive på eller ej - og det måtte den så ikke :badr: eau de død ko synes at genere moaren næse :vedikke:

 

Nå, men tøsen kom i bad og blev vaske i minkolie shampoo, men ærlig talt synes jeg, at hun lugter næsten lige så slemt som før :genert: anderledes jo vist, men ikke særligt godt :genert:

 

Så kort og godt findes der en god parfumefri hundeshampoo :?: -Det er ikke nok med mildt parfumeret, den skal være helt parfumefri, jeg bruger meget få produkter med parfume, til mig og til huset, så jeg lægger mærke til selv den mindste smule :engel:

hvalpe shampoo

Link til indlæg
Del på andre sites

KW's hvalpeshampoo er også uden parfume. Og uden konservering..

 

Vær opmærksom på det sidste. Du skal ikke købe en stor flaske til en masse gange.

 

Jeg har samme problem med Silke om forskellige meninger med hensyn til parfume. Og hvis jeg gennemtrumfer MIN mening om dufte, så fistrer hun ud og finder en af HENDES foretrukne dufte til at dække parfumeduften med..

 

Så jeg snusede mig i butikken frem til, at KW's hvalpeshampoo måtte være parfumefri.

Og det var den, så både Silke og jeg var godt tilfredse. :???:

 

Men da jeg ville bruge shampooen et halvt år senere, så lugtede den råddent!!:badr: --Silke ville sikker have elsket den duft... Men det er jo altså mor her, der bestemmer..

 

Så hvis du køber hvalpeshampoo, så skal du lige spørge om holdbarhed. E

Eller bare købe til 1-2 gange vask af gangen.

 

En helt almindelig Crisco shampoo købt i det nærmeste supermarked er vist også parfumefri. Silke har i hvert fald godkendt den. Men pelsen bliver ikke lige så lækker som med KW's produkter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Intim shampoo til kvinder :blink:

 

De er meget milde og skånsomme, pH værdien er lav (fordi det er intimsæbe) - og de er helt fri for parfume, parabener mv.

 

Efter jeg prøvede det (da jeg løb tør for hundeshampoo) har jeg ikke brugt andet.

Pelsen bliver simpelthen også bare såååå lækker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selv (eller hundene er...) ret godt tilfreds med shampoo´erne og balsamen fra Olivers. Og det burde bror og bedre halvdel vist nemt kunne skaffe... :blink:

 

Det ku' da godt være man skulle skiffe lidt til sagerne, næste gang man kommer forbi :hmm: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...
Gæst miasorensen

jeg ved ikke om det kan hjælpe men jeg googlede lige, og der kommer en del frem om hundeshampoo. Der er en del af dem der skriver artikler eller anmeldelser af hundeshampoo fx her En del af det er bare webshops og diverse sider der sælger hundeshampoo, så det er spørgsmålet om man kan tage det alt sammen for gode varer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil du gøre det billige tillige, så snup en af Chriscos Shampoo Med Balsam. Det er parfume frit, uden farvestoffer og lige til at flå ned af hylden i Maxi Zoo f.eks.

 

Vi bruger den som hverdagsshampoo til Simba. Jeg vil have ham i bad, når han har været til svømning og det betyder bad en gang om ugen. Chriscos shampoo holder ham stadig blød og lækker. Man kan godt mærke, at f.eks. KW lige er den tand bedre, men Chrisco-tingen er en fin og ok hverdagsshampoo.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er det godt nok meget meget sjældent Karla-kræet kommer i bad, men når dte sker så har jeg en KW shampoo uden parfume til hende. Jeg køber dem i de små "prøveflasker" når jeg er på udstillinger o.lign. De er uden konservering og kan derfor ikke holde sig så længe - som Birgitta siger, så kommer de til at lugte dårligt efter et stykke tid...

 

Så min måde er nok ikke den mest økonomiske, det koster mig sikkert en 10-15 kr hver gang Karla er i bad ;-) da jeg sjældent når at bruge dem mere end 1-2 gange...

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vores hunde en sjælden gang kommer i bad, har jeg fået det råd, at bruge en almindelig shampoo uden farve og parfume. For at gøre den så mild som muligt blandes en passende mængde med 1 liter lunken vand før brug. På denne måde er det også nemmere at fordele shampooen over hele hunden.

Det virker fint på mine labrador-vuffer :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...