Hop til indhold

Anbefal en karte/kam/strigle til en golden retriever


Gæst RSB
 Share

Recommended Posts

Den jeg har er slet ikke god nok. :cry: den lægger bare pelsen pænt ned, men får ikke de løse hår med.

 

Er der ikke nogle af jer med goldens, eller lignende hårpragt, der kan anbefale en god karte/kam/strigle?

 

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 som er rigtig gode til at få noget af :genert: men ved jo ikke hvad de hedder:stupid: den ene er den jeg bruger på ham i min tråd "hår,hår,hår og mere hår" ved ikke om du kan se den, den tager undeuld i stor stil, den anden jeg har er en med tænder, jeg kan tage et billede når jeg kommer hjem og ligge ind, ellers er der jo furminator er mange vist glade for den har jeg dog ikke prøvet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 som er rigtig gode til at få noget af :genert: men ved jo ikke hvad de hedder:stupid: den ene er den jeg bruger på ham i min tråd "hår,hår,hår og mere hår" ved ikke om du kan se den, den tager undeuld i stor stil, den anden jeg har er en med tænder, jeg kan tage et billede når jeg kommer hjem og ligge ind, ellers er der jo furminator er mange vist glade for den har jeg dog ikke prøvet :blink:

 

Vil du ikke linke til den tråd, for jeg kan ikke finde den :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 som er rigtig gode til at få noget af :genert: men ved jo ikke hvad de hedder:stupid: den ene er den jeg bruger på ham i min tråd "hår,hår,hår og mere hår" ved ikke om du kan se den, den tager undeuld i stor stil, den anden jeg har er en med tænder, jeg kan tage et billede når jeg kommer hjem og ligge ind, ellers er der jo furminator er mange vist glade for den har jeg dog ikke prøvet :blink:

 

Den ser godt nok god ud.:5up: Er det sådan en ala denne her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger en karte, den er super god, og har dupper :5up:

Cajsa har dog ikke for meget pels i forvejen, så bruger den ikke så ofte. Jeg er helt nervøs for om den nu også tager andet end de døde hår :mrgreen:

 

Karte, medium

Sådan en bruger jeg også lige til de hurtige børste ture, og når han ikke fælder så meget, men i fældnings perioden der får han en tur med den anden :-D måske en gang i ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stod sidste år og svingede mellem en Coat-king og en Furminator - valget endte med coat-kingen, da jeg fik at vide, at Furminatoren skærer i den blivende pels.. det har jeg så fundet ud af at Coat-kingen også gør, hvis ikke man er forsigtig/bruger den rigtigt..

 

Jeg bruger den en gang i mellem, men faktisk synes jeg det fungerer meget bedre mod fældning, hvis jeg først børster ham igennem med en alm. karte og så bagefter med en alm. plastic kam.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er så mit pels pleje udstyr med hår og det hele :oops:

 

Nå men karten bruger jeg til en hurtig børstning og som afslutning ved de andre.

 

Den med tænder bruger jeg når der skal børstes i bund men ikke så voldsomt som den gule

 

Den gule er den som virkelig tager noget, den bruger jeg ikke så tit da jeg er lidt i tvivl om den kun tager det løse, men den er helt vild god til hvis der er sådan noget fåre agtig uld værk det får man tyndet, og den er god når hunden fælder for den går rigtig i bund

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rosa og Eva

Når Goldens rigtig fælder kan man have glæde af at børste dem forsigtigt men grundigt igennem med en almindelig karde. Det tager rigtig meget. Dertil kan man putte dem i bad og sæbe dem gidt i en en mild og god hundeshampoo, det tager nemlig de fleste løse hår. På den måde er man næsten igennem fældeperioden på en efter middag.

 

Min Golden fælder ikke så slemt, så jeg børster bare. Men nogen fælder enormt meget, der kan vaskningen være god.

 

Håber det hjælper jer.

 

Hilsen Eva

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Goldens rigtig fælder kan man have glæde af at børste dem forsigtigt men grundigt igennem med en almindelig karde. Det tager rigtig meget. Dertil kan man putte dem i bad og sæbe dem gidt i en en mild og god hundeshampoo, det tager nemlig de fleste løse hår. På den måde er man næsten igennem fældeperioden på en efter middag.

 

Min Golden fælder ikke så slemt, så jeg børster bare. Men nogen fælder enormt meget, der kan vaskningen være god.

 

Håber det hjælper jer.

 

Hilsen Eva

 

Tak for dit svar. Men hvad mener du, når du siger en almindelig karte?

 

Sådan en: ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Goldens rigtig fælder kan man have glæde af at børste dem forsigtigt men grundigt igennem med en almindelig karde. Det tager rigtig meget. Dertil kan man putte dem i bad og sæbe dem gidt i en en mild og god hundeshampoo, det tager nemlig de fleste løse hår. På den måde er man næsten igennem fældeperioden på en efter middag.

 

Min Golden fælder ikke så slemt, så jeg børster bare. Men nogen fælder enormt meget, der kan vaskningen være god.

 

Håber det hjælper jer.

 

Hilsen Eva

 

Mio fælder dobbelt så meget når han har været i bad, så det er åbenbart ikke altid, at det er en løsning på problemet :megaked::mrgreen:

Men måske kommer der nogle flere hår af i selve badet, jeg måtte i hvert fald tømme afløbet 6 gange, da jeg badede Mio for en uge siden! :roll:

Vi er nu oppe på 3. uge fælde-helvede (utroligt så meget en lille splejs som Mio kan fælde uden at blive skaldet :hmm:), men jeg kan heldigvis se, at det er på retur! :yeah:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio fælder dobbelt så meget når han har været i bad, så det er åbenbart ikke altid, at det er en løsning på problemet :megaked::mrgreen:

Men måske kommer der nogle flere hår af i selve badet, jeg måtte i hvert fald tømme afløbet 6 gange, da jeg badede Mio for en uge siden! :roll:

Vi er nu oppe på 3. uge fælde-helvede (utroligt så meget en lille splejs som Mio kan fælde uden at blive skaldet :hmm:), men jeg kan heldigvis se, at det er på retur! :yeah:

 

Det er faktisk først nu, Sophus rigtigt er begyndt at fælde. Indtil nu har jeg bare tænkt, at det var da ikke så slemt med sådan en hund :stupid: Men så kan man lære det :blink:

Så lige nu står den på en kombination af mudder/sand og hår i hele lejligheden :damn: - så det er bare frem med støvsugeren hele tiden og om igen :shock:

 

Men bare lige for at summere op, så mener de fleste af jer, at til hverdagsbrug, så er jeg bedst tjent med det I kalder "en almindelig karte" ? Som er sådan én, som jeg har lagt et billede af lige ovenfor. Er det ikke rigtigt? :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk først nu, Sophus rigtigt er begyndt at fælde. Indtil nu har jeg bare tænkt, at det var da ikke så slemt med sådan en hund :stupid: Men så kan man lære det :blink:

Så lige nu står den på en kombination af mudder/sand og hår i hele lejligheden :damn: - så det er bare frem med støvsugeren hele tiden og om igen :shock:

 

Men bare lige for at summere op, så mener de fleste af jer, at til hverdagsbrug, så er jeg bedst tjent med det I kalder "en almindelig karte" ? Som er sådan én, som jeg har lagt et billede af lige ovenfor. Er det ikke rigtigt? :???:

 

Jup til det hele! :5up: Og :ae: ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Den med tænder bruger jeg når der skal børstes i bund men ikke så voldsomt som den gule

 

 

Den med tænder, er det sådan én, hvor tænderne kan "rulle rundt" om sig selv- agtigt? Sådan én er jeg nemlig også blevet anbefalet :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jup til det hele! :5up: Og :ae: ;-)

 

Taaaak :kys:

 

(OT: Jeg ønsker mig virkelig en rengøringskone i disse dage :lol:)

 

Man bliver totalt forvirret nogle gange over alt det, man skal sætte sig ind i :genert:

Godt man kan få hjælp herinde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

nej mener ikke de ruller :hmm: på den jeg har, men jeg har en kam hvor de gør som var meningen jeg skulle bruge til hale og faner men bruger den nu ikke.

 

Og ja til dit indlæg om karten :5up:

 

Og :ae: til dig fordi jeg føler med dig med alt svineriet, for sådan ser det også ud hos os :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg uploade lige et billede af nogle af de redskaber vi har været igennem..

 

2 Metal-kammene er gode til "bukser" og faner der er lidt filtrede, mens de 1 små plastic-kamme er gode til at fange løse hår når pelsen er blevet filtret ud/redt.

 

3 Den alm. hårbørste er ikke så effektiv til at børste pelsen igennem, men den er mere skånsom end en metalkarte, hvis man har en hund med sart hud.

 

4 Dobbeltbørsten er god til at samle hår op, og er heller ikke så hård ved huden.

 

5 Den alm. karte med metal-børster er effektiv men rigtig træls at fjerne hår i - men den er næsten uundværelig synes jeg.

Der findes nogen, hvor der sidder et filter over, som man kan løfte pelsen af med, men vær opmærksom på, at de med tiden kan være svære at få til at passe på igen.

 

7 Den runde plastic-børste er rigtig smart, fordi man kan dreje piggene ind alt efter hvor dybt man vil børste, og de kan drejes helt ind, så hårene lige kan glides af.

 

6 Handsken er lidt mærkelig, men den kan godt tage lidt hår med, de har det dog med at falde af undervejs, hvilket ikke gør arbejdet lettere.

 

8 Den blå gummi-strigle er ikke så effektiv synes jeg og smider pelsen igen som handsken gør, måske den er bedre til kort pels? :hmm:

 

9 Coat-kingen (som fås i en billigere udgave, der sikkert er ligeså god) er som sagt fantastisk til underulden, men man skal virkelig passe på med hvordan man bruger den. Kig på pelsen i knivene - hvis det er som uld-totter er den brugt rigtigt, hvis det ligner "stive" hår der er skåret, er den måske ikke brugt helt rigtigt - personligt bruger jeg den kun på numsen, bukserne og manken, da jeg synes den er for voldsom andre steder.

 

De to sakse benytter vi til henholdsvis potehår (den lille med runde hjørner) og til at klippe lange mudder-samlende faner med (den med takker, som er "idiotsikker" :mrgreen:).

Link til indlæg
Del på andre sites

nej mener ikke de ruller :hmm: på den jeg har, men jeg har en kam hvor de gør som var meningen jeg skulle bruge til hale og faner men bruger den nu ikke.

 

Og ja til dit indlæg om karten :5up:

 

Og :ae: til dig fordi jeg føler med dig med alt svineriet, for sådan ser det også ud hos os :shock:

 

Også her :damn: Siden sneen forsvandt, har det været mudder-helvede og da det blev varmere i luften blev det til fælde-helvede også :roll: Så er det man fortryder, at vovse har lov til at hoppe op og putte i ens seng :stupid:

 

Så jeg glæder mig til sommer, hvor det selvf bliver så tørt, at evt. skidt kan børstes af udenfor! :klap:

 

RSB: Mio fældede næsten ikke da han var yngre, det kom også først senere, bedst som man lige troede man gik fri :roll::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Også her :damn: Siden sneen forsvandt, har det været mudder-helvede og da det blev varmere i luften blev det til fælde-helvede også :roll: Så er det man fortryder, at vovse har lov til at hoppe op og putte i ens seng :stupid:

 

Så jeg glæder mig til sommer, hvor det selvf bliver så tørt, at evt. skidt kan børstes af udenfor! :klap:

 

Ja, det bliver skønt :klap:

 

RSB: Mio fældede næsten ikke da han var yngre, det kom også først senere, bedst som man lige troede man gik fri :roll::lol:

 

Ja, Go'daw do :stupid::roll::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg uploade lige et billede af nogle af de redskaber vi har været igennem..

 

 

Tusind tak :-) du er simplethen en skat. :kys::kys::kys:

 

Nogle af sagerne har vi - og andre kan jeg se på det hele, at vi mangler :blink:

Det er ikke sådan, når den lille uldtot lige pludselig har fået en mega uld-manke :shock: som filtrer og fælder og hvad har vi :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger en karte, den er super god, og har dupper :5up:

Cajsa har dog ikke for meget pels i forvejen, så bruger den ikke så ofte. Jeg er helt nervøs for om den nu også tager andet end de døde hår :mrgreen:

 

Karte, medium

 

Ej, undskyld, men jeg har lige et til spørgsmål :oops:

 

Det der med de dupper :???: Er det en stor fordel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, undskyld, men jeg har lige et til spørgsmål :oops:

 

Det der med de dupper :???: Er det en stor fordel?

 

Du spørger bare løs :mrgreen:

Jeg tænker at det må være mere behageligt for hunde. Især Cajsa, som jo ikke har så tyk pels til at beskytte huden. HAr en uden dupper, som jeg har brugt til mine katte, den synes jeg tager noget hårdt ved. Den med dupperne glider ligesom lettere gennem pelsen, og bliver ikke ligeså statisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...