Hop til indhold

Er Marianne Bendixen autodidakt?


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Jeg har af ligegyldige årsager siddet og lavet lidt research på Marianne Bendixen i aftes, og jeg kan ikke helt finde ud af HVAD det egentligt er hun er uddannet?

 

Jeg kan se at hun udøver kiropraktik på hunde og heste, og høre fra forskellige af hendes patienter at hun også tilbyder akupunktur?

Der går lidt forskellige rygter, nogle siger hun er udlært i USA, andre at det er hendes far der har oplært hende, andre noget helt tredie. Jeg kan ikke helt forstå det, for så vidt jeg er orienteret, så må man slet ikke tilbyde akupunktur med mindre man er uddannet dyrlæge? Eller er jeg blevet fejlinformeret?

 

Er der nogen herinde der kender noget til hendes baggrund?

 

Er hun autodidakt og laver skader på ens dyr, så er der så vidt jeg ved ingen forsikring der kan dække. Ret relevant info at have hvis man skal have hende til at behandle sit dyr :hmm:

Redigeret af Lykkeliv
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kom i tanke om denne tråd :

 

heste-nettet.dk :: Debat / Produkter og leverandører - Ris og ros

 

"Vi med hund" har haft foredrag med hende og i artiklen om dette kalder de hende for professionel.

 

Foredrag med kiropraktor Marianna Bendixen - TV 2 - Vi med Hund

 

Hun nævnes i et indlæg på denne siden :

(gå ned til " Fra et halt forben til skæve hals- og lændehvivler" .

 

Artikler

 

Kan ikke selv udtale mig om hende da jeg ikke på noget tidspunkt har brugt hende. Men fornemmer at der er delte meninger... MEN det er der jo om alle... den dyrlæge jeg er vild med er der helt sikkert 20 andre der ikke kunne drømme om at gå til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom i tanke om denne tråd :

 

heste-nettet.dk :: Debat / Produkter og leverandører - Ris og ros

 

"Vi med hund" har haft foredrag med hende og i artiklen om dette kalder de hende for professionel.

 

Foredrag med kiropraktor Marianna Bendixen - TV 2 - Vi med Hund

 

Hun nævnes i et indlæg på denne siden :

(gå ned til " Fra et halt forben til skæve hals- og lændehvivler" .

 

Artikler

 

Kan ikke selv udtale mig om hende da jeg ikke på noget tidspunkt har brugt hende. Men fornemmer at der er delte meninger... MEN det er der jo om alle... den dyrlæge jeg er vild med er der helt sikkert 20 andre der ikke kunne drømme om at gå til.

Tak :-) Noget af det havde jeg også selv fundet - og jeg kan se at hestefolket også er inde på om hun er autodidakt, hvorvidt hun har tilladelse til at bruge akupunktur og om hun er forsikret i tilfælde af behandlingsrelaterede skader :hmm: Det var også en heste-dame der har gjort mig nysgerrig på spørgsmålet, så det er nok allerede omdiskuteret i hesteverdenen.

 

Jeg er ikke så interesseret i folks erfaringer med hende, jeg kommer aldrig til at benytte mig af hende.

Men jeg vil gerne have konkret info... og der er intet konkret nogle steder, kun lovprisninger og et par kritiske røster.

Nogen der kan finde noget på om hun HAR en uddannelse og hvilken?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tak :-) Noget af det havde jeg også selv fundet - og jeg kan se at hestefolket også er inde på om hun er autodidakt, hvorvidt hun har tilladelse til at bruge akupunktur og om hun er forsikret i tilfælde af behandlingsrelaterede skader :hmm: Det var også en heste-dame der har gjort mig nysgerrig på spørgsmålet, så det er nok allerede omdiskuteret i hesteverdenen.

 

Jeg er ikke så interesseret i folks erfaringer med hende, jeg kommer aldrig til at benytte mig af hende.

Men jeg vil gerne have konkret info... og der er intet konkret nogle steder, kun lovprisninger og et par kritiske røster.

Nogen der kan finde noget på om hun HAR en uddannelse og hvilken?

 

 

Hvis du ikke selv kommer til at benytte dig af hendes ekspertise, hvad skal du så bruge disse informationer til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ikke selv kommer til at benytte dig af hendes ekspertise, hvad skal du så bruge disse informationer til?

 

Det er vel iorden at være nysgerrig? Jeg er også interesseret i at høre, selvom jeg ingen planer har om at benytte hende...

Hvis nogen spørger på banen, ville jeg da ikke anbefale nogen uden at have en idé om hvad personen er for en..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Viden og oplysning er altid godt ;-)

 

Hvis du ikke har noget konstruktivt at bidrage til denne tråd, hvorfor skriver du så i den?

 

Jeg vidste ikke at et bidrag skulle være konstruktivt for at være velkomment her på HF!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-) Noget af det havde jeg også selv fundet - og jeg kan se at hestefolket også er inde på om hun er autodidakt, hvorvidt hun har tilladelse til at bruge akupunktur og om hun er forsikret i tilfælde af behandlingsrelaterede skader :hmm: Det var også en heste-dame der har gjort mig nysgerrig på spørgsmålet, så det er nok allerede omdiskuteret i hesteverdenen.

 

Jeg er ikke så interesseret i folks erfaringer med hende, jeg kommer aldrig til at benytte mig af hende.

Men jeg vil gerne have konkret info... og der er intet konkret nogle steder, kun lovprisninger og et par kritiske røster.

Nogen der kan finde noget på om hun HAR en uddannelse og hvilken?

 

Må man være nysgerrig og spørge hvorfor .....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har googlet lidt hist og pist, men kan INTET finde - kan det være rigtigt? Jeg er ikke en googlehaj, men det kan være der er andre der er mere heldige? Please :mrgreen:

 

Hun er jo flittigt brugt og temmeligt populær, hun må da have en hjemmeside?

Er titlen kiropraktor egentligt beskyttet? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det er vel iorden at være nysgerrig? Jeg er også interesseret i at høre, selvom jeg ingen planer har om at benytte hende...

Hvis nogen spørger på banen, ville jeg da ikke anbefale nogen uden at have en idé om hvad personen er for en..

 

Næh åbenbart ikke - eller også er der forskel på hvem der må være nysgerrig :-D

Min nysgerrighed var ikke ønsket ser det ud til.

 

Jo i min bog er nysgerrighed tilladt og en del af hvem jeg er. Jeg kan bare ikke se, hvordan man konstruktivt vil bruge de nævnte oplysninger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kalder sig vist ikke kiropraktor i følge Fyens Stiftstidende, der havde et interview med hende:

 

"Selv om dyrekiropraktor er en anerkendt titel i udlandet, er der endnu ingen uddannelse i faget herhjemme. Derfor vælger Marianne - skønt hun har taget et hav af kurser i flere lande - at kalde sit håndværk for "knogle- og ledmanipulation"."

 

Jeg kan ikke finde frem til mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må man være nysgerrig og spørge hvorfor .....

Ja selvfølgeligt må du være nysgerrig!

 

Jeg kommer ikke til at bruge hende, fordi jeg ikke føler jeg har eller kan få tillid til hende som behandler.

 

Og når jeg ikke engang kan finde noget så simpelt som uddannelsesinfo på hende, så lugter jeg ugler i mosen :genert:

 

Har hun fortalt dig hvad hun er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo i min bog er nysgerrighed tilladt og en del af hvem jeg er. Jeg kan bare ikke se, hvordan man konstruktivt vil bruge de nævnte oplysninger?

Hvis du ønsker at debatere dette yderligere henviser jeg til at du smider en pb afsted til hvem end du ønsker at debatere med. Det har i hvert fald ikke relevans for trådens emne, og jeg vil gerne bede dig at stoppe med at spamme min tråd til, med mindre du har relevant info der kan bidrage til at opklare spørgsmålet!

 

På forhånd tak :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke helt forstå det, for så vidt jeg er orienteret, så må man slet ikke tilbyde akupunktur med mindre man er uddannet dyrlæge? Eller er jeg blevet fejlinformeret?

 

 

Jeg mener ikke du er fejlinformeret. Dette er sakset fra Fødevarestyrelsens hjemmeside:

 

Akupunktur udført på dyr af ikke-dyrlæger: Afgrænsning af aktiviteten i henhold til lov om dyrlægegerning, § 4.

Rådet finder, at behandling med akupunktur forudsætter en diagnose, hvor akupunktur skønnes at være en relevant behandling. Da det kræver veterinær indsigt at stille en diagnose og tage stilling til behandling, finder Rådet, at akupunktur på dyr ikke kan udøves af ikke-dyrlæger, jf. § 4 i lov om dyrlægegerning.

 

 

Jeg kender dog ikke Marianna Bendixens uddannelsesbaggrund.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kalder sig vist ikke kiropraktor i følge Fyens Stiftstidende, der havde et interview med hende:

 

"Selv om dyrekiropraktor er en anerkendt titel i udlandet, er der endnu ingen uddannelse i faget herhjemme. Derfor vælger Marianne - skønt hun har taget et hav af kurser i flere lande - at kalde sit håndværk for "knogle- og ledmanipulation"."

 

Jeg kan ikke finde frem til mere.

Tak skal du have :kys:

 

Jeg prøver at google lidt videre på "knogle- og ledmanipulation"

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja selvfølgeligt må du være nysgerrig!

 

Jeg kommer ikke til at bruge hende, fordi jeg ikke føler jeg har eller kan få tillid til hende som behandler.

 

Og når jeg ikke engang kan finde noget så simpelt som uddannelsesinfo på hende, så lugter jeg ugler i mosen :genert:

 

Har hun fortalt dig hvad hun er?

 

Hun har intet fortalt, og jeg har ikke spurgt :lol:

 

Alligevel har jeg fuld tiltro til hende, mere end den anden kiropraktor jeg har været ved og skal til igen med Jacki - en kiropraktor du så har tillid til ;-) - denne har i øvrigt også tillid til MB og roser hende højt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener ikke du er fejlinformeret. Dette er sakset fra Fødevarestyrelsens hjemmeside:

 

Akupunktur udført på dyr af ikke-dyrlæger: Afgrænsning af aktiviteten i henhold til lov om dyrlægegerning, § 4.

Rådet finder, at behandling med akupunktur forudsætter en diagnose, hvor akupunktur skønnes at være en relevant behandling. Da det kræver veterinær indsigt at stille en diagnose og tage stilling til behandling, finder Rådet, at akupunktur på dyr ikke kan udøves af ikke-dyrlæger, jf. § 4 i lov om dyrlægegerning.

 

 

Jeg kender dog ikke Marianna Bendixens uddannelsesbaggrund.

Øj hvor er I gode herinde :klap: Tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvis du ønsker at debatere dette yderligere henviser jeg til at du smider en pb afsted til hvem end du ønsker at debatere med. Det har i hvert fald ikke relevans for trådens emne, og jeg vil gerne bede dig at stoppe med at spamme min tråd til, med mindre du har relevant info der kan bidrage til at opklare spørgsmålet!

 

På forhånd tak :-)

 

Tak dog og slap af! Du lagde selv tonen an.

 

Marianna Bendixen har uddannelse fra blandt andet England var det det du ville vide?

 

pb er nu sendt til dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er en HELT! Hvordan søren fandt du det??

Yeah!

 

Hun hedder ikke Marianne, men Marianna, så det gav nogle andre resultater. Det her var fra en opdrætters hjemmeside, som henviser til hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Yeah!

 

Hun hedder ikke Marianne, men Marianna, så det gav nogle andre resultater. Det her var fra en opdrætters hjemmeside, som henviser til hende.

Hårh - tak for det, jeg arbejder videre derfra! Hjælper lidt med det rigtige navn tror jeg :oops:

 

Har også smidt hende en mail og spurgt, så må vi jo se hvad hun svarer!

Redigeret af Lykkeliv
Link til indlæg
Del på andre sites

Er titlen kiropraktor egentligt beskyttet? :hmm:

 

Ja, umiddelbart virker det sådan:

 

Autorisation som Kiropraktor

Efter turnusåret kan man ansøge Sundhedsstyrelsen om autorisation som Kiropraktor og først herefter har man lov til at nedsætte sig som selvstændig kiropraktor i Danmark.

Denne beskyttelse af titlen siden 1992 gør, at du som klient er sikret at behandleren opfylder de uddannelsesmæssige krav til at blive autoriseret af Sundhedsstyrelsen

"Efter turnusåret kan man ansøge Sundhedsstyrelsen om autorisation som Kiropraktor og først herefter har man lov til at nedsætte sig som selvstændig kiropraktor i Danmark.

Denne beskyttelse af titlen siden 1992 gør, at du som klient er sikret at behandleren opfylder de uddannelsesmæssige krav til at blive autoriseret af Sundhedsstyrelsen."

 

Men, her er dog en dyrlæge der også kalder sig kiropraktor, uden at være human kiropraktor, men med en videreuddannelse i veterinær kiropraktik.

Dyrekiropraktoren

Umiddelbart virker det ikke helt gennemskueligt.

 

Nu læser jeg selv psykologi og har derfor undersøgt hvordan det forholder sig med psykologtitlen. Den må kun anvendes, hvis man har den relevante uddannelse og titlen må heller ikke indgå som en del af en titel - fx hundepsykolog. Det er der bare mange der gør alligevel.

 

Marianna holder forresten foredrag i Greve d. 14/4, hvis nogen er interesserede: Marianne Bendixen – dyrekiropraktor - Dogwise blog

Så kunne man jo spørge hende selv:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...