Hop til indhold

golden retriever han til parring søges


Gæst lucy
 Share

Recommended Posts

Han golden søges til parring.

Vores Golden retriver hun hund vil gerne have hvalpe. Hun er ren golden - men har ikke stamtavle. Hun er slank og adræt og er smuk gylden golden.

Vi bor i tølløse og søger derfor kontakt med en flot han- golden.

Redigeret af lucy
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke selv en hanhund, men et godt råd ville nok være, at skrive lidt mere om jeres hund, så den rigtige hanhundeejer kontakter jer.

 

F.eks hvilke sygdomme I forventer, at hannen skal være undersøgt og testet fri for samt hvad jeres egen tæve er testet for. Oplysninger om stamtavle er også godt at få med. Desuden vil det nok være en god ide at fortælle lidt om jeres tæve.

 

Held og lykke med det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst phil233

:-D Kære Hunhunde-ejer

 

Jeg er den heldige ejer af en smuk - klog og smaddersød hanhund.

Han er på dupperne og aktiv som en 5 årig og tror nok han stadig er hvalp - er meget legesyg:-D:-D

Han er 11 år her til August, er fra Højer i Sdr.Jylland, osse ren golden retriver, dog uden stamtavle.

Han har fulgt alm. vaccineprogram gennem sit liv og desuden rabbiesvac.

Vi vil rigtig gerne have en hvalp af ham, en efterkommer, som han kan præge. Han har aldrig haft en parring m. en tæve.

Så han har "det" til gode...:-D'

 

Mange hilsner

Anne-Grethe

 

Ps. bosiddende i Høng v. Slagelse

Håber at høre fra jer snarest..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Hvordan sikrer man sig mod indavl, når man laver sådanne aftaler ???

 

Det gør man ikke, men på den anden side, hvorfor ikke tage chance, det er der sgu mange der gør en fredag aften på daisy...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Er indavl ikke hvor man får børn sammen selvom man er tæt i familie med hinanden? :oops:

 

Jo.. eller det kan det være.. Det kommer an på generationer. mener at kusine/fætter er ok. mener DKW lavede en post omrking hvad der var ok indavl, og hvad der var forbudt indavl..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Ja, mener også det tætteste "man må komme" på hinanden, er fætter og kusine :)

 

Nej da - Hvis man laver såkaldte "ægte hunde uden stamtavle", må man da parre som man har lyst eller som hundene har lyst.

Det betyder at parringer mellem hel- og halvsøskende, mor/søn eller far/datter, er helt i orden.

Køberne kan jo ikke se det, så hvorfor dog "gå i byen" hvis man har en bror eller faderen gående alligevel. :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Nej da - Hvis man laver såkaldte "ægte hunde uden stamtavle", må man da parre som man har lyst eller som hundene har lyst.

Det betyder at parringer mellem hel- og halvsøskende, mor/søn eller far/datter, er helt i orden.

Køberne kan jo ikke se det, så hvorfor dog "gå i byen" hvis man har en bror eller faderen gående alligevel. :fornaermet:

 

Nu kan man så godt lave ægte hunde uden stamtavle.. Bare fordi den ikke har stamtavle er det ikke ensbetydende med at ikke er ægte.. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej da - Hvis man laver såkaldte "ægte hunde uden stamtavle", må man da parre som man har lyst eller som hundene har lyst.

Det betyder at parringer mellem hel- og halvsøskende, mor/søn eller far/datter, er helt i orden.

Køberne kan jo ikke se det, så hvorfor dog "gå i byen" hvis man har en bror eller faderen gående alligevel. :fornaermet:

Jeg håber da virkelig ikke, at der findes ret mange, der bevidst vælger at lave indavl.. :shock:

 

Er det noget du har oplevet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Jeg håber da virkelig ikke, at der findes ret mange, der bevidst vælger at lave indavl.. :shock:

 

Er det noget du har oplevet?

 

Ja desværre. Jeg har hørt om det ofte, men det kan jo være det bare er rygter.

Men jeg har også oplevet det, ved en voksen hvalp som parrede sin mor.

Ejeren havde måske ikke planlagt det første gang, men kommenterede det med, at så sparede de jo parringsafgiften til en fremmed hanhund. Året efter gentog de samme parring :evil:, og de viste køberne både faderen og moderen, uden at fortælle at de var mor/søn.

Men det er åbenbart hvad man kan komme ud for, når der ikke findes papirer på hvalpene, og så er det ganske lovligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja desværre. Jeg har hørt om det ofte, men det kan jo være det bare er rygter.

Men jeg har også oplevet det, ved en voksen hvalp som parrede sin mor.

Ejeren havde måske ikke planlagt det første gang, men kommenterede det med, at så sparede de jo parringsafgiften til en fremmed hanhund. Året efter gentog de samme parring :evil:, og de viste køberne både faderen og moderen, uden at fortælle at de var mor/søn.

Men det er åbenbart hvad man kan komme ud for, når der ikke findes papirer på hvalpene, og så er det ganske lovligt.

Ja, det kan man vel ikke gøre så meget ved. Men det er godt nok noget svineri og jeg forstår virkelig ikke at folk vil være det bekendt.

 

En ting er, at der kan ske et uheld. Det er ikke acceptabelt, men det kan vel ske. Men en anden ting er at gøre det bevidst. Det kan jeg slet ikke sætte mig ind i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo isænder med stamtavle, men kender jo staldkammarter der har islænder uden tavle, ergo i mine øjne er det ikke en islænder, da de jo ikke kan påvise rene linjner på tavle, i avl

Men det går jeg jo ikke og fortæller dem, så blir de jo kede af det,men uden tavle kan du ikke stille op i store konkurrencer, på islæner og det kan jeg jo heller ikke med min dsg, da han ikke har tavle, til udstillinger

 

alfa og omega er jo,ingen tavle, så kan du ikke bevise indavl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kan man vel ikke gøre så meget ved. Men det er godt nok noget svineri og jeg forstår virkelig ikke at folk vil være det bekendt.

 

En ting er, at der kan ske et uheld. Det er ikke acceptabelt, men det kan vel ske. Men en anden ting er at gøre det bevidst. Det kan jeg slet ikke sætte mig ind i.

Det er jeg fuldstændig enig i. Kan heller ikke sætte mig ind i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Jeg har jo isænder med stamtavle, men kender jo staldkammarter der har islænder uden tavle, ergo i mine øjne er det ikke en islænder, da de jo ikke kan påvise rene linjner på tavle, i avl

Men det går jeg jo ikke og fortæller dem, så blir de jo kede af det,men uden tavle kan du ikke stille op i store konkurrencer, på islæner og det kan jeg jo heller ikke med min dsg, da han ikke har tavle, til udstillinger

 

alfa og omega er jo,ingen tavle, så kan du ikke bevise indavl.

 

Dette er ikke helt korrekt. Hvis du har begge forældre, men med forskellige tavler, dermed kan man godt bevise indavl inden for seks led.. :) eller hvor mange det nu er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Petrine jo overført fra DRU og har fået en hel ren stamtavle hos DKK, alle forfædre er slettet, så i princippet kunne hun lave den vildeste indavl (kun i princippet, for der gives ikke avlstilladelse til små overførte hunde...men det gives der jo til andre racer)

 

så selv med tavle er der ingen 100% garanti :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Men så har de jo også tavle? Pointen er jo netop, at man ikke kan vide om det er indavl, når der ikke er tavle på dyrerne.

 

Der kommer jo ikke tavle på hvalpene, hvad så når de måske skal bruges til avl? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke hvad du mener :-) Hvorfor kommer der ikke tavle på hvalpene? Hvis forældrerne har tavle, er det da muligt at hvalpene også får det?

 

Hvis det er "ægte uden tavle" så kan der ikke komme anden tavle på hvalpene end den man selv laver.

 

Tænker i øvrigt nogle gange på hvor udbredt det med at lave egne tavler er? Og om hvilke tavler man reelt kan stole på? Er der nogen stamtavleførende organisationer der er knap så pålidelige som andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...