Hop til indhold

Hvor store er jeres løver?


Freudika
 Share

Recommended Posts

Når I kommer på fredag skal i være hurtige - der går en timestid - så kommer veninden og napper hende med på landet, hvor hun fræser hende træt gennerm 2-3 timer - og så får I et par splattede hunde tilbage ... kan forestille mig at Tullen vælger at ligge sig inde i vores seng - og Bimsen vælger kurven i køkkenet, hvor I er ;D ...

Det tager sq ikke en time at måle hende

Tror du seriøst på at bella ligger død

..måske skulle jeg tage Numsehunden med :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • Svar 121
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er godt nok vildt, at der er så stor forskel på dem!:???:
Det var jo også ekstremerne :mrgreen:

 

Langt de fleste ligger omkring samme størrelse..

Ollie er bare meget lille, men giver sjovt nok hvalpe af almindelig størrelse..Oskar-Løwens Oskar er efter Ollie..

 

Obama er kastreret og blev det tidligt.. Måske derfor han er blevet så stor..Han ser også større ud fordi han er bred (læs tyk, men det må du ikke sige til Natascha jeg har sagt :engel:)

 

En normal Löwchen-tæve er omkring 28-30 cm og vejer 4.5-5.5 kg

 

Hannerner er som regel lidt større. højde 30-33 cm og vægt 6-7.5 kg

 

Vægten afhænger også af om de bliver udstillet eller bare laller rundt derhjemme..

Mine løver er ret muskuløse..Vi er tit på åsen (den nordjyske ås) eller på stranden. Begge steder løber de op af stejle skrænter.. Samtidig har vi junglen derhjemme, med væltede træer osv.. Det giver også gode muskler.

Jeg skal prøve at lægge et billede ind af en lev-hunde-livet løve og en kasse-løve når jeg kommer hjem. Man kan tydeligt se forskel på blandt andet bagbens musklerne :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
ved skulderen, hvis det er det samme som hos heste :blink:

 

Jeps - det var lige den der sammenligning med hestene, der virkede for mig... :lol:... sagde bymusen, der vist nok engang har set en hest i Dyrehaven.. :stupid:

 

Fik det googlet og målt Otto... kan nemlig ikke rigtigt finde ud af, om han er tyk eller bare stor... Han vejer 5,5 kg nu, er 26 cm høj og bliver 6 mdr om 5 dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps - det var lige den der sammenligning med hestene, der virkede for mig... :lol:... sagde bymusen, der vist nok engang har set en hest i Dyrehaven.. :stupid:

 

Fik det googlet og målt Otto... kan nemlig ikke rigtigt finde ud af, om han er tyk eller bare stor... Han vejer 5,5 kg nu, er 26 cm høj og bliver 6 mdr om 5 dage.

 

det ord du skulle bide mærke i var skulder, ikke hest :lol:

 

halfdan vejer forresten 5,6kg nu, han er 9 måneder. jeg kan ikke finde noget måleværktøj, men vil tro, at han er lige omkring 30cm.

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan jo være, at han bare er længere end halfdan, er han ikke lidt lang-og-lav, det mindes jeg, at du har sagt? og jeg har heller ikke målt, så måske tager jeg fejl. halfdan er til den tynde side, det har han altid været.

 

Måler man så også længden fra skulderen??

 

Må lige lave en lynhurtig sammenligning i morgen... Vi dukker jo også op i morgen i Ishøj..:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Fandt I ud af noget med højde osv? :mrgreen:

 

Vidi som er Halfdans bror vejer omkring 6 kg..måske 6.5 kg..AKn ikke lige huske det, men jeg kan kigge i bogen om lidt...HAn er hvertfald ikke til den tynde side :slem: og kan rigtig godt lide mad :engel:

 

Halfdan er væsenligt højere, men måske ikke meget længere end Otto.. Og så vejer de det samme næsten..

 

Otto ligger på 5,2 kg nu og er 26 cm høj... Kan ikke lige huske hans længde, men hans nye dækken i str. 33 passer fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt I ud af noget med højde osv? :mrgreen:

 

Vidi som er Halfdans bror vejer omkring 6 kg..måske 6.5 kg..AKn ikke lige huske det, men jeg kan kigge i bogen om lidt...HAn er hvertfald ikke til den tynde side :slem: og kan rigtig godt lide mad :engel:

 

jeg har ikke fået målt højde endnu, ejer ikke engang et målebånd. men hvis i nogensinde er på de sjællandske kanter, må du meget gerne komme og måle efter :mrgreen:

 

og må vi forresten se et billede af vidi, jeg er ret nysgerrig efter, om de ligner hinanden - selv om han er en del større, men halfdan har jo også altid været undermåleren i det kuld. kommer de til at vokse mere, tror du?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke fået målt højde endnu, ejer ikke engang et målebånd. men hvis i nogensinde er på de sjællandske kanter, må du meget gerne komme og måle efter :mrgreen:

 

og må vi forresten se et billede af vidi, jeg er ret nysgerrig efter, om de ligner hinanden - selv om han er en del større, men halfdan har jo også altid været undermåleren i det kuld. kommer de til at vokse mere, tror du?

De bliver ikke højere hvis du mener det? de lægger krop til..Får bedre muskler..

Jeg skal prøve at få taget nogle billeder af ham... Han bliver faktisk rigtig flot, hvis jeg skal sige det selv :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

26 cm :shock: så bliver han sq lille...Hvad målte du ham med?

 

otto er ikke lille, han er bare lang :mrgreen: (og meget, meget sød og smuk, sorry tine ;-))

 

De bliver ikke højere hvis du mener det? de lægger krop til..Får bedre muskler..

Jeg skal prøve at få taget nogle billeder af ham... Han bliver faktisk rigtig flot, hvis jeg skal sige det selv :blink:

 

supersupert, altså måske et kilos penge mere eller sådan noget? halfdan er også pænt lækker, hvis jeg selv skal sige det - desværre defekt, ellers ville han helt sikkert være verdensvinderpotentialeagtigt. eller noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

En 30 cms lineal...:mrgreen: - men det er nogle uger siden.. måske er han vokset.. (please - vil så gerne have en langbenet vovse:genert:)
En lineal :shock: I starten målte vi også vores med en lineal og en bog på tværs..Så købte jeg et stangmål til hunde i dyre domme og pludselig havde vi målt +/- 4 cm forkert..Og aldrig til samme side :mrgreen:

LAngbenet bliver han ikk..Så meget kan han ikke nå at vokse..Men hvis du får ham klippet en gang (i løveklip) kan jeg godt snyde med klipningen så han kommer til at se lidt højere ud :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

otto er ikke lille, han er bare lang :mrgreen: (og meget, meget sød og smuk, sorry tine ;-))

 

 

 

supersupert, altså måske et kilos penge mere eller sådan noget? halfdan er også pænt lækker, hvis jeg selv skal sige det - desværre defekt, ellers ville han helt sikkert være verdensvinderpotentialeagtigt. eller noget.

:mrgreen: Du har hørt om den dag vi opdagede at Vidi havde 3 kugler, ikke? Kæft et chok..og da så Natascha glædesstrålende sagde at "man kan sq trykke den flad"..så døde jeg nærmest :mrgreen: Det var så bare en :hmm: et eller andet..Han havde kun de 2 han skulle have..Ellers sejt hvis han havde haft Halfdans :slem:
Link til indlæg
Del på andre sites

En lineal :shock: I starten målte vi også vores med en lineal og en bog på tværs..Så købte jeg et stangmål til hunde i dyre domme og pludselig havde vi målt +/- 4 cm forkert..Og aldrig til samme side :mrgreen:

LAngbenet bliver han ikk..Så meget kan han ikke nå at vokse..Men hvis du får ham klippet en gang (i løveklip) kan jeg godt snyde med klipningen så han kommer til at se lidt højere ud :slem:

 

Hvor længe vokser sådan en i højden..? Bare hvor længe jeg skal holde håbet i live...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: Du har hørt om den dag vi opdagede at Vidi havde 3 kugler, ikke? Kæft et chok..og da så Natascha glædesstrålende sagde at "man kan sq trykke den flad"..så døde jeg nærmest :mrgreen: Det var så bare en :hmm: et eller andet..Han havde kun de 2 han skulle have..Ellers sejt hvis han havde haft Halfdans :slem:

 

:shock: jeg nåede lige at tænke, at han havde stjålet vores! ej, jeg har fundet den anden, den ligger og roder rundt i lysken, jeg prøver at manipulere den ned mod sin plads, men ret meget uden held - og min kæreste synes, at jeg er syg i roen med det der testikelmassage :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

otto er ikke lille, han er bare lang :mrgreen: (og meget, meget sød og smuk, sorry tine ;-))

 

 

 

supersupert, altså måske et kilos penge mere eller sådan noget? halfdan er også pænt lækker, hvis jeg selv skal sige det - desværre defekt, ellers ville han helt sikkert være verdensvinderpotentialeagtigt. eller noget.

 

Tusind tak...:genert: synes også han er ret lækker... :lun:

 

Er bare super misundelig på Halfdans proportioner.. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...