Hop til indhold

Hvor ofte kommer der korthårede?


Gæst Sammar
 Share

Recommended Posts

  • Svar 198
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes at de semicoated, ligner en alm. Löwchen-unghund af udseende. Dvs at de kommer aldrig til at se heeelt voksne ud. De er søde:lun:

Jeg har faktisk mødt nogle stykker på det sidste, som har spurgt om Dexters pels skulle blive ved med at vokse, for de syntes egentlig, at det ikke måtte blive længere nu. Fordi han så mest sød ud ifl. dem. Det problem er da klaret med en semi-coated.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at de semicoated, ligner en alm. Löwchen-unghund af udseende. Dvs at de kommer aldrig til at se heeelt voksne ud. De er søde:lun:

Jeg har faktisk mødt nogle stykker på det sidste, som har spurgt om Dexters pels skulle blive ved med at vokse, for de syntes egentlig, at det ikke måtte blive længere nu. Fordi han så mest sød ud ifl. dem. Det problem er da klaret med en semi-coated.:blink:

Jaaa, det synes jeg også :lun: Tror hermed gerne at jeg vil bestille 1 styk semi-coated, tak :mrgreen:

 

Fælder de så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, ville du ikke også gerne have en hund nr 2 igen?:blink:

 

Jooo, men er bange for, at jeg ikke har tid og overskud til en hvalp, samtidig med at jeg har Tyson (er jo single, så har ingen at dele opgaverne med). Og er ikke sikker på, at jeg tør kaste mig ud i at prøve med en voksen omplaceringshund igen. Jeg savner stadig jævnligt Shabi og har super dårlig samvittighed over for hende. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jooo, men er bange for, at jeg ikke har tid og overskud til en hvalp, samtidig med at jeg har Tyson (er jo single, så har ingen at dele opgaverne med). Og er ikke sikker på, at jeg tør kaste mig ud i at prøve med en voksen omplaceringshund igen. Jeg savner stadig jævnligt Shabi og har super dårlig samvittighed over for hende. :cry:

 

Søde Sonja - jeg kan godt forstå at du stadig savner Shabi men du behøver atlså ikke have dårlig samvittighed over for hende.

 

Hun har det super godt nu - er faldet helt til og efterhånden blevet tryg ved Koda også. Hun er begyndt at lege med ham i haven, hun sover i arm med mig eller min mand hver nat og elsker at træne med både mig og vores datter.

 

Hendes bedste lege-ven er Jack - de to tosser kan nærmest vælte hele huset når de leger. Shabi er meget glad for farfar og tager indimellem på weekend hos ham så hende og Jack kan få leget en masse - Milla gider jo ikke rigtig det der legeri...

 

Jeg har ikke filmet hende når de er alene men der ikke noget hyleri længere - ofte skal jeg vække begge hunde når jeg kommer hjem så alt i alt går det også okay med at være alene hjemme.

 

Shabi er højt elsket her og jeg er sikker på at hun også synes at hun har et godt liv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde Sonja - jeg kan godt forstå at du stadig savner Shabi men du behøver atlså ikke have dårlig samvittighed over for hende.

 

Hun har det super godt nu - er faldet helt til og efterhånden blevet tryg ved Koda også. Hun er begyndt at lege med ham i haven, hun sover i arm med mig eller min mand hver nat og elsker at træne med både mig og vores datter.

 

Hendes bedste lege-ven er Jack - de to tosser kan nærmest vælte hele huset når de leger. Shabi er meget glad for farfar og tager indimellem på weekend hos ham så hende og Jack kan få leget en masse - Milla gider jo ikke rigtig det der legeri...

 

Jeg har ikke filmet hende når de er alene men der ikke noget hyleri længere - ofte skal jeg vække begge hunde når jeg kommer hjem så alt i alt går det også okay med at være alene hjemme.

 

Shabi er højt elsket her og jeg er sikker på at hun også synes at hun har et godt liv :-)

 

:kys:

 

Jeg er sikker på, at Shabi har et skønt hundeliv hos jer og ikke kunne have fået et bedre hjem. :hjerte: Og det glæder mig virkelig at høre, at det går så godt, og at hun efterhånden er faldet så godt til. :lun:

 

Men puha, det var en væmmelig følelse at skulle sende hende væk, når hun lige var faldet så godt til hos mig (udover alene hjemme-problemerne), og når hun havde knyttet sig så meget til mig. :cry: Havde situationen ikke været så uholdbar i forhold til min rasende overbo, der ville have mig smidt ud, ville jeg jo også have prøvet længere. Så jeg kan ikke lade være med at tænke "hvad nu hvis" - hvis hun nu havde fået lidt længere tid og vi var startet forfra med alene hjemme-træningen endnu engang, ville det så være lykkedes? (Men sådan gik det ikke, og heldigvis endte hun med at få et godt hjem hos jer. :-D)

 

Jeg havde jo også selv nået at knytte mig meget til hende, hun vadede lige ind i mit hjerte med træsko på, så af den grund var det også rigtig hårdt at sige farvel til hende. Og det var jo også meget forstyrrende for Tyson, der også var blevet glad for hende, og han fik jo også lidt tilbagefald med alene hjemme-problemer efterfølgende. Såååå derfor tør jeg nok ikke igen, selvom jeg i princippet godt kunne tænke mig endnu en voksen hund. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde Sonja - jeg kan godt forstå at du stadig savner Shabi men du behøver atlså ikke have dårlig samvittighed over for hende.

 

Hun har det super godt nu - er faldet helt til og efterhånden blevet tryg ved Koda også. Hun er begyndt at lege med ham i haven, hun sover i arm med mig eller min mand hver nat og elsker at træne med både mig og vores datter.

 

Hendes bedste lege-ven er Jack - de to tosser kan nærmest vælte hele huset når de leger. Shabi er meget glad for farfar og tager indimellem på weekend hos ham så hende og Jack kan få leget en masse - Milla gider jo ikke rigtig det der legeri...

 

Jeg har ikke filmet hende når de er alene men der ikke noget hyleri længere - ofte skal jeg vække begge hunde når jeg kommer hjem så alt i alt går det også okay med at være alene hjemme.

 

Shabi er højt elsket her og jeg er sikker på at hun også synes at hun har et godt liv :-)

 

For øvrigt lægger du alt for få billeder ind af den lille mås. :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst King Of Lions
Men fælder en semi-coated korthåret så, lissom de helt korthårede?

 

 

Ja mon ikke de fælder mere. Hvis jeg snakker med Gina(almindelig lowchen) eller Grace(smootchen) hæger der kun lidt hår tilbage på min bluse. Snakker jeg derimod med Goldie hænger der 10 gange så meget hår på blusen. Og hun er kun 4 mdr, hvordan mon det ikke bliver når hun er voksen :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst King Of Lions
Löwchen ER delt op i 4 kategorier...

1. Normal coated

2. Semi coated

3. Semi Smootchen

4. Smootchen

 

Det nytter ikke vi begynder at lave nye navne til dem efter forgodtbefindende, så ender det med at nogle får registreret semi smootchen som semi coated..En semi coated har bare kortere pels end en normal..Den kan udstilles og bruges i avl..En semi smootchen kan/må du ikke udstille eller avle på. Ligesom du heller ikke må på en smootchen

 

Vi kan give dem så mange navne og det betyder i sidste ende alligevel det samme. Jeg prøver bare at forenkle det så alle kan forstå.

Hvis jeg skrev Smootchen og Semi Smootchen på vores hjemmeside ville det bare forvirre endnu mere. Det er forvirrende nok for mange at 2 langhårede kan give korte hvalpe.

Det er kun de som har lidt forstand på det og som er inde i stoffet der kan følge med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja mon ikke de fælder mere. Hvis jeg snakker med Gina(almindelig lowchen) eller Grace(smootchen) hæger der kun lidt hår tilbage på min bluse. Snakker jeg derimod med Goldie hænger der 10 gange så meget hår på blusen. Og hun er kun 4 mdr, hvordan mon det ikke bliver når hun er voksen :confused:

 

Men nu mener du jo den pelstype, som Janni kalder semi smootchen. Den hårtype, som Janni kalder semi coated - dvs. den type pels, som Shabi har - fælder jo ikke mere end de normal coatede. Bare for at være sikker på, at du og Frigga taler om det samme, jeg tror nemlig, at hun mener semi coated som i Jannis forståelse. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu mener du jo den pelstype, som Janni kalder semi smootchen. Den hårtype, som Janni kalder semi coated - dvs. den type pels, som Shabi har - fælder jo ikke mere end de normal coatede. Bare for at være sikker på, at du og Frigga taler om det samme, jeg tror nemlig, at hun mener semi coated som i Jannis forståelse. :-)

Hahaha, jeg ved faktisk ikke hvad jeg taler om :lol: Jeg var godt med i går, da King of Lions forklarede det, så gjorde Kennel Löwchen mig godt forvirret, men fik mig tilbage på sporet igen, og nu tror jeg ikke jeg skal have det specificeret mere, for så ender det galt igen :mrgreen:

 

Men altså jeg mente om en semi-langhåret også fælder? Hey det må du da kunne fortælle mig, Sonja, når nu Shabi er sådan en?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahaha, jeg ved faktisk ikke hvad jeg taler om :lol: Jeg var godt med i går, da King of Lions forklarede det, så gjorde Kennel Löwchen mig godt forvirret, men fik mig tilbage på sporet igen, og nu tror jeg ikke jeg skal have det specificeret mere, for så ender det galt igen :mrgreen:

 

Men altså jeg mente om en semi-langhåret også fælder? Hey det må du da kunne fortælle mig, Sonja, når nu Shabi er sådan en?

 

nej, hun fælder jo så ikke:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, hun fælder jo så ikke:lol:
Tak Dinah :-D Jeg kan næsten gætter mig til, at det har stået længere oppe, når du skriver det sådan, og det viser bare hvor rundtosset jeg er blevet :lol:

 

Tror bare jeg skal nøjes med at kigge på billederne og nyde synet af de smukke löwchen i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahaha, jeg ved faktisk ikke hvad jeg taler om :lol: Jeg var godt med i går, da King of Lions forklarede det, så gjorde Kennel Löwchen mig godt forvirret, men fik mig tilbage på sporet igen, og nu tror jeg ikke jeg skal have det specificeret mere, for så ender det galt igen :mrgreen:

 

Men altså jeg mente om en semi-langhåret også fælder? Hey det må du da kunne fortælle mig, Sonja, når nu Shabi er sådan en?

 

nej, hun fælder jo så ikke:lol:

 

Som Dinah siger, semi coated, dvs. en semi-langhåret som Shabi, fælder ikke. :blink:

 

Jeg syntes, at det var en rigtig fin pelslængde, ikke for lang og ikke for kort. :-) (Nåh jo, skægget var for langt, syntes jeg, så det klippede jeg, til Jannis store fortrydelse - hun var ellers så fin med sit korte skæg :mrgreen:).

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst King Of Lions
Men nu mener du jo den pelstype, som Janni kalder semi smootchen. Den hårtype, som Janni kalder semi coated - dvs. den type pels, som Shabi har - fælder jo ikke mere end de normal coatede. Bare for at være sikker på, at du og Frigga taler om det samme, jeg tror nemlig, at hun mener semi coated som i Jannis forståelse. :-)

 

Ja men det var jo også det der blev spurt om. Der blev spurgt om hvor meget en semi coated korthår fælder og det svarede jeg på.

 

Og for at udelukke misforståelser så betydert ordet semi generelt en mellemting mellem kort og lang. Så derfor kalder jeg begge typer kort og lang semi coated. Altså Semi Coated Korthår og Semi Coated Langhår.

Man kan jo ikke forlange at alle skal vide at en Smootchen betyder korthåret Löwchen. Derfor skriver jeg Semi Coated Korthår istedet for Semi Smootchen. Alle skal kunne forstå hvad jeg taler om. Og Smootchen er jo en slags ''racenavn'' for den korthårede variant, så sys det er misvisende skrive Semi Smootchen, så ville den anden variant jo skulle hedde Semi Löwchen helt korrekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Så kom der jo så (i 2011) yderligere 2 kuld med korthårede løver..Hos en hel 3 opdrætter..

 

Og så har jeg fået fingrene i denne lille skønhed..men se lige hendes pels på snuden..Meget kort. Og resten af hunden har den pelslængde man kan forvente på en 3 måneders løve...

 

Virkelig underligt!

 

[ATTACH=CONFIG]78295[/ATTACH]

 

Gud, hvor er hun kær! :hjerte: Hvor har du hende fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom der jo så (i 2011) yderligere 2 kuld med korthårede løver..Hos en hel 3 opdrætter..

 

Og så har jeg fået fingrene i denne lille skønhed..men se lige hendes pels på snuden..Meget kort. Og resten af hunden har den pelslængde man kan forvente på en 3 måneders løve...

 

Virkelig underligt!

 

[ATTACH=CONFIG]78295[/ATTACH]

 

jo det er anderledes:engel: men hun er da bare for sød:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...