Hop til indhold

E kuldet


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

  • Svar 350
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Aussie Aslan

WAUW hvor er de bare smukke!!! Sikken et fint og perfekt kuld, ihhh Aslan har brug for en en LILLEBROR!!!! Den ene er skønnere end den anden, kan slet ikke beslutte hvilken en der er mest nuttede :lun:

 

Hvor er hun dygtig Padmé, og hun er med garanti virkelig stolt, og det kan du også være! :hjerte:Håber i får en rolig nat!

 

KNUUUSSS

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan
Var der nogen der sagde skruk efter den der røde (merle?) hvalp? :lun:

 

Ham må du gerne tage, så tager jeg den røde og den blå pige :shock: WAUW de er lækre de hvalpe!!!

 

Eller den sorte dreng med pletten på hovedet :lun: ååårrhhhh!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Tak skal I have, jeg er også selv temmelig forelsket i dem :hjerte:

 

Øj, så skal der findes på navne med E

Eagle, Elliot, Ellie, Eliza............

Ha ha. De små bliver ikke navngivet før om et par dage, så jeg er sikker på at de klare det.

De første dage og især det første døgn er kritisk og jeg vil derfor ikke navngive dem og dermed skabe endnu mere følelsesmæssigt bånd til dem. Det er rigeligt at sige farvel til den bette tøs som slet ikke klarede det ind i denne verden :cry:

 

Jeg vejede dem igår aftest inden jeg gik i seng, hvor de var ca. 12 timer gamle. Der havde alle taget på. Det første døgn er meget hårdt for de små, så et vægttab på 10% af deres fødselsvægt betragtes som acceptabelt. En vægt forøgelse første døgn er derfor normalt gode tegn :5up:

 

Jeg har tænkt lidt på at den blå pige skal hedde "Éowyn". Ved godt det betyder hesteelsker, men selv om hun var af adelig byrd og en kvinde i et mandsdomineret samfund, så var hun en fighter, som ikke accepterede den "stilling" hun var født til.

Den blå pige havde lungerne helt fulde af vand og jeg måtte suge det ud af næse og svælg på hende flere gange. Da hun først var genoplivet tog hun revance, fik stor mod på livet og viste det meget energisk og højlydt.

Synes derfor at navnet ville være meget passende til hende.

 

Den sidstfødte dreng (ham med lyserødt bånd) skulle også lige have en hjælpene hånd og var noget stille af sig i starten, men damm han kan møve rundt nu :shock:

Har derfor tænkt på navnet "Embark Middlearth" til ham.

 

Ellers har jeg tænkt på følgende til pigerne:

Eternal Echo (byrde være til en blue merle)

Enchanted Spring

Elora Danan (skal da være den røde, da hun i film er meget rødhåret)

Enchanted Ella

 

 

Til drengene:

Enigma of Bombadil

Elf Fire

Elves of the Light/Twilight

Eye of the Dragon (bør da være hannen med dråben i nakken)

Excealibur

Elrond of Aragorn/Eärendil

 

... men gode ideer tages imod med kys hånd. De skal starte med E og de skal have relation til magi/fantasy.

 

Kan ikke stå for den næst sidste med sort bagdel Han/hun?

Du mener på det nederste billede? Det er en lille dreng, men ja han er bare skøn og så smukt merleret! :lun:

 

Ham må du gerne tage, så tager jeg den røde og den blå pige WAUW de er lækre de hvalpe!!!

Eller den sorte dreng med pletten på hovedet ååårrhhhh!!

Så så ... ikke slås over mine hvalpe, de er MINE ... ialt fald indtil om 10 uger :mrgreen:

 

Nu skal jeg bare se om jeg kan finde nogle gode hjem til alle knægtene. Pudsigt jeg altid skal få knægte, når ALLE vil have tæver :hmm:

 

... men jeg vil give dig ret Mette, han er bare skøn ham med dråben i hovedet (en aftegn som faktisk har et meget fornemt navn :shock:). Alt andet lige, så kunne han godt blive her :lun:

 

.... ej fy det sagde jeg ikke, ikke flere hanhunde til dig :fyfy:

 

Det må jeg vist hellere begynde at messe for mig selv, så kan det være det sidder på rygraden om nogle uger :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Annika

Tillykke med det meget fine kuld hvalpe.

 

Ja, hvis ikke jeg havde en hvalp i huset ville jeg helt bestemt være interesseret i sådan en fin aussie-han.

 

Håber at alle hvalpene kommer ud at bo ved nogle søde mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Nøøøøj...... Hvor er de bare fine :lun:

 

Tillykke med dem :tillykke:

 

 

Super flotte navne - glæder mig til at se hvordan de bliver fordelt.

 

Og nu skal der vist snart flere billeder til, ikke?!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bam Bam

Tillykke, tillykke, tillykke:banan::banan::banan::banan::banan:

Hvor er de bare smukke og helt speciellle:lun::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

 

Især den lille røde merle dreng smelter mit hjerte. Hvor har han bare nogle fine mørke farver. Tror du han kommer til at ligne Strider?

 

 

 

HVORFOR SKAL JEG IKKE HAVE EN HUND MERE NU:megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Især den lille røde merle dreng smelter mit hjerte. Hvor har han bare nogle fine mørke farver. Tror du han kommer til at ligne Strider?

Han er rigtig smuk merleret, men han kommer ikke til at ligne Strider. Flere af hvalpene fra dette kuld slægter deres fars linjer meget kraftigt på (blandt andet de meget stærke farver) og faderen til dette kuld er af helt andre linjer; genetisk set er det næsten fuldstændig ubeslægtet. Jeg forventer derfor en helt anden type Aussie, lettere og med mere "luft under sig".

Link til indlæg
Del på andre sites

... men jeg vil give dig ret Mette, han er bare skøn ham med dråben i hovedet (en aftegn som faktisk har et meget fornemt navn :shock:). Alt andet lige, så kunne han godt blive her :lun:

 

.... ej fy det sagde jeg ikke, ikke flere hanhunde til dig :fyfy:

 

Det må jeg vist hellere begynde at messe for mig selv, så kan det være det sidder på rygraden om nogle uger :mrgreen:

 

Pjat med dig, du tager drengen (som altså er vildt kær! :hjerte:), så snupper jeg bare den røde pige :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bam Bam
Han er rigtig smuk merleret, men han kommer ikke til at ligne Strider. Flere af hvalpene fra dette kuld slægter deres fars linjer meget kraftigt på (blandt andet de meget stærke farver) og faderen til dette kuld er af helt andre linjer; genetisk set er det næsten fuldstændig ubeslægtet. Jeg forventer derfor en helt anden type Aussie, lettere og med mere "luft under sig".

 

Så det bliver hunde der rigtig vil arbejde, men som også ser smukke ud. Lækkert:-D:lun::5up:

Bliver spændende at følge deres kommende resultater på din hjemmeside.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Og hvorfor er det lige at jeg allerede har en ung hund af en Aussie at være og en rolig Cairn terrier på snart 6 år? Der er ikke plads til en hund mere... SUUUK

 

Nøøøøj hvor ville jeg gerne have en til.... Uha, jeg er 2 tal skruk selv.

 

En eller anden dag, skal vi udvide hunde flokken så vi har to aussier...

 

Smukke smukke hvalpe, og super gode navne...

 

 

Ihhhhhh altså...

 

Endnu engang tillykke med dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
ej, hvor er de lækre!...

 

Stoort tillykke med dem, hvor bliver det spændende at følge :)

 

Og så stemmer jeg i med Carina.. Hvorfor er huset her allerede fuld af dyr?.. hehe..

 

Præcis Anja - Ingen hvalp til os... :-( :-( En anden god gang måske!

 

Det gode er at Casper gerne vil have en Aussie mere... weeeeee..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nej, ingen vapser lige nu..

 

Haha, selvfølgelig vil han det!.. Han er bare hyggeonkel jo :)

 

 

Jaaaah, engang ude i fremtiden kan vi lufte aaalle vores hunde sammen.. Aussie, cairn, aussie, amstaff, aussie osv :D

 

2 tal hygge onkel - Men en meget dygtig en, og han elsker jo at gå laange ture, og kæle og lege.. Han er en god hunde far... Meeen træningen er mit område... Det har han ikke tålmodighed til..

 

Ihhh - Den dag vi kan det Anja, er det bare livet. Men allerede nu er det da en Amstaff, Cairn og Aussie, vi mangler bare en Aussie hver... hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal I have, jeg er også selv temmelig forelsket i dem :hjerte:

 

 

Ha ha. De små bliver ikke navngivet før om et par dage, så jeg er sikker på at de klare det.

De første dage og især det første døgn er kritisk og jeg vil derfor ikke navngive dem og dermed skabe endnu mere følelsesmæssigt bånd til dem. Det er rigeligt at sige farvel til den bette tøs som slet ikke klarede det ind i denne verden :cry:

 

Jeg vejede dem igår aftest inden jeg gik i seng, hvor de var ca. 12 timer gamle. Der havde alle taget på. Det første døgn er meget hårdt for de små, så et vægttab på 10% af deres fødselsvægt betragtes som acceptabelt. En vægt forøgelse første døgn er derfor normalt gode tegn :5up:

 

Jeg har tænkt lidt på at den blå pige skal hedde "Éowyn". Ved godt det betyder hesteelsker, men selv om hun var af adelig byrd og en kvinde i et mandsdomineret samfund, så var hun en fighter, som ikke accepterede den "stilling" hun var født til.

Den blå pige havde lungerne helt fulde af vand og jeg måtte suge det ud af næse og svælg på hende flere gange. Da hun først var genoplivet tog hun revance, fik stor mod på livet og viste det meget energisk og højlydt.

Synes derfor at navnet ville være meget passende til hende.

 

Den sidstfødte dreng (ham med lyserødt bånd) skulle også lige have en hjælpene hånd og var noget stille af sig i starten, men damm han kan møve rundt nu :shock:

Har derfor tænkt på navnet "Embark Middlearth" til ham.

 

Ellers har jeg tænkt på følgende til pigerne:

Eternal Echo (byrde være til en blue merle)

Enchanted Spring

Elora Danan (skal da være den røde, da hun i film er meget rødhåret)

Enchanted Ella

 

 

Til drengene:

Enigma of Bombadil

Elf Fire

Elves of the Light/Twilight

Eye of the Dragon (bør da være hannen med dråben i nakken)

Excealibur

Elrond of Aragorn/Eärendil

 

... men gode ideer tages imod med kys hånd. De skal starte med E og de skal have relation til magi/fantasy.

 

 

Du mener på det nederste billede? Det er en lille dreng, men ja han er bare skøn og så smukt merleret! :lun:

 

 

Så så ... ikke slås over mine hvalpe, de er MINE ... ialt fald indtil om 10 uger :mrgreen:

 

Nu skal jeg bare se om jeg kan finde nogle gode hjem til alle knægtene. Pudsigt jeg altid skal få knægte, når ALLE vil have tæver :hmm:

 

... men jeg vil give dig ret Mette, han er bare skøn ham med dråben i hovedet (en aftegn som faktisk har et meget fornemt navn :shock:). Alt andet lige, så kunne han godt blive her :lun:

 

.... ej fy det sagde jeg ikke, ikke flere hanhunde til dig :fyfy:

 

Det må jeg vist hellere begynde at messe for mig selv, så kan det være det sidder på rygraden om nogle uger :mrgreen:

 

Hov-hov De dér !!! Jeg vil altså have en merle han med grønne/blå øjne, så det er ikke ALLE :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hov-hov De dér !!! Jeg vil altså have en merle han med grønne/blå øjne, så det er ikke ALLE :mrgreen:

OK da - jeg retter det lige til "næsten alle som har rettet henvendelse om opskrivning til en hvalp vil have tæver" :blink:

 

... og her kommer de længe ventede billeder så:

 

1. hvalp: Pige - sort trefarvet - rimelig aktiv

[ATTACH]24102[/ATTACH]

 

2. hvalp: Dreng - blue merle c/w - rimelig aktiv

[ATTACH]24103[/ATTACH]

 

3. hvalp: Dreng - Red merle with white markings - den mest stille hvalp, dog ikke i mælkebaren, hvor han næsten er vokset fast.

[ATTACH]24104[/ATTACH]

 

4. hvalp: Pige - Rød trefarvet - meget stille

[ATTACH]24105[/ATTACH]

 

5. hvalp: Pige - Blue merle w/ with trim - en rigtig hyssegøj, som skubber de andre væk

[ATTACH]24106[/ATTACH]

 

6. hvalp: Dreng - Sort tofarvet - gør ikke rigtig væsen af sig

[ATTACH]24107[/ATTACH]

 

7. hvalp: Dreng - Sort tofarvet - en rimelig stille knægt

[ATTACH]24108[/ATTACH]

 

8. hvalp: Dreng - Sort trefarvet - den hvalp som kravler længst og hurtigst

[ATTACH]24109[/ATTACH]

 

Det kan ske at de tofarvede udvikler tan over de næste par dage, men jeg tror det er rimelig sikkert at de er tofarvet.

Deres karakter nu har sjældent noget at sige når de bliver ældre, så man kan desværre ikke bruge den til at navngive dem ud fra.

 

Prøver at uploade en video af dem på youtube, men det går det trægt :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...