Hop til indhold

E kuldet


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

  • Svar 350
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak skal I have, jeg er også selv temmelig forelsket i dem :hjerte:

 

 

Ha ha. De små bliver ikke navngivet før om et par dage, så jeg er sikker på at de klare det.

De første dage og især det første døgn er kritisk og jeg vil derfor ikke navngive dem og dermed skabe endnu mere følelsesmæssigt bånd til dem. Det er rigeligt at sige farvel til den bette tøs som slet ikke klarede det ind i denne verden :cry:

 

Jeg vejede dem igår aftest inden jeg gik i seng, hvor de var ca. 12 timer gamle. Der havde alle taget på. Det første døgn er meget hårdt for de små, så et vægttab på 10% af deres fødselsvægt betragtes som acceptabelt. En vægt forøgelse første døgn er derfor normalt gode tegn :5up:

 

Jeg har tænkt lidt på at den blå pige skal hedde "Éowyn". Ved godt det betyder hesteelsker, men selv om hun var af adelig byrd og en kvinde i et mandsdomineret samfund, så var hun en fighter, som ikke accepterede den "stilling" hun var født til.

Den blå pige havde lungerne helt fulde af vand og jeg måtte suge det ud af næse og svælg på hende flere gange. Da hun først var genoplivet tog hun revance, fik stor mod på livet og viste det meget energisk og højlydt.

Synes derfor at navnet ville være meget passende til hende.

 

Den sidstfødte dreng (ham med lyserødt bånd) skulle også lige have en hjælpene hånd og var noget stille af sig i starten, men damm han kan møve rundt nu :shock:

Har derfor tænkt på navnet "Embark Middlearth" til ham.

 

Ellers har jeg tænkt på følgende til pigerne:

Eternal Echo (byrde være til en blue merle)

Enchanted Spring

Elora Danan (skal da være den røde, da hun i film er meget rødhåret)

Enchanted Ella

 

 

Til drengene:

Enigma of Bombadil

Elf Fire

Elves of the Light/Twilight

Eye of the Dragon (bør da være hannen med dråben i nakken)

Excealibur

Elrond of Aragorn/Eärendil

 

... men gode ideer tages imod med kys hånd. De skal starte med E og de skal have relation til magi/fantasy.

 

 

Du mener på det nederste billede? Det er en lille dreng, men ja han er bare skøn og så smukt merleret! :lun:

 

 

Så så ... ikke slås over mine hvalpe, de er MINE ... ialt fald indtil om 10 uger :mrgreen:

 

Nu skal jeg bare se om jeg kan finde nogle gode hjem til alle knægtene. Pudsigt jeg altid skal få knægte, når ALLE vil have tæver :hmm:

 

... men jeg vil give dig ret Mette, han er bare skøn ham med dråben i hovedet (en aftegn som faktisk har et meget fornemt navn :shock:). Alt andet lige, så kunne han godt blive her :lun:

 

.... ej fy det sagde jeg ikke, ikke flere hanhunde til dig :fyfy:

 

Det må jeg vist hellere begynde at messe for mig selv, så kan det være det sidder på rygraden om nogle uger :mrgreen:

 

Jeg vil helst have en han :mrgreen: Men jeg må først få hund nr. 2 om ca. 3 år :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

 

Er dybt og inderligt forelsket i dem allesammen!!

 

De må gerne flytte ind her hos mig allesammen... især den lille røde med flyver-ørerne :oops:

 

Eller ham den lille tykke i mælkebaren :lol: Han ville passe godt til onkel (som er på kur, og i skarpt motionsprogram så vi snart kan komme ud og hyrde!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Den der nr. 7 hvalp med en plet oven på hovedet... det kan jeg godt nok slet ikke stå for. :lun:

Han er godt nok skøn med den plet - også ser de ud til at han bliver black bi oven i (border collie farvet) :shock:

 

Hvordan kan du dog skille dig af med dem? Får du ikke lyst til at beholde dem alle sammen? :vedikke:

På nuværende tidspunkt er der ikke nogle som for lov at købe dem, de skal bo her altid - men når de er 10 uger gamle og jeg har tabt 10 kg. af at løbe rundt efter dem med en rodalonspray og toiletpapir i den ene hånd og den anden hånd travlt optaget af at fjerne hvalpe fra ledninger, potteplanter, stoleben, sofaen osv. osv. osv. så begynder at synes at en er mere end rigeligt :mrgreen:

 

Eller ham den lille tykke i mælkebaren :lol: Han ville passe godt til onkel (som er på kur, og i skarpt motionsprogram så vi snart kan komme ud og hyrde!)

Jeg tror han har været tudsefisk i sit tidliger liv - han synes næsten at være vokset fast til dievorten :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Jeg napper dreng nr. 6! :mrgreen:

 

Hvor bliver det spændende at følge med i tråden. Hvad så med alle dem, der var skrevet op til piger - er de så skiftet over til de smukke drenge nu i stedet? Det må være svært at være standhaftig i hvert fald, medmindre man af praktiske årsager er nødt til at have en tæve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Nåårhh den ene logrer mens den spiser :lun:

Han er lidt tidligt på den, men om ikke særlig længe er den stive bøjede og svagt logrende hale tegn på at nu løber mælken til; det også at de begynder at "klukke" (stavepladse?)

 

Hvad så med alle dem, der var skrevet op til piger - er de så skiftet over til de smukke drenge nu i stedet? Det må være svært at være standhaftig i hvert fald, medmindre man af praktiske årsager er nødt til at have en tæve.

:mrgreen: Bare det var så vel.

Jeg har lige skrevet til et par stykker som var skrevet op til en tæve og hørt om de kunne være interesseret i en dreng, men ellers har jeg så faktisk kun en seriøs skrevet op til en dreng :???:

Synes også det er underligt at alle vil have tæver. Hvis jeg personligt kun skulle have en hund, og den skulle bruges til at arbejde med, så ville jeg vælge en hanhund!

Anyway, Aussiepower skal have en lille tøs, en skal til Finland og jeg skulle gerne have en. Men måske ender det med at jeg må tage en knægt og sætte tæven ud på foder :???:

 

Synes det er svært at finde de hjem jeg ønsker til knægtene: erfarne hjem med seriøs interesse i at arbejde med dem.

Har måtte takke nej til flere som "blot" ønskede en smuk sofaslænger de kan gå lidt tur med... men dette synes at være en general holdning til Aussien her hjemme efterhånden. Kun få ser den som en kompetent arbejdshund, har hørt flere som taler negativt om dem som arbejdshunde (læs på højt plan) og derfor straks ser på en BC :cry: En skam, vi skal ellers blot over på de anden side af sundet for at se en anden holdning.

 

... SORRY, nu skal jeg nok stoppe mit sorte humør! Hvis jeg ikke finder egnede hjem til knægtene, så køber jeg sgu en bondegård og beholder dem alle sammen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002
Han er lidt tidligt på den, men om ikke særlig længe er den stive bøjede og svagt logrende hale tegn på at nu løber mælken til; det også at de begynder at "klukke" (stavepladse?)

 

 

:mrgreen: Bare det var så vel.

Jeg har lige skrevet til et par stykker som var skrevet op til en tæve og hørt om de kunne være interesseret i en dreng, men ellers har jeg så faktisk kun en seriøs skrevet op til en dreng :???:

Synes også det er underligt at alle vil have tæver. Hvis jeg personligt kun skulle have en hund, og den skulle bruges til at arbejde med, så ville jeg vælge en hanhund!

Anyway, Aussiepower skal have en lille tøs, en skal til Finland og jeg skulle gerne have en. Men måske ender det med at jeg må tage en knægt og sætte tæven ud på foder :???:

 

Synes det er svært at finde de hjem jeg ønsker til knægtene: erfarne hjem med seriøs interesse i at arbejde med dem.

Har måtte takke nej til flere som "blot" ønskede en smuk sofaslænger de kan gå lidt tur med... men dette synes at være en general holdning til Aussien her hjemme efterhånden. Kun få ser den som en kompetent arbejdshund, har hørt flere som taler negativt om dem som arbejdshunde (læs på højt plan) og derfor straks ser på en BC :cry: En skam, vi skal ellers blot over på de anden side af sundet for at se en anden holdning.

 

... SORRY, nu skal jeg nok stoppe mit sorte humør! Hvis jeg ikke finder egnede hjem til knægtene, så køber jeg sgu en bondegård og beholder dem alle sammen

 

Hej. Jeg kan se det er de grå du har. Det er pudsigt at folk ikke vil have hannerne. Det er som regel dem man ser på træningspladsen. I hvert fald her hvor jeg bor. Jeg har selv en hvid schæfer nu, men har haft en grå. De duer bestemt ikke til kun sofahygge, selvom min dog elskede at ligge ved siden af tvstolen og hyggenusse. Politiet har jo ikke andet en hanhunde De har dog lukket op for damerne. Utroligt at folk henvender sig til dig, når de vil have en hyggehund!! Her er billede af min tøs. Hun er lige blevet 1 år. :-D. Nå nej det kan jeg ikke finde ud af. Jeg må se om der er en brugsanvisning til dette forum og insætning af billeder. Det er godt nok besværligt. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002

Nu har jeg skrevet til en forkert og kan ikke slette det igen!! Ved nogen hvor jeg læser om alt det jeg ikke kan finde ud af. Det gælder både svar, billeder og ikke mindst at slette er rediger i et indlæg, hvis jeg har begået en fejl. Jeg syntes det er meget forvirrende!!!:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh....... :lun:

 

Hvalpeskruk..... Den røde hvor er den fiiiin så meget forelsket.... Undre mig også at alle vil have tæver jeg er nu glad for jeg fik mig en lille dreng at arbejde med... Før kiki blev sterilliseret var det løbetider og falsk drægtighed hun var sku lidt humør syg tit i forhold til hvad Koda er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg personligt vil ikke have hanhund, men tæver. Det er der mange årsager til, en af dem mere latterlig end andet i hanhunde-ejeres øjne, men sårn er det:-D

 

OG jeg skal da ikke kunne sige, at hvis det viser sig at en hanhund i et kuld passer bedst i sind til mig, så må jeg jo overveje en ekstra gang:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Annika

Synes også det er underligt at alle vil have tæver. Hvis jeg personligt kun skulle have en hund, og den skulle bruges til at arbejde med, så ville jeg vælge en hanhund!

 

Helt enig.

Vi har to hanhunde som vi træner med og jeg er meget glad for at have hanhunde. Den næste vi skal have skal højt sandsynlig også være en hanhund. Og som sagt, hvis vi ikke havde hvalp i huset lige nu - ja så kunne man da næsten ikke dy sig for at stille sig i kø hos dig.

Kan godt lide din grundighed og avlsprincipper.

 

Hvor må det være svært at finde de helt rigtige købere. Ville bestemt heller ikke sende en aussie til et hjemme hvor der ikke skulle trænes. Forstår egentlig ikke helt hvor den holdning til aussie kommer fra :confused:

 

Hvor er det dejligt at kunne følge dem lidt her på siden - mange tak for det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg personligt vil ikke have hanhund, men tæver. Det er der mange årsager til, en af dem mere latterlig end andet i hanhunde-ejeres øjne, men sårn er det:-D

 

OG jeg skal da ikke kunne sige, at hvis det viser sig at en hanhund i et kuld passer bedst i sind til mig, så må jeg jo overveje en ekstra gang:lol::lol:

Hvad er så den latterlige årsag? :blink: Bare af ren nysgerrighed :engel:

 

Der er bestemt mange årsager til at tage en tæve - og til første gangskøbere tror jeg en tæve kan være det bedste, idet en del hanhunde har en lidt mere "macho" attitude, som kræver lidt mere af ejeren.

 

Jeg er bestemt ikke erfaren hanhunde ejer - og det kan være jeg har været heldig - men jeg synes træningsmæssigt at (min) hanhund lige går lidt længere og måske tilgiver lidt hurtigere hvis man laver fejl, hvor de tæver jeg har haft hurtigere har det med at blive "tøse-fornærmet" og det-gider-jeg-ikke-lige-nu agtige, lidt mere stændige om man vel.

Lyder dette bekendt, jeg tænker andet steds fra :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er så den latterlige årsag? :blink: Bare af ren nysgerrighed :engel:

 

Som sagt er den latterlig:oops: Men altså når man skal kæle hunden på maven, så er der noget i vejen:mrgreen::lol:

 

Det var den latterlige. En anden er, at jeg synes ofte jeg hører folk "råbe" når man kommer gående: "Er det en hanhund? Min han kan ikke med andre hanner"

 

Det har jeg ikke oplevet med tæver i samme grad. Så er der alt det her humpen og "jeg er mere end du" og strinteri..

 

Så intet er møntet på sindet, som du nok kan forstå:lol: Det er også derfor jeg skriver det med, at jeg nok kan ændre mening, hvis det sindsmæssigt viser sig at en hanhund passer bedst. For det er jo småting... egentlig:lol::lol:

 

Humpen og strinteri kan man vel selv træne mere eller mindre væk, vil jeg mene.

 

Og ja, jeg har jo nok bare været uheldig i de fleste møder med hanhunde. 2 hanhunde på besøg (hver for sig) har strintet i huset. Næsten alle hanhunde vi møder, hopper på Luna:roll::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...