Hop til indhold

E kuldet


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

  • Svar 350
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Aussies for ever
Årh hvor eeehæælsker den her tråd :lun:

De er da det sødeste længe! Jeg er SÅ varm på Elessar :lun:

Du er ikke den eneste - jeg overveje kraftigt om jeg ikke skal beholde en dreng også :engel: ... og jo jeg ved det er totalt tåbeligt, ufattelig krævende og bla bla ... men for pokker jeg synes de er dejlige denne gang :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Ej blev lige nøden til at dele det med Jer. Har set det flere gange, men er stadig lige begejstret når de sker :genert:

 

Der var kun antydningen i morges, men se hvad der skete efter en lang middagslur (kan anes selvom billederne er dårlige) :lun::

 

[ATTACH]25198[/ATTACH] [ATTACH]25199[/ATTACH]

Super søde og meget frække Eddie og Riddle

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej blev lige nøden til at dele det med Jer. Har set det flere gange, men er stadig lige begejstret når de sker :genert:

 

Der var kun antydningen i morges, men se hvad der skete efter en lang middagslur (kan anes selvom billederne er dårlige) :lun::

 

 

Nårh, små, åbne øjne :lun:

 

Det var da også på tide var det ikke? Eller var det bare mine der var hurtige og fik øjne på 11. og 12. dagen :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej blev lige nøden til at dele det med Jer. Har set det flere gange, men er stadig lige begejstret når de sker :genert:

 

Der var kun antydningen i morges, men se hvad der skete efter en lang middagslur (kan anes selvom billederne er dårlige) :lun::

 

Super søde og meget frække Eddie og Riddle

 

:lun:

 

Det blide hvalpe blik *suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Nårh, små, åbne øjne :lun:

 

Det var da også på tide var det ikke? Eller var det bare mine der var hurtige og fik øjne på 11. og 12. dagen :confused:

Og dine blev født et par dage over tiden og mine 4 dage før. Mon ikke det har noget at sige :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er hvalpene blevet 2 uger gamle og her er en lille opdatering på dem:

 

Tingene begynder at gå stærkt nu.

Alle hvalpene går nu, måske ikke så sikkert, men de forsøger efter bedste evne at styre deres usikre ben rundt på vandreturer i fødekassen. Det hele gøres dog noget mere besværligt af at man stadig ikke kan se og ustandseligt vælter over mors ben, de andre hvalpe og folder i tæppe – også har sådan en fødekasse dummer kanter! Elessar var den første som fik kontrol nok over sine ben til at kunne rejse sig fra underlaget, men Hazel og Eddie fulgte skarpt efter, stærk efterfulgt af Dragon. Frodo var den sidste som kom ordentlig op på benene, men det var nok nærmere et udtryk for ”dovenskab”.

De er begyndt at opdage hinanden som andet en konkurrenter i mælkebaren og forstyrrelser på vejen, men lege er det dog ikke blevet til endnu, kun snusen og slikken

 

[ATTACH]25168[/ATTACH]

 

Temperamentsmæssigt er Eddie stadig den største ”skrighals” og får dagligt nogle seriøse skrige/hyleturer, også er han egentlig ligeglad med om mor er der eller ej. Når man løfter ham så stikker han også oftest i et hyl, kæmper som en løve for at komme ned og gaber kun sjældent og som den eneste hvalp ikke forsøgt at slikke en. Han er også den mest aktive ”vandre” og meget beslutsom i processen, også poppede han ud af fødekassen 13 dage gammel som den første hvalp.

Elessar lader Eddie en smule tilbage i temperament, men kun en smule og han kan give nogle skrig fra sig som gør en krage helt misundelig! Han kæmper godt når man tager ham op, men kan godt slappe af og er så mægtig glad for at slikke/sutte på en.

 

[ATTACH]25170[/ATTACH]

Elessar beslutter sig for at "ude godt, men hjemme bedst" og tager ikke springet ud i verden ... denne gang!

 

Riddle (som jeg før kaldte Tom) er ikke en hvalp som fanger ens øje med det samme, men selv om han ved første øjekast virker stille, så kan han blive mægtig sur hvis noget er i vejen, f.eks. så er han den første, og endnu eneste hvalp, som arrigt har brølet af hvalpekassen når han støder ind i den eller hans mor, når han ikke gider bliver slikket.

Dragon og Frodo er to knægte man ikke lægger så meget mærke til pga. af deres stille attitude, både generelt i fødekassen, men også i mælkebaren. På trods af at være den største den første uges tid, så er Frodo derfor blevet overhalet af sine mere moslende brødre og Dragon er forsat den mindste knægt. Frodo er ofte yderst afslappet når man løfter ham og er mægtig glad for at slikke/sutte på en. Dragon virker meget beslutsom, målrettet og næsten eftertænksom og efter at have siddet og ”kigget” ud af fødekassen et stykke tid, så tog han springet ud i den store verden 14 dage gammel.

 

[ATTACH]25171[/ATTACH]

Sirius fik lige lov at hilse på sine små niecer og nevøer - og den store klodsede knægt kan være noget så forsigtig og kærlig over for de små

 

Hos tøserne virker Éywon som den på dette tidspunkt mest temperamentsfulde og mest aktive hvalp, om end ikke i nær samme grad som bror Eddie og Elessar, og selv om hun kæmper når man løfter hende, så får man dog også et gab og et lille slik.

Både Echo og Hazel (som før blev kaldt Daikini) er to stille hvalpe som man ikke lægger mærke til ved første øjekast, dog nok især Hazel, som også er yderst afslappet når man løfter hende og meget interesseret i at sutte/slikke på en.

 

Rent morfologisk så er benene begyndt at få lidt længde og ligheden med gravhunde er så småt begyndt at forsvinde. Snuden er begyndt at flade ud, så moms ligheden i ansigtet er også ved at forsvinde, ørene sidder nu så godt som hvor de skal sidde og flapper helt på (næsten) alle hvalpene og pigmentet på næsten er så godt som fuldt ud på de ensfarvede (kan være helt op til et år på merles) – alt i alt begynder de at ligne små Aussier nu :o)

Øjene er stadig ikke åbnet på nogle af dem, men Eddie og Riddle har fået små øjensprækker så det er kun et spørgsmål om tid nu – og Frodo har som den første åbnet ørene.

 

[ATTACH]25169[/ATTACH]

Den sorte bande slår til igen!

 

I næste uge er planlagt:

Endnu en gang negleklipperi

Ormekur – adrrrr!!!!

Afskærmning på fødekassen

Intro til fast føde (hakket lam)

 

... også er jeg pt. i et frygtelig dilemma:

 

Jeg skal beholde en tæve - og Hazel er med sin søde og stille attitude bare så sød, men Eywon lidt mere muntre attitude er også vindende :hmm:

 

... også er der Elessar som bare er så dejlig og køn, og lille hidsig prop Eddie, som pt. faktisk er min favorit :hmm:

 

... men Riddle er også skøn, og ikke at glemme Echo, Dragon og Frodo :hmm:

 

AAAAAADDDDRRRRRRR !!!!!!!

Hvor er det svært. De er så skønne alle sammen og jeg er helt forelsket i dem alle.

 

Jeg har det :idea:

 

Jeg beholder sgu alle sammen og køber mig en Aussieplantage :engel::mrgreen::shock:

 

Hvis det var mig så blev det - Hanhund = Frodo. Tæve = Hazel. Jeg kan godt lide hunde med et godt og kærligt temperament :lun:

 

Dejlige billeder af lækre hunde :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

ihhhhh - hvorfor er det lige at man ikke skal have endnu en Aussie? Suk suk suk!

 

Nok fordi Caia stadig er så ung, og fordi vi også har Chili, og fordi og fordi... men alligevel....Endnu en Aussie ville være alletiders...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

1 hund + 1 hund = 3 gange så meget glæde og kærlighed!

 

Dvs. at 1 hund + 1 hund + en aussie hvalp er = 10 gange så meget kærlighed og glæde ikke?! :hmm:

 

Hmm........... Fristet? Nej da :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
1 hund + 1 hund = 3 gange så meget glæde og kærlighed!

 

Dvs. at 1 hund + 1 hund + en aussie hvalp er = 10 gange så meget kærlighed og glæde ikke?! :hmm:

 

Hmm........... Fristet? Nej da :genert:

 

Noget i den dur ja...

 

Det gode er at min bedre halvdel heller end gerne vil have en Aussie mere i flokken, dog synes han at vi bruger rigeligt med tid på Chili og Caia, så 3 hunde er i overkanten...

 

Men engang ude i fremtiden, skal vi have en Aussie mere, det er der ingen tvivl om... Men nu bliver Chili jo en gammel cairn terrier, det er jeg slet slet ikke i tvivl om... hehe!

Så udsigterne er lange pt mht. en aussie mere...haha

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Øv hvor er jeg nervøs :cry:

 

Vi måtte ringe til dyrlægen igår. To gange har jeg observeret en hvalp som hostede og derefter så ud som den var ved at blive kvalt.

 

Min egen dyrlæge vil ikke udskrive ormekur, så der blev ringet til den lokale og hendes besked var "de skal have ormekur med det samme, hvis I ikke vil miste dem"

 

Så det fik de igår. Desværre var der ikke noget hvalpepasta hjemme hverken hos dyrlægen eller på de nærlæggende aporteker, så de fik Milbemax opløst i vand.

Alle hvalpe har tyndskid idag, ikke helt unormalt eller uventet, men lille søde Hazelpige har tabt sig 30 g. :shock::cry:

 

Jeg er så bekymret.

Hun har taget knap 15 g. på siden morgenvejningen, virker rimelig fræsk, men alligevel sidder og overvejer om jeg skal ringe til dyrlægen :confused:

Jeg har aldrig prøvet at en hvalp har tabt sig før, en enkelt har måske taget meget lidt på, men aldrig tabt sig :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo ring da til dyrlægen. Det synes jeg altså, for skal der gøres noget skal det vel gøres nu, og skal der ikke gøres noget, er du sluppet for bekymringen.

Men lyder da godt at hun i det mindste har taget lidt på igen, lille pigen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Føj da.... Sikke noget, men det er da altid en positivt tegn hun har taget lidt på igen, ikke? :vedikke:

 

Men hellere kime dyrlægen ned i tide og utide, end at miste en hvalp.

Det ville slet ikke være til at bære, hvis lillepigen skulle komme noget til. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:cry:

 

To af mine hvalpe nåede jo også at få orm i en grad hvor de fik dårlig mave, så de tabte sig, en del, så vidt jeg huske, jeg skal lige prøve og se om jeg kan finde vægtskemaerne (jeg har ikke vildt meget orden i mine papire :oops: ), men det kom sig fint igen da de først var af med ormne -de var så dog godt nok også en uge ældre.

 

Men for helvede da en lorte dyrlæge der ikke vil give ormekur til hvalpe!!! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, nu fandt jeg vægt skemaerne, men da jeg ikke har haft normal daglig vejning af hvalpene i den alder, står de daglige vejinger jeg lavede da de havde dårlig mave, ikke på vægt skemaet :???:

 

Men Koda som var hårdste ramt, har fra han var 18 dage til han var 3 uger taget i alt 260gram på, og det var på 3 ugers dagen han fik dårlig mave og da han så fik sin normal vejning igen da han var 3½ uge havde han kun taget i alt 170 gram på, altså næsten 100 gram mindre, på samme antal dage, og ved næste vejning da han var 4 uger havde han igen taget 215 gram på, på en halv uge, så han har helt tydligt tabt noget mellem 3 og 3½ uges vejningen, hvor han hvade dårlig mave pga. af orm.

Og billedet er det samme ved Dooley, som også havde dårlig mave, hvor i mod, der ikke er noget "dyk" på vægtkurven hos de 3 andre hvalpe.

 

Men det skader naturligvis aldrig lige at ringe til dyrlægen og høre ad, jeg var også temmelig nervøs da det stod på :cry:

 

EDIT: Fandt nogle skriblerier i en gammel notebog fra de 'ekstra' vejninger, men mine krudseduller er ikke helt fyldstegørende, men de viser i hvertfald at Koda tabte mindst 65 gram på tre dage, da det stod på med orm og dårlig mave..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg besluttede at se tiden lidt an efter som hun havde taget lidt på. Jeg har lige vejet hende og hun er tilbage på sin vægt fra dagen før :banan:

 

Det må simpelthen være en massiv ormebestand som hun har skidt ud og som har tunget hende så meget :vedikke::shock:

 

... og så synes jeg lige I skulle se hvad jeg nu må "kæmpe" med:

 

Popcorn og 5 livlige af dem af slagsen :lun:

 

[ATTACH]25301[/ATTACH] [ATTACH]25302[/ATTACH] [ATTACH]25303[/ATTACH]

The world is not enough!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Så er det onsdag igen, så det må da være tid for en opdatering :banan: :klap:

Ja ja ja, jeg skal nok :blink: ... når jeg har fået taget nogle billeder og kommer hjem.

 

Prøver også at oploade alle de vidioer jeg har taget af dem på youtube, men min skodcomputer kan ikke holde sig online længe nok :evil:

Skal have en til at skifte netkortet og se om det er det som er i vejen

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja ja, jeg skal nok :blink: ... når jeg har fået taget nogle billeder og kommer hjem.

 

Prøver også at oploade alle de vidioer jeg har taget af dem på youtube, men min skodcomputer kan ikke holde sig online længe nok :evil:

Skal have en til at skifte netkortet og se om det er det som er i vejen

 

Det var godt :mrgreen:

 

Har du én der kan skifte netkort for dig? For ellers kan Torben sikkert hjælpe når vi kommer over, det bliver dog nok først mdt i maj, skal lige have skrevet til dig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jepper. En arbejdskollega er en ørn til computer. Han har skiftet harddisk på den og "redde" min bærbare, da jeg kom til at lægge så meget data ind på den at den ikke kunne starte op :genert:

 

... også koster det gratis at han gør det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...