Hop til indhold

træning


Gæst mollie-vuffer
 Share

Recommended Posts

Gæst mollie-vuffer

Jeg har jo Bailey fra juli måned.

Hun er virkelig stereotypen på en labrador når det gælder mad.

Hun går helt i baglås når der er mulighed for noget at spise. HAr haft besvær med at træne med hende, for hun var bare så fikseret på den godbid at hun bare stod og hoppede.

 

Det gik jeg så og tænkte over i et stykke tid, hvad jeg skulle gøre ved. For det var virkelig umuligt at træne.

 

Jeg kom frem til, at jeg måtte starte på et stadie før træningen på de forskellige ting. Hun måtte lære, at godbidden først kom når var stille og rolig.

 

Sit - kommandoen var der allerede. så når hun sad og skulle have en godbid, plejede hun at hoppe lige op i mine hænder. Det gør bare ondt.

 

Jeg lagde nu godbiden ind i min lukkede hånd, og når hun lagde an til at ville hoppe, tog jeg hånden om på ryggen igen.

Sagde sit, roste / godbid. lagde hun igen op til at hoppe op. kom hånden igen om på ryggen.

 

Nu har Bailey lært at tage godbidden ligeså stille og er ikke ved at slå hånden af mig i farten.

Jeg ved ikke om det er rigtigt at gøre sådan, men det virkede. Jeg sagde aldrig nej. Brugte kun ros og godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Som martinsen siger, har gufferne muligvis været for fristende, det ses jo ind imellem, at gufferne er så lækre, at hunden ikker kan fokusere på andet.

 

Men det lader da til der kom en løsning...

 

Jeg er nu også tilhænger af at hvalpe lærer selvkontrol, det gavner dem resten af livet.

 

Lader til bailey har lært lidt om det :)

Redigeret af Ninjamor
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Lørdag formiddag og vi træner, Bailey og jeg.

 

Jvf. det ovenover træner vi ja - nej øvelse..

Jeg kan nu ligge godbidden på gulven, få hånden ca. 5 cm væk. og stadig ligger hun og kigger på den.. Og så Ja, til hun må tage den.. :-D Det er ved at blive rigtig godt.

 

Så øvede dæk,sit,stå.

 

Det tog en 5 -8 min.

 

Efter lidt putten og afslapning. Gik vi ud i haven og "legede" med frisbee. Labradorer elsker jo at bære på ting. Og apportering er de jo helt fantastiske til.

 

Så hun henter gladelig frisbeen og afleverer den igen. Den er sikker hver gang nu. Så nu skal der ekstra på.

 

Hun skal sitte inden jeg kaster.Og ikke løbe inden jeg gør klar. Vi er på det punkt at hun først løber når jeg svinger frisbeen. Måler er hun kan blive siddende mens den flyver. og først når jeg siger "så ta den da" eller noget andet. At hun løber..

 

Hun elsker altså noget her.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst mollie-vuffer

Det går fremad med Baileys fokusering på mad. Hun er begyndt at forstå der skal gøres et eller andet ud over at hoppe. :roll:

 

Jeg kan helt sikkert mærke at ja /nej øvelse er bare så vigtig. Hun har kunne den længe, men vi opfrisker tit, for hele tiden at gøre den mere udfordrende. Og det gør altså underværker. Jeg vil sige med Bailey er det den vigtigste grundøvelse vi har haft.

 

Begynder hun på hendes hoppen rundt. tager vi lige et par ja/nej øvelser og så kan vi gå igang.

 

Vi sad den anden dag ude på græsset og hyggede os alle tre. mollie,bailey og deres moar alias mig. Og så kunne vi da lige lære at gi' pote. Herhjemme er kommandoen for pote "go'dav"

 

så øver vi også. sit - dæk -stå øvelse. det går vi tit. Bare lige et par gange og så fri igen.

kalder på hende - rører hendes halsbånd og siger fri igen.

Også bare lige et kort øjeblik og så fri igen.

 

 

Men jeg har en hund på 9 mdr. og det kan mærkes, så det er ikke noget udfordrende. Det kan jeg mærke på hende, det får vi ikke noget godt ud af..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Bailey er jo ikke den største vandhund. Men hun er småt ved at lære det våde element at kende. Hun bliver ikke presset det hele forgår i hendes tempo. Første gang var Mollie med, tror helt ærligt hun glemte at hun var bange for vand. Det gjalt bare om at hente badedyret før mollie.

 

Igår var hun så afsted uden mollie og der var det noget helt andet. Hun gik ud i vandet men ikke så langt som da Mollie var med. Og af en eller anden grund så skal hun lige vende hurtigt have snoren i munden og så kan hun svømme ind igen. Det forstår jeg ikke lige.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Bailey er en fjollerøv idag. Hun løber efter frisbeen kommer halvvejs, vender om og render lige hen i hovedet på Mollie. For det er da sjovere tumle med den end komme med den.. Vi stoppede med at træne.. O:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

--Det lyder som et par dejlige tøsser, du har.. Hvor gammel er det at Mollie er?

 

Bailey skal nok blive god efterhånden når du legetræner så meget med hende.

Har hun snor? på i vandet? :confused: Holder du så fast i den anden ende, eller hvad er formålet med den snor?

 

Silke har ikke engang halsbånd på når hun svømmer. For jeg vil ikke risikere, at hun svømmer ind i noget krat i vandet og hænger fast....

 

---Husk også, at retrievere er skabt til at hente og bære ting.

Når Silke har snor på, bærer hun altid på et eller andet: Bolden, mors avis, mors vante.. Og et rundstykke i en papirspose, hvis vi har været hos bageren... ---Hun er SÅ stolt, når vi møder andre hunde. Snuden og halen er HELT i vejret..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer
--Det lyder som et par dejlige tøsser, du har.. Hvor gammel er det at Mollie er?

 

Bailey skal nok blive god efterhånden når du legetræner så meget med hende.

Har hun snor? på i vandet? :confused: Holder du så fast i den anden ende, eller hvad er formålet med den snor?

 

Silke har ikke engang halsbånd på når hun svømmer. For jeg vil ikke risikere, at hun svømmer ind i noget krat i vandet og hænger fast....

 

---Husk også, at retrievere er skabt til at hente og bære ting.

Når Silke har snor på, bærer hun altid på et eller andet: Bolden, mors avis, mors vante.. Og et rundstykke i en papirspose, hvis vi har været hos bageren... ---Hun er SÅ stolt, når vi møder andre hunde. Snuden og halen er HELT i vejret..

 

Mollie er lige blevet 3 år. Hun er mors "pude" om aftenen på sofaen. Hun ligger i den ene ende, og jeg har mit hoved på hende mave. så ligger vi sådan - det er så hyggeligt.

 

Snoren er til hvis der er kommer andre, det er ikke alle de vil have at en lækker våd labrador lige kommer og siger hej. Den sidder i hendes sele og den kan flyde, så den ikke kommer i kambolage med noget. Jeg vil ikke tage nogen chancer. I starten havde vi også en snor i badedyret, vi skulle lige være sikker på det blev hentet igen.. det gør den, når Mollie er der ihvertfald.. :blink:

 

Ved mollie der kan man sige til hende.. Hvor er "det henne?" og så skynder hun at finde det og komme med det. Hun elsker det. At det så ikke altid er det rigtige, det gør ikke så meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mollie er lige blevet 3 år. Hun er mors "pude" om aftenen på sofaen. Hun ligger i den ene ende, og jeg har mit hoved på hende mave. så ligger vi sådan - det er så hyggeligt.

 

Snoren er til hvis der er kommer andre, det er ikke alle de vil have at en lækker våd labrador lige kommer og siger hej. Den sidder i hendes sele og den kan flyde, så den ikke kommer i kambolage med noget. Jeg vil ikke tage nogen chancer.I starten havde vi også en snor i badedyret, vi skulle lige være sikker på det blev hentet igen.. det gør den, når Mollie er der ihvertfald.. :blink:

 

Ved mollie der kan man sige til hende.. Hvor er "det henne?" og så skynder hun at finde det og komme med det. Hun elsker det. At det så ikke altid er det rigtige, det gør ikke så meget.

 

Tænk, at der er nogen, der kan have noget imod en våd lab i sommervarmen.:lol::lol: DET forstår jeg da ikke..

 

Jeg har nogle gange en bulderbasse af en 40-kilos golden-dreng med når jeg går tur med Silke (han hedder forresten osse Bailey:-D)..

Nå men han har en TYK pels. Og han er VILD med vand. Og han er SUPERBEGEJSTRET. Så når jeg har kastet en bold ud i vandet til ham, så springer han OP i luften, --folder benene sammen og lander med et PLASK på maven. Så padler han vildt ud efter bolden, og når han kommer op igen så hiver han hele søen med i den tykke pels, og STORMER hen til mig.. Han kan ikke rigtig nå at stoppe, så han buldrer -våd og dejlig ind i mine stakkels ben... Jeg skal helst have "vaders" på når jeg har ham med.. :mrgreen:

 

Heldigvis er der ikke ret mange mennesker her hvor vi går. Og de har allesammen hunde. Og de fleste er retrievere.

 

Her er Bailey med en halv sø i pelsen..

 

picture.php?albumid=83&pictureid=608

 

 

---Og bagefter laver vi fodersøg:

 

picture.php?albumid=83&pictureid=609

Link til indlæg
Del på andre sites

Bailey er en fjollerøv idag. Hun løber efter frisbeen kommer halvvejs, vender om og render lige hen i hovedet på Mollie. For det er da sjovere tumle med den end komme med den.. Vi stoppede med at træne.. O:roll:

 

Sådan er der bare nogle dage der er.

 

Mest til pjank og leg.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Nej hvor er de dejlige. Jeg kan nu heller ikke se hvad der er galt med vå hund. :blink: Det er jo bare vand.

Men sådan er det nu engang, det her kompromis er helt iorden med mig.

Jeg kan da lige forestille mig hvor meget vand der kan være i en golden pels.. Hold da fast.. hahahaha..

Sikke et pænt navn.. Bailey.. Min er en pige. Har været vild med det navn de sidste 15 år, hørte det engang på tv og så nu hedder hunden det , hvem kunne vide det ville blive så brugt? jeg kan godt forstå det er det, det er jo helt fantastisk. :lol:

 

De skal faktisk ned og bade i aften. Denne gang skal vi altså huske håndklædet. Det gjorde ikke så meget sidst, jeg havde lavet en dejlig madkurv, så de var tørre da vi kørte. Bailey fik viklet sig ud af sin sele, ved stadig ikke hvordan. Og pludselig stod hun med hovedet nede i guaqamolen. Det kunne hun godt lide.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer
Sådan er der bare nogle dage der er.

 

Mest til pjank og leg.:blink:

:lol: Ja. Og idag er en af dem.. hehehe... så vi leger istedet. Tror snart naboerne er trætte af den and.. Et pivdyr der lyder som en and..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst mollie-vuffer

Klippe negle.

Idag skulle der klippes negle for første gang. uha uha. tænkte jeg. hvordan gør jeg det bedst.. Jeg fandt den frem, den blev undersøgt godt af to meget interesseret hunde. Mollie har tidligere kun fået klippet kløer engang. Så hun er slet ikke vant til det. Men vi har altid gjort meget i det, med at må røre deres tænder, poter osv.

 

Jeg besluttede mig for at starte med Mollie. Jeg tog hendes pote ligeså stille som jeg plejer og nusede lidt. Så tog jeg saksen og klippede en lille smule af den ene negl, det gik fint og jeg fik lov til at tage hele poten hvor hun bare sad og kikkede. Det havde nok været nemmere uden Bailey ved siden af, for den hund kikker altså med snuden. :roll: Men hun skulle jo se at det er okay at få klippet kløer...

 

Så blev det Bailey, tog poten og nusede lidt.Fik at i saksen og det gjorde Baileys tænder også.. Vi prøvede igen... engang mere skulle Bailey undersøge den saks.. Nå endelig fik jeg lov at klippe lidt af. Tilsidst nåede vi også hendes forpoter, bagpoterne venter vi lidt med. de trængte ikke.

 

Jeg er glad for det gik så godt. Der er jo mange hunde der ikke bryder sig om det. Og jeg er rædselslagen for at klippe for meget af, så jeg har sikkert klippet for lidt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Klippe negle.

Idag skulle der klippes negle for første gang. uha uha. tænkte jeg. hvordan gør jeg det bedst.. Jeg fandt den frem, den blev undersøgt godt af to meget interesseret hunde. Mollie har tidligere kun fået klippet kløer engang. Så hun er slet ikke vant til det. Men vi har altid gjort meget i det, med at må røre deres tænder, poter osv.

 

Jeg besluttede mig for at starte med Mollie. Jeg tog hendes pote ligeså stille som jeg plejer og nusede lidt. Så tog jeg saksen og klippede en lille smule af den ene negl, det gik fint og jeg fik lov til at tage hele poten hvor hun bare sad og kikkede. Det havde nok været nemmere uden Bailey ved siden af, for den hund kikker altså med snuden. :roll: Men hun skulle jo se at det er okay at få klippet kløer...

 

Så blev det Bailey, tog poten og nusede lidt.Fik at i saksen og det gjorde Baileys tænder også.. Vi prøvede igen... engang mere skulle Bailey undersøge den saks.. Nå endelig fik jeg lov at klippe lidt af. Tilsidst nåede vi også hendes forpoter, bagpoterne venter vi lidt med. de trængte ikke.

 

Jeg er glad for det gik så godt. Der er jo mange hunde der ikke bryder sig om det. Og jeg er rædselslagen for at klippe for meget af, så jeg har sikkert klippet for lidt..

 

Hvor fint :-D

 

Sikke nogle dejlige bailey og mollie historier :vinke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg har nogle gange en bulderbasse af en 40-kilos golden-dreng med når jeg går tur med Silke (han hedder forresten osse Bailey:-D)..

Nå men han har en TYK pels. Og han er VILD med vand. Og han er SUPERBEGEJSTRET. Så når jeg har kastet en bold ud i vandet til ham, så springer han OP i luften, --folder benene sammen og lander med et PLASK på maven. Så padler han vildt ud efter bolden, og når han kommer op igen så hiver han hele søen med i den tykke pels, og STORMER hen til mig.. Han kan ikke rigtig nå at stoppe, så han buldrer -våd og dejlig ind i mine stakkels ben... Jeg skal helst have "vaders" på når jeg har ham med.. :mrgreen:

 

 

:mrgreen: Elsker hans teknik - hvor får de det dog fra??? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst mollie-vuffer

Ja overskriften er måske lidt misvisende. Jeg er simpelthen nød til at fortælle jer om det scenarie der foregår i min stue. Begge hunde har fået et lækkert grisøre.. Mollie spiser gladeligt hendes som hun plejer.

 

Men Bailey.. den madglade hund.. nej nej... Hun har nu lagt en time i mollies kurv og vogtet det. Hun spiser det ikke, men det ligger der bare. Hun kan lige vove sig ud af kurven når Mollie ligger stille. Men bare mollie rører en pote så smutter hun op i kurven igen. Alt i ment Mollie bare ligger og kikker. Hun kunne vist godt tænke sig det griseøre. Det ser rimelig skægt ud, når hun lister sig ud af kurven. På listetå og halen helt vandret. Jeg er spændt hvor lang tid hun gider at vogte det, og så bare spise det.

Den første time er gået.

:roll::lol:

 

Update: 2½ time skulle det tage, før hun besluttede sig for at spise det. Mollie så også helt ked ud af det til sidst. Men synes det er flot hun ikke har forsøgt at tage det. Det kan hun ellers godt finde på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Ja overskriften er måske lidt misvisende. Jeg er simpelthen nød til at fortælle jer om det scenarie der foregår i min stue. Begge hunde har fået et lækkert grisøre.. Mollie spiser gladeligt hendes som hun plejer.

 

Men Bailey.. den madglade hund.. nej nej... Hun har nu lagt en time i mollies kurv og vogtet det. Hun spiser det ikke, men det ligger der bare. Hun kan lige vove sig ud af kurven når Mollie ligger stille. Men bare mollie rører en pote så smutter hun op i kurven igen. Alt i ment Mollie bare ligger og kikker. Hun kunne vist godt tænke sig det griseøre. Det ser rimelig skægt ud, når hun lister sig ud af kurven. På listetå og halen helt vandret. Jeg er spændt hvor lang tid hun gider at vogte det, og så bare spise det.

Den første time er gået.

:roll::lol:

 

Update: 2½ time skulle det tage, før hun besluttede sig for at spise det. Mollie så også helt ked ud af det til sidst. Men synes det er flot hun ikke har forsøgt at tage det. Det kan hun ellers godt finde på.

 

 

ha ha ha :mrgreen:

 

Ja man tænker nogle gange bare - hvor for de det fra! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst mollie-vuffer

Vi tager jo snart på ferie. Og så ville vi gerne hvis de kunne gå sammen i en koblet. Det er lidt nemmere. men men men. :roll::lol::lol::lol:

 

De hunde de er noget for sig selv.. :lol:

 

De går jo i hver deres retning!!

 

Og pludselig har jeg en på hver side af mig og en koblet der næsten vælter mig, fordi de tøser går fremad.. :lol::lol::lol:

Og nu er det så første gang jeg skal afsted uden kæresten han er med.. uh uh uh.. bare vi ikke ser en kat.. ej, spøj til side.. Men de er lidt fjollede, men de skal nok lære det. Vi har 10 dage til at de bare har fattet en smule af det, det er så SMÅT begyndt at forstå de skal gå samme vej.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...