Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd


sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Puha - Det er ikke nemt at klippe i det nummer man har valgt til vores kommende HTM show. Sangen er virkelig god, og introe samt afslutning skal altså være bare nogenlunde naturlig.. Jeg sidder og klipper og klipper i sangen, lytter, sletter, lytter, sletter osv osv.. Hehe!

 

Men før eller siden skal jeg nok blive tilfreds med det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Puha - Det er ikke nemt at klippe i det nummer man har valgt til vores kommende HTM show. Sangen er virkelig god, og introe samt afslutning skal altså være bare nogenlunde naturlig.. Jeg sidder og klipper og klipper i sangen, lytter, sletter, lytter, sletter osv osv.. Hehe!

 

Men før eller siden skal jeg nok blive tilfreds med det :-)

 

Helt enig!!!!!

 

Simpelthen så svært.... Der er så meget forarbejde i den sport sys jeg godtnok tænk om man overhovedet når at få et nummer på benene hehe skisme svært hehe.... hva sang har du valgt??? (har været computerløs herhjemme så hvis du har skrevet det et sted har jeg ikke fået læst det endnu)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Helt enig!!!!!

 

Simpelthen så svært.... Der er så meget forarbejde i den sport sys jeg godtnok tænk om man overhovedet når at få et nummer på benene hehe skisme svært hehe.... hva sang har du valgt??? (har været computerløs herhjemme så hvis du har skrevet det et sted har jeg ikke fået læst det endnu)

 

Jeg tror endelig at den er faldet på plads nu - mht. sangen, både med intro og afslutningen... Synes også der er utrolig meget forarbejde i denne sport, tvivler på om jeg nogensinde bliver god til det sammen med Caia.

 

Men ja det er SÅÅÅÅÅ svært!!! Uhm.

 

Men vil bare så gerne prøve kræfter med det:-) Jeg glæder mig utrolig meget til vores kommende HTM kursus som starter i Juni måned, tror der falder mere og mere på plads, når jeg får mere indsigt i sporten :-)

 

Jamen jeg har valgt at vi skal danse et HTM nummer, og sangen bliver fra den eneste ene - Dont look for love. Den har tempo i, og fortæller en meget god historie synes jeg:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine var så sød at filme Tyson og mig til Bakkeskuet i dag. :kys:

 

[media]

[/media]

 

Der er et par kiks, og Tyson gør lidt nogle gange, men ellers gør han det rigtig fint - særligt i betragtning af, at vi ikke har lavet den rutine siden starten af sidste efterår, og vi overhovedet ikke havde fået trænet. :mrgreen:

 

Det var det første nummer, vi stillede op med, så virkelig vores begyndernummer i klasse 1. Så et rimelig simpelt nummer, men jeg er faktisk ret glad for det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Jeg så det lige i den anden tråd, og helt ærlig, jeg opdagede altså ikke kiksene eller at Tyson gøede. Jeg har bare troet det var meningen :D Altså, det var også meningen nogle gange, at han gøede, ikke?

 

Jeg elsker når han går baglæns! Det ser fedt ud. Efter jeg så klippet, tænkte jeg at det kunne være sjovt at se om der også var store hunde, der lavede dog dancing og fandt faktisk lige en grand danois, der også danser til Big Spender.

 

Jeg synes I er gode :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine var så sød at filme Tyson og mig til Bakkeskuet i dag. :kys:

 

[media]

[/media]

 

Der er et par kiks, og Tyson gør lidt nogle gange, men ellers gør han det rigtig fint - særligt i betragtning af, at vi ikke har lavet den rutine siden starten af sidste efterår, og vi overhovedet ikke havde fået trænet. :mrgreen:

 

Det var det første nummer, vi stillede op med, så virkelig vores begyndernummer i klasse 1. Så et rimelig simpelt nummer, men jeg er faktisk ret glad for det. :-)

 

For satan hvor er i goe :klap: Hvor er han bare kanon den lille stjerne...:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser rigtig fint ud Sonja! Godt klaret - og så på garanteret glat scene og med masser af publikum og ballade :-D

 

Seje Tyson :hjerte:

 

Der var lagt tæpper på scenen, så den var heldigvis ikke glat. Men ja, større publikum og mere ballade, end vi er vant til. :lol:

 

Jeg så det lige i den anden tråd, og helt ærlig, jeg opdagede altså ikke kiksene eller at Tyson gøede. Jeg har bare troet det var meningen :D Altså, det var også meningen nogle gange, at han gøede, ikke?

 

Jeg elsker når han går baglæns! Det ser fedt ud. Efter jeg så klippet, tænkte jeg at det kunne være sjovt at se om der også var store hunde, der lavede dog dancing og fandt faktisk lige en grand danois, der også danser til Big Spender.

 

Jeg synes I er gode :klap:

 

Ja, kender godt det klip med GD'en. :-)

 

Nej, det var ikke meningen, at han skulle gø overhovedet. Det har han det med at gøre, når han bliver for ophidset, og jeg prøver at træne det væk, for det trækker ned i bedømmelsen. Men godt at du ikke kunne se vores kiks. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaja, bare skifte emne, Sonja. Aina og jeg ved godt, hvad der er foregået!

 

Jep, I har luret mig, Pjerrot og jeg havde en hed make out-seance backstage efter showet. :slem: :mrgreen:

 

Eller... han var jo en af dommerne, og jeg blev ikke placeret... så min kvindelige charme har åbenbart ikke virket på ham. :hmm: Mon han spiller for det andet hold? :vedikke: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, I har luret mig, Pjerrot og jeg havde en hed make out-seance backstage efter showet. :slem: :mrgreen:

 

Eller... han var jo en af dommerne, og jeg blev ikke placeret... så min kvindelige charme har åbenbart ikke virket på ham. :hmm: Mon han spiller for det andet hold? :vedikke: :blink:

 

Han går i hvert fald med rimelig meget make-up :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Næh, det var slet ikke plat.. Det var faktisk derfor jeg skrev det in the first place... Syntes også det lignede lidt,men ville ikke skrive det så direkte, haha :blink:

LOL, jamen, Pjerrot er jo heller ikke et rigtigt menneske, så nok sådan "den" ser ud på ham :shock: Hold da op, ikke ligefrem et show for børn der var på Bakken!

 

Vildt urimeligt at han lader sit lille uheld midt på scenen gå ud over Sonja og Tyson. Dybt uprofessionelt. Ikke deres skyld, at han blev så grebet af showet jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

En lille up-date fra vores dogdancing verden :-)

 

Caia er begyndt at blive endnu bedre til "cirkel" - Nu går hun ikke i stå samme sted hvergang. Jeg er ovenikøbet begyndt at sætte kommando på ved øvelsen.:klap:

 

Derudover træner vi meget at hun skal gå baglæns omkring mig. I bogen kaldes den for ryk. Har dog endnu ikke sat kommando på denne, vil gerne have at hun har noget mere styr på den, og at jeg kan minimere mit kropssprog lidt mere. Men sej det er hun sku. Elsker følelsen af at have hende helt tæt på mig når vi arbejder.. :engel:

 

At bakke væk fra mig, er hun ret så skarp til. meeeeen, selvom jeg gør alt for at mit kropssprog er anderledes fra en LP stå, har jeg været ude for at hun 2 gange i en LP stå har trådt tilbage. Så jeg er gået i tænkeboksen, for de to øvelser er jo meget meget forskellige, og vil ikke ødelægge vores nuværende stå øvelse, som vi har brugt utrolig meget energi på.

 

Så jeg gør det samme HVER gang når vi træner LP stå, og når vi træner at bakke er mit kropssprog MEGET anderledes, så der er en forskel. Jeg har ellers gjort meget ud af at gøre det forskelligt, men ikke helt godt nok. Hun er jo en meget kropsbevidst vuf. Så skal passe på. :-)

 

Zigzag reagere hun super flot på, her er mit tegn meget meget minimalt, så nu skal jeg bare lære at få det til at se smukt ud. Jeg er lille, og Caia er en mellem stor hund, så det kræver lidt fra min side af. Haha

 

Vi er lige gået i gang med at træne at stå på bagben, hvilket går ganske godt. Vi gik i gang forleden, og har trænet det 2-3 gange. Hun bliver bedre til at holde balancen, så nu skal jeg øge kriterierne, og finde på en kommando.

 

Twist/turn : Twist er hun SÅÅÅÅ sej til, og det er vel den øvelse hun elsker aller mest. Her bliver hun ret så ivrig, og svinger hele bagpartiet. Dejlige hund... :lun:

 

Turn har hun en smule mere svært ved, altså hun kan den, men ikke nær så flot som twist - og her er mit håndtegn også noget mere tydelig.

 

Hvordan træner jeg afstand i forhol til twist/turn? Vil gerne have at hun kan udføre disse tricks uden at hun nødvendigvis er nødt til at være heelt tæt på mig.

 

Ved ikke om indlæring af at vente i denne situation ville være en udmærket ide?!

 

Hmm. Vi er også i gang med andre ting, sådan noget som at bakke ind imellem mine ben osv.

 

Skægt det er det. Men jeg glæder mig til at komme på kursus i det. Er så bange for at jeg indlære noget forkert. Its showtime, er vel blevet min nye bibel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det spændende at høre om jeres fremskridt. :5up:

 

At bakke væk fra mig, er hun ret så skarp til. meeeeen, selvom jeg gør alt for at mit kropssprog er anderledes fra en LP stå, har jeg været ude for at hun 2 gange i en LP stå har trådt tilbage. Så jeg er gået i tænkeboksen, for de to øvelser er jo meget meget forskellige, og vil ikke ødelægge vores nuværende stå øvelse, som vi har brugt utrolig meget energi på.

 

Så jeg gør det samme HVER gang når vi træner LP stå, og når vi træner at bakke er mit kropssprog MEGET anderledes, så der er en forskel. Jeg har ellers gjort meget ud af at gøre det forskelligt, men ikke helt godt nok. Hun er jo en meget kropsbevidst vuf. Så skal passe på. :-)

 

Ja, det er da uheldigt, hvis hun bakker i stedet for at stå. Mange hunde bliver helt vilde med at bakke, og så ligger det selvfølgelig nemt for dem at tilbyde. Hvordan starter I bakke? Har du hende i samme position, som du ville have til en LP stå? For så er det måske en idé at starte på en anden måde/fra en anden position for at adskille øvelserne på den måde.

 

Hvordan træner jeg afstand i forhol til twist/turn? Vil gerne have at hun kan udføre disse tricks uden at hun nødvendigvis er nødt til at være heelt tæt på mig.

 

Ved ikke om indlæring af at vente i denne situation ville være en udmærket ide?!

 

Når hun er sikker i øvelsen, burde du langsomt kunne bevæge dig lidt væk fra hende og få hende til at udføre den, ligesom du sikkert har gjort for at lære hende f.eks. sit på afstand? Jeg har nu gjort det, at jeg har givet Tyson en bakke- eller fremadkommando, og så givet ham twist-kommandoen (eller hvilken kommando jeg nu vil have ham til at udføre), når han er bakket eller løbet et stykke ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været på første del af et todages kursus med Anja og Sofie i dag. I silende regnvejr hele dagen, men SÅ godt. :5up: De fleste af tingene har jeg jo trænet med Tyson i forvejen, men jeg kom godt i gang med nogle øvelser med Shabi, og jeg fik meget inspiration til at arbejde videre med øvelser, alternative indlæringsmetoder mm., så jeg fik også en masse ud af det i forhold til Tysons træning. :klap:

 

Jeg har jo tidligere gået til HTM i Hundeklubben Lyngby, og det var jeg glad for, men jeg må sige, at Anja og Sofie er langt dygtigere undervisere. Hvis jeg havde bil, ville jeg helt sikkert træne hos dem. :-)

 

Det var for øvrigt fedt at have to hunde med, som jeg kunne skifte mellem. Så kunne de få sig nogle pauser, så de var klar på at arbejde hele dagen uden at blive helt flade.

 

Lige nu er jeg fuld af inspiration og har lyst til at træne helt vildt meget med dem. Håber det holder, for jeg må indrømme, at jeg ikke får trænet lige så meget, som jeg gjorde, da jeg kun havde Tyson, og inden jeg startede som føl i agilityklubben. :oops::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg (langt om længe) fået vidoer fra DAF Cup i april.

 

Pretty Woman i Ommer-klassen (det er derfor, der er godbidder med). Der er en lidt lang optakt, da der først bliver sat forkert musik på. :blink:

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=Xn-MWWtpZuI[/media]

 

Og Diggi Loo Diggi Ley, som vi improviserede os igennem i Melodi Grand Prix-klassen. :-)

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=22MsdTDEObQ[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...