Hop til indhold

Transportbur og MC-hund


Gæst Bille
 Share

Recommended Posts

Gæst Bille

Hej

 

Jeg søger erfaringer om og evt. køb af brugt transportbur til Mille(nu 10 mdr. 25 kg) :-D

 

Buret skal stå i en kassebil, hvor der transporteres motorcykel, dæk og værktøj. MC'en og alt udstyr er selvfølgelig fasttøjret, så der ikke sker noget.

 

Vi tager ofte på ture til udlandet (kørsel 2-20 timer) og vil gerne have Mille med, men hun skal kunne transporteres sikkert og det er gulvet ikke foran mine ben. Så synes vi et bur bag i bilen er bedre. Vi vil selvfølgelig tage hensyn med oftere pauser med leg og løb :-)

 

Det har hele tiden været meningen, at Mille skulle med til roadracing, så hun har fået et blåt hundepas, men desværre er hun en meget frygtsom hund, så indtil nu er hun ikke glad ved lyd og syn af motorcykel. Pga. årstiden har det jo også været svært at vænne hende til lydene i trafikken, men vi håber hun vil være tryg i campingvogn og telt i pitten med mig mens "far" kører på banen. Er der nogle herinde der har erfaring med motorcykel og frygtsom hund? :???:

 

Hilsen Jette

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey, jeg besvarer lige mit eget indlæg :lol:

 

Jeg har på nettet købt en blå stof transporttaske med stålskelet i str. xxxl 102-69-69 cm og håber det vil være en fin str. :-)

 

Da Mille jo kan være en lille forskræmt tøs tænkte jeg, dette bur ikke larmede så meget samt at det kan bruges som hule til hende, hvor hun forhåbentlig vil føle sig tryg :-D

 

Jeg købte det på Hundeartikler og katteartikler på PetDreams.dk - Kattetilbebør og Hundetilbehør og venter det her en af dagene. Nogle erfaringer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Røntved

Vi har både trådbur og stofbur. Et stofbur er en fin hule, du skal bare være opmærksom på at stoffet er meget tæt og der kommer ikke så meget frisk luft gennem som i et trådbur. Lydene til race tror jeg ikke er noget problem, det vænner den sig hurtigt. Jeg havde selv hund med da jeg var ung:engel: og kørte road-racing. (RD 350). Du skal bare huske at de skingre to-takter er hård kost for fine hundeøre, så det er godt at hunden evt kan gå lidt i "dækning". Hunden er osse fin til at rense sår efter en "røvtur":drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Hej

 

Jeg søger erfaringer om og evt. køb af brugt transportbur til Mille(nu 10 mdr. 25 kg) :-D

 

Buret skal stå i en kassebil, hvor der transporteres motorcykel, dæk og værktøj. MC'en og alt udstyr er selvfølgelig fasttøjret, så der ikke sker noget.

 

Vi tager ofte på ture til udlandet (kørsel 2-20 timer) og vil gerne have Mille med, men hun skal kunne transporteres sikkert og det er gulvet ikke foran mine ben. Så synes vi et bur bag i bilen er bedre. Vi vil selvfølgelig tage hensyn med oftere pauser med leg og løb :-)

 

Det har hele tiden været meningen, at Mille skulle med til roadracing, så hun har fået et blåt hundepas, men desværre er hun en meget frygtsom hund, så indtil nu er hun ikke glad ved lyd og syn af motorcykel. Pga. årstiden har det jo også været svært at vænne hende til lydene i trafikken, men vi håber hun vil være tryg i campingvogn og telt i pitten med mig mens "far" kører på banen. Er der nogle herinde der har erfaring med motorcykel og frygtsom hund? :???:

 

Hilsen Jette

 

Nu har jeg selv en lidt nervøst anlagt hund, og jeg kan tydeligt mærke at hun har meget sværere ved at vænne sig til høje lyde end min anden hund. Af samme årsag skal hun ikke indgå i avl som planlagt.

Eksempelvis sprang de gasdæmpere der sidder på bagklappen af bilen af, mens hun sad i bur bagi. Der gik mange måneder før vi kunne få hende ind i bagagerummet igen, bare at få hende på bagsædet krævede masser af nænsom tilvænning. Vi kan stadig ikke få hende i bur.

 

Det jeg egentlig vil hen til er, at hvis hunden i forvejen er nervøs, vil det kræve længere tilvænning end en "normal" hund. Hvis den får en forskrækkelse, vil det også tage hårdere på hunden, end ellers. Man skal virkelig være forsigtig med at presse sådan en hund.

 

Håber I får nogle dejlige ture med Mille, skønt I tager hende med ud og lader hende være sammen med familien :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Bille

Hej igen :-)

 

Jeg synes lige, jeg ville fortælle om Milles debut som mc-hund :blink:

 

Vi kørte i en anden bil end forventet, så vi fik lavet en fin plads i kabinen ved os. Sæder var taget ud, så der var plads til al habengutet blot ikke buret :stupid: men det blev en god plads med hendes tæppe, godbidder og bamser :banan:

 

Turen på 12 timer hver vej både frem og tilbage gik helt utroligt. Jeg kunne dog ikke lokke hende ud af bilen på færgen, men ellers ville hun kun luftes, når vi alligevel skulle tanke, så 3 lufteture hver vej :5up:

 

Det var også 1. gang i campingvogn for hende og det tog 1 dag, så havde hun lært trappen. Under bordet (eller i sofagruppen) var steder hun meget gerne lå og selv søgte hen, hvis hun gerne ville slappe lidt af for larmen.

 

Jeg var jo meget nervøs for lydene fra motorcyklerne: 1. dag var jeg nok lidt "ond" :vedikke: Jeg satte hende i snor 4 m fra mig der gik og nynnede mens jeg nussede rundt, ergo hun kunne både se og høre mig, men ikke komme til mig. De første 2 timer rystede hun meget og var vagtsom men pev ikke og gjorde ikke tegn til at ville storme væk. Da de 2 timer var gået (hvor jeg havde været henne og nusse lidt selvfølgelig) holdt hun op med at ryste og lagde sig ned. Derefter gav vi hende en flexline på (som var købt til formålet) og så kunne hun bevæge sig hen til det, hun nu ville undersøge. Især var det meget hyggeligt at hjælpe far, nar han sad på jorden og skiftede dæk o.a. :drille:

 

Hun blev en ægte pit-hund :banan:

 

Det bedste var om aftenen når vi gik tur blandt de andre campingvogne og pittelte, så var der bare mange knus og klap til hende og en lille pølse-godbid faldt der også ret tit af til hende :-D

 

Det gik langt over min forventning og vi glæder os rigtig meget til næste tur om 3 uger:-)

 

P.s. Som ekstra bonus er Mille ikke nær så nervøs for lyde, som hun var før turen :vuf:

 

Hilsen Jette og Mille

Redigeret af Bille
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...