Hop til indhold

Åååh nej altså, stakkels lille Møffe :-(


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Oooh, jeg kender det SÅ godt :lol: Jeg var jo allerede ved at kravle ud af mit gode skind da gatoren var 6 måneder gammel, så du kan næsten forestille dig min indstilling til tingene da hun fyldte 12 måneder :genert:

 

Jeg var så bremset af en restriktion i min kontrakt med opdrætter, der påbød mig at fotografere hende ved fyldte 18. måned. Overvejede kraftigt at få fotograferet hende som 12 måneders bare for at få en indikation og igen som 18 måneders for at få en officiel registrering, men nærigheden vandt trod alt i sidste ende :lol::oops:

 

Hehe, ja, man har jo ikke uendelige penge, desværre - det ville ellers være herligt!

 

Puha, er glad for, at jeg ikke var i dine sko! :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 174
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, ja, man har jo ikke uendelige penge, desværre - det ville ellers være herligt!

 

Puha, er glad for, at jeg ikke var i dine sko! :???:

Ja, jeg venter stadig på at vinde i Lotto :mrgreen: Og hvis jeg gør, så vil jeg sgu gerne sponsere en ny fotografering når Møffen bliver 18 måneder :lol:om ikke andet, så bare i håbet om at testen kan påvise at jeg har ret - det kan jeg så godt lige at have :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg venter stadig på at vinde i Lotto :mrgreen: Og hvis jeg gør, så vil jeg sgu gerne sponsere en ny fotografering når Møffen bliver 18 måneder :lol:

 

Iiih tak! Hvis jeg nogensinde vinder i lotto så lover jeg tilgengæld at sponsere dit næste kræs fotografering :5up: Bare som tak for tilbuddet ;-)

 

om ikke andet, så bare i håbet om at testen kan påvise at jeg har ret - det kan jeg så godt lige at have :lol:

 

Og du må meget gerne have ret! I at hofterne kan sætte sig bedre fast, altså :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih tak! Hvis jeg nogensinde vinder i lotto så lover jeg tilgengæld at sponsere dit næste kræs fotografering :5up: Bare som tak for tilbuddet ;-)

Det er en deal!

 

Og du må meget gerne have ret! I at hofterne kan sætte sig bedre fast, altså :klap:

Ja ik!? Positive ting er de eneste ting det er fedt at have ret i :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

ehm....det er da vist en tråd der er gået hen over huen på mig :genert:

 

orker altså ik lige at læse den helt igennem :pift: er der en der gider give mig et resume eller noget? Hvad fejler Møffe? :vedikke:

 

Ved stadig ikke, hvad han ar fejlet :vedikke: Men håber på, at det er overstået nu.

 

Møffe er blevet HD, AD og OCD fotograferet, det kan du læse om her: http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/14883-aaah-nej-altsa-stakkels-lille-moffe-9.html#post387998

 

Dyrlægen fra idag hev og mærkede på Møffes forben uden at finde noget og Møffe virker ikke rigtig til at have haltet den sidste uges tid, så satser på, at det er gået i sig selv nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Nu har I været hurtige i dag, så er nogle sider bagud med min kommentar: Som andre også har været inde på, så ville jeg, hvis jeg stod i situationen, fotografere i en alder af 18 måneder. Du kan få officielt resultat når de er 12 måneder, fordi man forventer at hunden er færdigvokset. Men modsat mener flere, at det er givtigt at lade hunden sætte muskulatur det efterfølgende halve år, så det hele så at sige sidder bedre sammen.

 

Man ser det ofte i en udstillingsring, hvor de unge hunde i juniorklassen og under er meget løse i albuerne og bevægelsesmønstret generelt. Det bedres med alderen, og netop af denne grund, ville jeg vente så længe som muligt med at tage officielt HD billede. Men forstår selvfølgelig godt, at I skulle have billeder til at afklare nuværende situation. Men hvis du vil have officiel status (bedre?), så ville jeg tage billeder om et halvt til et helt år. Billeder taget på den anden side af to år, vil ikke være så optimale.

 

Og så en lille pedantisk note til Rikkes fine billede: skulderen sidder noget længere oppe. Her er der sat ring hvor skulder og overarm mødes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hov jeg vil osse ha ret!

 

Buddha var også groggy i lang tid da han fik taget billeder, vågnede engang imellem og dinglede lidt rundt og faldt så i søvn igen. Hold gerne Møffe sådan rimeligt i ro i dag og i morgen, han kan godt være øm af den rykken i leddene, så bare for en sikkerheds skyld.. ih jeg savner Buddha :cry:

 

 

Men altså, jeg tror på det. Jeg tror virkelig godt på, at man kan hjælpe de små led, og det er også derfor vi egentlig gerne vil have Motor fotograferet mens han stadig er ung, men nu har vi så udskudt det alligevel, der er alt for mange udgifter lige nu, så ja.

 

OT, vil du egentlig helst ikke have eget arbejde lige nu? Eller ved du ikke hvad du vil? (Jeg gad godt gå ledig, bare lige et halvt års tid :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Gigantracerne er:

 

· Bullmastiff

· Dogue de bordeaux

· Grand Danois

· Kontinental landseer

· Leonberger

· Maremma

. Mastiff

· Mastino napoletano

· Newfoundland

· Pyreneerhund

· Sankt bernhardshund

 

Årh hvad jeg er total tøsefornærmet på Aslans vejne :fornaermet:

 

Hvorfor er fransk mastiff med (DDB) når dansk (broholmer) ikke er :fornaermet::fornaermet:

 

 

Troede ikke bullmastiff var med, er de ikke små? Eller var det bare fordi vi så dem på skue sammen med engelsk mastiffer :hmm:

 

Tror lige jeg skal google min uvidenhed lidt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så en lille pedantisk note til Rikkes fine billede: skulderen sidder noget længere oppe. Her er der sat ring hvor skulder og overarm mødes.

 

Ok, beklager - tænke ikke lige så langt :genert:

 

Hov jeg vil osse ha ret!

 

Buddha var også groggy i lang tid da han fik taget billeder, vågnede engang imellem og dinglede lidt rundt og faldt så i søvn igen. Hold gerne Møffe sådan rimeligt i ro i dag og i morgen, han kan godt være øm af den rykken i leddene, så bare for en sikkerheds skyld.. ih jeg savner Buddha :cry:

 

:ae: Kan godt forstå, du savner Buddha - det var dybt uretfærdigt :cry:

 

Men er glad for, at du lige skriver det med narkose - for var da lige begyndt at blive lidt småurolig, Møffe gider stadig absolut intet, har lige flyttet sig et par gange. Hans øjne hænger virkelig seriøst og han er bare helt slap i kroppen, det lille myr!

 

 

Men altså, jeg tror på det. Jeg tror virkelig godt på, at man kan hjælpe de små led, og det er også derfor vi egentlig gerne vil have Motor fotograferet mens han stadig er ung, men nu har vi så udskudt det alligevel, der er alt for mange udgifter lige nu, så ja.

 

OT, vil du egentlig helst ikke have eget arbejde lige nu? Eller ved du ikke hvad du vil? (Jeg gad godt gå ledig, bare lige et halvt års tid :genert:)

 

Vores alene hjemmetræning gik ligesom i koks den sidste måneds tid, så vi har slet ikke fået trænet - vi var ellers endelig godt på vej. Så nu er vi nærmest startet forfra. Men ja, jeg vil super gerne have arbejde (nu!), men kræet skal ligesom lige kunne være alene :damn:

 

DKK kan vel også dømme bedre end en dyrelæge? Eller?

 

Absolut - bare spørg JeanetteH ;-)

 

Men der er jo mange der bruger Claus, så tror, han har rimelig god føling med, hvad DKK giver for hvad - når de altså ikke klokker i det...

 

Årh hvad jeg er total tøsefornærmet på Aslans vejne :fornaermet:

 

Hvorfor er fransk mastiff med (DDB) når dansk (broholmer) ikke er :fornaermet::fornaermet:

 

 

Troede ikke bullmastiff var med, er de ikke små? Eller var det bare fordi vi så dem på skue sammen med engelsk mastiffer :hmm:

 

Tror lige jeg skal google min uvidenhed lidt :oops:

 

Altså, den bullmastiff tæve, som skulle ind til fotografering efter Møffe idag vejede 49,5kg - så vil ikke mene, at de er små :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt blandet :genert:

 

Jeg mener bestemt ikke, at D-hofter er nogen katastrofe - holdes hunden fit, god stram muskulatur, og ikke overvægtig - behøver D-hofter ikke ligge nogen form for restriktioner på hundens udfoldelsesmuligheder :-D Det har jeg set mange eksempler på fra schæfer-verdenen, specielt King (min søsters) han er i Kriminalklassen i PH, hvilket man IKKE bare lige opnår og slet ikke uden at blive BRUGT .....

 

Og skal man ikke bruge hunden i avl, kan det jo være ligemeget om den har A eller D hofter, når bare den ikke er plaget :5up:

 

Da Jacki var 10 mdr., var hendes specielt højre hofte MEGET løs og åben, hendes lår-muskulatur var asymetrisk højre/venstre. Højre hofte blev lyftet på plads af kiro 2 gange, hun blev sat tilbage på ½ hvalpefoder pga. råprotein og kalcium indhold i 5 mdr., den anden halvdel af hendes foder var råt. Vi begyndte at svømme, først 3 gange i ugen for at opbygge muskler, siden 2 gange og til sidst 1 gang om ugen for at vedligeholde muskulaturen - da hun var 19 mdr. blev hun HD fotograferet, resultat A :shock: min. 2 grader bedre end da hun var 10 mdr. :slem: JA, det var dyrt :skraek: men hver en øre værd :-D

 

Andre af mine træningskammerater har forbedret HD status fra b/c til a/b på 6 mdr. ved at svømme.

 

Konklusion: D-hofter IKKE en katastrofe, tiden arbejder med hunden, svømning virker :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor træls for Møffe-drengen, men som så mange andre siger; hvis han ikke har smerter betyder det jo intet. Og desuden er Bernerne jo kendt for at kunne bærer temmelig meget HD uden problemer. Vi har gået til rally, hvor der jo også er spring, med en Berner-tøs med E-hofter og hun klarede sig rigtig, rigtig fint. Hold Møffe-drengen slank og fin, så skal du nok have ham i lang, lang tid endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt blandet :genert:

 

Jeg mener bestemt ikke, at D-hofter er nogen katastrofe - holdes hunden fit, god stram muskulatur, og ikke overvægtig - behøver D-hofter ikke ligge nogen form for restriktioner på hundens udfoldelsesmuligheder :-D Det har jeg set mange eksempler på fra schæfer-verdenen, specielt King (min søsters) han er i Kriminalklassen i PH, hvilket man IKKE bare lige opnår og slet ikke uden at blive BRUGT .....

 

Og skal man ikke bruge hunden i avl, kan det jo være ligemeget om den har A eller D hofter, når bare den ikke er plaget :5up:

 

Da Jacki var 10 mdr., var hendes specielt højre hofte MEGET løs og åben, hendes lår-muskulatur var asymetrisk højre/venstre. Højre hofte blev lyftet på plads af kiro 2 gange, hun blev sat tilbage på ½ hvalpefoder pga. råprotein og kalcium indhold i 5 mdr., den anden halvdel af hendes foder var råt. Vi begyndte at svømme, først 3 gange i ugen for at opbygge muskler, siden 2 gange og til sidst 1 gang om ugen for at vedligeholde muskulaturen - da hun var 19 mdr. blev hun HD fotograferet, resultat A :shock: min. 2 grader bedre end da hun var 10 mdr. :slem: JA, det var dyrt :skraek: men hver en øre værd :-D

 

Andre af mine træningskammerater har forbedret HD status fra b/c til a/b på 6 mdr. ved at svømme.

 

Konklusion: D-hofter IKKE en katastrofe, tiden arbejder med hunden, svømning virker :-D

 

Tak for et opmuntrende indlæg, A9! :kys:

 

Det var virkelig dejligt at læse! Så føler jeg, at der er håb!

 

Pffffffffffff det er jo ingen ting :drille::drille::drille:

 

Hehe, nej, Møffe vejer 53kg nu :engel:

 

Øv, hvor træls for Møffe-drengen, men som så mange andre siger; hvis han ikke har smerter betyder det jo intet. Og desuden er Bernerne jo kendt for at kunne bærer temmelig meget HD uden problemer. Vi har gået til rally, hvor der jo også er spring, med en Berner-tøs med E-hofter og hun klarede sig rigtig, rigtig fint. Hold Møffe-drengen slank og fin, så skal du nok have ham i lang, lang tid endnu.

 

Jep, har godt hørt det med bernere og HD :cool:

 

Men det forhindrer jo ikke én i at gå i panik, når det er ens egen :genert:

 

Jo sagtens - kender to, der fik E / meget værre end E fra dyrlægen, de er på hundeweb med B begge to :cool:

 

Skræmmende :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...