Hop til indhold

Racen Cavalier King Charlse??


Gæst Lenestuk
 Share

Recommended Posts

Gæst Lenestuk

Jeg står overfor at skulle have en hund. Vi har tidligere haft 2 labrador, men det gik ikke sammen med vores børn. Så de blev solgt sidste år til gode hjem.

 

Men nu har jeg fået lysten tilbage til en ny hund, og vil rigtig rigtig gerne begynde med agility. Jeg har hørt denne race er rigtig god til det, og så vidt jeg kan se, er den helle ikke voldsom stor i størrelsen hvilket kun er et + for os.

Men ud over det, kan i så være hjælpe mig med at beskrive racen.

Hvordan er den som familiehund? Vi har to børn på 14 mdr og en på lidt over 3 år.

Hvor meget energi er der i den? Kan den være selv (det er selvfølgelig noget man skal lære den, men nogle racer er bare ikke gode til det). Dog er jeg i gang med en videregående uddannelse og møder kun i skolen ca 2-3 dage pr uge, max, så det er ikke voldsom meget den skal være selv.

 

er det en robust hund, jeg mener er det en race som ikke har tendens til sygdom??

 

Håber jer kyndige cavailer ejere kan hjælpe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ejer jeg ikke selv en cavalier, men jeg keder da lidt til et eksemplar af racen, som en af mine gode veninder ejer...

 

Og ja de er livlige, og med massere af gåpå mod. Så agility ville de nok kunne bruges til...

 

Men hvorfor vil du have hund igen? Hvor meget tid har du til en ny hvalp, når du har små børn (3 små børn eller har jeg regnet forkert)? Du er igang med en uddannelse, og har vel også noget at læse på?

 

Jeg spørger bare fordi at din tidsplan ser pænt optaget ud, iforvejen, hvor vil du finde tiden til en lille ny hvalp:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

CKC er bestemt alt andet end en robust hund. Der er en lang liste af arvelige lidelser hos racen. Den værste er Syringomyeli, som er en meget smertefuld hjernesygdom fremkaldt af racens unaturlige hovedform.

Nogle opdrættere påstår at sygdommen ikke findes i Danmark, men det passer ikke.

Dertil kommer hjertesygdommen Endocardiose, forskellige øjensygdomme, allergi, HD og Patella Luxation samt nogle sjældne former for epilepsi.

 

Men hvis man er heldig at få en sund CKC, er den udmærket til agility.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lenestuk
Nu ejer jeg ikke selv en cavalier, men jeg keder da lidt til et eksemplar af racen, som en af mine gode veninder ejer...

 

Og ja de er livlige, og med massere af gåpå mod. Så agility ville de nok kunne bruges til...

 

Men hvorfor vil du have hund igen? Hvor meget tid har du til en ny hvalp, når du har små børn (3 små børn eller har jeg regnet forkert)? Du er igang med en uddannelse, og har vel også noget at læse på?

 

Jeg spørger bare fordi at din tidsplan ser pænt optaget ud, iforvejen, hvor vil du finde tiden til en lille ny hvalp:vedikke:

 

Jeg har kun 2 børn :-)

Jeg er vokset op med hunde, og mangler dem omkring mig. Det samme med kæresten. Jeg er i gang med uddannelse ja, men synes faktisk jeg har rigeligt med tid. Fx er min sommerferie på hele 3 mdr. Jeg ved det kræver tid med en hvalp, har haft sådan en før. Dog vil første prioriteten være en omplacerings hund. Måske på 6-8 mdr gammel.

De andre to hunde vi havde, brugte jeg rigtig meget tid på, og mangler den "hobby".

Det er slet ikke sikkert det bliver lige foreløbigt jeg vil anskaffe mig en, vil dog gerne være i god tid og finde den helt rigtige race når tiden kommer. Labrador bliver det ihvertfald bare ikke igen.

 

Vi har mere end rigeligt plads til en hund også. Stort hus og 2*1000 m2 indhegnet haver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lenestuk
CKC er bestemt alt andet end en robust hund. Der er en lang liste af arvelige lidelser hos racen. Den værste er Syringomyeli, som er en meget smertefuld hjernesygdom fremkaldt af racens unaturlige hovedform.

Nogle opdrættere påstår at sygdommen ikke findes i Danmark, men det passer ikke.

Dertil kommer hjertesygdommen Endocardiose, forskellige øjensygdomme, allergi, HD og Patella Luxation samt nogle sjældne former for epilepsi.

 

Men hvis man er heldig at få en sund CKC, er den udmærket til agility.

 

Nå ja, det lyder jo ikke så godt. Hmm må nok finde en anden race så.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...