Hop til indhold

Så er Luna hos dyrlægen


Lonny
 Share

Recommended Posts

  • Svar 129
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har allermest lyst til at aflyse vores aftale i dag, jeg har det så dårligt med at måtte tage Luna til dyrlæge allerede igen :cry:

 

Hun er jo desværre blevet helt vildt bange for det (forståeligt nok), og det resulterede i at i mandags måtte Bo bære hende ind fordi hun nægtede selv at gå :cry:

 

Jeg ved godt at vi skal afsted, men det er lige ved at knuse mit hjerte at skulle udsætte hende for det allerede igen :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Jeg har allermest lyst til at aflyse vores aftale i dag, jeg har det så dårligt med at måtte tage Luna til dyrlæge allerede igen :cry:

 

Hun er jo desværre blevet helt vildt bange for det (forståeligt nok), og det resulterede i at i mandags måtte Bo bære hende ind fordi hun nægtede selv at gå :cry:

 

Jeg ved godt at vi skal afsted, men det er lige ved at knuse mit hjerte at skulle udsætte hende for det allerede igen :megaked:

 

Nej det er aldrig sjovt :-(

 

Fie var jo en masse igennem og efter alt det gik jeg forbi dyrlægen mindst en gang om ugen, bare ind og sige hej, give lidt godbidder og ud igen.

 

Krydser fingre for de finder ud af noget idag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er aldrig sjovt :-(

 

Fie var jo en masse igennem og efter alt det gik jeg forbi dyrlægen mindst en gang om ugen, bare ind og sige hej, give lidt godbidder og ud igen.

 

Krydser fingre for de finder ud af noget idag.

 

Det har jeg også forsøgt med Luna, men efter vi har været så ofte afsted hvor hun rent faktisk skulle undersøges, så har hun mistet tilliden. Desuden kan hun jo netop pga. godbidderne skelne situationerne fra hinanden, da hun jo næsten altid skal møde fastende op når det er alvor...

 

Så forsøgte jeg i stedet at tage legetøj med, men hun er for stresset til at lege :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Krydser finger og tæer for Jer idag.

 

Kender alt til det med en hund som er ræd for dyrlægen :cry:

 

Da jeg fik min musling hjem fra USA, gik der ikke engang 14 dage så blev hun hamrende syg - sked vand, havde blod i afføringen og kastede op.

Vi var til dyrlægen hele tiden og fik taget blodprøver for det ene og det andet, hun blev lagt i drop næsten dagligt, indlagt og lå i drop i næsten et døgn, kontrol og f.... og hans pumpestok.

De fandt aldrig ud af hvad der var galt med hende, men ligesom de var ved at give hende en ikke særlig morsom dom (:megaked:), så kom hun sig langsomt - og hold kæft hvor hun dog hadede det sted bagefter, den bette lille hvalp :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kom ind kl. 10, og vi var først færdige kl. 13 :shock:

 

Det er jo et universitetshospital, så der var studerende med til undersøgelsen, og bagefter skulle de diskuterer deres fund med dyrlægen, så det tog bare rigtig lang tid...

 

De tog rigtig godt hensyn til at Luna var bange for at være der, så alle undersøgelser foregik imens Luna sad på mit skød, og selv blodprøven blev taget imens hun sad på mit skød (jeg sad så på gulvet). Og hun tog det hele rigtig pænt, hun var selvfølgelig lidt usikker og ville helst ikke, men hun hverken kæmpede imod eller virkede panikslagen på noget tidspunkt. Så jeg var rigtig lettet over at det gik så godt, og hun har forhåbentlig fået en god oplevelse med hjem :5up:

 

De kunne ikke høre noget på hendes lunger, og troede umiddelbart ikke at der var noget mere, men vi afventer lige svaret fra lungeskyldningen. Så de tror ikke at hendes hoste skyldes at der er noget galt med hendes lunger, men derimod, at hosten skyldes at hendes hals var irriteret og at denne irritation måske var ved at blive kronisk.

 

De har forsøgt at stykke hendes sygehistorie sammen, og her er hvad de tror der er sket.

 

De tror at Luna i sommenen/efteråret 2009 har fået kennelhoste, denne hoste er så forblevet uopdaget og har derfor udviklet sig til lungebetændelse. Denne lungebetændelse er så ikke blevet kureret selvom hun har fået antibiotika fordi at den er resistent overfor de normale antibiotika's, og denne langvarige lungebetændelse har så gjort at hun har fået en bakterie i lungerne.

Denne lange periode med lungebetændelse/kennelhoste har så gjort hendes hals irriteret og betændt, og det har nu gjort at hun har en næsten kronisk hoste. Plus at de måske tror at hendes luftrør er lidt slapt, ikke på nogen alvorlig måde, men sammenlagt med hendes sygdom, så er hendes hals blevet mere irriteret end normalt.

 

Hendes hals skal nu lokalbehandles med binyrebarkomon og astamedicin i en måned, det bliver gjort igennem en inhalator, så vi slipper for at give hende medicin der påvirker hele kroppen, og kan nøjes med at behandle den del der er syg. Hun skal så selvfølgelig vænnes til inhalatoren, men det vil jeg meget hellere end at give for meget medicin. Og så skal hun holdes i ro i en måned, og så håber vi at det har hjulpet på hendes hals :x:

 

Ovenstående afhænger jo af, at hendes lungeskyldning som forventet ikke viser nogen bakterie, og at blodprøven der er taget i dag heller ikke viser noget. Men alt i alt er jeg ved meget bedre mod i dag, da det her langt om længe lyder til at være noget der kan løses inden for overskuelig fremtid :5up:

 

I den måned hun skal holdes i ro, der må hun helst heller ikke gø, skrige, eller pive, da det også belaster hendes hals, så gode råd om hvordan jeg får min skrigeballon til at holde kæft modtages gerne :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor har sygdommen raset rundt i lille luna.

 

Håber og ber til at irritationen i halsen kan komme helt væk og at i kan få et rigtig hudneliv sammen i FRED OG RO! Tak :blink:

 

Held og lykke :x:

 

 

 

Og med hensyn til skrigningen, ingen ideer, men held og lykke med det også :blink: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dejligt endelig at få noget klarhed - og noget som kan fikses!

 

Ja, begge dele betyder rigtig meget, det var så frustrerende ikke at vide noget, man begynder jo altid at forestille sig det værste...

 

Men jeg syntes umiddelbart at deres forsøg på at stykke en sygehistorie sammen lyder meget troværdigt. Især fordi vi i sommeren/efteråret 2009 var til et hundetræf hvor det efterfølgende viste sig at en af hundene røg til observation for kennelhoste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, og så mente de at krystallerne i urinen som KBH havde påpeget og sat Luna på specialfoder for, var så små at det lige så godt kunne være en tilfældighed...

 

De forklarede KBH's "fejltagelse" med, at nå man som dem havde set tusinvis af billeder og undersøgelser, så var man bedre til at bedømme alvoren end når man måske kun havde set 30...

 

Så Luna må igen få godbidder, og specialfoderet bliver hermed leveret tilbage :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Hvor lyder det bare godt!

Vi krydser fortsat for at skyldning og blodprøver er fine.

 

Det er dejligt at du kunne få lov til at sidde med Luna-og betryggende at de underviser nye dyrlæger grundigt, og at de ser at det hælper når hunden bliver taget hensyn til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, og så mente de at krystallerne i urinen som KBH havde påpeget og sat Luna på specialfoder for, var så små at det lige så godt kunne være en tilfældighed...

 

De forklarede KBH's "fejltagelse" med, at nå man som dem havde set tusinvis af billeder og undersøgelser, så var man bedre til at bedømme alvoren end når man måske kun havde set 30...

 

Så Luna må igen få godbidder, og specialfoderet bliver hermed leveret tilbage :banan:

Det hele er bare dejlige, friske nye vinde og dette her, næsten det allerbedste :klap: :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lyder det bare godt!

Vi krydser fortsat for at skyldning og blodprøver er fine.

 

Det er dejligt at du kunne få lov til at sidde med Luna-og betryggende at de underviser nye dyrlæger grundigt, og at de ser at det hælper når hunden bliver taget hensyn til!

 

De tog bare så meget hensyn, og under undersøgelsen sørgede de for at klø og nusse hende, så hun dybest set bare troede at de kælede hende.

 

Det var bare en rigtig god oplevelse, og jeg kan helt klart anbefale Landbohøjskolen til andre :5up:

 

Det hele er bare dejlige, friske nye vinde og dette her, næsten det allerbedste :klap: :vuf:

 

Ja, jeg var jo ved at gå helt i panik over at hun ikke længere måtte få godbidder, så det er bare så stort :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden god ting ved Landbohøjskolen er, at når man går hjem, så får man udleveret et stykke papir hvor der står alt hvad man har snakket om og gennemgået, og hvordan man skal behandle hunden når man kommer hjem.

 

Det har jeg aldrig oplevet hos andre dyrlæger, men jeg syntes det er en super god idé da man let kan komme til at glemme noget når man står deroppe og bliver fyldt med oplysninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...