Hop til indhold

Indbildt graviditet?


Hoppebolden
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

 

Jeg er ny herinde og håber måske at der er nogle som har lyst til at hjælpe mig med et spørgsmål?

 

Jeg har en jack russell på lidt over 11 mdr. som lige har haft sin første løbetid. Det er min første hund og har tidligere kun erfaring med han-hunde, så håber I kan hjælpe mig til at blive lidt klogere?

 

Efter hendes løbetid er hendes bryster - og brystvorter - blevet meget større.. De begyndt allerede at blive tydligere op til og under løbetiden, men synes også at det er blevet større efterfølgende. Hendes kønsåbning, eller hvad man nu kalder det - er stadig lidt større synes jeg. Jeg har haft hende under opsyn under hele hendes løbetid og hun har kun været i kontakt med kastrerede hanner og tæver.

Mht. adfærd er hun meget mere putte agtig og er lidt piveagtig. Men sådan var hun også mens hun var i løbetid.

 

Mit spørgsmål er derfor: er det normalt ved hundes første løbetid at dens bryster bliver større eller det pga. indbildt graviditet?

 

Eller er jeg bare hysterisk? Jeg har sågar tænkt i de baner at den er alligevel er blevet gravid?

 

Håber at I har tid til at hjælpe!

 

Mvh. Helle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Hej Helle, velkommen til:vinken:

 

Det er helt normalt at tævens brystvorter bliver lidt større omkring løbetiden, og de skal nok blive mindre igen:-D

 

Det er også helt normalt at hunden kan blive lidt mere følsom omkring løbetid, specielt omkring den første løbetid, da hun jo ikke har prøvet det før, og godt kan blive lidt usikker på hvad pokker der egentlig sker:-D

 

Jeg har ikke gjort noget specielt omkring mine tævers første løbetid, andet end at tage mig lidt ekstra kærligt af dem og givet dem tiden til at vænne sig til det nye:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak!

 

Det er nok også mig som er lidt pylret :lol:

 

Det var bare nogle af mine venner som sagde til mig her den anden dag at den så gravid ud, pga. dens bryster og nu er det også et par uger siden at den sluttede sin løbetid, så jde fik lige gjort mig lidt nervøs!

Jeg ville ikke kunne tilgive mig selv hvis en så ung hund skulle til at have hvalpe! Men igen, jeg kunne heller ikke se hvordan og hvornår den skulle ha haft herre-besøg når jeg hele tiden har holdt øje....

Link til indlæg
Del på andre sites

Falsk drægtighed forekommer på flere niveauer. Nogle tæver (min egen inkluderet) lægger mælk ned og ved nogle fortsætter kønsåbningen også med at være lettere hævet. Hos nogle tæver går dette i sig selv efter kort tid, mens andre kan tage lang tid om det og derfor skal behandles med galastop.

 

Hvis det kun er brysterne der er hævet og ikke kønsåbningen, så ville jeg sandsynligvis ikke overveje galastop. Svea har denne gang en smule hævede bryster, men er svundet ind bagtil hvorfor jeg ikke giver hende noget, men bare lader det gå i sig selv.

 

De to tidligere løbetider hun har haft har givet værre falsk drægtigheder, så hun er blevet behandlet for at få hormon niveauet til at stabilisere sig igen.

 

Falsk drægtighed kan også give ændret temperament i en periode...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder helt normalt.

Cajsa bliver også falsk drægtig, men kun mentalt. Hun får ikke mælk og den slags, men adopterer sko og pivedyr, hvis vi ikke fjerner det. Hun bliver meget vogtende, og det er godt nok synd for min anden hund. Derfor skal hun muligvis steriliseres, selvom jeg ikke er så vild med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...