Hop til indhold

Normal reaktion af skånekost?


Adele
 Share

Recommended Posts

Sherlock har været på skånekost siden onsdag aften, nu. Indtil videre er hans afføring blevet heeelt karrygul og forholdsvis tynd. Lidt tyndere i går, end i dag.

Vi begyndte på skånekost, fordi han har tendens til at skide ret meget for tiden, og have lidt tynd mave til sidst på turen. Men det har nu ikke været gult før.

 

Jeg skal ikke være bekymret, vel? Det er vel bare fordi der lige skal "renses ud" :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er også på skånekost, pga. dårlig mave. Det kom de igår. De har været ude to gange i dag, uden at lave nummer to, men har så lige været ude med dem igen nu. Og Karinas lort var helt klart let flydende og karrygul :badr:

Hvilken slags skånekost er Sherlock på? Mine får udkogt ris/kylling med en smule A38.

 

Sherlock får også udkogt ris og kylling :-) Hvordan var Karinas lort inden skånekosten? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Først grødet, så tyndt, brunt, derefter let karry, og udover hele lejligheden, plus det lugtede ekstremt meget af dårligdom. (Lidt lissom efter en heftig bytur :badr:) Men det er nu både Karina og Marco der har dårlig mave :ae:

 

Puha, stakkels hunde.

 

Jeg undrer mig bare over, at det der kommer ud af Sherlock nu er meget mere gult og klattet, end før han kom på skånekost :vedikke: Men nu giver vi det lige et par dage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, stakkels hunde.

 

Jeg undrer mig bare over, at det der kommer ud af Sherlock nu er meget mere gult og klattet, end før han kom på skånekost :vedikke: Men nu giver vi det lige et par dage...

Tak ;-)

Ja, jeg ved ikke hvorfor det bliver grødet og karrygult, jeg kan bare konstatere at det er Karinas (Marco har ikke 'leveret' endnu i dag) Men måske der kommer andre på banen der er klogere end mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan har Vic's mave også altid set ud på skånekost. Både hjemmekogt og dyrlægens (RC intestinal) Han vil helst have RC intestinal, da han ikke kan lide ris, så jeg har måttet lave hjemmekogt med majspasta.

 

Vil man have afføringen lidt hårdere kan man give den pasta der hedder Canikur, det renser en maveinfektion ud og balancerer tarmfloraen meget mere effektivt end Zoolac, og den fordel at afføringen bliver normal i konsistens, er virkelig en fordel, især mht. analkirtler, de kan godt stoppe hvis hunden har længerevarende lind mave, som hvis man er nødt til at give skånekost i længere tid.

 

Canikur Pro DK

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan har Vic's mave også altid set ud på skånekost. Både hjemmekogt og dyrlægens (RC intestinal) Han vil helst have RC intestinal, da han ikke kan lide ris, så jeg har måttet lave hjemmekogt med majspasta.

 

Vil man have afføringen lidt hårdere kan man give den pasta der hedder Canikur, det renser en maveinfektion ud og balancerer tarmfloraen meget mere effektivt end Zoolac, og den fordel at afføringen bliver normal i konsistens, er virkelig en fordel, især mht. analkirtler, de kan godt stoppe hvis hunden har længerevarende lind mave, som hvis man er nødt til at give skånekost i længere tid.

 

Canikur Pro DK

 

Tusind tak, jeg vil se om jeg kan få fat på noget af det, så. :kys:

 

Han har tidligere været på skånekost og der så det slet ikke sådan ud.

Og så er der jo også det, at inden han kom på skånekost var det kun tyndt halvdelen af tiden, og ikke gult. Og hvis han faktisk har mere tynd mave på skånekost, end på almindeligt foder, så er er jo ikke rigtig nogen logik i at give ham det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hills Stomach er alletiders til dårlige maver - det får mine beagler hvis de løber ind i noget mave halløj. Det heler maven op i løbet af kort tid. Jeg går ikke ind for ukogte ris/kylling for det har aldrig virket på mine ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak, jeg vil se om jeg kan få fat på noget af det, så. :kys:

 

Han har tidligere været på skånekost og der så det slet ikke sådan ud.

Og så er der jo også det, at inden han kom på skånekost var det kun tyndt halvdelen af tiden, og ikke gult. Og hvis han faktisk har mere tynd mave på skånekost, end på almindeligt foder, så er er jo ikke rigtig nogen logik i at give ham det :vedikke:

 

Det var så lidt :kys: Håber snart han får det bedre, detektivhunden :ae:

 

De fleste dyrlæger har det. Et lille spareråd er at købe den store sprøjte, for den lille er dyrere i forhold til, hvor meget man får. Det kan også holde sig længe, så hvis Sherlock løber ind i en tur mere, eller du skal bruge det i længere tid, så er det mere økonomisk. Det er ikke receptpligtigt, da det går ind under kosttilskud.

 

Jeg tror såmænd det er skånekosten der gør afføringen gul. Vic får også sådan noget underligt svampet konsitens-agtigt afføring af skånekost.

 

Men måske du skal ud i at finde noget andet foder til ham, når hverken alm. foder eller skånekost kan få maven på ret køl.

 

Velkommen til den rædselsfulde foderjungle. Vi prøvede jeg ved ikke hvor mange mærker før Vic fik normal mave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var så lidt :kys: Håber snart han får det bedre, detektivhunden :ae:

 

De fleste dyrlæger har det. Et lille spareråd er at købe den store sprøjte, for den lille er dyrere i forhold til, hvor meget man får. Det kan også holde sig længe, så hvis Sherlock løber ind i en tur mere, eller du skal bruge det i længere tid, så er det mere økonomisk. Det er ikke receptpligtigt, da det går ind under kosttilskud.

 

Jeg tror såmænd det er skånekosten der gør afføringen gul. Vic får også sådan noget underligt svampet konsitens-agtigt afføring af skånekost.

 

Men måske du skal ud i at finde noget andet foder til ham, når hverken alm. foder eller skånekost kan få maven på ret køl.

 

Velkommen til den rædselsfulde foderjungle. Vi prøvede jeg ved ikke hvor mange mærker før Vic fik normal mave.

 

Tak for rådet! :5up:

 

Vi har også været i foderjunglen før, da Sherlock har ret sart mave. ved ikke om det ville hjælpe at skifte igen. Altså, han skider godt nok meget og sådan, så noget kunne tyde på at han ikke optager det så godt. Men inden han begyndte at få lidt tynd mave, der fungerede han strålende på det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...