Hop til indhold

Første løbetid


Gæst Maka
 Share

Recommended Posts

Hejsa alle sammen.

 

Jeg har en dejlig labradorpige på 11 måneder som er kommet i sin første løbetid. Jeg har lidt spørgsmål omkring det da det er vores første hund så første gan vi prøver det.

 

1) Hun virker ret træt, meget mere end hun plejer, er det normalt eller betyder det at hun skal have noget tilskud? (ligesom nogle mennesker får jern i de perioder)

 

2) Vi skal i sommerhus i næste weekend og hun er inviteret med men tror ikke de er begejstret hvis hun render og dryppe hele tiden, jeg har set man kan få en løbetidsble, er der nogen af jer der har nogen erfaringer med det? og hvordan hunden ville tag det for det skal selvfølelig ikke være træls for hende.

 

Jeg siger på forhånd tak for at I hjælper mig ud af min uvidenhed:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

At hun er træt er helt normalt, de kan også godt blive lidt humørsyge og virke triste, men det går over igen. Især her i den første løbetid kan hun reagerer mere kraftigt end hun vil senere hen, da hun jo ikke har prøvet det før og derfor kan blive meget påvirket af hvad der foregår i hendes krop.

 

Du kan godt vænne hende til at have løbetidsbukser på, men det kræver nok lidt træning, men lige netop løbetidsbukser ved jeg ikke så meget om da vi ikke bruger dem, så forhåbentlig er der nogen andre herinde der kan hjælpe dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kan sagtens være træt og deprimeret.. Det er en stor omvæltning i hende. Både psykisk og fysisk

 

Jeg kan heller ikke svare dig på det med løbetidsbukser, da det ikke er noget jeg bruger. Nu er Luna steriliseret, men når hun var i løb, så tørrede jeg bare gulvet efter.

 

Hvis der ikke er gulvtæppe i sommerhuset, så er det bare lige at vaske gulvet eller tørre efter. De bløder mest, når de lige har sovet og sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla har som regel løbetids-bukser på om natten, hvor hun ligger i sengen eller når vi er på besøg hos folk.

 

Med en lab størrelse tror jeg bare jeg ville købe nogle børne-underbukser i H&M. Klikke et stykke af på maven og sy dem sammen igen (så de passer) og så lave et hul til halen. De er dejlig bløde og tynde (ikke varme). Og hun kan også vippe dem til side med snuden og vaske sig. (Det kan Smilla i hvert fald. Hun har heller aldrig forsøgt at tage dem af, så jeg tror ikke de generer hende).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...