Hop til indhold

Overtagelse af hund


Gæst kold
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er nok lidt bagvendt, men jeg står og skal overtage en dejlig hund på 3 år og ved ikke helt hvordan det skal gøres.

skal jeg have hunden på besøg af mange gange, eller skal jeg overtage den fra dag til dag? Hvad ville i helst med jeres hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har mulighed for at få hunden på besøg, eller have den på prøve, synes jeg at det er udmærket mulighed, så du kan være sikker på at det er den rigtige hund for dig, og den ikke skal skifte hjem igen.

 

Med en af mine lavede jeg en aftale med tidligere ejer om 1 uges prøvetid. Det er egentlig lige lidt nok, har jeg senere opdaget, for en genbrugshund viser ikke sit sande jeg lige med det samme. Den vil som regel være stresset og "mærkelig" i nogle uger.

 

Håber du finder en god løsning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig med Tonks, det bedste er, at du henter hunden, i stedet for at den bliver afleveret og forladt hos dig.

 

Men hvis der er mulighed for det, vil det være super, hvis du kan komme nogle gange og gå nogle ture med den eller lignende, før du henter den rigtigt. Så har den mulighed for at lære dig lidt at kende. Og de nuværende ejere kan måske også komme på besøg hos dig sammen med hunden, så den kender stedet i forvejen, når den skal flytte ind.

 

Vær opmærksom på, at selvom den har kunnet være alene hjemme i sit gamle hjem, er det ikke sikkert, at den kan hos dig. Mange genbrugshunde skal lære alene hjemme forfra i små skridt i deres nye hjem.

 

Held og lykke med vapsen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Signe Og Vapsen

Da jeg adopterede Joey fik jeg ham med det samme. Jeg ville også helst ha været kommet og hentet ham, men det andet passede bedre ind. Og han var så flytteforvirret og sov i øvrigt de 2 første dage væk. Han sov også da de tog hjem. Det var nok bedre end hvis han havde været vågen da de gik. Jeg tror han var vågen 2 timer i alt de første par dage...:hmm:Jeg kan kun anbefale at man kommer og hilser på hunden og tager den med. Så synes den bare det er sjovt.

 

Noget helt andet er at du skal få en skriftlig aftale! Især med sygdomme. 3 uger efter at jeg fik Joey måtte jeg punge ud med næsten 7000 kr på dyrlægeregninger. Og de penge fik jeg ikke fra de tidligere ejere, selv om det var deres forsømmelse der var skyld i det hele.

 

Så få så meget på skift som du kan. Selv Familien Danmark kan være nogle klaphatte.

Redigeret af Signe Og Vapsen
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Synes ligesom de andre, at du skal hente hunden hvis det er muligt.

Og jo flere gange du har mødt hunden, før den skifter endeligt hjem, jo bedre. Det vil give den lidt ro, ved at du i det mindste er et kendt ansigt.

 

Det værste du kan gøre er at lade dens nuværende ejer aflevere den hos dig, og så tage afsted igen, uden du har mødt hunden før - Det kan for nogle hunde give problemer med seperationsangst senere, hvis den er meget påvirkelig.

 

Det kan være lidt hårdt for den nuværende ejer, men det er for hundens bedste - Især når den er 3 år.

 

Men tillykke med den - Hvad er det for en hund?

Glæder mig til at høre mere og måske se lidt billeder? :engel:

 

Har selv to omplaceringshund - en på knap 5 og en på et halvt år. Som du nok kan regne ud, så var det så positiv en oplevelse at få den første, at vi ikke tøvede et sekund, med at vælge en omplaceringshund som nr. 2 også :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ældste beagle er omplacerings hund. Han boede hos sin opdrætter og var på det tidspunkt 2½ år. Vi besøgte opdrætteren og kiggede på ham et par gange. Begge gange kørte vi tur med ham og gik tur ved vandet. 3. gang hentede vi ham hjem og 14 dage efter ringede opdrætter for at høre til hvordan det gik - og det gik jo super :klap: Og i dag er Charlie en højt elsket familie hund - så det kan anbefales :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vi har fået 2 omplaceringshunde - begge gange er det gået med stor succes.

 

Zacho hentede vi, uden på forhånd at kende så meget til ham, andet end billeder på nettet og info i telefonen - vi havde desværre kun et par timer til, at se hinanden an ved ejer, inden beslutningen blev taget - han var noget stresset den 1. aften, men faldt hurtigt til.

 

Super kendte vi en del til via opdrætter, hvor vi i forvejen havde Bravo fra og der gjorde vi det, at vi mødtes og lod hundene hilse nogle timer 2 dage i træk og hvor Super ligeledes fik kigget os lidt an.

Super var som Zacho lidt stresset den 1. aften herhjemme, men faldt også hurtigt til... egentlig hurtigere end Zacho.

 

Både Super og Zacho var 2 1/2 år da de blev omplaceret - Super var blevet omplaceret en gang før, da han var 9 måneder.

 

Begge hunde var efter 14 dage 100% faldet til og vi har ikke fortrudt 1 sekund :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar. Rart at kunne hente lidt viden på området af personer fra neutral grund. Vi har allerede haft besøg af Bonto et par gange, han er en lækker beagle og vi glæder os til tirsdag hvor han kommer igen. Det bliver nok desværre ikke os der skal hente men dem der skal bringe, efter deres ønske. Men lad os se de kan være at de skifter mening eller at det alligevel går over al forventning. Han har været vant til at blive passet en del, og der et det som regel også dem der har afleveret ham. Glæder mig i hvert fald helt vild. Og igen tak for de gode svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...