Hop til indhold

Hund.............eller??????


Gæst vibs
 Share

Recommended Posts

Hej alle! Jeg hedder Vibeke --- på forum vibs.

 

Jeg er sygeplejerske på en travl skadestue, bor i Nordsjælland ( men er jyde af fødsel )!!

Min mand er også sygeplejerske ( lyder åndssvagt, når man skriver det )!!

 

Vi opdrætter ocicats, har p.t. 15 individer. 3 er på vej til nye hjem. Vi har 3 avlshanner, hvilket alle i katteverdenen siger, er umuligt!!

Men.....ligesom alle siger, at " brumbasser " ikke kan flyve, så har vi altså 3 avlshanner, og de lever alle 3 som en del af familien. Ikke noget med bure og særskilte gårde!! De har en lukket baghave og et hus på 200 kvm., samt adgang til hinanden og alle hunkattene + killinger.

Og det går fint!!!!

 

Men nu vil ( især jeg ) / vi gerne have hund. Og så er det, at jeg har brug for råd!!

Jeg har forelsket mig i Keeshond og Eurasier. Kan disse racer enes med katte?? Og specielt ocicats, som er meget selvstændige og " hundeagtige " i deres opførsel.

 

Min storesøster har lige fået aflivet en højt elsket hund........en Leonberger. Han var en vidunderlig hund, men han fik alle skavankerne: Dårlig ryg ( opereret x 2 for discusprolaps ), lungelidelse, som fik ham til at puste og stønne og andre lidelser, som er forbundet med Leonbergeren.

 

Vi er nu enige om, at vi skal have hund(e)!!! Det skal være en mindre hund end en Leonberger. Det skal være en spids, den skal kunne trives med katte, mennesker og små mennesker!!!!!!

Nichlas på 5 år og Johanne på 10 er vilde med ideen!!! Så hunden skal ikke være større, end de kan tumle den!!

 

Gode råd tages imod med kyshånd!!!!

 

Knus fra vibs

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen :vinken: