Gæst SorteSara Skrevet Maj 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Maj 9, 2010 Kunne godt tænke mig at høre hvad I andre hundeejere gør, om jeres hund får lov at skide i haven eller om den kan opdrages til kun at gøre det et bestemt sted eller på tur..? Vi har indtil nu været lidt ligeglade for vi var aldrig i vores "have" alligevel da dette mest bare var en vildtvoksende urskov. Men nu er vi gået igang med at trimme urskoven, og derfor er det selvfølgelig træls hvis Sara går og skider hvor det passer hende. Vi bor på en gård så hun render frit med os rundt. Kan man lære hende at hun ikke må skide i haven, eller at hun kun gør det et bestemt sted så vi kan nøjes med at samle op der? Vi har en stor grund så det er ikke så nemt at rende hele haven igennem hver aften for at finde hundelorte. Håber I har nogle input Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2010 Jeg tror såmænd sagtens man kan lære hende, at det kun foregår et bestemt sted, men det kræver jo så, at I er sammen med hende (og evt. har hende i snor) hele tiden i starten... Karla skider kun i et bestemt hjørne af haven, det er ikke noget vi har lært hende.... men om det kun er hende, eller om det er en generel hundeting, tør jeg ikke sige.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2010 Vores gamle lab sked og tissede aldrig i haven, det blev gjort på tur. MEN hun var så heller aldrig i haven alene. Det var et sted vi var sammen. Men det er vel at sørge for at hun får skidt på gåturene, så burde det vel ikke være et problem. Men i starten er det nok noget med at I er der, og ser når hun er ved at lægge an til noget, at I skynder jer at tage hende ud på tur.. Ellers ved jeg ikke hvordan I skal gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Maj 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2010 Både Alto og Sookie leverer i ca. samme område (dog hvert sit sted) Alto vil dog helst skide når han er på gåtur :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chaddin Besvaret Maj 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2010 Kunne man ikke gøre ligesom med almindelig renlighedstræning? Altså rose når hun gør det på tur, og ignorere det når hun gør det i haven, indtil hun har fattet det? Er bare et gæt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Maj 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2010 Jeg tror såmænd sagtens man kan lære hende, at det kun foregår et bestemt sted, men det kræver jo så, at I er sammen med hende (og evt. har hende i snor) hele tiden i starten... Karla skider kun i et bestemt hjørne af haven, det er ikke noget vi har lært hende.... men om det kun er hende, eller om det er en generel hundeting, tør jeg ikke sige.... Simba gør det samme. Altid samme sted og det er heller ikke noget vi har lært ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bille Besvaret Maj 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2010 Mille (golden retriever) gør det desværre allevegne i både gården og haven. Jeg har gjort mig den vane at samle op 1 gang om ugen dagen før skrald bliver hentet, så er det ikke så slemt Hun bliver luftet 2 gange hver dag, den ene gang i hundeskov og hun skider stort set hvergang vi går tur, så det er begrænset, hvad der er i haven Jeg ved ikke lige, hvor ofte på en dag hunden skider, men da jeg går hjemme, har vi ikke faste tider at gå på og derfor har det været umuligt at finde et afføringsmønster, så jeg kunne tilvænne, at hun kun gjorde det på lufteturene Jeg har prøvet at rose hver gang det skete på luftetur, men hun kigger meget bebrejdende på mig som om jeg helst ikke skal kommentere, og så skynder hun sig væk og trækker i snoren når jeg samler op. Som om hun hurtigst muligt skal væk Hilsen Jette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Maj 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2010 Jeg tror sagtens man kan lære hunden at den ikke skal skide i haven. Mine gør det helst ikke og det er vist meget naturligt, at hunde ikke så gerne gør det hjemme. Men ellers kan en skovl gøre meget ved det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Maj 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2010 Mine gør det stort set på de to gå ture de kommer på formiddag og eftermiddag. Er de trængende før den tid foregår det på hver deres sted i haven. Charlie har sit sted og Oscar sit sted. Jeg går lige en runde en gang om dagen og samler op hvis der ligger noget. Vi har ikke lært vores hunde hvor de skal sætte sig - det bestemmer de selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mette14 Besvaret Maj 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2010 Til chico var omkring de 2 år gjorde han det også overalt i haven og det var umuligt at få det hele med. Men da de 2 år var gået tror jeg nærmest chico besluttede sig for at holde bæ'en i et lille hjørne i haven så der var mere plads at lege på ? :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts