Hop til indhold

transport af GD!


Gæst Camilla Sjelhøj
 Share

Recommended Posts

Gæst Camilla Sjelhøj

ja nu kommer der jo lige et spørgsmål mere...

 

hvor stor en bil har i som har GDer? ja for vi har en lille mitsubitzi Colt 5 dørs. hvor jeg desværre ikke tror at en fuldvoksen GD kan være inde i.

 

det er sådan set vores største overvejelse pt. med hensyn til en hund mere da huset har vi købt og er ved at sætte i stand :D hehe

 

men håber virkelig at jeg en dag bliver ejer af denne fantastiske race :lun::hjerte::banan::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

hmmmm nu skulle resten af familien jo også kunne være i bilen der i bla. vores lille dansk/svenske gårdhund på 4 år. vores datter på 1 år og så min mand og jeg :-D :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmmm nu skulle resten af familien jo også kunne være i bilen der i bla. vores lille dansk/svenske gårdhund på 4 år. vores datter på 1 år og så min mand og jeg :-D :hjerte:

 

Hos os går det fint med at have to hunde på bagsædet og et barn på forsædet. Men du skal nok have en hestetrailer til manden ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettenus

Har en stationcar, der kan hunden og hele familien sagtens være. Men en gd kan sagtens klemme sig ned på den plads der var levnet til en gravhund, bare den må komme med:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg jeg har en Fiat500, og der sidder Freya på forsædet (passager;-)) og så kan jeg have 3 mand på bagsædet.

 

Vi har også en Nissan qashqai, hvis vi skal længere ture er den bedst for hende, der ligger hun i bagage-rummet, og så har vi selvfølgelig taget hattehylde af, så kan hun ligge hoved på nakkestøtterne og kigge ind i kabinen til os andre - det ville godt kunne lægge 2 hunde i bagage-rummet.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sammar
Jeg jeg har en Fiat500, og der sidder Freya på forsædet (passager;-)) og så kan jeg have 3 mand på bagsædet.

 

Vi har også en Nissan qashqai, hvis vi skal længere ture er den bedst for hende, der ligger hun i bagage-rummet, og så har vi selvfølgelig taget hattehylde af, så kan hun ligge hoved på nakkestøtterne og kigge ind i kabinen til os andre - det ville godt kunne lægge 2 hunde i bagage-rummet.:5up:

 

Tror jeg ikke er helt lovligt:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg ikke er helt lovligt:oops:

 

Det er fuldstændig lovligt.

Det eneste loven siger er at "gods" (herunder hunde) ikke må være til gene for føreren under kørslen.

Så hvis hunden ellers sidder pænt og holder sig på sit eget sæde, er der ikke noget i vejen for at den sidder på passagersædet. Det gjorde min gamle Bo i øvrigt også, i alle sine 13 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humpelgumpf

Alt kan lade sig gøre - jeg har en ultra lille Toyota Aygo...og der kan vi være 2 børn og Indie - ja og så selvfølgelig mig selv :lol:. Indie sidder på bagsædet (er fastspændt til sikkerhedsselen). Når vi kører planter hun bagdelen midterst på bagsædet og sætter forbenene på gulvet. Så sidder hun og kigger ud mellem forsæderne. Børnene slår om, hvem der skal være vinder af Indies numse inden hun får sat sig. Børnene er så heldigvis så store, at de må sidde på forsædet.

 

Ja...bilen kom til før hunden...havde jo nok købt en der var større, hvis rækkefølgen var en anden. Så kommer der en mand til i mit liv - ja, så må han også om i traileren :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj
Jeg har desværre intet at byde ind med, men bliver simpelthen nød til at sige at det her er en af de sjoveste tråde længe!! :klap::klap::klap:

 

 

Rundstyk!! :genert:

 

hvorfor er det det? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj
Jeg tror bare potil har en god fantasi og er i stand til at visualisere mænd i hestetrailere o.lign ;-)

 

 

ja det kan der være noget om... kunne nu også godt se for mig to børn der slår sten saks papir om hvem der skal sidde ved hundens RØV! :syg:

 

hehe, ja nu kan jeg også se det sjove i det :-D:stupid::slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har slet ikke råd til at ha bil så vi tar toget. men nogle gange bliver vi

kørt og det har enu ikke været et problem at bilen har været for lille

selvom hun her veret transporteret i en bil som er mindre en di almenlige

vi har lagt bagsæderne ned så var der riligplas.

 

af ejen erfaring vel jeg sige at det er best for hunden at kunne lekke

et sted vor underlaget er plant så det er nemmere for hunden at holle balancen. for tulles vedkomne lekker hun aldrig på siden med alle 4 til

samme side der der er ikke plas til det kon en vagevogn vel kunne imødekomme den brete så hun lekker med bagbene bukket og forpoterne frem stragte så vit som det nu er muligt.

 

det blev vist let rodet.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Ja, det er rigtig nok at en GD sagtens kan være i en almindelig eller lille bil. Men hvis man gerne vil have en velholdt og ren bil (der hvor vi mennesker sidder ihvert fald), så bliver man næsten nødt til at have stationcar. Også pga sikkerheden. Hvis der sker noget mens man kører, kan (over) 60 kg hund, der flyver gennem luften, gøre temmelig meget skade på både børn føreren. Så synes det bedste og mest ansvarlige er at have en stor bil med et godt og holdbart gitter bagi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...