Hop til indhold

Hvordan er det nu lige?


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Gæst Saaby

Det sidste nye er et plastik kort man køber paa apoteket. De er saadan en pincet ting i enden, sa "kører" man kortet over og den kommer ud.

 

Det med at dreje den skal man ikke. For saa er der størrer mulighed for at de tømmer deres mave ind i hunden. Man skal have den ud, uden at generer. Og det kan det kort der aabenbart hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Jeg har både et safecard og et koben. Det fra trixie er noget større at holde ved, så skal man ikke have nallerne for tæt på.

Dem er jeg rigtig glade for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Jeg bruger de små grønne koben :blink: har også safecard'et, men det synes jeg ikke er særlig godt!

 

Jeg drejer altså flåterne.. jeg sætter kobenet ind under dem, drejer rundt én gang og vupti så er den af :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Jeg bruger de små grønne koben :blink: har også safecard'et, men det synes jeg ikke er særlig godt!

 

Jeg drejer altså flåterne.. jeg sætter kobenet ind under dem, drejer rundt én gang og vupti så er den af :lol:

Den flåt-tang som jeg har, den drejer dem også af. Jeg har dog aldrig haft nogle problemer med at der sad rester tilbage eller andet gris:shock::lol: Idéen er at man drejer hele flåten, uden at trykke på mavsen:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Den flåt-tang som jeg har, den drejer dem også af. Jeg har dog aldrig haft nogle problemer med at der sad rester tilbage eller andet gris:shock::lol: Idéen er at man drejer hele flåten, uden at trykke på mavsen:mrgreen:

Jeg har heller aldrig haft problemer med at dreje dem.. der har aldrig sat 'rester' tilbage når jeg har drejet dem.. det har der netop gjort hvis jeg IKKE har drejet dem! Ja, ideén er at dreje hele flåten uden at smadre den ved at trykke den på maven.. :lol:

 

Gjorde jeg én gang, havde købt en pincet-flåt-tang agtig dims på apoteket, skulle lige hapse den klamme flåt der sad på Sitto, SPLAT sagde det så, og så havde jeg lige "sprunget ét stks flåt i luften" :oops::???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Så det var slet ikke dreje :lol:

 

Men hvis vi nu ikke lige kan komme ud og købe det der i dag. Er der så ikke en måde jeg kan få den væk på nu her?

 

Jeg bryder mig virkelig ikke om krybene :shock:

 

Vi bruger sådan en grøn tang... (kik på billedet)

 

Tangen klemmer sammen af sig selv, og man spreder "kæberne" ved at trykke på den grønne knap i enden af tangen...

 

Men hvis du har en pincet med nogenlunde samme facon i spidsen, altså en, der kan klemme sammen helt inde ved huden uden at mase dyret, så kan du sagtens bruge den. Sådan en man f.eks. trækker hår ud med..

 

Kunsten er bare, at når du har fået godt fat i dyret, så skal du dreje rundt mens du klemmer sammen helt inde ved huden.. Det er ligegyldigt hvilken vej, du drejer.. --Der lyder ligesom et lille "klik" når flåten slipper... Og pas på den, den kan godt være spillevende bagefter...

Med en flåttang bliver den siddende klemt fast i "kæberne" til man slipper den fri (i wc-et eller hvor man nu lyster... )--Det gør det både lettere og mindre ulækkert... I højsæsonen kan vi sagtens fjerne en 10 stykker om dagen... ---Så vi er eksperter.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jetager dem bare altid af med fingrene:shock: Det går hurtigst og hunden opdager næsten ikke jeg piller ved hende. En teknik jeg udviklede da vi havde mange katte. De gad altså ikke holdes fordi jeg skulle rulle flåter:lol:

 

Man skulle oogså kunne spritte dem af. Altså holde et stykke papir med sprit på over flåten og så slipper den..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Så, nu har vi fået et koben, og det virkede godt :)

 

Hældte den i vasken og hældte noget kogende vand efter. Ad de er altså ulækre :shock:

Ja de "koben" er rigtig gode! Man skal bare passe lidt på at man får rigtig fat i "svinet" ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den bedste tægetang, jeg til dato har prøvet, er denne. Da den er metal, kan man uden videre brænde krybet :twisted: uden at tangen tager skade 8-)

 

Jeg har også haft en lignende i plast udstationeret hos mine forældre til nødsituationer, men den holdt ikke én halv sæson før den knækkede :???:, og jeg brændte endda ikke tægen på tangen :neutral:

 

Personlig mener jeg, at Vorherre må have været i et usædvanligt godt humør, den dag han skabte tægen, for ellers ville selv han da ikke kunne finde noget positivt i det kryb :adr: - hvis han ikke var i godt humør, er det bevis for en virkelig grum form for humor :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Je bruger safecard og koben i grønt plast :)

 

Jeg putter dem op i et glas med lunken vand når jeg tager dem af hundene :)

 

Jeg har også prøvet metaltænger m.m..

 

Men siden jeg begyndte med bayvantic har hundene faktisk ikke haft en enneste flåt, og vi bor ellers lige midt i flåtland :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jetager dem bare altid af med fingrene:shock: Det går hurtigst og hunden opdager næsten ikke jeg piller ved hende. En teknik jeg udviklede da vi havde mange katte. De gad altså ikke holdes fordi jeg skulle rulle flåter:lol:

 

Man skulle oogså kunne spritte dem af. Altså holde et stykke papir med sprit på over flåten og så slipper den..

 

Ja, jeg ved at de rigtig garvede bare snupper dem med fingrene... Men det dutter ikke til os svage sjæle, der ikke vil røre ved krybet.. c022.gif

 

Og der var osse engang jeg brugte sprit, eller vaseline, eller parfume eller hvad vi nu havde............

Men den går ikke mere, fordi mange af flåterne er inficerede med borreliose. Og når de føler, at de er ved at dø, så kan de godt spytte ekstra i såret, og dermed overføre mere smitte end de ellers ville.

---At smøre flåterne ind slog dem godtnok ihjel, men jeg synes ikke, at det fik dem til at slippe...

 

Forresten skal man huske at være opmærksom på risikoen for borreliose. Hunde får det ikke ret let. Men det KAN ske. Så hvis man har en hund, der jævnligt får flåter, --og hunden pludselig får lammelser eller andre uforklarlige symptomer, så er det sandsynligvis en af de ting, dyrlægen vil lade hunden undersøge for...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den bedste tægetang, jeg til dato har prøvet, er denne. Da den er metal, kan man uden videre brænde krybet :twisted: uden at tangen tager skade 8-)

 

Jeg har også haft en lignende i plast udstationeret hos mine forældre til nødsituationer, men den holdt ikke én halv sæson før den knækkede :???:, og jeg brændte endda ikke tægen på tangen :neutral:

 

Personlig mener jeg, at Vorherre må have været i et usædvanligt godt humør, den dag han skabte tægen, for ellers ville selv han da ikke kunne finde noget positivt i det kryb :adr: - hvis han ikke var i godt humør, er det bevis for en virkelig grum form for humor :blink:

 

Den tang ser rigtig god ud... vistnok... Jeg kan ikke rigtig se om den er smal eller bred i spidsen? Sagen er, at hvis man har en håret hund, og flåten er bittelille, ---og man måske ikke ser så godt... så kan det være svært at fange krybet... Plastic-tangen, som vi bruger, den har den brede spids. Men du har ret i, at den ikke er særlig robust.. Den skal helst ikke ryge på gulvet... a096.gif

--Jeg køber som regel 4-5 stykker når jeg finder et sted, hvor de er billige, --man kan finde dem helt ned til omkring en tier.. Og så har jeg dem overalt i huset, -i vindueskarmen, i badeværelset, i køkkenet, på sofabordet og selvfølgelig i vindjakkelommen.

Rundt omkring i huset har jeg osse flade plastic-æsker med et løst låg (petri-skåle) som jeg putter krybene i. Og der render de rundt, -og rundt, og rundt..... I dagevis... NÅR de så er HELT døde og indtørrede, så tager støvsugeren dem...

Jeg VIL ikke røre dem. Og jeg har heller ikke lyst til at slå dem ihjel... c038.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Den tang ser rigtig god ud... vistnok... Jeg kan ikke rigtig se om den er smal eller bred i spidsen? Sagen er, at hvis man har en håret hund, og flåten er bittelille, ---og man måske ikke ser så godt... så kan det være svært at fange krybet... Plastic-tangen, som vi bruger, den har den brede spids. Men du har ret i, at den ikke er særlig robust.. Den skal helst ikke ryge på gulvet... a096.gif

--Jeg køber som regel 4-5 stykker når jeg finder et sted, hvor de er billige, --man kan finde dem helt ned til omkring en tier.. Og så har jeg dem overalt i huset, -i vindueskarmen, i badeværelset, i køkkenet, på sofabordet og selvfølgelig i vindjakkelommen.

Rundt omkring i huset har jeg osse flade plastic-æsker med et løst låg (petri-skåle) som jeg putter krybene i. Og der render de rundt, -og rundt, og rundt..... I dagevis... NÅR de så er HELT døde og indtørrede, så tager støvsugeren dem...

Jeg VIL ikke røre dem. Og jeg har heller ikke lyst til at slå dem ihjel... c038.gif

 

Jeg har taget tæger på størrelse ca. med et knappenålshoved med den på en schæfer med semilang pels, Lucki havde den mest lækre pels sådan midt vejs mellem kort og lang :hjerte:

 

Jeg har haft den i 5 år, og det kan man altså ikke se på den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har taget tæger på størrelse ca. med et knappenålshoved med den på en schæfer med semilang pels, Lucki havde den mest lækre pels sådan midt vejs mellem kort og lang :hjerte:

 

Jeg har haft den i 5 år, og det kan man altså ikke se på den.

 

 

Det er jo DET, der lokker mig... Jeg har selv en ca. 30 år gammel tang fra apoteket af metal..... Men den er så spids, så der skal noget held, --og unge øjne til :shock:-- for at snuppe dyret uden uheld..

 

Den tang du har, ligner en videreudvikling af apotekets tang... Måske er den bedre... Og sandsynligvis billigere.. Apotekets tang var ret dyr dengang.. Men det var også den eneste, der var på markedet..

 

Hvor har du fået den fra? --Pris?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo DET, der lokker mig... Jeg har selv en ca. 30 år gammel tang fra apoteket af metal..... Men den er så spids, så der skal noget held, --og unge øjne til :shock:-- for at snuppe dyret uden uheld..

 

Den tang du har, ligner en videreudvikling af apotekets tang... Måske er den bedre... Og sandsynligvis billigere.. Apotekets tang var ret dyr dengang.. Men det var også den eneste, der var på markedet..

 

Hvor har du fået den fra? --Pris?

 

Jeg har købt min i en almindelig dyrehandel, prisen kan jeg ikke huske - men den fåes også på nettet til kr. 39,- bl.a. her

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har den grønne tægetang i plast der er vist her i tråden. Den virker fint... Oscar får også bayvantic, og tangen har kun været brugt 2 gange i hans liv...

 

Har I læst om det nye Prac-tic der er kommet? I stil med bayvantic osv.

Nej, det har jeg ikke læst om, nogen der har prøvet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Jeg plejer altid at tage dem med en tang og så dreje dem til de slipper.

Har aldrig oplevet at den ikke er kommet helt ud og heller ikke at hunden er blevet syg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...