Hop til indhold

Hygge hunden


Aslan
 Share

Recommended Posts

Nogen gange kan jeg blive forbløffet over hvor lidt der egentli skal til for at stimulere en hund.

 

 

I dag har Aslan kun fået en lille aftenstur.

Jeg er ellers gået meget op i at han SKAL have 2 også selv om martin går hjemme (ellers kommer martin ikke ud :mrgreen: ) men da jeg i dag har forlangt en del af martin, ville jeg ikke begynde at tvinge ham til at gå formiddags tur også.

 

Aslan hviler gerne indtil ved 14 tiden og så plejer martin a tage ham på en tur. Men i dag skippede vi turen, det var jo også pænt varmt.

 

Aslan har så i dag beskeftiget sig med

 

  • myrekigning
  • myreforfølgening
  • myresmagning
  • bi-kigning
  • bi-ryste på hovedet
  • bi-undren

der efter har han

 

  • lagt an til at gø af bilerne på p-pladsen men indså at det var for varmt!
  • gøet af børnene, for de er jo rimelig farlige :rolleyes: (hele 2 gange)

Sidst på aftenen fandt martin ud af at nu skulle han rive mælkebøtter op af græsplænen, så der har aslan

 

  • forsøgt gravet i græsset for at hjælpe maritn (det må man ikke)
  • ligget og kigget på martin og ventet på at få tilladelse til at grave i græsset (hvilket jo ikke sker)
  • lagt sig op på de varme fliser og studeret mælkebøtte optrækning.

Så har de afsluttet med en aftens tur på 20 min.

 

 

 

Nu har aslan så valgt - istedet for at hygge med sin moar - at lege gårdhund, og ligger ude på fliserne og hygger sig imens han lytter og snuser op i luften :lun:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

hehe hyggelig dag... den var ikke gået herhjemme :lol: eller jo, det kunne den godt, men så skulle aftenturen ihvertfald bestå af 20 minutter for fuld udblæsning uden snor ;-)

 

Det kan Luna heldigvis godt :5up:

 

I går havde jeg besøg af Petrine, så Luna nåede kun ud på morgenturen, fordi at jeg hentede Petrine direkte fra arbejde af. Så Luna tilbragte dagen med at tygge i pinde, møsse på Petrine, ligge på fliserne og nyde solen, og det var det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla kan jo også godt - sådan skulle det ikke forståes ;-) men det skal ikke ske for mange dage i træk :-D

 

Men jo, hvis vi har en dag med fx mange gæster, eller mange besøg - eller en hel masse havearbejde (hvor hun må hjælpe til), så har du ret, så behøver hun heller ikke mere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla kan jo også godt - sådan skulle det ikke forståes ;-) men det skal ikke ske for mange dage i træk :-D

 

Men jo, hvis vi har en dag med fx mange gæster, eller mange besøg - eller en hel masse havearbejde (hvor hun må hjælpe til), så har du ret, så behøver hun heller ikke mere :-D

 

Jeg tror godt at Luna kan gøre det 2 dage i træk, men så begynder hun altså at blive rastløs. Men hos hende er det ikke så meget den manglende motion som den manglende mentale aktivering der gør hende rastløs. Pga. hendes lange sygdomsperiode hvor hun skulle/skal holdes i ro, så har hun vist vænnet sig af med motion, men den mentale del, den kan hun altså ikke rigtig klare sig uden...

Link til indlæg
Del på andre sites

m040.gif

Det er en molosser-ting. Der skal ikke så meget til før de har fået nok action :lol:

 

 

Nej tænker også at det er det der rolige afdæmpet dovne sind, som har det lidt for varmt :mrgreen:

 

 

Men så kl 21:30 SKULLE vi altså også lege med bold, altså, vi jagter aslan der løber med bolden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også gerne møsse lidt på Petrine :mrgreen:

 

 

Aslan siger varme liser er dejlige, specielt kl 21 hvor solen er væk :-D

 

Ok, så var det Petrines mor Luna møssede.

 

Jeg sad længe og tænkte over dit svar, og syntes måske egentlig at det var lidt at overskride mine grænser, sådan at sidde på et forum og fortælle at du ønskede at kysse menneske Petrine, men så kom jeg i tanke om at du nok snakkede om hunden Petrine :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...