Petrine Skrevet Maj 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Maj 21, 2010 Venindens hvalp har to forskellige ører, det ene er flap-strit-hænge, det andet hænger mere, kan ikke finde ud af, hvad jeg skal google for at se, hvordan det skal sættes op til strit...nogen ideer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2010 Sættes op til strit Vil du forsøge at få hængeører til at blive stritører, eller misforstår jeg dig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2010 Ørerne er ikke ens, det ene er meget pænt hænge-flap med lidt strit, det andet hænger lidt mere - vil kun ændre en anelse på det der hænger 'for meget' (men ja, lave hænge til strit, det ville være helt perfekt ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2010 Jeg ved ikke om man overhovedet kan lave hænge til strit, hos min race drejer det sig jo om at få et knæk på øret. At stritte kræver vel at der er noget der bærer øret og det tror jeg ikke man kan lave med tape (medmindre det skal sidde der altid :blink:). Men for at være ærlig, så har jeg ikke gjort det ved hverken Baldur eller Luna, min personlige holdning er, at de ører ser ud som de gør, og så er det bare ærgeligt hvis de ikke er perfekte, min hund er alligevel dejlig Så jeg håber der er nogen der ved mere end mig, som kan hjælpe dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2010 Hvalpeører kan ændre sig indtil hunden er næsten voksen!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Maj 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2010 Chihuahuaer har hængeører indtil de er ret gamle.. Pludselig en dag rejser de sig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rasm Besvaret Maj 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2010 Max har også to forskellige øre. Men han har bare generelt bare mere kontrol over det ene, frem for det andet. Men jeg kan ikke se hvilket problem det skulle være, eller give? Siden at din veninde skulle gøre noget ved det. Hvis jeg har forstået det korrekt, så er det ligesom på billedet. Vinklen det er taget fra for det til at se lidt voldsommere ud, men stadig er det sådan hans øre ser ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Maj 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2010 Hvis det er af en race, hvor man forventer ørene skal være opretstående (som schæfer eksempelvis), er der mange der hjælper ørerne på vej ved at sætte pap i øret og binde dem op med sportstape. Der er en eller anden tråd om det herinde et sted, men husker ikke hvad den oprindeligt handlede om eller hvad den hed. Hvilken race er det der er tale om? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2010 Man taper dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2010 Jeg ville helt klart vente og se om de ikke kommer op af sig selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Maj 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2010 Hvad race er der tale om? Hvordan er ørestillingen normalt for racen? Som Luna synes jeg heller ikke man skal pille for meget ved de ører. De er som de nu er, og det andet er i mine øjne "snyd" på lige fod med kuperinger og farvninger.. Basse har et griseøre og et rosenøre, og selvom jeg driller hende lidt med griseøret, så er det en del af charmen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
viviansen Besvaret Maj 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2010 Hvis hunden er en langhårs race, som f.eks Yorkshire terrieren, skal man klippe hårene på ydersiden af øret for det kan rejse sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 Ih tak - blev helt klog nu. Det er en chihuahua / yorkshire blanding, det er mig, der VIL have symetriske ører, det ene knækker charmerende højt oppe (næsten som en amstaff), det andet knækker længre nede (labrador-agtigt), så ville prøve at få labradorøret til at stritte lidt mere. Skal ikke ud i noget pap, tænkte bare at klistre det op på hovedet, men aner ikke om man så skal klistre begge to (for at få symetri) eller hvor labrador-øret skal klistres fast henne. Hvad hvis jeg venter, man kan vel ikke klistre øre på en voksen? Eller kan jeg bare gå ud fra at en blanding af to stritørede ender med helt at stritte? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 Ih tak - blev helt klog nu. Det er en chihuahua / yorkshire blanding, det er mig, der VIL have symetriske ører, det ene knækker charmerende højt oppe (næsten som en amstaff), det andet knækker længre nede (labrador-agtigt), så ville prøve at få labradorøret til at stritte lidt mere. Skal ikke ud i noget pap, tænkte bare at klistre det op på hovedet, men aner ikke om man så skal klistre begge to (for at få symetri) eller hvor labrador-øret skal klistres fast henne. Hvad hvis jeg venter, man kan vel ikke klistre øre på en voksen? Eller kan jeg bare gå ud fra at en blanding af to stritørede ender med helt at stritte? Ved sådan en race der rejser de sig jo selv. Lissom ved papilloner (Vic havde f.eks en periode hvor de først rejste sig og så knækkede de igen da han var lille bitte hvalp). Det er de store hunde der ikke kan bære ørene selv nogle gange, hvor man må hjælpe med tape TRD og lign., hvis man synes det er nødvendigt med at de er helt symetriske (så vidt jeg ved). Men jeg har aldrig hørt om nogen der taper miniaturer, så jeg tror bare i kommer til at tilfører hvalpen ulempe, ved at den skal have det på. For at sige det som WC. Fields "I wouldn't do that if I was youuuuu" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 Ha ha - ja, måske er jeg bare for utålmodig. Petrines ører strittede da hun var 8 uger, synes ikke den nye hvalp ser ud til at ville stritte nogensinde. Har set mange med ørerne limet op på hovedet og tror det generer præcis lige så meget som at være henna-farvet (lover at jeg ikke går i gang med noget pap og tape, kun lim) 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 Ha ha - ja, måske er jeg bare for utålmodig. Petrines ører strittede da hun var 8 uger, synes ikke den nye hvalp ser ud til at ville stritte nogensinde. Har set mange med ørerne limet op på hovedet og tror det generer præcis lige så meget som at være henna-farvet (lover at jeg ikke går i gang med noget pap og tape, kun lim) Hmmm hmmmm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2010 Mon ikke man kan klipse dem fast? 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 27, 2010 Chihuahuaer har hængeører indtil de er ret gamle.. Pludselig en dag rejser de sig Tweesa kom med guldkornet, har lige besøgt Ella og ørerne er begge på vej op at stritte - så hun slap for Alt4Victors limpistol :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 27, 2010 Tweesa kom med guldkornet, har lige besøgt Ella og ørerne er begge på vej op at stritte - så hun slap for Alt4Victors limpistol :klap: Det var heldigt, så slap jeg for turen til posthuset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Maj 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 27, 2010 Tweesa kom med guldkornet, har lige besøgt Ella og ørerne er begge på vej op at stritte - så hun slap for Alt4Victors limpistol :klap: Yessir - man har vel set sin del af chihuahuahvalpe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts