Hop til indhold

Manner for en falsk drægtighed!

Gæst Piscine
 Share

Recommended Posts

Gæst Piscine

Maggie har tendens til at blive falske drægtig. Ved hendes sidste var div. ting udnævnt til hvalpe og passet derefter.

Fair nok.

Denne gang, ca. 2 måneder efter løbetid-TADA, en lille pjevset hund, men denne gang: med STORT yver.

Hun ser simpelthen så fjollet ud, og der ser også ud til at hun ikke rigtig har lyst til at sidde ned "oven på det".

Jeg ved at jeg ikke skal undersøge det, og at berøring bare stimulerer mælkeproduktion, men er der noget jeg bør gøre, andet end bare at tage mig godt af min lille malkeko?

OG: af ren nysgerrighed; hvis hun mødte en tørstig hvalp ville hun så give den mælk?

OG tillægsspørgsmål: vi passer svigerfamiliens voksne han-hund (som hun er glad for og keder godt) -er der noget vi skal tage hensyn til mht de to og hendes nye store babser?:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

En falsk drægtig tæve er stresset og ofte deprimeret.

Du skal sikre dig, at mælkeproduktionen ikke kapper over til en yverbetændelse.Patterne må ikke blive meget varme så skal dr dyr på.

Du kan så evt lægge lidt lunet klæde på.Der må hellerikke ligesom være hårde plader ved dievorterne.

Du skal fjerne alt ,der giver anledning til yngelpleje, for jo mere hun ligger i kurven og passer imaginære hvalpe, jo længerer vil det fortsætte.

En normal tæve vil lade udfald /angreb mod alle andre hunde efter en fødsel, hvilket vil sige, de skal have et rum for dem selv og hvalpene.Så lad ikke plejehund komme til den kurv ,hun foretrækker, eller fjern den.

Gå ud så meget som muligt på ture og hvis det fortsætter, få medicin til at stoppe det.

Og husk det er en ulykkelig fase for hende , ikke altid at kunne finde sine hvalpe.Så ingen skæld for dårlig opførsel, det hele er hormonstyret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Guud hvor jeg ikke savner de falske drægtigheder når jeg læser dit indlæg *S*

Fie led i den grad også af det og hun er steriliseret af samme årsag.

Nu har jeg "bare" en glad hund året rundt.

Mit indtryk er at de "lider" en del under de falske drægtigheder, Fie gik fra maden og ville bare helst sove hele tiden, eller også lå hun og pev...

De falske drægtigheder tog ligesom til hver gang...desværre

Kan ikke lige svare på dine spørgsmål, men ville bare lige give mine erfaringer med falske drægtigheder med ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Guud hvor jeg ikke savner de falske drægtigheder når jeg læser dit indlæg *S*

Fie led i den grad også af det og hun er steriliseret af samme årsag.

Nu har jeg "bare" en glad hund året rundt.

Mit indtryk er at de "lider" en del under de falske drægtigheder, Fie gik fra maden og ville bare helst sove hele tiden, eller også lå hun og pev...

De falske drægtigheder tog ligesom til hver gang...desværre

Kan ikke lige svare på dine spørgsmål, men ville bare lige give mine erfaringer med falske drægtigheder med ;-)

Jeg kan kun sige det samme om Luna.

Og udfra det du (trådstarter) skriver, så er det også blevet værre end sidste gang?

Link til indlæg
Del på andre sites

Maggie har tendens til at blive falske drægtig. Ved hendes sidste var div. ting udnævnt til hvalpe og passet derefter.

Fair nok.

Denne gang, ca. 2 måneder efter løbetid-TADA, en lille pjevset hund, men denne gang: med STORT yver.

Hun ser simpelthen så fjollet ud, og der ser også ud til at hun ikke rigtig har lyst til at sidde ned "oven på det".

Jeg ved at jeg ikke skal undersøge det, og at berøring bare stimulerer mælkeproduktion, men er der noget jeg bør gøre, andet end bare at tage mig godt af min lille malkeko?

OG: af ren nysgerrighed; hvis hun mødte en tørstig hvalp ville hun så give den mælk?

OG tillægsspørgsmål: vi passer svigerfamiliens voksne han-hund (som hun er glad for og keder godt) -er der noget vi skal tage hensyn til mht de to og hendes nye store babser?:genert:

Å de små søde,:hmm: håber snart i kommer over det,

vi har samme problem, og Bella har ikke ville spise i 8 dage ligemeget hvor lækkert det er, vi har været hos dyrlægen da jeg ikke var helt klar over hvad det kunne være, men IKKE store babser,

(sover meget,gider ikke lege, depr.ser bedrøvet ud, ikke spise) Bella fik taget en del blodprøver, som vi fik svar på fredag de var heldigvis alle fine,

dk.dyr vil vi skal se weeken over, og i dag ville Bella ha en godbid Juuuubi fremgang:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Faktisk er selve den falske drægtighed ikke så gal. Hun har pevet lidt, men det hjælper nok at hun har en ven på besøg til pasning så de kan lege på turene, så vil hun bestemt gerne med ud. Hun spiser også fordi ellers spiser han jo det hele...

Vil gerne vente med at sterilisere til jeg lige har fået hende rygfotograferet ved den rette alder, og lavet noget blodarbejde på hende. Udseendesmæssigt og temperamentsmæssigt har hun i hvert fald noget at byde på. Skal lige se om sundheden er til et kuld, og om jeg i det hele taget har lyst til et, og hvis ikke, jamen så bliver hun steriliseret-selvom jeg hader det, men det er også synd at rende rundt med et yver og være pjevset to gange om året resten af livet.

Kunne godt tænke mig den der bivirkning med at de bliver madglade. Det ville nok hjælpe lidt på motivationen til lidt træning:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites