Hop til indhold

Er jeg en mokke der kræver for meget?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Det er overhovedet ikke dig der er en mokke.

 

Jeg går også på prøvehold, bare i Lydighed, og der tror jeg bestemt ikke det ville være velanset hvis en anden hund gentagne gange og til hver træningsgang styrtede hen til de andre hunde.

Selvfølgeligt kan der ske svipsere og min egen har da også været henne ved de andre hunde et par gange. Men hvis det sker hver gang, så må både instruktør og kursist jo vurdere hvorvidt man hører til på sådant et hold :vedikke:

 

Jeg tror jeg ville tage dialogen med instruktøren om det, for det kan faktisk være enormt ødelæggende for egen træning, at man skal gå og være bekymret for hvornår der kommer en fremmed hund løbende og ødelægger det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er overhovedet ikke dig der er en mokke.

 

Jeg går også på prøvehold, bare i Lydighed, og der tror jeg bestemt ikke det ville være velanset hvis en anden hund gentagne gange og til hver træningsgang styrtede hen til de andre hunde.

Selvfølgeligt kan der ske svipsere og min egen har da også været henne ved de andre hunde et par gange. Men hvis det sker hver gang, så må både instruktør og kursist jo vurdere hvorvidt man hører til på sådant et hold :vedikke:

 

Jeg tror jeg ville tage dialogen med instruktøren om det, for det kan faktisk være enormt ødelæggende for egen træning, at man skal gå og være bekymret for hvornår der kommer en fremmed hund løbende og ødelægger det.

 

Du har helt ret i, at det er pænt ødelæggende for træningen... Jeg kunne selvfølgelig være relativt ligeglad, da jeg som sagt blot ser dette som "fællestræning" og ikke som et sted jeg skal lære noget, men derfor er det da irriterende, at træningen skal afbrydes konstant af dette...

 

Men det gør jo, at jeg hele tiden har et øje på hver finger, og forsøger at undgå at løbe samtidig med at den store tæve løber, da jeg bedre kan styre udfaldet af "mødet" når Karla er i snor og hos mig + hendes reaktion er knap så "jeg hader dig og du skal dø"-agtig når hun er i ro... Når hun løber skal ALT der forstyrrer hende DØ! Nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også enig med dig Amocca. Det er vildt irriterende. Her hos os i Maribo kan man slet ikke melde sig til de videregående hold selv. Man bliver rykket op af trænerne, når de mener man er klar.

 

En gang imellem har vi besøg af en hund, som skal lære ikke at løbe væk eller som lige skal prøve lidt agility. Vi er alle instrueret i at stille os ind foran vores hunde og sig 'nej' hvis den løse hund kommer hen til os. Faktisk gider hunden som regel ikke løbe væk mere end ti gange, for så er det ligesom sivet ind at ingen gider lege.

 

Jodie bliver faktisk også lettere småhidsig, hvis hun bliver forstyrret midt i et løb. Men selvfølgelig skal man kunne en del lydighed - især på de øvede hold. Simple ting som at få hunden til at blive, hvor den bliver sat eller at gå zig zag mellem benene til opvarmning er jo ligesom en del af basal agility - hvordan dælen varmer de op, når de har en hund der ikke kan det basale? Hvordan handler de og dirigerer, når hunden ikke er opmærksom på dem? Mærkeligt at de ikke selv synes det er pinligt at være på holdet.

 

På den anden side, så synes de andre på mit hold at det er :evil:-irriterende at Jodie gør hver gang hun skal vente på noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Om du er en mokke, ved jeg ikke :blink: men jeg synes bestemt ikke du forventer mere end rimeligt er af de andre hunddejere.

 

Jeg ville selv blive irriteret hvis min hund i en agility indlærings/præstationssituation også skulle have fokus på tilløbende hunde fordi deres ejere manglede hensynsfuldhed.

 

Det er ikke i orden :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...