Hop til indhold

Er jeg en mokke der kræver for meget?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg går til agility 2 gange om ugen. Eller dvs. inde i mit hoved går jeg til agility 1 gang om ugen (hos Sanne) og så træner jeg sammen med andre 1 gang om ugen hos DKK :genert:...

 

Det er hos Sanne jeg lærer noget.

 

På mit DKK hold (som skal forestille at være et "øvet / konkurrence-hold" - hvilket jeg helt uden falsk beskedenhed kan sige, at det handler ikke om, at Karla og jeg er specielt gode, men nærmere om, at niveauet er meget lavt), er der en pige der løber med en stor blandingstæve, som spæner hen til de andre hunde KONSTANT!

 

Karla bliver meget vred, når hun pludselig får en kæmpe løs hund i hovedet - og især da, hvis hun selv er igang med at løbe - så flipper hun faktisk skråt over afbrydelsen...

 

Nu er jeg jo en usædvanlig heldig hundefører, som har en lille hund, der elsker agility over alt andet - og som absolut ingen interesse har i de andre hunde på holdet... Og jeg ved godt, at ikke alle hunde er sådan indstillet...

 

Men er det for meget at forlange, at basislydigheden er på plads på et såkaldt "øvet / konkurrence-hold"? :vedikke: Det synes jeg jo ikke.

Hvis hunden endnu ikke er så stabil, at den kan blive ved fører uden snor på, så synes jeg den hører til på begynder-holdet...

 

Men er det bare mig der er en mokke, der kræver for meget? :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det for meget at forlange, at basislydigheden er på plads på et såkaldt "øvet / konkurrence-hold"? :vedikke: Det synes jeg jo ikke.

Hvis hunden endnu ikke er så stabil, at den kan blive ved fører uden snor på, så synes jeg den hører til på begynder-holdet...

 

Men er det bare mig der er en mokke, der kræver for meget? :oops:

 

Jeg er helt enig med dig. Har selv prøvet noget lignende på et rally hold. Det nytter sgudda ikke at man kommer til rally, når hunden ikke engang har lært "sit" :roll:

 

Men jeg er også en rigtig mokke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Tror selv jeg ville synes, at en svipser eller 2 er ok. Ved ikke hvor gammel hunden er, men der kan jo være en del ting som gør, at den liiige har glemt hvordan reglerne var.

Men gentagne gange, helt enig med dig.

 

Og så vil min mening nok være temmelig påvirket af, hvordan ejeren reagerede på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Øhh... Nej, du er er bestemt ikke nogen mokke.

 

Nu kender jeg ikke så fandens meget til agility, men så vidt jeg ved er indkald, kontakt og ignorere andre hunde mens man arbejder, noget man lære på hvalpe holdet.

 

Og såfremt hunden ikke kan det efter endt hvalpehold, så kommer de videre til enten familiehundehold, hvor der arbejdes på det, eller begynder lydighed - Og kommer ikke videre før den del er på plads.

 

Så vidt jeg er informeret, så kan man jo i praksis ikke løbe agility eller træne de avancerede lydighedsøvelser, uden at have de basis ting på plads :vedikke:

For mig er "øvet" uanset hvilken type hundesport man træner, at hunden kan udføre de mere "avancerede" øvelser i et "flow" under forstyrrelser - Ellers er man altså stadig på begynderhold i min verden.

 

Der er der tid og mulighed for at træne de her ting som er udgangspunkt for al anden træning - Kontakt og fokus ved forstyrrelser.

Det er vel ikke det der skal bruges tid på, på et øvet hold?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror selv jeg ville synes, at en svipser eller 2 er ok. Ved ikke hvor gammel hunden er, men der kan jo være en del ting som gør, at den liiige har glemt hvordan reglerne var.

Men gentagne gange, helt enig med dig.

 

Og så vil min mening nok være temmelig påvirket af, hvordan ejeren reagerede på det.

 

Hunden er minimum 2, for de har været på en DKK begynderhold i sidste sæson åbenbart...

 

Men når man melder sig til på et hold, der lægger op, at det er ekvipager der ønsker at starte konkurrencer, så kan man ikke have den slags opførsel, i min bog.

 

Hun kan jo ihvertfald IKKE starte en konkurrence med en hund, der har større fokus på de andre hunde, end på fører og bane...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Hunden er minimum 2, for de har været på en DKK begynderhold i sidste sæson åbenbart...

 

Men når man melder sig til på et hold, der lægger op, at det er ekvipager der ønsker at starte konkurrencer, så kan man ikke have den slags opførsel, i min bog.

 

Hun kan jo ihvertfald IKKE starte en konkurrence med en hund, der har større fokus på de andre hunde, end på fører og bane...

 

Jo men det er stadig træning, mener bare, hunden kan vel også lige have "en dårlig dag".

Men jeg skriver 1 svipser eller 2. Kan sagtens følge dig i, at det da må være monster pres og nu lyder det også som om det er ret udtalt og generelt fra hendes side, så ja, jeg er skam enig med dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville have det som dig, hvis det var mig der stod og skulle træne og den hund hele tiden kom hen og forstyrrede.

 

Derfor har jeg det også sådan at hvis og når jeg engang kommer til at gå til Agility, så har vi været på et lydighedskursus først. Vil så meget gerne gå til agility, og ville da også hade hvis det var min egen hund der forstyrrede andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, du er ikke en mokke. Basislydigheden skal bare være på plads - selvfølgelig kan det smutte, men det er sker gentagne gange, er det jo ikke bare en smutter.

 

I vores DCH kan man først starte agility, når man lydighedsmæssigt er klar til at starte på C-holdet. Hele grundforløbet skal derfor være på plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, du er ikke en mokke. Basislydigheden skal bare være på plads - selvfølgelig kan det smutte, men det er sker gentagne gange, er det jo ikke bare en smutter.

 

I vores DCH kan man først starte agility, når man lydighedsmæssigt er klar til at starte på C-holdet. Hele grundforløbet skal derfor være på plads.

 

Såan skal det jo også være. Selvom Akira er nok så lydig herhjemme, er det jo ikke sikkert hun er det til træning, også ville det være træls at man ødelægger det for andre og man selv bliver irreteret over at ens hund bare ikk lystre.

Link til indlæg
Del på andre sites

en enkelt gang kan det smutte, det er selvfølgelig ok, men hvis det er hver eneste træningsgang og flere gange hver gang, så må man bare erkende, at man hører til på begynderholdet...

 

især fordi der bliver vildt oprør hver gang, fordi Karla og en aussie tæve begge bliver pænt mopsede når de får kræet i hovedet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg syntes heller ikke det er OK og ville selv efter et par gange blive pænt træt af det... og jeg er ellers rimelig large.

 

Har du vendt det med pigen og træneren og i så fald, hvad kom der ud af det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes heller ikke det er OK og ville selv efter et par gange blive pænt træt af det... og jeg er ellers rimelig large.

 

Har du vendt det med pigen og træneren og i så fald, hvad kom der ud af det?

 

pigen mener, at de ikke hører til på begynder, for der gik de jo sidste sæson :roll: træneren er ret "vag" i det... hun forsøger at løbe imellem når kræet spæner hen mod os andre, men det er sjældent hun når det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
pigen mener, at de ikke hører til på begynder, for der gik de jo sidste sæson :roll: træneren er ret "vag" i det... hun forsøger at løbe imellem når kræet spæner hen mod os andre, men det er sjældent hun når det...

 

Så ville jeg tage den endnu en gang med træneren og virkelig prøve at trænge igennem - sørg for at have styr på argumenterne, for dem er der mange af.

 

Har aldrig hørt noget så vanvittigt, at man ikke kan høre til på et bestemt hold, fordi man har gået der før... jo, hvis det havde været et hvalpehold og hunden er 8 år :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Så ville jeg tage den endnu en gang med træneren og virkelig prøve at trænge igennem - sørg for at have styr på argumenterne, for dem er der mange af.

 

Har aldrig hørt noget så vanvittigt, at man ikke kan høre til på et bestemt hold, fordi man har gået der før... jo, hvis det havde været et hvalpehold og hunden er 8 år :lol:

 

Hehe, har været på 1½ gang hvalpe hold med min 5 år gamle hund ;-)

 

Men altså - Han var først klar til at komme videre derefter, for han var simpelthen ikke stabil nok i forhold til andre hunde før det!

 

Og det har da ikke været så slemt - Basis lydigheden sidder der i hvertfald nu :mrgreen:

 

Der har selvfølgelig været andre faktorer, end lige selve træningsdelen, der har skulle tages hensyn til i vores tilfælde.

Men det ændre ikke på, at jeg ikke helt forstå det der med, at man bare skal avancere til næste hold, hvis hunden ikke er klar til det.

Det skaber kun frustrationer hos alle parter!

 

Hvis hunden ikke er stabil ifht. visse ting, der er påkrævet på næste hold, jamen så har man jo stadig en del man kan lære på det nuværende?!

+ At man får nogle ret stabile øvelser, som sidder i skabet, inden man rykker videre, fordi de er tæsket igennem af to omgange ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hehe, har været på 1½ gang hvalpe hold med min 5 år gamle hund ;-)

 

Men altså - Han var først klar til at komme videre derefter, for han var simpelthen ikke stabil nok i forhold til andre hunde før det!

 

Og det har da ikke været så slemt - Basis lydigheden sidder der i hvertfald nu :mrgreen:

 

Der har selvfølgelig været andre faktorer, end lige selve træningsdelen, der har skulle tages hensyn til i vores tilfælde.

Men det ændre ikke på, at jeg ikke helt forstå det der med, at man bare skal avancere til næste hold, hvis hunden ikke er klar til det.

Det skaber kun frustrationer hos alle parter!

 

Hvis hunden ikke er stabil ifht. visse ting, der er påkrævet på næste hold, jamen så har man jo stadig en del man kan lære på det nuværende?!

+ At man får nogle ret stabile øvelser, som sidder i skabet, inden man rykker videre, fordi de er tæsket igennem af to omgange ;-)

 

Jamen der kan du selv se - der er hele 3 år til forskel :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så en af de der begyndere, hvor min hund ikke er så stabil mht. at blive ved min side. Det er mig dog magtpåliggende at få det på plads og jeg gør meget ud af det. Sidste gang lykkedes det mig at få hende til at blive under hele lektionen :banan: så det går fremad.

 

Ved siden af os, træner de øvede/konkurrence holdet og jeg synes det er enormt pinligt, skal vi sige, "da" hun løb hen til deres hunde når de trænede :oops:

Jeg ville blive godt irriteret på mig, hvis jeg var dem :evil:

 

Jeg bliver da også selv irriteret, når dem fra mit eget hold mister kontrollen over deres hund - så kan jeg begynde forfra med at få Nana rolig igen :cry:

 

 

Min undskyldning er at Nana er han-hunde-gal lige for tiden og vil især hen til vores træners border (:hjerte: man har vel god smag :mrgreen:), som står bundet mens vi træner.

 

 

Så nej, jeg synes ikke du er en mokke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du er jo også på et begynderhold, hvor det er mere forventeligt, at noget sådan sker...

 

Hvorimod jeg er endt på "konkurrence-holdet", hvor man skulle mene, at den slags ikke længere var et problem...

 

 

Jeg er helt enig :5up:

 

Det var bare for at medgive dig i din irritation- set fra en begynders side :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jamen der kan du selv se - der er hele 3 år til forskel :mrgreen:

Hvis vi nu ventede et par år med at starte til træning, så skulle han garanteret have haft 3 gange på hvalpe hold og så havde vi nærmet os de 8 år - Sikke et kønt syn det kunne være ;-)

 

Jeg er så en af de der begyndere, hvor min hund ikke er så stabil mht. at blive ved min side. Det er mig dog magtpåliggende at få det på plads og jeg gør meget ud af det. Sidste gang lykkedes det mig at få hende til at blive under hele lektionen :banan: så det går fremad.

 

Ved siden af os, træner de øvede/konkurrence holdet og jeg synes det er enormt pinligt, skal vi sige, "da" hun løb hen til deres hunde når de trænede :oops:

Jeg ville blive godt irriteret på mig, hvis jeg var dem :evil:

 

Jeg bliver da også selv irriteret, når dem fra mit eget hold mister kontrollen over deres hund - så kan jeg begynde forfra med at få Nana rolig igen :cry:

 

 

Min undskyldning er at Nana er han-hunde-gal lige for tiden og vil især hen til vores træners border (:hjerte: man har vel god smag :mrgreen:), som står bundet mens vi træner.

 

 

Så nej, jeg synes ikke du er en mokke.

 

Ville nu ikke blive irriteret på dig, hvis jeg var dem...

 

Jeg ville derimod overveje at spørge trænerne om det måske ikke var en ide, at flytte træningsstedet, eller tidspunktet, så begynderhundene ikke genere de øvede?

 

Man kan jo næsten forvente, at det sker på begynderholdene, at der er en hund, der tager sig en smuttur en gang imellem.

Så at lægge begynder og øvetholdene samme tid, lige ved siden af hinanden, er måske ikke det smarteste træk fra trænernes side. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi nu ventede et par år med at starte til træning, så skulle han garanteret have haft 3 gange på hvalpe hold og så havde vi nærmet os de 8 år - Sikke et kønt syn det kunne være ;-)

 

 

 

Ville nu ikke blive irriteret på dig, hvis jeg var dem...

 

Jeg ville derimod overveje at spørge trænerne om det måske ikke var en ide, at flytte træningsstedet, eller tidspunktet, så begynderhundene ikke genere de øvede?

 

Man kan jo næsten forvente, at det sker på begynderholdene, at der er en hund, der tager sig en smuttur en gang imellem.

Så at lægge begynder og øvetholdene samme tid, lige ved siden af hinanden, er måske ikke det smarteste træk fra trænernes side. :vedikke:

 

 

Nej, det kan du have ret i, men det har nok noget at gøre med for få trænere og for lidt tid på det lejede areal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...